BMW 6-sar­jan GT

20-tuumaiset M-kevytmetallivanteet seuraavat kesäpyörien yhteydessä. Koeajoauto oli varustettu M Sportin tehokkaammilla levyjarruilla. Mallissa on normaalisti runflat-renkaat.

20-tuumaiset M-kevytmetallivanteet seuraavat kesäpyörien yhteydessä. Koeajoauto oli varustettu M Sportin tehokkaammilla levyjarruilla. Mallissa on normaalisti runflat-renkaat.

Melkoinen lumitykki

6-sarjan GT:n 3,0-litrainen rivikuutonen kuulostaa turbodieselinä oivalta valinnalta, sillä 265-hevosvoimainen kiihdyttää painavan auton satasen nopeuteen kuudessa sekunnissa.

Auto Bild.Koeajot

BMW:n 3-lit­rai­nen tur­bo­die­sel on 620 new­ton­met­rin vään­nöin täs­mä­va­lin­ta GT:n ko­riin. Ajo­tie­to­ko­neen an­ta­ma kes­ki­ku­lu­tus 7,1 l/100 km kuu­los­taa koh­tuul­li­sel­ta. xDrive-ne­li­ve­don an­si­os­ta GT am­pai­see kuin jä­nis ma­kuul­ta.

Myös jäi­set ja jyr­kät mäet su­ju­vat pa­rin ton­nin pai­noi­sel­la ne­li­ve­dol­la lei­ki­ten jopa nas­tat­to­mil­la tal­vi­ren­kail­la.

Koeajoautossa oli nelipyöräohjaus, eli siinä oli lisänä aktiivinen takapyöräohjaus.

Koeajoautossa oli nelipyöräohjaus, eli siinä oli lisänä aktiivinen takapyöräohjaus.

8-nopeuksinen Steptronic-automaattivaihteisto vaihtaa tasaisesti kuin unelma.

8-nopeuksinen Steptronic-automaattivaihteisto vaihtaa tasaisesti kuin unelma.

On vai­kea ar­vi­oi­da, on­ko ne­li­pyö­rä­oh­jauk­ses­ta suur­ta etua pai­koi­tet­ta­es­sa, mut­ta sys­tee­mi li­sää ket­te­ryyt­tä mut­kis­sa. Ta­ka­pyö­rien kään­ty­mis­kul­maa ei ole help­po näh­dä.

Ajo­ti­la­va­lit­si­mes­ta voi va­li­ta Com­fort-, Sport- ja EcoP­lus-ajo­ti­lat ala­li­suk­kei­neen. Com­fort Stan­dard tun­tuu epä­ta­sai­sel­la lii­an peh­me­äl­tä, jo­ten Com­fort Plus lie­nee ihan­teel­li­nen nor­mi­käy­tös­sä, el­lei ha­lua Sport Stan­dard -ase­tus­ta, joka tun­tuu so­pi­vim­mal­ta ylei­sa­jo­ti­lal­ta. Sport In­di­vi­du­al -toi­min­to kyt­kee ajon­hal­lin­nan pää­o­sin pois pääl­tä.

Takaspoileri nousee automaattisesti esiin noin nopeudessa 120 km/h ja laskeutuu jälleen ala-asentoon nopeuden pudotessa alle 80 km/h:n.

Takaspoileri nousee automaattisesti esiin noin nopeudessa 120 km/h ja laskeutuu jälleen ala-asentoon nopeuden pudotessa alle 80 km/h:n.

Ta­kas­poi­le­ri nou­see au­to­maat­ti­ses­ti esiin noin 120 km/h:n no­peu­des­sa ja las­keu­tuu ala-asen­toon no­peu­den pu­do­tes­sa al­le 80 km/h:n. Mai­nio il­ma­jou­si­tus mah­dol­lis­taa jou­si­tuk­sen ko­rot­ta­mi­sen 20 mil­liä tai vas­taa­vas­ti ma­dal­ta­mi­sen 10 mil­liä sport-ajo­ti­las­sa.

Ei pais­ko­ta ovia

Ovien hie­nos­tu­neen soft close -toi­min­non vuok­si ovia ei rä­mäy­tel­lä, vaan ne sul­keu­tu­vat ke­vy­es­ti pai­na­en säh­köi­ses­ti. Al­hai­nen si­sä­me­lu mah­dol­lis­taa kes­kus­te­lun ma­ta­lal­la ää­nel­lä etu- ja ta­kais­tui­mien vä­lil­lä.

Le­ve­än näyt­tö­ruu­dun toi­min­to­ja oh­ja­taan kes­ki­kon­so­lin sää­tö­pyö­räl­lä, ja to­teu­tus lu­keu­tuu alan par­haim­mis­toon. Na­vi­gaat­to­rin oh­jel­moin­ti on help­poa ja opas­tus su­juu sel­ke­äs­ti. Har­man Kar­don Sur­round Sound -ää­nen­tois­to soi mo­jo­vas­ti.

Mittariston olemus ja värimaailma muuntuvat valitun ajotilan mukaisesti. Autossa on Apple CarPlay -valmius.

Mittariston olemus ja värimaailma muuntuvat valitun ajotilan mukaisesti. Autossa on Apple CarPlay -valmius.

Comfort-etuistuimet tarjoavat sähkösäätöisen sivuttaistuen ja reisityynyn.

Comfort-etuistuimet tarjoavat sähkösäätöisen sivuttaistuen ja reisityynyn.

Takaistuin on varustettu selkänojien sähköisellä kallistussäädöllä ja lämmityksellä.

Takaistuin on varustettu selkänojien sähköisellä kallistussäädöllä ja lämmityksellä.

Kul­jet­ta­jan is­tui­men säh­köi­nen si­vu­tu­kien sää­tö on hyvä hoi­kil­le­kin kus­keil­le. Kun tä­hän yh­dis­te­tään säh­köi­set kor­keu­den ja rei­si­tu­en sää­döt sekä oh­jaus­pyö­rän säh­kö­sää­tö, niin ihan­teel­li­nen ajo­a­sen­to on help­po löy­tää.

Is­tuin­läm­mi­tys toi­mii te­hok­kaas­ti edes­sä ja ta­ka­na, mut­ta etuis­tui­mis­sa ei ole vii­len­nys­toi­min­toa. Ta­kais­tui­men säh­köi­nen sel­kä­no­jien kal­lis­tus li­sää olen­nai­ses­ti mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta. Pol­vi­ti­laa on rei­lus­ti, ja kat­toik­ku­nas­ta huo­li­mat­ta myös pään­ti­la on riit­tä­väs­ti.

Takaluukku on tietysti sähkötoiminen. Takaselkänojien taitolla saadaan tasainen lastauspinta ja 1 800 litran kuljetustila.

Takaluukku on tietysti sähkötoiminen. Takaselkänojien taitolla saadaan tasainen lastauspinta ja 1 800 litran kuljetustila.

Uus­ko­ri­nen GT on si­kä­li jän­nit­tä­vä au­to, et­tä se it­se asi­as­sa kor­vaa van­han 5-sar­jan GT:n. Uu­tuus on edel­tä­jää 87 mil­liä pi­dem­pi ja ta­ka­o­sas­ta 64 mil­liä ma­ta­lam­pi, mut­ta en­nen kaik­kea se on 150 ki­loa van­haa köy­käi­sem­pi.

BMW 6 GT kil­pai­lee esi­mer­kik­si Au­di A7:n, Mer­ce­des-Benz CLS:n ja Porsc­he Pa­na­me­ran kans­sa.

3,0-litrainen 265-hevosvoimainen turbodiesel vääntää kunnioitettavat 620 Nm!

3,0-litrainen 265-hevosvoimainen turbodiesel vääntää kunnioitettavat 620 Nm!

BMW 630d A xDrive GT

Moot­to­ri R6, tur­bo, 2993 cm³,

195 kW (265 hv)/4000 r/min,

620 Nm/2000–2500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 6,0 s,

huip­pu­no­peus 250 km/h

Ku­lu­tus 5,9 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt 154 g/km

Voi­man­siir­to A8, ne­li­ve­to

Mi­tat p. 5091, l. 1902, k. 1540 mm, ak­se­li­vä­li 3070 mm, maa­va­ra 138 mm, oma­mas­sa 1955 kg, ve­to­mas­sa 2100/750 kg, ta­va­ra­ti­la 610–1800 l, tank­ki 66 l

Hin­ta 92 015 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 130 097 eu­roa

Miel­lyt­tää

Ne­li­ve­to

Elee­tön ja ke­hit­ty­nyt xDrive toi­mii ta­sok­kaas­ti.

Är­syt­tää

Ei oi­ke­as­taan yh­tään mi­kään.

Yl­lät­tää

Kal­lis­tus

Ta­ka­sel­kä­no­jat sää­ty­vät säh­köl­lä.

Yh­teen­ve­to

Ko­vem­paa tyk­kiä lu­mi­siin olo­suh­tei­siin on äk­ki­sel­tään paha kek­siä. Ajo-omi­nai­suu­det ovat lu­mel­la kor­ke­a­luok­kai­set, vään­töä ei kai­paa enem­pää, ja au­to­maat­ti vaih­taa tar­vit­ta­es­sa är­hä­käs­ti. Ti­lan­käyt­tö sekä va­rus­te­lu ovat koh­dil­laan, ja il­ma­jou­si­tus on mu­ka­va lisä.

(4,5 täh­teä)

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset
ID.-perheen mallisto

ID.-perheen mallisto

Volkswagen

Volkswagenin ID.-sähkö­au­to­mal­listo rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa

Auto Bild.Uutiset
ID.-perheen mallisto

ID.-perheen mallisto

Volkswagen

Volkswagenin ID.-sähkö­au­to­mal­listo rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa

Auto Bild.Uutiset
Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoen kunta

Utsjoella mielenkiintoinen yhteis­käyt­tö­au­to­ko­keilu

Auto Bild.Uutiset
Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoen kunta

Utsjoella mielenkiintoinen yhteis­käyt­tö­au­to­ko­keilu

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU