GVC perustuu mullistavalle innovaatiolle parantaa alustan suorituskykyä moottorin kanssa ja se on maailman ensimmäinen tekniikka, joka säätelee vääntömomenttia ohjausliikkeiden perusteella.

GVC perustuu mullistavalle innovaatiolle parantaa alustan suorituskykyä moottorin kanssa ja se on maailman ensimmäinen tekniikka, joka säätelee vääntömomenttia ohjausliikkeiden perusteella.

2017 Mazda 6 Sedan ja SportWagon: Useita uudistuksia

Mazda tuo Eurooppaan G-Vectoring Control -järjestelmän (GVC). GVC on ensimmäinen uusi SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS -teknologia, joka tarjoaa moottorin, vaihteiston ja alustan integroitua hallintaa ja syventää Jinba Ittai (hevonen ja ratsastaja ovat yhtä) -tuntumaa auton ja kuljettajan välillä.

Auto Bild.Uutiset

Mal­li­vuo­den 2017 Maz­da6:n voi­man­siir­to­va­li­koi­ma si­säl­tää kol­me SKY­AC­TIV-ben­sii­ni­moot­to­ria (145 ja 165 he­vos­voi­man SKY­AC­TIV-G 2.0 ja 192 he­vos­voi­man SKY­AC­TIV-G 2.5) ja kak­si die­sel­moot­to­ria (150 ja 175 he­vos­voi­man SKY­AC­TIV-D 2.2), yh­dis­tet­ty­nä au­to­maat­ti- tai kä­si­va­lin­tai­seen vaih­teis­toon.

Sport­Wa­go­nin die­sel­ver­si­oi­den yh­tey­des­sä on ve­to­ta­vak­si mah­dol­lis­ta va­li­ta myös edis­tyk­sel­li­nen i-AC­TIV AWD -ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä.

Yh­teis­pai­ne­ruis­ku­tus­ta hyö­dyn­tä­vä SKY­AC­TIV-D 2.2 -die­sel­moot­to­ri si­säl­tää kol­me uut­ta jär­jes­tel­mää, jot­ka pa­ran­ta­vat re­ak­tii­vi­suut­ta ja vai­men­ta­vat moot­to­rin ään­tä. Erit­täin tark­ka DE Boost Cont­rol -tek­niik­ka te­hos­taa ah­to­pai­neen oh­jaus­ta ja te­rä­vöit­tää re­ak­ti­oi­ta kaa­su­pol­ki­men pai­nal­luk­siin.

Eri­tyi­nen ää­nen­ta­soi­tus­jär­jes­tel­mä vai­men­taa na­ku­tus­ta ja ää­nen taa­juu­soh­jain puo­les­taan sää­tää moot­to­rin ajoi­tus­ta sekä neut­ra­loi pai­ne­aal­lot vai­men­ta­en kol­me kriit­tis­tä taa­juus­kais­taa, joil­la moot­to­rin osat vä­ri­se­vät ää­nek­käim­min.

Moot­to­rin hil­jai­suut­ta täy­den­tää mo­ni­puo­li­nen ää­nie­ris­tys ko­ri­ra­ken­teis­sa. Au­tos­sa on en­tis­tä pa­rem­mat ovi­tii­vis­teet, pie­nem­mät pa­nee­lien vä­lit ja alus­taan, ta­va­ra­ti­laan, kat­to­ver­hoi­luun ja oviin on li­sät­ty uu­det ää­nie­ris­tys­ma­te­ri­aa­lit. La­mi­noi­dut etu­si­vuik­ku­nat vai­men­ta­vat tuu­li­me­lua.

Mat­kus­ta­moon teh­dyt uu­dis­tuk­set pa­ran­ta­vat Maz­dan ai­nut­laa­tuis­ta kul­jet­ta­ja­kes­keis­tä ym­pä­ris­töä. Oh­jaus­pyö­räs­sä on uu­si muo­toi­lu ja ADD (Ac­ti­ve Dri­ving Disp­lay) hei­jas­tus­näy­tös­sä on en­tis­tä suu­rem­pi tark­kuus ja vä­rig­ra­fiik­ka, jot­ka te­ke­vät näy­tön lu­ke­mi­ses­ta help­poa eri va­lais­tu­so­lo­suh­teis­sa. Li­säk­si mit­ta­ris­tos­sa on uu­si 4,6-tuu­mai­nen vä­ril­li­nen TFT LCD –mo­ni­toi­mi­näyt­tö. Saa­ta­vil­la on myös uu­si Mac­hi­ne Grey -ko­ri­vä­ri.

Pas­sii­vis­ten tur­val­li­suu­so­mi­nai­suuk­sien li­säk­si mal­li­vuo­den 2017 Maz­da 6:een on saa­ta­vil­la laa­ja va­li­koi­ma ke­hit­ty­nei­tä ak­tii­vi­sia i-AC­TIV­SEN­SE -tur­va­jär­jes­tel­miä. Nii­hin lu­keu­tuu mm. en­sim­mäi­se­nä Eu­roo­pas­sa uu­si lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä TSR (Traf­fic Sign Re­cog­ni­ti­on), joka tun­nis­taa ajo­kiel­to- ja no­peus­ra­joi­tus­mer­kit ja an­taa va­roi­tuk­sen, jos kul­jet­ta­ja ylit­tää no­peus­ra­joi­tuk­sen.

Ke­hit­ty­nyt äly­käs kau­pun­ki­jar­ru­tus­toi­min­to SCBS (Ad­van­ced Smart City Brake Sup­port) kor­vaa inf­ra­pu­na­la­se­rin etu­ka­me­ral­la, joka laa­jen­taa tois­ten ajo­neu­vo­jen tun­nis­ta­mi­seen käy­tet­tä­vää no­peu­sa­lu­et­ta.

En­si vuo­den Maz­da 6 -mal­lis­ton hin­nat al­ka­vat 26 773 eu­ros­ta.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU