Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloisen GT-auton 4,0-litrainen ja neljällä yläpuolisella nokka-akselilla toteutettu V12 painaa alle 165 kiloa!

Brittiläinen GTO Engineering ilmoitti kahdesta tärkeästä päivityksestä liittyen täysin uuteen Squalo-superautoon.

Auto Bild.Superautot

Grain­ger and Wor­rall -yh­tiö val­mis­ti mit­ta­ti­laus­työ­nä teh­dyn 4,0-lit­rai­sen V12-moot­to­rin en­sim­mäi­sen loh­kon. Seu­raa­vak­si val­mis­tau­du­taan en­si vuon­na al­ka­viin ajo­tes­tei­hin.

Sa­mal­la Ale­xan­der Auc­ken liit­tyi yri­tyk­sen pal­ve­luk­seen tek­ni­sek­si tuo­tan­to­joh­ta­jak­si.

V12 pai­naa vain al­le 165 ki­loa

GTO En­gi­nee­ring Squ­a­lo on suun­ni­tel­tu al­le 1000-ki­loi­sek­si ur­hei­lu­au­tok­si, jos­sa yh­dis­ty­vät 1960-lu­vun GT-au­to­jen par­haat puo­let ny­ky­ai­kai­seen moot­to­riur­hei­lu­suun­nit­te­luun.

Grainger and Worrall valoi ensimmäiset lohkot, jotka kuljetetaan GTO Engineeringin Iso-Britannian pääkonttoriin koottavaksi. Siellä asennetaan mittatilaustyönä valmistetut koneistetut moottorin sisuskomponentit.

Grainger and Worrall valoi ensimmäiset lohkot, jotka kuljetetaan GTO Engineeringin Iso-Britannian pääkonttoriin koottavaksi. Siellä asennetaan mittatilaustyönä valmistetut koneistetut moottorin sisuskomponentit.

GTO Engineering

Squ­a­lon voi­man­läh­tee­nä on täy­sin uu­si 4,0-lit­rai­nen nel­jäl­lä ylä­puo­li­sel­la nok­ka-ak­se­lil­la va­rus­tet­tu V12-moot­to­ri, joka suun­ni­tel­laan, ke­hi­te­tään sekä val­mis­te­taan ta­lon si­säl­lä, ja jon­ka pai­no on kun­ni­an­hi­moi­ses­ti vain al­le 165 kg (!!)

Grain­ger and Wor­rall va­loi en­sim­mäi­set loh­kot, jot­ka kul­je­te­taan GTO En­gi­nee­rin­gin Iso-Bri­tan­ni­an pää­kont­to­riin koot­ta­vak­si. Siel­lä asen­ne­taan mit­ta­ti­laus­työ­nä val­mis­te­tut ko­neis­te­tut moot­to­rin si­sus­kom­po­nen­tit.

En­sim­mäi­nen moot­to­ri asen­ne­taan vuo­den 2022 toi­sel­la vuo­si­nel­jän­nek­sel­lä jo­hon­kin yh­ti­ön nk. Re­vi­val-alus­taan tie­tes­te­jä sekä mit­ta­vaa dy­na­mo­met­ri­tes­taus­ta var­ten.

GTO En­gi­nee­ring -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN