Koska kulutus on pieni, tankillinen polttoainetta riittää Dacia Joggerissa (WLTP-normin mukainen kulutus) jopa lähes 1 000 kilometrin ajoon.

Koska kulutus on pieni, tankillinen polttoainetta riittää Dacia Joggerissa (WLTP-normin mukainen kulutus) jopa lähes 1 000 kilometrin ajoon.

Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140: Nyt myös 5-paikkaisena

Dacia Jogger -mallistoon saapui 5-paikkainen Hybrid 140 -voimalinjalla varustettu automaat­ti­vaih­teinen vaihtoehto.

Auto Bild.Uutiset

Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140 on täys­hyb­ri­di. Voi­man­läh­tee­nä on Re­nault Grou­pis­sa mo­nes­sa muus­sa­kin mal­lis­sa käy­tet­ty 1,6-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin ja kah­den säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä, joka ke­hit­tää Jog­ge­ris­sa 103 ki­lo­wat­tia (140 hv).

Te­hoa saa­daan 22 kW (30 hv) enem­män kuin ben­sii­ni­tur­bol­la va­rus­te­tus­sa Da­cia Jog­ge­ris­sa.

Vii­si­paik­kai­ses­sa Da­cia Jog­ge­ris­sa on ta­va­ra­ti­laa noin 600 lit­raa, ja tila kas­vaa yli 1 800 lit­raan.

Jog­ge­rin suu­res­ta 20 cm maa­va­ras­ta on hyö­tyä niin mök­ki­teil­lä kuin Suo­men lu­mi­ses­sa tal­ves­sa.

Liik­keel­le läh­de­tään Jog­ger Hyb­ri­dis­sä ai­na säh­köl­lä, jol­la voi kau­pun­ki­a­jos­sa ede­tä jopa 80 pro­sent­tia ajas­ta.

Myös isom­mis­sa no­peuk­sis­sa Jog­ger Hyb­rid ete­nee säh­kön avul­la ai­na, kun se on mah­dol­lis­ta, eli kun akus­sa on riit­tä­väs­ti va­raus­ta.

Jar­ru­tu­se­ner­gi­aa käy­te­tään tai­ta­vas­ti hy­väk­si, ja sen voi­mak­kuus on kul­jet­ta­jan sää­det­tä­vis­sä.

Viisipaikkaisessa Dacia Joggerissa on tavaratilaa noin 600 litraa, ja tila kasvaa yli 1 800 litraan.

Viisipaikkaisessa Dacia Joggerissa on tavaratilaa noin 600 litraa, ja tila kasvaa yli 1 800 litraan.

Dacia

Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140:n yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on kau­pun­ki­a­jos­sa jopa 40 pro­sent­tia pie­nem­pi kuin polt­to­moot­to­ril­la va­rus­te­tul­la ver­si­ol­la.

Vii­si­paik­kai­sen Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140:n WLTP-mi­tat­tu CO2-pääs­tö on 105 g, ja il­moi­tet­tu ku­lu­tus on vain 4,7 l/100 km.

Kos­ka ku­lu­tus on pie­ni, tan­kil­li­nen polt­to­ai­net­ta riit­tää Da­cia Jog­ge­ris­sa (WLTP-nor­min mu­kai­nen ku­lu­tus) jopa lä­hes 1 000 ki­lo­met­rin ajoon.

7-paik­kai­sen Da­cia Jog­ger Hyb­ri­din rin­nal­le nyt myyn­tiin tul­lut 5-paik­kai­nen uu­tuus on va­rus­te­ta­sol­taan Exp­res­si­on, mikä tar­koit­taa Jog­ge­rin kes­kim­mäis­tä va­rus­te­ta­soa.

Sen va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­luu muun mu­as­sa va­ki­o­no­peu­den­sää­din, 8 tuu­man kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, jos­sa on myös And­roid Au­to ja Ap­p­le Carp­lay -tuki, 16” ke­vyt­me­tal­li­van­teet, py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na, pe­ruu­tus­ka­me­ra, kat­ve­a­lu­e­va­roi­tin, mä­ki­läh­tö­a­vus­tin, säh­köi­nen sei­son­ta­jar­ru, eCall-hä­tä­pu­he­lu-toi­min­to sekä Da­ci­an fik­sut taak­ka­te­li­neik­si kään­net­tä­vät mo­ni­toi­mi­kat­to­kai­teet.

Li­säk­si Exp­res­si­on ta­sol­la Hyb­ri­din va­ki­o­va­rus­tuk­seen kuu­luu au­to­maat­ti­nen il­mas­toin­ti, eri­tyi­nen Hyb­rid-mit­ta­ris­to, ak­tii­vi­nen ren­gas­pai­ne­val­von­ta, säh­köi­nen kä­si­jar­ru sekä säi­ly­tys­ti­lal­la va­rus­tet­tu kes­ki­kyy­när­no­ja edes­sä.

Da­cia-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN