Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer.
Volkswagen
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Volkswagen tuo markkinoille ID.3 GTX:n, jonka teho on 210 kW (286 hv) ja Performance-version, jonka teho on 240 kW (326 hv). VW ID.7 GTX Tourer laajentaa GTX-valikoiman farmariautoon.
Volkswagen ID.3 GTX tulee saataville kahdessa teholuokassa: 210 kW:n versio (286 hv) ja ID.3 GTX Performance 240 kW (326 hv).
Performance-versiossa on tähän mennessä tehokkain Volkswagenin sähkömoottori.
Molemmat GTX-versiot ovat takavetoisia. Korin ja alustan sijoittelu tarjoaa merkittäviä etuja: uusi 79 kWh akku (netto), joka sijaitsee auton lattian alla ja tarkasti ajoneuvon keskellä, tarjoaa urheilullisen matalan painopisteen ja ihanteellisen akselipainon jakautumisen.
Visuaalisesti GTX-malleille on ominaista yksilöllinen ulkonäkö ja sisustus.
Samaan aikaan GTX-debyytin kanssa ID.3-mallisto mallisto päivittyy uusimman sukupolven multimediajärjestelmällä.
VW ID.3 GTX:n myynti starttaa keväällä
Volkswagen ID.3 GTX:n myynti alkaa keväällä ja Performance-version myöhemmin tänä vuonna.
Volkswagen ID.3 GTX käyttää samaa uutta korkean hyötysuhteen APP550-sähkömoottoria, joka on käytössä myös uusimman sukupolven ID.4 ja ID.5 sekä ID.7 -malleissa.
VW ID.3 GTX:n erikoisuutena on, että sähkömoottoria ei tarjota vain 210 kW:n teholla, vaan ensimmäistä kertaa myös 240 kW:lla.
Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa.
Nämä moottorit kiihdyttävät VW ID.3:n 0–100 km/h vain 6,0 (GTX) ja jopa 5,6 sekunnin nopeudella (GTX Performance). Huippunopeus on vastaavasti elektronisesti rajoitettu 180 km/h ja 200 km/h.
Voimalinja saa virtansa uudesta 79 kWh:n (netto) litiumioniakusta, joka voidaan ladata jopa 175 kW:lla DC-pikalatausasemilla. Tällä teholla akku voidaan ladata 10-80 prosenttia noin 26 minuutissa.
VW ID.3 GTX:n yhdistetyn WLTP-toimintamatkan odotetaan olevan noin 600 km. Kaikki arvot ovat ennusteita.
VW ID.3 GTX:n erikoisuutena on, että sähkömoottoria ei tarjota vain 210 kW:n teholla, vaan ensimmäistä kertaa myös 240 kW:lla. Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa.
Volkswagen
VW ID.3 GTX erottuu kaikista muista tuotesarjan malleista yksilöllisen ulkomuotonsa ansiosta.
Etupuskurissa on uusi erityinen musta ilmanottoaukko timanttityylisessä muodossa. Puskurissa on myös uudet päiväajovalot, jotka koostuvat kahdesta päällekkäin sijoitetusta LED-kolmiosta luomaan nuolenpään muodon. Ne ovat nyt osa kaikkien uusien GTX-mallien visuaalista tunnusmerkkiä.
Mustissa GTX-elementeissä on korkeakiiltoinen viimeistely. Lukuisat GTX-spesifiset ominaisuudet tekevät myös VW ID.3 GTX:n sisustasta yksilöllisen.
Ensiluokkaiset ergonomiset urheiluistuimet (kangas ja keinonahka) ovat vakiona ja korostavat tehokkaimpien VW ID.3-mallien urheilullista luonnetta, kuten myös punaiset koristeompeleet ja rei'itetty GTX-kirjoitus etuselkänojassa.
Punaiset saumat sekä punainen merkki ohjauspyörän alareunassa ja siihen integroitu kromin värinen GTX-teksti luonnehtivat urheilullista monitoimiohjauspyörää kaikissa GTX-versioissa.
Uusien GTX-mallien debyytin rinnalla VW ID.3 -mallisarja päivittyy ohjaamon osalta.
Multimediajärjestelmä on täysin uusittu: uuden sukupolven järjestelmäversiossa on huomattavasti suurempi 12,9” kosketusnäyttö ja uusi, intuitiivinen valikkorakenne.
Uusi IDA-ääniavustaja mahdollista monien toimintojen hallinnan ja siinä on uutena ominaisuutena ChatGPT-tekoälyintegraatio.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer on kaikkien aikojen tehokkain VW-farmari
Vain kuukausi uuden 210 kW (286 hv) ID.7 Tourer -farmarimallin maailmanensi-illan jälkeen 250 kW:n (340 hv) ID.7 GTX Tourer nelivetoversiona tekee debyyttinsä.
GTX vakiinnuttaa yhä enemmän asemaansa itsenäisenä Volkswagen-tuotebrändinä legendaaristen GTI-mallien tyyliin.
VW ID.7 GTX Tourerilla on lisäksi ainutlaatuinen myyntivaltti: se on kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari. Myynti alkaa keväällä.
VW ID.7 GTX Tourer -farmarimalli tasoittaa tietä uudenlaiselle urheilulliselle liikkuvuudelle yhdistämällä erinomaiset tilat urheiluauton suorituskykyyn ja sähköiseen liikkumiseen.
Kiehtova ominaisuus on kahden sähkömoottorin välittömästi tuntuva sysäys, jotka tarjoavat maksimaalisen tehon ja vääntömomentin sekunnin murto-osassa.
Uutta on myös litiumioniakku, jonka energiasisältö on 86 kWh (netto), ja jota voidaan ladata jopa 200 kW:lla DC-pikalatausasemilla. Tämä tarkoittaa, että akku voidaan ladata 10-80 prosenttiin huomattavasti alle 30 minuutissa ihanteellisissa olosuhteissa.
VW ID.7 GTX Tourerilla on ainutlaatuinen myyntivaltti: se on kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari. Myynti alkaa keväällä.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 GTX Tourer, jonka elektronisesti rajoitettu huippunopeus on 180 km/h, on varustettu sähköisellä kaksimoottorisella nelivetojärjestelmällä (4MOTION). Yhdessä molemmat moottorit tarjoavat järjestelmätehoa 250 kW (340 hv) – 40 kW (54 hv) enemmän kuin takavetoisessa ID.7 Tourer Pro -mallissa.
Taka-akselin (PSM) sähkömoottorin teho on 210 kW (286 hv) ja etuakselin sähkömoottorin (ASM) teho on 80 kW (109 hv). Sähköisesti säädetty tehonjako etu- ja taka-akselin välillä toimii erittäin tarkasti ja viiveittä. Tämän ansiosta ajaminen on turvallista ja mukavaa myös huonoissa olosuhteissa.
Nelivetoisen GTX-mallin perävaunun vetomassa on 1200 kg.
VW ID.7 GTX Tourerin etuosa erottuu perusmalleista yksilöllisellä puskurilla, jossa on hunajakennomainen säleikkö ja GTX-malleille tyypillinen urheilullinen ilme. Kaikissa mustissa elementeissä on lisäksi korkeakiiltoinen viimeistely. Tämä koskee myös sivukynnyksiä ja GTX-mallin takapuskurin alaosaa.
Sisätiloja korostetaan hienostunein ominaisuuksin, kuten yksilöidyin istuimin, joissa on rei'itetyt GTX-kirjoitukset selkänojassa, GTX-spesifinen monitoimiohjauspyörä punaisilla koristeompeleilla ja punaiset saumat ohjaamossa ja ovipaneeleissa.
Volkswagen ID.7 GTX Tourerin tavaratila on samankokoinen kuin normaalissa ID.7 Tourer -mallissa: Cargo-tilassa jopa 605 litraa ja takaistuimet alas taitettuna 1 714 litraa.
Uusi IDA-ääniavustaja mahdollista useiden toimintojen hallinnan ja siinä on myös ChatGPT-tekoälyominaisuus).
Toinen uusi ominaisuus, Wellness-sovellus, säätää esikonfiguroitujen ohjelmien avulla erilaisia auton toimintoja parantaakseen hyvinvointia ajon tai latauksen aikana.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Louisen kesähuvilalla lomaillaan ja järjestetään tapahtumia
Heed juhlii
Uusi Totem LOON
Virtaohjattu kuulokevahvistin
Dynaaminen dipolikaiutin Kanadasta
Asiallisia laitetelineitä Saksasta
McIntoshin kaksi uutta esivahvistinta
Denonilta edullinen äänipalkki
Bassocontinuon uudet Level 8 -laitejalat
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN