VW ID.4:n IQLight-matriisiajovalot ovat kääntyvätyyppiset.
Juha Peltonen
VW ID.4: Ensimmäinen demokappale esillä nyt viikonloppuna Vantaalla
Ensimmäinen Suomeen vierailulle saapunut ID.4-demokappale lähtee kiertueelle VW-myyntipisteisiin ympäri Suomea. Ensimmäisenä se on esillä marraskuun viimeisenä viikonloppuna Vantaalla. VW:n täyssähköautojen myyntimäärän arvioidaan tulevana vuonna tuplaantuvan, ehkä jopa kolminkertaistuvan.
Auto Bild Suomi suoritti nopean ”kylmän” ennakkotutustumisen ID.4:ään, jonka esisarjan tuotantoauto on vierailulla Suomessa Saksasta. ID.4 1st Edition -mallilla on jo 200 ennakkotilausta.
Mallin varsinainen ensiesittely Suomessa on helmikuussa 2021, ja Pure-akkuversion (eli pienemmän akkuversion) myynti alkaa arviolta keväällä 2021. ID.4:n nelivetomallien toimitusten arvioidaan ajoittuvan syksyyn 2021.
VW ID.4:ssä on muotoilullista sukunäköä ID.3 -malliin. ID.4 on 10 senttiä Tiguania pitempi, mutta tarjoaa enemmän sisätilaa. Tavaratila (543 litraa) on hiukan pienempi kuin Tiguanissa. Ilmalämpöpumppu seuraa Suomessa vakiovarusteena.
Autoon mentäessä ovien ulkokahvat toimivat kätevästi yhtä sormea käyttäen.
Juha Peltonen
Istuimet olivat demoautossa nk. Top Sport, eli kaikkein sporttisimmat saatavilla olevista.
Juha Peltonen
Ajoakusto sijaitsee auton keskellä lattian alla. Pikalataus 5-80 % vaatii 38 minuuttia; toisin sanoen 30 minuutissa voidaan ladata jopa 320 km toimintamatkaa. Akun esilämmitys on, ja akku on lämmitetty myös ajastuksella.
Toimintamatkaa olosuhteiden mukaan 360-520 kilometriä
Toimintamatka 77 kW akulla (Max-versio) on olosuhteiden mukaan 360-520 km. Olosuhteet vaikuttavat merkittävästi toimintamatkaan ja latausnopeuteen vaikuttaa akun lämpötila.
Volkswagen ID.4:ssä ei ole kardaanitunnelia, joten takana on tasainen lattia sekä reilusti polvitilaa. 12 tuuman multimedianäyttö on kookkaampi kuin ID.3:ssa. Mainittakoon, että ID.4:ssä seuraavat mukana työkalut ja tunkki, muttei varapyörää.
Käyttöjärjestelmä on peruslogiikaltaan kuin ID.3:ssa, ja käyttöliittymän voi personoida.
Nopeusnäyttö ja vaihdevalitsin.
Juha Peltonen
Jännittävä ominaisuus matkustamossa ovat vaihdevalitsimet, jotka sijaitsevat konsolin sijaan ohjauspyörän tuntumassa, satelliitissa.
Vetokoukku seuraa vakiovarusteena 1st- ja 1st Max -versioissa, Niille luvataan vetomassaa 1000/750 kg. Nelivetoisessa tulee olemaan vielä enemmän vetomassaa, ja tietoa siitä saadaan tuonnempana.
Mainittakoon myös, että peruutuskameran linssissä on pesuri.
Juha Peltonen
Maavaraa VW ID.4:ssä on etuvetomalleissa 163 mm, verrattuna ID.3:n 150 mm lukemaan
Takaistuimella on hyvin polvitilaa.
Juha Peltonen
.
Omamassaltaan 2124-kiloinen ID.4 on takavetoinen - joten neliveto lisää malliin etuvedon!
Ensimmäisistä malleista ID.4 Pro Performance 150 kW, jossa on 77 kWh akku ja 1st Edition -varustelu, maksaa alkaen 48 789 euroa. ID.4 Pro Performance 150 kW, jossa on 77 kWh akku, ja joka sisältää 1st Max -varustelun, maksaa alkaen 58 867 euroa.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]
Fabian Kircbauer
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]
Fabian Kircbauer
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.
Juha Peltonen
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa
Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti
Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen
Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!
Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!
Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja
Etrusco: Uusi matkailuautomerkki saapui Suomeen
No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?
Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin
Audin täyssähköautomallisto laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet
KOEAJOT
Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön
Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi
Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa
Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä
Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua
Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku
Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee
Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä
Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen
Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Näin sisustat keltaisella
Toimiva koti vanhassa kerrostalossa
Kuulokevahvistin putkilla Serbiasta
Valmistettu Australiassa ranskalaisella aksentilla
Integroitu levysoitin
Hegelin ensimmäinen levysoitinesivahvistin
Hybridikuulokevahvistin Sloveniasta
Psvane vai Linlai
Tidalin Bugatti Royale
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot
Älä roiku takapuskurissa!
Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta
Ajonvakautusjärjestelmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta
1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?
Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta
Kaista-avustimien ja hätäjarrutusjärjestelmien käyttö kasvussa
Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia
Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään
Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä
UUTTA
BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa
Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti
Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen
Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!
Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!
HYÖTYJUTUT
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
KOEAJOT
Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön
Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi
Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa
Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä
Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua
5 VUOTTA SITTEN...
Opel GT -konseptiauto: Tältä näyttävät tulevaisuuden Opel-urheiluautot
Älä roiku takapuskurissa!
Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta
Ajonvakautusjärjestelmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta
1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa
Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen
Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!
Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja
Etrusco: Uusi matkailuautomerkki saapui Suomeen
No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?
Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin
Audin täyssähköautomallisto laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa
Groupe Renaultin viisivuotissuunnitelma: Renaultin uusi aalto
Dacia Bigster Concept: Viisivuotissuunnitelmassa Dusteria isompi katumaasturi
LUETUIMMAT