Mercedes-AMG:n uusin innovaatio vahvasti sähköiseen  suuntaan on lainattu suoraan moottoriurheilusta ja F1-autoista: sähköinen pakokaasu-turboahdin.

Mercedes-AMG:n uusin innovaatio vahvasti sähköiseen suuntaan on lainattu suoraan moottoriurheilusta ja F1-autoista: sähköinen pakokaasu-turboahdin.

Mercedes-AMG: Ottaa käyttöön sähköisen pakokaasuahtimen

Mercedes-AMG:n tulevaisuus on vahvasti sähköinen – tehoa, suorituskykyä ja huippuluokan ajodynamiikkaa unohtamatta.

Auto Bild.Uutiset

Mer­ce­des-AMG:n uu­sin in­no­vaa­tio vah­vas­ti säh­köi­seen suun­taan on lai­nat­tu suo­raan moot­to­riur­hei­lus­ta ja F1-au­tois­ta: säh­köi­nen pa­ko­kaa­su-tur­bo­ah­din.

Ah­ti­men tuo­te­ke­hi­tys on jo lop­pu­suo­ral­la, ja seu­raa­vak­si se ote­taan käyt­töön Af­fal­ter­bac­his­sa val­mis­tet­ta­vas­sa vie­lä jul­kis­ta­mat­to­mas­sa tuo­tan­to­mal­lis­sa.

Ah­ti­men toi­min­nas­ta vas­taa vain nel­jän sen­tin mit­tai­nen säh­kö­moot­to­ri, joka on in­teg­roi­tu ah­ti­men ak­se­liin.

Kier­ros­lu­ku jopa 170 000 r/min

Säh­kö­moot­to­ri oh­jaa sii­pi­pyö­rää, joka val­voo pa­ko­kaa­sun ulos­vir­tauk­sen mää­rää.

Säh­köi­sel­lä oh­jauk­sel­la väl­te­tään tur­bo­vii­veet, taa­taan moot­to­rin vä­li­tön re­a­goin­ti­ky­ky koko kier­ro­sa­lu­eel­la ja mah­dol­lis­te­taan vah­vem­pi vään­tö­mo­ment­ti al­hai­sil­la kier­rok­sil­la.

Tur­bo­ah­ti­men pyö­rin­tä­no­peus on jopa 170 000 r/min, ja sitä voi­daan ope­roi­da au­ton 48 vol­tin säh­kö­jär­jes­tel­män kaut­ta.

Mer­ce­des-Benz -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN