Pakoputkistossa on läppäventtiilijärjestelmä, joka korostaa upeasti R32/30:n möreitä käyntiääniä.

Pakoputkistossa on läppäventtiilijärjestelmä, joka korostaa upeasti R32/30:n möreitä käyntiääniä.

Kompaktissa perheautossa on 650 hv – mistä on kysymys?

Saksalainen virityspaja HPerformance tunnetaan lähinnä Volkswageniin ja Porscheihin tekemistään virityksistä. Tällä kertaa käsittelyyn otettiin nelossarjan VW Golf R32, ja projektia johti yhtiön pomo Tobias Häfner.

Auto Bild.Uutiset

Per­he­au­tos­sa – tai siis oi­ke­am­min per­he­käyt­töön­kin so­pi­vas­sa ur­hei­lu­au­tos­sa...

Joka ta­pauk­ses­sa, Ba­den-Württem­ber­gis­sä ma­jaan­sa pi­tä­väl­lä HPer­for­man­cel­la on pit­kän lin­jan ko­ke­mus vi­rit­tä­mi­ses­tä.

Is­ku­ti­la­vuu­del­taan al­ku­jaan 3,2-lit­rai­seen, va­lin­nai­ses­ti 500–650 -he­vos­voi­mai­seen kuu­to­seen (VR6, jos­sa sy­lin­te­rien vä­li­nen kul­ma on pie­ni)) asen­net­tiin ta­ko­kam­pi­ak­se­li, jon­ka tu­lok­se­na uu­dek­si is­ku­ti­la­vuu­dek­si saa­tiin ta­san kol­me lit­raa.

Sik­si moot­to­ria kut­su­taan epä­vi­ral­li­sel­la tun­nuk­sel­la “R30”.

Vaik­ka muu­tos hei­ken­si hiu­kan vään­tö­mo­ment­tia, moot­to­rin kier­ros­herk­kyys ko­he­ni tun­tu­vas­ti. HPer­for­man­ce asen­si moot­to­riin Pre­ci­si­on-PT6235 -tur­bo­ah­ti­men.

Ko­nee­seen lai­tet­tiin myös li­sä­polt­to­ai­ne­säi­liö polt­to­ai­neen saan­nin var­mis­ta­mi­sek­si kai­kis­sa olo­suh­teis­sa, sekä yli­mää­räi­nen ben­sii­ni­pump­pu.

HPer­for­man­ce rää­tä­löi ah­toil­man jääh­dyt­ti­men ja eri­näi­siä mui­ta kom­po­nent­te­ja, eli sar­ja­tuo­tan­to-osia täs­sä au­tos­sa ei esiin­ny.

Pa­ko­put­kis­tos­sa on läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mä, joka ko­ros­taa upe­as­ti R32/30:n mö­rei­tä käyn­ti­ää­niä.

Myös jar­rut uu­sit­tiin täy­del­li­ses­ti. Edes­sä on 356 mm ja taka-ak­se­lil­la 304 mm le­vy­jar­rut. Is­kun­vai­men­ti­mik­si va­lit­tiin sää­det­tä­vät Bils­tein-16 -tyyp­pi­set.

Kal­lis­tuk­sen­vai­men­ti­mis­ta vas­taa H&R.

Ta­va­ra­ti­las­sa­kin on hii­li­kui­tua, ja sel­vää lie­nee, et­tä HPer­for­man­ce loih­ti au­toon eri­kois­si­sus­tuk­sen. Myös jau­he­sam­mu­tin kuu­luu ku­vi­oon.

Muu­tos­työt mak­sa­vat Sak­sas­sa noin 20 000 eu­roa.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ylellinen latolöytö Mäntsälästä – Mercedes-Benz 300 SEL vm. 1968

Auto Bild.Uutiset

Ylellinen latolöytö Mäntsälästä – Mercedes-Benz 300 SEL vm. 1968

Auto Bild.Uutiset

Alakulo uusien autojen rekis­te­röin­neissä jatkuu – ensi vuonna romutuspalkkio ja veronalennukset piristävät uusien autojen kysyntää

Auto Bild.Uutiset

Alakulo uusien autojen rekis­te­röin­neissä jatkuu – ensi vuonna romutuspalkkio ja veronalennukset piristävät uusien autojen kysyntää

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN