Täysin uuden Passat Variantin myynti alkaa Suomessa marraskuussa. Ensimmäiset autot ovat Volkswagen-jälleenmyyjillä vuoden 2024 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Täysin uuden Passat Variantin myynti alkaa Suomessa marraskuussa. Ensimmäiset autot ovat Volkswagen-jälleenmyyjillä vuoden 2024 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Volkswagen

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Volkswagen esittelee Passatin uuden, yhdeksännen sukupolven. Kaksi uutta ladattavaa hybridiversiota tarjoavat jopa 100 kilometriä sähköistä toimintamatkaa (WLTP) ja ensimmäistä kertaa myös pikala­taus­mah­dol­li­suuden maksimissaan 50 kW:n teholla.

Auto Bild.Uutiset

Täy­sin uu­des­sa Pas­sa­tis­sa pai­no­pis­te on erit­täin ae­ro­dy­naa­mi­ses­sa suun­nit­te­lus­sa, uu­sis­sa te­hok­kais­sa ja ta­lou­del­li­sis­sa voi­ma­lin­jois­sa, kor­ke­as­sa laa­dus­sa sekä lu­kui­sis­sa uu­sis­sa tek­no­lo­gi­ois­sa.

VW Pas­sat esi­tel­lään en­sim­mäis­tä ker­taa ylei­söl­le IAA Mo­bi­li­ty -näyt­te­lys­sä Münche­nis­sä (5.-9.9.2023).

Uu­si VW Pas­sat tuo­daan mark­ki­noil­le mo­ni­puo­li­se­na Va­ri­ant-mal­li­na vuo­den 2024 en­sim­mäi­sel­lä nel­jän­nek­sel­lä.

Maa­il­man­laa­jui­ses­ti yli 34 mil­joo­nal­la myy­dyl­lä au­tol­la 50 vuo­den ai­ka­na VW Pas­sat on yk­si Volks­wa­ge­nin myy­dyim­mis­tä mal­leis­ta heti Volks­wa­gen Gol­fin jäl­keen, sitä on myy­ty myös enem­män kuin Volks­wa­gen Kup­laa.

Muo­toi­lul­taan sel­ke­äs­ti Pas­sat

Yhdeksännen sukupolven VW Passat Variant tuo mukanaan kaksi täysin uudelleen kehitettyä, toisen sukupolven ladattavaa hybridiversiota (eHybrid).

Yhdeksännen sukupolven VW Passat Variant tuo mukanaan kaksi täysin uudelleen kehitettyä, toisen sukupolven ladattavaa hybridiversiota (eHybrid).

Volkswagen

Pas­sa­tis­sa on kat­ta­va va­li­koi­ma suo­ri­tus­ky­kyi­siä ja ta­lou­del­li­sia moot­to­ri­vaih­to­eh­to­ja: kak­si uut­ta la­dat­ta­vaa hyb­ri­diä, ke­vyt­hyb­ri­di sekä vii­si tur­bo­ah­det­tua ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­ri­ver­si­o­ta.

Hil­jai­nen ja ti­la­va Pas­sat Va­ri­ant tar­jo­aa kor­ke­a­ta­sois­ta mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta. Li­sä­va­rus­tee­na saa uu­den, mu­kau­tu­van alus­ta­noh­jaus­jär­jes­tel­män (DCC Pro) sekä uu­det er­go­Ac­ti­ve-is­tui­met (pneu­maat­ti­sel­la pai­ne­pis­te­hie­ron­nal­la).

Di­gi­ta­li­soi­dun oh­jaa­mon in­tui­tii­vi­set omi­nai­suu­det ovat täy­sin uu­det. Uu­si VW Pas­sat voi myös py­sä­köi­dä it­se­näi­ses­ti ja ajaa pit­ki­ä­kin mat­ko­ja avus­te­tus­sa ajo­ti­las­sa.

Kak­si uut­ta la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­ver­si­o­ta

Yh­dek­sän­nen su­ku­pol­ven VW Pas­sat Va­ri­ant tuo mu­ka­naan kak­si täy­sin uu­del­leen ke­hi­tet­tyä, toi­sen su­ku­pol­ven la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­ver­si­o­ta (eHyb­rid).

Te­ho­vaih­to­eh­to­ja on kak­si, 150 kW (204 hv) ja 200 kW (272 hv), joil­la uu­den 19,7 kWh:n akun (net­to­ka­pa­si­teet­ti) kans­sa on mah­dol­lis­ta ajaa jopa 100 ki­lo­met­riä (WLTP) puh­taas­ti säh­köl­lä.

Tämä etäi­syys te­kee uu­des­ta Pas­sat Va­ri­an­tis­ta säh­kö­au­ton jo­ka­päi­väi­seen käyt­töön – tä­män ta­kaa­vat li­säk­si ly­hy­et la­tau­sa­jat, sil­lä ak­kua voi­daan nyt la­da­ta vaih­to­vir­ta­la­taus­pis­teis­sä 11 kW:lla ai­em­man 3,6 kW:n si­jaan.

Digitalisoidun ohjaamon intuitiiviset ominaisuudet ovat täysin uudet. Uusi VW Passat voi myös pysäköidä itsenäisesti ja ajaa pitkiäkin matkoja avustetussa ajotilassa.

Digitalisoidun ohjaamon intuitiiviset ominaisuudet ovat täysin uudet. Uusi VW Passat voi myös pysäköidä itsenäisesti ja ajaa pitkiäkin matkoja avustetussa ajotilassa.

Volkswagen

VW Pas­sat Va­ri­ant eHyb­ri­diä voi­daan en­sim­mäis­tä ker­taa myös pi­ka­la­da­ta mak­si­mis­saan 50 kW te­hol­la (DC). Li­säk­si säh­kö­moot­to­rin ja uu­den ta­lou­del­li­sen tur­bo­ah­de­tun ben­sii­ni­moot­to­rin (1.5 TSI evo2) yh­dis­tel­mä tar­jo­aa noin 1 000 ki­lo­met­rin ko­ko­nais­toi­min­ta­mat­kan.

Uu­si 48 V ke­vyt­hyb­ri­di

Tavaratila on kasvanut 40 litraa (690) ja penkit kaadettuna 140 litraa – maksimissaan käytössä on jopa 1 920 litran tavaratilaa.

Tavaratila on kasvanut 40 litraa (690) ja penkit kaadettuna 140 litraa – maksimissaan käytössä on jopa 1 920 litran tavaratilaa.

Volkswagen

Uu­teen Pas­sa­tiin on saa­ta­vis­sa myös 48 V:n ke­vyt­hyb­ri­di­ver­sio (eT­SI, 110 kW / 150 hv), joka muun­taa ki­neet­tis­tä ener­gi­aa säh­kö­e­ner­gi­ak­si ja mah­dol­lis­taa "rul­laa­mi­sen" il­man polt­to­moot­to­rin käyt­töä.

Kak­si 150 kW (204 hv) ja 195 kW (265 hv) tur­bo­ben­sii­ni­moot­to­ria (2.0 TSI) sekä kol­me tur­bo­die­sel­moot­to­ria (2.0 TDI) 90 kW (122 hv), 110 kW (150 hv) ja 142 kW (193 hv) täy­den­tä­vät moot­to­ri­va­li­koi­man.

Au­to­maat­ti­vaih­teis­to (DSG) on ai­na va­ki­o­na. Ver­si­ois­sa, joi­den teho on 195 kW ja 142 kW, on va­ki­o­na älyk­kääs­ti oh­jat­tu 4MO­TI­ON-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä; kai­kis­sa muis­sa mal­leis­sa on etu­ve­to.

Suo­men maa­han­tuon­ti­oh­jel­ma vah­vis­te­taan myö­hem­min myyn­nin al­ka­es­sa.

Uu­si näyt­tö

Volks­wa­gen on suun­ni­tel­lut kor­ke­a­laa­tui­sen si­sus­tuk­sen ko­ko­naan uu­del­leen. Eri­tyi­sen huo­mi­o­ta he­rät­tä­vä on sel­ke­äs­ti jär­jes­tel­ty, suu­ri näyt­tö kool­taan 12,9- tai jopa 15-tuu­mai­nen.

MIB4 toi­mii tek­ni­se­nä alus­ta­na. "Mo­du­laa­ri­sen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män" vii­mei­sin su­ku­pol­vi mah­dol­lis­taa in­tui­tii­vi­sen käy­tön, joka on joh­don­mu­kai­ses­ti rää­tä­löi­ty Volks­wa­gen-kul­jet­ta­jien toi­vei­den mu­kai­ses­ti.

DCC Pron maa­il­ma­nen­si-il­ta

Mu­kau­tu­va alus­tan­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä DCC Pro edus­taa jou­si­tus­tek­nii­kan uut­ta ta­soa. Sen mak­si­maa­li­nen dy­na­miik­ka ja kor­kea mu­ka­vuus­ta­so aset­ta­vat uu­det stan­dar­dit kes­ki­ko­kois­ten au­to­jen ko­ko­luo­kas­sa. Tämä on mah­dol­lis­ta Volks­wa­ge­nis­sa en­sim­mäis­tä ker­taa käy­tet­tä­vän kak­si­vent­tii­li­tek­nii­kan an­si­os­ta.

Täy­sin uu­si Pas­sat Va­ri­ant on ihan­teel­li­nen yri­tys- ja va­paa-ajan käyt­töön: ver­rat­tu­na edel­tä­jään on yh­dek­sän­nen su­ku­pol­ven Pas­sat Va­ri­ant 114 mm pi­dem­pi (4917 mm), sii­nä on 50 mm pi­dem­pi ak­se­li­vä­li (2841 mm), sekä 50 mm enem­män jal­ka­ti­laa ta­ka­na.

Ta­va­ra­ti­la on kas­va­nut 40 lit­raa (690) ja pen­kit kaa­det­tu­na 140 lit­raa – mak­si­mis­saan käy­tös­sä on jopa 1 920 lit­ran ta­va­ra­ti­laa.

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vat Er­go­Ac­ti­ve Plus -is­tui­met pneu­maat­ti­sel­la 10-alu­ei­sel­la hie­ron­ta­toi­min­nol­la tar­jo­a­vat myös kor­ke­a­ta­sois­ta mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta.

Täy­sin uu­den Pas­sat Va­ri­an­tin myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa mar­ras­kuus­sa. En­sim­mäi­set au­tot ovat Volks­wa­gen-jäl­leen­myy­jil­lä vuo­den 2024 en­sim­mäi­sel­lä vuo­si­nel­jän­nek­sel­lä.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN