VW ID.4:n IQLight-matriisiajovalot ovat kääntyvätyyppiset.
Juha Peltonen
VW ID.4: Ensimmäinen demokappale esillä nyt viikonloppuna Vantaalla
Ensimmäinen Suomeen vierailulle saapunut ID.4-demokappale lähtee kiertueelle VW-myyntipisteisiin ympäri Suomea. Ensimmäisenä se on esillä marraskuun viimeisenä viikonloppuna Vantaalla. VW:n täyssähköautojen myyntimäärän arvioidaan tulevana vuonna tuplaantuvan, ehkä jopa kolminkertaistuvan.
Auto Bild Suomi suoritti nopean ”kylmän” ennakkotutustumisen ID.4:ään, jonka esisarjan tuotantoauto on vierailulla Suomessa Saksasta. ID.4 1st Edition -mallilla on jo 200 ennakkotilausta.
Mallin varsinainen ensiesittely Suomessa on helmikuussa 2021, ja Pure-akkuversion (eli pienemmän akkuversion) myynti alkaa arviolta keväällä 2021. ID.4:n nelivetomallien toimitusten arvioidaan ajoittuvan syksyyn 2021.
VW ID.4:ssä on muotoilullista sukunäköä ID.3 -malliin. ID.4 on 10 senttiä Tiguania pitempi, mutta tarjoaa enemmän sisätilaa. Tavaratila (543 litraa) on hiukan pienempi kuin Tiguanissa. Ilmalämpöpumppu seuraa Suomessa vakiovarusteena.
Autoon mentäessä ovien ulkokahvat toimivat kätevästi yhtä sormea käyttäen.
Juha Peltonen
Istuimet olivat demoautossa nk. Top Sport, eli kaikkein sporttisimmat saatavilla olevista.
Juha Peltonen
Ajoakusto sijaitsee auton keskellä lattian alla. Pikalataus 5-80 % vaatii 38 minuuttia; toisin sanoen 30 minuutissa voidaan ladata jopa 320 km toimintamatkaa. Akun esilämmitys on, ja akku on lämmitetty myös ajastuksella.
Toimintamatkaa olosuhteiden mukaan 360-520 kilometriä
Toimintamatka 77 kW akulla (Max-versio) on olosuhteiden mukaan 360-520 km. Olosuhteet vaikuttavat merkittävästi toimintamatkaan ja latausnopeuteen vaikuttaa akun lämpötila.
Volkswagen ID.4:ssä ei ole kardaanitunnelia, joten takana on tasainen lattia sekä reilusti polvitilaa. 12 tuuman multimedianäyttö on kookkaampi kuin ID.3:ssa. Mainittakoon, että ID.4:ssä seuraavat mukana työkalut ja tunkki, muttei varapyörää.
Käyttöjärjestelmä on peruslogiikaltaan kuin ID.3:ssa, ja käyttöliittymän voi personoida.
Nopeusnäyttö ja vaihdevalitsin.
Juha Peltonen
Jännittävä ominaisuus matkustamossa ovat vaihdevalitsimet, jotka sijaitsevat konsolin sijaan ohjauspyörän tuntumassa, satelliitissa.
Vetokoukku seuraa vakiovarusteena 1st- ja 1st Max -versioissa, Niille luvataan vetomassaa 1000/750 kg. Nelivetoisessa tulee olemaan vielä enemmän vetomassaa, ja tietoa siitä saadaan tuonnempana.
Mainittakoon myös, että peruutuskameran linssissä on pesuri.
Juha Peltonen
Maavaraa VW ID.4:ssä on etuvetomalleissa 163 mm, verrattuna ID.3:n 150 mm lukemaan
Takaistuimella on hyvin polvitilaa.
Juha Peltonen
.
Omamassaltaan 2124-kiloinen ID.4 on takavetoinen - joten neliveto lisää malliin etuvedon!
Ensimmäisistä malleista ID.4 Pro Performance 150 kW, jossa on 77 kWh akku ja 1st Edition -varustelu, maksaa alkaen 48 789 euroa. ID.4 Pro Performance 150 kW, jossa on 77 kWh akku, ja joka sisältää 1st Max -varustelun, maksaa alkaen 58 867 euroa.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Renault Twingo E-Tech electric - ikonin paluu täyssähköisenä
Uusi Golf GTI Edition 50 -juhlamalli – Suomeen vain 25 kappaleen rajoitettu erä
Tällainen on uudistettu SEAT Arona
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Tekstiilitaiteilija Anne Kyyrö Quinnin upea koti Italiassa
Eleganttia ranskalaista viimeistelyä
Moonin uusi suoratoistovahvistin
Bowers & Wilkinsin uusi Bluetooth-kuuloke
Hyviä viboja edullisesti
Trianglen uusi Capella
Klipschin aktiivisuodin
AVA Groupille uusi johto
Cayinilta uusi sielukas esi- ja päätevahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Renault Twingo E-Tech electric - ikonin paluu täyssähköisenä
Uusi Golf GTI Edition 50 -juhlamalli – Suomeen vain 25 kappaleen rajoitettu erä
Tällainen on uudistettu SEAT Arona
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ