Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer.

Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer.

Volkswagen

Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari

Volkswagen tuo markkinoille ID.3 GTX:n, jonka teho on 210 kW (286 hv) ja Performance-version, jonka teho on 240 kW (326 hv). VW ID.7 GTX Tourer laajentaa GTX-valikoiman farmariautoon.

Auto Bild.Uutiset

Volks­wa­gen ID.3 GTX tu­lee saa­ta­vil­le kah­des­sa te­ho­luo­kas­sa: 210 kW:n ver­sio (286 hv) ja ID.3 GTX Per­for­man­ce 240 kW (326 hv).

Per­for­man­ce-ver­si­os­sa on tä­hän men­nes­sä te­hok­kain Volks­wa­ge­nin säh­kö­moot­to­ri.

Mo­lem­mat GTX-ver­si­ot ovat ta­ka­ve­toi­sia. Ko­rin ja alus­tan si­joit­te­lu tar­jo­aa mer­kit­tä­viä etu­ja: uu­si 79 kWh ak­ku (net­to), joka si­jait­see au­ton lat­ti­an al­la ja tar­kas­ti ajo­neu­von kes­kel­lä, tar­jo­aa ur­hei­lul­li­sen ma­ta­lan pai­no­pis­teen ja ihan­teel­li­sen ak­se­li­pai­non ja­kau­tu­mi­sen.

Vi­su­aa­li­ses­ti GTX-mal­leil­le on omi­nais­ta yk­si­löl­li­nen ul­ko­nä­kö ja si­sus­tus.

Sa­maan ai­kaan GTX-de­byy­tin kans­sa ID.3-mal­lis­to mal­lis­to päi­vit­tyy uu­sim­man su­ku­pol­ven mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mäl­lä.

VW ID.3 GTX:n myyn­ti start­taa ke­vääl­lä

Volks­wa­gen ID.3 GTX:n myyn­ti al­kaa ke­vääl­lä ja Per­for­man­ce-ver­si­on myö­hem­min tänä vuon­na.

Volks­wa­gen ID.3 GTX käyt­tää sa­maa uut­ta kor­ke­an hyö­ty­suh­teen APP550-säh­kö­moot­to­ria, joka on käy­tös­sä myös uu­sim­man su­ku­pol­ven ID.4 ja ID.5 sekä ID.7 -mal­leis­sa.

VW ID.3 GTX:n eri­koi­suu­te­na on, et­tä säh­kö­moot­to­ria ei tar­jo­ta vain 210 kW:n te­hol­la, vaan en­sim­mäis­tä ker­taa myös 240 kW:lla.

Säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 545 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­men­tin mo­lem­mis­sa te­ho­luo­kis­sa.

Nämä moot­to­rit kiih­dyt­tä­vät VW ID.3:n 0–100 km/h vain 6,0 (GTX) ja jopa 5,6 se­kun­nin no­peu­del­la (GTX Per­for­man­ce). Huip­pu­no­peus on vas­taa­vas­ti elekt­ro­ni­ses­ti ra­joi­tet­tu 180 km/h ja 200 km/h.

Voi­ma­lin­ja saa vir­tan­sa uu­des­ta 79 kWh:n (net­to) li­tiu­mi­o­ni­a­kus­ta, joka voi­daan la­da­ta jopa 175 kW:lla DC-pi­ka­la­tau­sa­se­mil­la. Täl­lä te­hol­la ak­ku voi­daan la­da­ta 10-80 pro­sent­tia noin 26 mi­nuu­tis­sa.

VW ID.3 GTX:n yh­dis­te­tyn WLTP-toi­min­ta­mat­kan odo­te­taan ole­van noin 600 km. Kaik­ki ar­vot ovat en­nus­tei­ta.

VW ID.3 GTX:n erikoisuutena on, että sähkömoottoria ei tarjota vain 210 kW:n teholla, vaan ensimmäistä kertaa myös 240 kW:lla. Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa.

VW ID.3 GTX:n erikoisuutena on, että sähkömoottoria ei tarjota vain 210 kW:n teholla, vaan ensimmäistä kertaa myös 240 kW:lla. Sähkömoottori tuottaa 545 Nm:n maksimivääntömomentin molemmissa teholuokissa.

Volkswagen

VW ID.3 GTX erot­tuu kai­kis­ta muis­ta tuo­te­sar­jan mal­leis­ta yk­si­löl­li­sen ul­ko­muo­ton­sa an­si­os­ta.

Etu­pus­ku­ris­sa on uu­si eri­tyi­nen mus­ta il­ma­not­to­auk­ko ti­mant­ti­tyy­li­ses­sä muo­dos­sa. Pus­ku­ris­sa on myös uu­det päi­vä­a­jo­va­lot, jot­ka koos­tu­vat kah­des­ta pääl­lek­käin si­joi­te­tus­ta LED-kol­mi­os­ta luo­maan nuo­len­pään muo­don. Ne ovat nyt osa kaik­kien uu­sien GTX-mal­lien vi­su­aa­lis­ta tun­nus­merk­kiä.

Mus­tis­sa GTX-ele­men­teis­sä on kor­ke­a­kiil­toi­nen vii­meis­te­ly. Lu­kui­sat GTX-spe­si­fi­set omi­nai­suu­det te­ke­vät myös VW ID.3 GTX:n si­sus­tas­ta yk­si­löl­li­sen.

En­si­luok­kai­set er­go­no­mi­set ur­hei­luis­tui­met (kan­gas ja kei­no­nah­ka) ovat va­ki­o­na ja ko­ros­ta­vat te­hok­kaim­pien VW ID.3-mal­lien ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta, ku­ten myös pu­nai­set ko­ris­te­om­pe­leet ja rei'itet­ty GTX-kir­joi­tus etu­sel­kä­no­jas­sa.

Pu­nai­set sau­mat sekä pu­nai­nen merk­ki oh­jaus­pyö­rän ala­reu­nas­sa ja sii­hen in­teg­roi­tu kro­min vä­ri­nen GTX-teks­ti luon­neh­ti­vat ur­hei­lul­lis­ta mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rää kai­kis­sa GTX-ver­si­ois­sa.

Uu­sien GTX-mal­lien de­byy­tin rin­nal­la VW ID.3 -mal­li­sar­ja päi­vit­tyy oh­jaa­mon osal­ta.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä on täy­sin uu­sit­tu: uu­den su­ku­pol­ven jär­jes­tel­mä­ver­si­os­sa on huo­mat­ta­vas­ti suu­rem­pi 12,9” kos­ke­tus­näyt­tö ja uu­si, in­tui­tii­vi­nen va­lik­ko­ra­ken­ne.

Uu­si IDA-ää­ni­a­vus­ta­ja mah­dol­lis­ta mo­nien toi­min­to­jen hal­lin­nan ja sii­nä on uu­te­na omi­nai­suu­te­na ChatGPT-te­ko­ä­lyin­teg­raa­tio.

Volks­wa­gen ID.7 GTX Tou­rer on kaik­kien ai­ko­jen te­hok­kain VW-far­ma­ri

Vain kuu­kau­si uu­den 210 kW (286 hv) ID.7 Tou­rer -far­ma­ri­mal­lin maa­il­ma­nen­si-il­lan jäl­keen 250 kW:n (340 hv) ID.7 GTX Tou­rer ne­li­ve­to­ver­si­o­na te­kee de­byyt­tin­sä.

GTX va­kiin­nut­taa yhä enem­män ase­maan­sa it­se­näi­se­nä Volks­wa­gen-tuo­teb­rän­di­nä le­gen­daa­ris­ten GTI-mal­lien tyy­liin.

VW ID.7 GTX Tou­re­ril­la on li­säk­si ai­nut­laa­tui­nen myyn­ti­valt­ti: se on kaik­kien ai­ko­jen te­hok­kain Volks­wa­gen-far­ma­ri. Myyn­ti al­kaa ke­vääl­lä.

VW ID.7 GTX Tou­rer -far­ma­ri­mal­li ta­soit­taa tie­tä uu­den­lai­sel­le ur­hei­lul­li­sel­le liik­ku­vuu­del­le yh­dis­tä­mäl­lä eri­no­mai­set ti­lat ur­hei­lu­au­ton suo­ri­tus­ky­kyyn ja säh­köi­seen liik­ku­mi­seen.

Kieh­to­va omi­nai­suus on kah­den säh­kö­moot­to­rin vä­lit­tö­mäs­ti tun­tu­va sy­säys, jot­ka tar­jo­a­vat mak­si­maa­li­sen te­hon ja vään­tö­mo­men­tin se­kun­nin mur­to-osas­sa.

Uut­ta on myös li­tiu­mi­o­ni­ak­ku, jon­ka ener­gi­a­si­säl­tö on 86 kWh (net­to), ja jota voi­daan la­da­ta jopa 200 kW:lla DC-pi­ka­la­tau­sa­se­mil­la. Tämä tar­koit­taa, et­tä ak­ku voi­daan la­da­ta 10-80 pro­sent­tiin huo­mat­ta­vas­ti al­le 30 mi­nuu­tis­sa ihan­teel­li­sis­sa olo­suh­teis­sa.

VW ID.7 GTX Tourerilla on ainutlaatuinen myyntivaltti: se on kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari. Myynti alkaa keväällä.

VW ID.7 GTX Tourerilla on ainutlaatuinen myyntivaltti: se on kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari. Myynti alkaa keväällä.

Volkswagen

Volks­wa­gen ID.7 GTX Tou­rer, jon­ka elekt­ro­ni­ses­ti ra­joi­tet­tu huip­pu­no­peus on 180 km/h, on va­rus­tet­tu säh­köi­sel­lä kak­si­moot­to­ri­sel­la ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mäl­lä (4MO­TI­ON). Yh­des­sä mo­lem­mat moot­to­rit tar­jo­a­vat jär­jes­tel­mä­te­hoa 250 kW (340 hv) – 40 kW (54 hv) enem­män kuin ta­ka­ve­toi­ses­sa ID.7 Tou­rer Pro -mal­lis­sa.

Taka-ak­se­lin (PSM) säh­kö­moot­to­rin teho on 210 kW (286 hv) ja etu­ak­se­lin säh­kö­moot­to­rin (ASM) teho on 80 kW (109 hv). Säh­köi­ses­ti sää­det­ty te­hon­ja­ko etu- ja taka-ak­se­lin vä­lil­lä toi­mii erit­täin tar­kas­ti ja vii­veit­tä. Tä­män an­si­os­ta aja­mi­nen on tur­val­lis­ta ja mu­ka­vaa myös huo­nois­sa olo­suh­teis­sa.

Ne­li­ve­toi­sen GTX-mal­lin pe­rä­vau­nun ve­to­mas­sa on 1200 kg.

VW ID.7 GTX Tou­re­rin etuo­sa erot­tuu pe­rus­mal­leis­ta yk­si­löl­li­sel­lä pus­ku­ril­la, jos­sa on hu­na­ja­ken­no­mai­nen sä­leik­kö ja GTX-mal­leil­le tyy­pil­li­nen ur­hei­lul­li­nen il­me. Kai­kis­sa mus­tis­sa ele­men­teis­sä on li­säk­si kor­ke­a­kiil­toi­nen vii­meis­te­ly. Tämä kos­kee myös si­vu­kyn­nyk­siä ja GTX-mal­lin ta­ka­pus­ku­rin ala­o­saa.

Si­sä­ti­lo­ja ko­ros­te­taan hie­nos­tu­nein omi­nai­suuk­sin, ku­ten yk­si­löi­dyin is­tui­min, jois­sa on rei'ite­tyt GTX-kir­joi­tuk­set sel­kä­no­jas­sa, GTX-spe­si­fi­nen mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rä pu­nai­sil­la ko­ris­te­om­pe­leil­la ja pu­nai­set sau­mat oh­jaa­mos­sa ja ovi­pa­nee­leis­sa.

Volks­wa­gen ID.7 GTX Tou­re­rin ta­va­ra­ti­la on sa­man­ko­koi­nen kuin nor­maa­lis­sa ID.7 Tou­rer -mal­lis­sa: Car­go-ti­las­sa jopa 605 lit­raa ja ta­kais­tui­met alas tai­tet­tu­na 1 714 lit­raa.

Uu­si IDA-ää­ni­a­vus­ta­ja mah­dol­lis­ta usei­den toi­min­to­jen hal­lin­nan ja sii­nä on myös ChatGPT-te­ko­ä­ly­o­mi­nai­suus).

Toi­nen uu­si omi­nai­suus, Wel­l­ness-so­vel­lus, sää­tää esi­kon­fi­gu­roi­tu­jen oh­jel­mien avul­la eri­lai­sia au­ton toi­min­to­ja pa­ran­taak­seen hy­vin­voin­tia ajon tai la­tauk­sen ai­ka­na.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN