Rayossa käytetään Underground Racingin virittämää tuplaturbo-V10 -moottoria, josta houkutellaan huikeat 1900 hevosvoimaa – verrattuna vakioauton 610 hevosvoimaan.
Envisage Group Ltd.
Ei auta kupeen kaivaminen: Tämä superauto on ainutkappale!
Ison-Britannian johtava suunnittelukonsepti- ja toteutusyritys, Envisage Group, on tuonut maailman johtavan valmennusrakentamisen osaamisensa merkittävään, kertaluonteiseen hyperautoprojektiin.
Ainutkertainen super- tai hyperauto Rayo julkistettiin Concours of Elegance -tapahtumassa, Etelä-Englannin Hampton Courtissa.
Rayo on 7X Designin uusin luomus. Se perustuu Lamborghini Huracan LP 610-4:een, johon tehtiin joukko parannuksia.
Parannusten tarkoituksena on kohentaa auton suorituskykyä ja estetiikkaa merkittävästi .
Rayossa käytetään Underground Racingin virittämää tuplaturbo-V10 -moottoria, josta houkutellaan huikeat 1 900 hevosvoimaa – verrattuna vakioauton 610 hevosvoimaan.
Tavoitehuippunopeus 300 mph (482 km/h) kertoo siitä, että 7X on parantanut merkittävästi auton aerodynamiikkaa.
Envisage Group Ltd.
Vaikuttava uusi muotoilu on optimoitu maaefektiä ajatellen. Lisäksi ilmanvastuskerroin on vain 0,279, mikä on merkittävä parannus vakioauton vastaavaan lukemaan 0,39.
Tämän jälkeen 7X otti yhteyttä Envisage Groupiin, joka tukee koko autoteollisuutta alkuponnistuksesta alkuperäisiin laitteisiin.
Envisage suunnitteli Rayoon uskomattoman, uuden korin.
Envisage Group aloitti Coventryn-tukikohdassaan prosessin skannaamalla perusauton rakenteineen, jotta saatiin referenssiksi täydellinen 3D-malli.
Envisagen asiantuntijoista koostuva rakennesuunnittelutiimi työskenteli käsi kädessä 7X-suunnitteluyhtiön kanssa varmistaakseen, että 7X:n suunnitteluvisio voidaan toteuttaa.
Hiilikuitukori
Jokainen yksittäinen koripaneeli on suunniteltu sopimaan perusauton rakenteeseen ilman, että vaikutetaan monokokin eheyteen.
Suunnittelun jälkeen Envisage Groupin pienvolyymi-valmistusosasto loi uuden hiilikuitukorin, ja kokosi auton yhdessä huipputasoisista 3D-studioistaan, jotka on varustettu 3D-mittauslaittein. Näin varmistettiin, että toteutettu auto vastaa suunnittelua tarkasti – alle millimetrin tarkkuudella.
Harkittiin myös sen varmistamista, että lopullinen hyperauto voitaisiin sertifioida uudelleen IVA-prosessin avulla.
Envisage Groupin edistyksellinen maalitekniikkaosasto maalasi kaikki komponentit Sport Orange -oranssimaalilla ennen lopullisen rakentamisen aloittamista.
Envisage-lehdistötiedote/Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Ab-luokan voimaa Italiasta
Keraamikko Leena Kouhialle ja muusikko Tapani Rinteelle joulu on mielentila
Ranskalaista nostalgiaa
Dalin uudet Sonikit
Tyylikäs putkipäätevahvistin ilman päätemuuntajaa
Ylellinen Diapason Didascalìa
Mäntyharjulla vietetään huvilajoulua kuin Marikki-kirjoissa
Teacin verkkosoittimet JPLAY-sertifioitu
Perlisteniltä push-pull-subwooferi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI