Täyssähköisen SsangYong Korandon valmistus alkaa keväällä 2021.

Täyssähköisen SsangYong Korandon valmistus alkaa keväällä 2021.

SsangYong Korando: Täyssähköinen katumaasturi markkinoille maailmalla keväällä 2021 - mutta millainen on toimintamatka?

SsangYongilta on ensi vuonna luvassa täyssähköinen Korando-katumaasturi. Tässä hieman esimakua aiheesta...

Auto Bild.Uutiset

Ssan­gY­on­gin en­sim­mäis­tä täys­säh­kö­mal­lia, joka poh­jau­tuu Ko­ran­doon, vii­meis­tel­lään par­hail­laan. Mal­li tun­tee työ­ni­men E100.

Ssan­gY­on­gin mu­kaan Ko­ran­do-poh­jai­seen säh­kö­au­toon on lu­vas­sa mo­nia uu­dis­tuk­sia. Sii­hen tu­lee esi­mer­kik­si en­sim­mäi­sen ker­ran Ssan­gY­on­gin his­to­ri­as­sa alu­mii­ni­nen ko­ne­pel­ti, jon­ka mai­ni­taan alen­ta­van ko­ko­nais­mas­saa sekä sen myö­tä kas­vat­ta­van toi­min­ta­mat­kaa.

Li­säk­si alu­mii­ni­sen ko­ne­pel­lin sa­no­taan pu­dot­ta­van pai­no­pis­tet­tä, joka puo­les­taan vai­kut­taa ajo­tun­tu­maan.

E100:n teho saat­taa ol­la 190 he­vos­voi­maa

Mi­kä­li te­a­ser-ku­via on us­ko­mi­nen, täys­säh­köi­nen Ko­ran­do näyt­täi­si ul­koi­ses­ti vas­taa­van­lai­sel­ta kuin pe­rin­tei­nen Ssan­gY­ong Ko­ran­do.

Keu­laan tul­lee joka ta­pauk­ses­sa uu­si etus­poi­le­ri sekä sul­jet­tu ”jääh­dy­tin­sä­leik­kö”.

Tek­ni­set tie­dot saat­ta­vat vas­ta­ta vuon­na 2018 esi­tel­tyä Ssan­gY­ong e-SIV -säh­kö­au­to­tut­kiel­maa.

Mil­lai­nen on toi­min­ta­mat­ka?

Täys­säh­köi­sen Ssan­gY­ong Ko­ran­don säh­kö­moot­to­rin teho lie­nee 190 he­vos­voi­maa. Suu­rin toi­min­ta­mat­ka to­sin il­moi­te­taan van­hen­tu­neen NEDC-syk­lin mu­kai­ses­ti 450 ki­lo­met­rik­si, jo­ten to­del­li­nen WLTP-mak­si­mi­ar­vo jää vie­lä näh­tä­väk­si.

Ajo­ak­ku voi­daan la­da­ta 80 pro­sent­tiin 50 mi­nuu­tis­sa.

Lii­tet­tä­vyys koh­dil­laan

Tut­kiel­man lii­tet­tä­vyys vai­kut­taa ole­van var­sin hy­vin koh­dil­laan. Mo­nia toi­min­to­ja voi­daan tut­kiel­mas­sa oh­ja­ta äly­pu­he­li­men vä­li­tyk­sel­lä, ja so­vel­luk­sen avul­la nä­kee akun sie­lu­ne­lä­män sekä jäl­jel­lä ole­van la­tau­sa­jan.

Au­to pys­tyy tun­nis­ti­mien avul­la myös pi­tä­mään it­sen­sä kais­ta­vii­vo­jen si­sä­puo­lel­la sekä säi­lyt­tä­mään etäi­syy­den edel­lä aja­vaan.

Vii­meis­tään al­ku­vuo­des­ta 2021 sel­vi­ää, saa­daan­ko edel­lä mai­nit­tu­ja omi­nai­suuk­sia sar­ja­tuo­tan­to­ver­si­oon.

Kat­ha­ri­na Berndt / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN