Uuden Renault Capturin luvataan olevan edeltäjäänsä tuntuvasti tilavampi.

Uuden Renault Capturin luvataan olevan edeltäjäänsä tuntuvasti tilavampi.

Tilavampi Renault Captur: Nyt Clion pohjalevylle

Toisen sukupolven Renault Captur perustuu uuden Clion pohjalevylle.

Auto Bild.Uutiset

Re­nault Clion uu­dis­tu­es­sa myös Re­nault Cap­tur ko­kee mer­kit­tä­viä muu­tok­sia. Uu­si Cap­tur pe­rus­tuu uu­den Clion poh­ja­le­vyl­le ja kom­pak­ti ka­tu­maas­tu­ri on uu­sien mit­to­jen myö­tä edel­tä­jään­sä ti­la­vam­pi.

Muo­toi­lus­sa on en­tis­tä­kin enem­män su­ku­nä­köä. Keu­las­sa on C:n muo­toi­set päi­vä­a­jo­va­lot.

Ti­la­vam­pi

Re­nault Cap­tu­rin ul­ko­pi­tuus kas­vaa noin 11 cm, jol­loin uu­tuus on jo­ta­kuin­kin VW T-Ro­cin ko­koi­nen. Uu­den Re­nault Cap­tu­rin le­veys 1,78 cm mer­kit­see van­haan Re­nault Cap­tu­riin näh­den lä­hes kah­den sen­tin pa­ran­nus­ta.

Kor­keu­des­sa ei sitä vas­toin ole eroa van­haan näh­den kuin +7 mm.

Kasvanut akseliväli tietää enemmän tilaa takaistuimella.

Kasvanut akseliväli tietää enemmän tilaa takaistuimella.

Re­nault Cap­tu­rin ak­se­li­vä­li kas­vaa kah­del­la sen­til­lä 2,63 met­riin. Tämä vai­kut­taa edul­li­ses­ti toi­sen is­tuin­ri­vin pol­vi­ti­loi­hin.

Myös uu­den Re­nault Cap­tu­rin pe­rus­ta­va­ra­ti­la (536 lit­raa) on van­haa mal­lia kook­kaam­pi. Eroa on pe­rus­muo­dos­saan +81 lit­raa.

Uu­den­lai­set vä­hä­me­lui­sem­mat si­sä­ti­lat

Mat­kus­ta­mos­sa kaik­ki pis­tet­tiin uu­sik­si. Uu­sien etuis­tui­mien pi­täi­si ol­la ai­em­paa mu­ka­vam­mat ja mit­ta­ris­to on di­gi­taa­li­nen 7- tai 10,2-tuu­mai­nen.

Näyt­tö­ruu­duk­si saa va­rus­te­ta­son mu­kai­ses­ti 7- tai 9,3-tuu­mai­sen. R-Link-tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män kor­vaa uu­si Ea­sy­Link, jon­ka ke­hit­ti­vät yh­teis­työs­sä Bosch, Goog­le ja Tom­Tom.

Matkustamossa laitettiin pitkälti kaikki uusiksi, mukaan lukien uusi multimediajärjestelmä.

Matkustamossa laitettiin pitkälti kaikki uusiksi, mukaan lukien uusi multimediajärjestelmä.

Uu­den Cap­tu­rin si­sä­me­lun mai­ni­taan ole­van edel­tä­jiä al­hai­sem­pi ja 5- tai 6-por­tai­sen ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton pi­täi­si ol­la täs­mäl­li­sem­pi kuin kos­kaan. Saa­ta­vil­la on myös 7-no­peuk­si­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to.

Moot­to­ri­vaih­to­eh­dot

Al­ku­vai­hees­sa Re­nault val­mis­taa Cap­tu­ria kol­mel­la ben­sii­ni- ja kah­del­la die­sel­moot­to­ri­vaih­to­eh­dol­la. Edul­li­sin moot­to­ri teh­taal­la on Cli­os­ta tut­tu 1,0-lit­rai­nen kol­mi­sy­lin­te­ri­nen TCe 100 (100 hv/160 Nm), jo­hon liit­tyy 5-por­tai­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to.

TCe 130 GPF (130 hv/240 Nm) on va­ki­o­na 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­lil­la ja va­lin­nai­se­na sii­hen saa 7-no­peuk­si­sen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­ton.

TCe 155 GPF (155 hv/270 Nm) on vä­ke­vin ben­sii­ni­vaih­to­eh­to. Sii­hen lin­kit­tyy 7-no­peuk­si­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to.

Tur­bo­die­se­lit ovat Blue dCi 95 (95 hv/240 Nm) ja Blue dCi 115 (115 hv/260 Nm). Mo­lem­mis­sa on 6-por­tai­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to, mut­ta isom­paan saa vaih­to­eh­toi­se­na 7-no­peuk­si­sen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­ton.

Vuon­na 2020 on lu­vas­sa myös Cap­tu­rin pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di­muun­nos, jol­la pi­täi­si pys­tyä aja­maan pel­käl­lä säh­köl­lä jopa 45 ki­lo­met­riä. Au­ton akus­to on 9,9 kWh.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN