Nissan korvaa sikanopean nykyisen GT-R -mallin: Uusi malli tulee jo 2018!

Nissan GT-R korvautuu jo vuonna 2018 uudella mallilla, josta esimakuna nähtiin Tokion autonäyttelyssä muotoi­lu­tut­kielma Concept 2020 Vision Gran Turismo.

Auto Bild.Uutiset

Sel­vää on, et­tä tu­le­va R36-GT-R on ny­ky­mal­lia kul­mik­kaam­pi. Nis­san an­toi jo vuon­na 2014 Good­woo­din ra­ta­ta­pah­tu­mas­sa esi­ma­kua sii­tä, mil­lai­nen sen Pla­ys­ta­ti­on-peli Gran Tu­ris­mo 6:n au­tos­ta tu­li­si.

To­ki­os­sa näh­tiin edel­leen työs­tet­ty ver­sio tee­mas­ta. Ra­di­kaa­lis­ta tut­kiel­mas­ta otet­ta­neen sar­ja­tuo­tan­toon vain eri­näi­siä yk­si­tyis­koh­tia, jois­ta To­ki­os­sa näh­ty jääh­dy­tin­sä­leik­kö voi­si ol­la yk­si (se muis­tut­taa ny­kyis­tä tuo­tan­to­mal­lia).

Tu­le­van su­ku­pol­ven GT-R pai­naa en­tis­tä vä­hem­män. Ny­ky­mal­li pai­naa noin 1800 ki­loa, kun taas kil­pai­li­jois­ta McLa­ren, Porsc­he ja Fer­ra­ri pai­na­vat jopa 400 ki­loa vä­hem­män.

Tulevan sukupolven GT-R painaa entistä vähemmän. Nykymalli painaa noin 1800 kiloa, kun taas kilpailijoista McLaren, Porsche ja Ferrari painavat jopa 400 kiloa vähemmän.

Tulevan sukupolven GT-R painaa entistä vähemmän. Nykymalli painaa noin 1800 kiloa, kun taas kilpailijoista McLaren, Porsche ja Ferrari painavat jopa 400 kiloa vähemmän.

Tältä näyttää Tokion konseptiauto yläviistosta.

Tältä näyttää Tokion konseptiauto yläviistosta.

GT-R -fa­nit jou­tu­vat odot­te­le­maan uu­tuut­ta vie­lä het­ki­sen, sil­lä seu­raa­van su­ku­pol­ven GT-R saa­puu mark­ki­noil­le vuon­na 2018. Mal­lia on tek­ni­ses­ti ajan­mu­kais­tet­tu, Nis­san to­te­aa aust­ra­li­a­lai­sel­le ca­rad­vi­ce.com.au -verk­ko­si­vus­tol­le.

Jo R35-ver­si­on suo­ri­tus­ky­ky on ol­lut ha­lu­tun­lai­nen. Uu­des­sa mal­lis­sa kes­ki­ty­tään ajo-omi­nai­suuk­sien ko­hen­ta­mi­seen en­ti­ses­tään.

Tu­le­van GT-R:n tek­nii­kas­ta saa viit­teen GT-R LM Nis­mos­sa. LMP1-ra­ta­kil­pu­ril­la osal­lis­tut­tiin ku­lu­va­na vuon­na Le Man­sin 24 tun­nin ajoi­hin.

Le Mans -pro­to­tyyp­piin tu­lee tiet­tä­väs­ti 3.0 lit­ran tup­la­tur­bo-V6 va­rus­tet­tu­na suo­ra­suih­ku­tuk­sel­la, jon­ka te­ho­lu­ke­mak­si saa­daan 550 he­vos­voi­maa. Polt­to­moot­to­ri lin­kit­tyy säh­kö­moot­to­riin ja jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan noin 1250 he­vos­voi­maa.

Jo ny­kyi­sen GT-R:n moot­to­ri pe­rus­tuu Le Mans -ra­ta­kil­pu­riin: Nis­san R390 GT1:llä kil­pail­tiin Le Man­sis­sa vuo­si­na 1997 ja 1998.

Tu­le­van GT-R -hyb­ri­din te­hot tu­le­vat kui­ten­kin ole­maan noin 700 he­vos­voi­maa. Kes­ki­ku­lu­tuk­sen ar­vel­laan ole­van tun­tu­vas­ti ny­kyis­tä al­hai­sem­man.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN