Vuonna 2020 markkinoille saapuva uutuusmalli suuntaa jo olemassa oleville markkinoille Japaniin, Pohjois-Amerikkaan sekä tiettyihin Euroopan maihin.

Vuonna 2020 markkinoille saapuva uutuusmalli suuntaa jo olemassa oleville markkinoille Japaniin, Pohjois-Amerikkaan sekä tiettyihin Euroopan maihin.

Tokion autonäyttely: Uuden sukupolven Toyota Mirai esiteltiin

Toyota oli etulinjassa jo vuonna 2014 esitellessään ensimmäisen Toyota Mirai -mallin.

Auto Bild.Uutiset

Nyt maa­il­man en­si-il­tan­sa saa toi­sen su­ku­pol­ven To­yo­ta Mi­rai, joka vie pääs­töt­tö­män polt­to­ken­no­tek­no­lo­gi­an uu­siin ulot­tu­vuuk­siin.

To­yo­ta Mi­rai on näyt­tä­nyt, et­tä ve­dyl­lä on si­jan­sa tu­le­vai­suu­den käyt­tö­voi­mis­sa – Mi­rail­la on jopa 500 km toi­min­ta­mat­ka.

Polt­to­ai­neen tank­kaus kes­tää vain muu­ta­man mi­nuu­tin ja au­ton ai­no­at lä­hi­pääs­töt ovat puh­das­ta vet­tä.

UUdella Toyota Mirailla on jopa 500 kilometrin toimintamatka.

UUdella Toyota Mirailla on jopa 500 kilometrin toimintamatka.

Vuo­des­ta 2014 Mi­rai­ta on myy­ty maa­il­man­laa­jui­ses­ti noin 10 000 kap­pa­let­ta en­nen kaik­kea sel­lai­siin paik­koi­hin ja roo­lei­hin, jois­sa ne voi­vat te­hok­kaim­min toi­mia tu­le­vai­suu­den vety-yh­teis­kun­nan puo­les­ta­pu­hu­ji­na.

Mark­ki­noil­le 2020

Tämä on kui­ten­kin ol­lut vain al­kua: To­ki­on au­to­näyt­te­lys­sä esi­tel­tä­vä uu­den su­ku­pol­ven To­yo­ta Mi­rai vie edis­tyk­sen uu­del­le ta­sol­le niin tek­ni­ses­sä yli­ver­tai­suu­des­sa, dy­naa­mi­ses­sa suo­ri­tus­ky­vys­sä kuin ar­vok­kaan kieh­to­vas­sa muo­toi­lus­sa.

Uuden polven Toyotan Mirain kojelauta näyttää tällaiselta.

Uuden polven Toyotan Mirain kojelauta näyttää tällaiselta.

Vuon­na 2020 mark­ki­noil­le saa­pu­va uu­tuus­mal­li suun­taa jo ole­mas­sa ole­vil­le mark­ki­noil­le Ja­pa­niin, Poh­jois-Ame­rik­kaan sekä tiet­tyi­hin Eu­roo­pan mai­hin.

Ener­gi­a­te­hok­kuus on erit­täin tär­ke­ää myös polt­to­ken­no­au­tois­sa, ja To­yo­ta täh­tää 30 % pa­ran­nuk­seen niin polt­to­ken­no­jär­jes­tel­män hie­no­sää­tä­mi­sen, uu­sien in­no­vaa­ti­oi­den sekä isom­pien ve­ty­säi­li­öi­den käy­töl­lä.

Tär­keim­mät tek­ni­set tie­dot:

Pi­tuus

4 975 mm

Le­veys

1 885 mm

Kor­keus

1 470 mm

Ak­se­li­vä­li

2 920 mm

Ve­to­ta­pa

Ta­ka­ve­to

Paik­ka­mää­rä

5 hen­ki­löä

Toi­min­ta­mat­ka

n. 30 % enem­män kuin 1. su­ku­pol­ven Mi­rail­la

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU