Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer.
Volkswagen
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Volkswagen tuo markkinoille ID.3 GTX:n, jonka teho on 210 kW (286 hv) ja Performance-version, jonka teho on 240 kW (326 hv). VW ID.7 GTX Tourer laajentaa GTX-valikoiman farmariautoon.
Volkswagen ID.3 GTX tulee saataville kahdessa teholuokassa: 210 kW:n versio (286 hv) ja ID.3 GTX Performance 240 kW (326 hv).
Performance-versiossa on tähän mennessä tehokkain Volkswagenin sähkömoottori.
Molemmat GTX-versiot ovat takavetoisia. Korin ja alustan sijoittelu tarjoaa merkittäviä etuja: uusi 79 kWh akku (netto), joka sijaitsee auton lattian alla ja tarkasti ajoneuvon keskellä, tarjoaa urheilullisen matalan painopisteen ja ihanteellisen akselipainon jakautumisen.
Visuaalisesti GTX-malleille on ominaista yksilöllinen ulkonäkö ja sisustus.
Samaan aikaan GTX-debyytin kanssa ID.3-mallisto mallisto päivittyy uusimman sukupolven multimediajärjestelmällä.
VW ID.3 GTX:n myynti starttaa keväällä
Volkswagen ID.3 GTX:n myynti alkaa keväällä ja Performance-version myöhemmin tänä vuonna.
Volkswagen ID.3 GTX käyttää samaa uutta korkean hyötysuhteen APP550-sähkömoottoria, joka on käytössä myös uusimman sukupolven ID.4 ja ID.5 sekä ID.7 -malleissa.
VW ID.3 GTX:n erikoisuutena on, että sähkömoottoria ei tarjota vain 210 kW:n teholla, vaan ensimmäistä kertaa myös 240 kW:lla.
Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa.
Nämä moottorit kiihdyttävät VW ID.3:n 0–100 km/h vain 6,0 (GTX) ja jopa 5,6 sekunnin nopeudella (GTX Performance). Huippunopeus on vastaavasti elektronisesti rajoitettu 180 km/h ja 200 km/h.
Voimalinja saa virtansa uudesta 79 kWh:n (netto) litiumioniakusta, joka voidaan ladata jopa 175 kW:lla DC-pikalatausasemilla. Tällä teholla akku voidaan ladata 10-80 prosenttia noin 26 minuutissa.
VW ID.3 GTX:n yhdistetyn WLTP-toimintamatkan odotetaan olevan noin 600 km. Kaikki arvot ovat ennusteita.
VW ID.3 GTX:n erikoisuutena on, että sähkömoottoria ei tarjota vain 210 kW:n teholla, vaan ensimmäistä kertaa myös 240 kW:lla. Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa.
Volkswagen
VW ID.3 GTX erottuu kaikista muista tuotesarjan malleista yksilöllisen ulkomuotonsa ansiosta.
Etupuskurissa on uusi erityinen musta ilmanottoaukko timanttityylisessä muodossa. Puskurissa on myös uudet päiväajovalot, jotka koostuvat kahdesta päällekkäin sijoitetusta LED-kolmiosta luomaan nuolenpään muodon. Ne ovat nyt osa kaikkien uusien GTX-mallien visuaalista tunnusmerkkiä.
Mustissa GTX-elementeissä on korkeakiiltoinen viimeistely. Lukuisat GTX-spesifiset ominaisuudet tekevät myös VW ID.3 GTX:n sisustasta yksilöllisen.
Ensiluokkaiset ergonomiset urheiluistuimet (kangas ja keinonahka) ovat vakiona ja korostavat tehokkaimpien VW ID.3-mallien urheilullista luonnetta, kuten myös punaiset koristeompeleet ja rei'itetty GTX-kirjoitus etuselkänojassa.
Punaiset saumat sekä punainen merkki ohjauspyörän alareunassa ja siihen integroitu kromin värinen GTX-teksti luonnehtivat urheilullista monitoimiohjauspyörää kaikissa GTX-versioissa.
Uusien GTX-mallien debyytin rinnalla VW ID.3 -mallisarja päivittyy ohjaamon osalta.
Multimediajärjestelmä on täysin uusittu: uuden sukupolven järjestelmäversiossa on huomattavasti suurempi 12,9” kosketusnäyttö ja uusi, intuitiivinen valikkorakenne.
Uusi IDA-ääniavustaja mahdollista monien toimintojen hallinnan ja siinä on uutena ominaisuutena ChatGPT-tekoälyintegraatio.
Volkswagen ID.7 GTX Tourer on kaikkien aikojen tehokkain VW-farmari
Vain kuukausi uuden 210 kW (286 hv) ID.7 Tourer -farmarimallin maailmanensi-illan jälkeen 250 kW:n (340 hv) ID.7 GTX Tourer nelivetoversiona tekee debyyttinsä.
GTX vakiinnuttaa yhä enemmän asemaansa itsenäisenä Volkswagen-tuotebrändinä legendaaristen GTI-mallien tyyliin.
VW ID.7 GTX Tourerilla on lisäksi ainutlaatuinen myyntivaltti: se on kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari. Myynti alkaa keväällä.
VW ID.7 GTX Tourer -farmarimalli tasoittaa tietä uudenlaiselle urheilulliselle liikkuvuudelle yhdistämällä erinomaiset tilat urheiluauton suorituskykyyn ja sähköiseen liikkumiseen.
Kiehtova ominaisuus on kahden sähkömoottorin välittömästi tuntuva sysäys, jotka tarjoavat maksimaalisen tehon ja vääntömomentin sekunnin murto-osassa.
Uutta on myös litiumioniakku, jonka energiasisältö on 86 kWh (netto), ja jota voidaan ladata jopa 200 kW:lla DC-pikalatausasemilla. Tämä tarkoittaa, että akku voidaan ladata 10-80 prosenttiin huomattavasti alle 30 minuutissa ihanteellisissa olosuhteissa.
VW ID.7 GTX Tourerilla on ainutlaatuinen myyntivaltti: se on kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari. Myynti alkaa keväällä.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 GTX Tourer, jonka elektronisesti rajoitettu huippunopeus on 180 km/h, on varustettu sähköisellä kaksimoottorisella nelivetojärjestelmällä (4MOTION). Yhdessä molemmat moottorit tarjoavat järjestelmätehoa 250 kW (340 hv) – 40 kW (54 hv) enemmän kuin takavetoisessa ID.7 Tourer Pro -mallissa.
Taka-akselin (PSM) sähkömoottorin teho on 210 kW (286 hv) ja etuakselin sähkömoottorin (ASM) teho on 80 kW (109 hv). Sähköisesti säädetty tehonjako etu- ja taka-akselin välillä toimii erittäin tarkasti ja viiveittä. Tämän ansiosta ajaminen on turvallista ja mukavaa myös huonoissa olosuhteissa.
Nelivetoisen GTX-mallin perävaunun vetomassa on 1200 kg.
VW ID.7 GTX Tourerin etuosa erottuu perusmalleista yksilöllisellä puskurilla, jossa on hunajakennomainen säleikkö ja GTX-malleille tyypillinen urheilullinen ilme. Kaikissa mustissa elementeissä on lisäksi korkeakiiltoinen viimeistely. Tämä koskee myös sivukynnyksiä ja GTX-mallin takapuskurin alaosaa.
Sisätiloja korostetaan hienostunein ominaisuuksin, kuten yksilöidyin istuimin, joissa on rei'itetyt GTX-kirjoitukset selkänojassa, GTX-spesifinen monitoimiohjauspyörä punaisilla koristeompeleilla ja punaiset saumat ohjaamossa ja ovipaneeleissa.
Volkswagen ID.7 GTX Tourerin tavaratila on samankokoinen kuin normaalissa ID.7 Tourer -mallissa: Cargo-tilassa jopa 605 litraa ja takaistuimet alas taitettuna 1 714 litraa.
Uusi IDA-ääniavustaja mahdollista useiden toimintojen hallinnan ja siinä on myös ChatGPT-tekoälyominaisuus).
Toinen uusi ominaisuus, Wellness-sovellus, säätää esikonfiguroitujen ohjelmien avulla erilaisia auton toimintoja parantaakseen hyvinvointia ajon tai latauksen aikana.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.
Toni Lindström
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.
Toni Lindström
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
Turvallisuus menee hinnan edelle, kun suomalaiset valitsevat talvirenkaita
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Hyundai IONIQ 9: tekoäly ajokokemusta parantamassa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Vain 1200
LampizatOrin uusi dac
Transmissiolinjakaiutin Italiasta
Primare alkukielellä
Neodiolta minikaiutin
Audio Pro:n W-sukupolvi
Näin saat vaatekaapin taas raikkaaksi
60-luvun talo yllättää! Rohkeita värejä ja kiinnostavia kuvioita
FiiO:n edullinen puhelin-dac
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
Turvallisuus menee hinnan edelle, kun suomalaiset valitsevat talvirenkaita
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Hyundai IONIQ 9: tekoäly ajokokemusta parantamassa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Hyundai Tucson uudistuu
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ