Nissan Townstar EV:n monipuolinen tavaratila vaihtelee 3,3–4,9 m3 välillä, riittävästi jopa kahden eurolavan kuljettamiseen.
Nissan
Nissan Townstar EV: Täysin uuden täyssähköisen malli tuotanto alkaa
Täyssähköisessä pakettiautossa on uusi sähköinen voimalinja, jossa on älykäs energianhallinta ja nestekiertoinen akun jäähdytys ja lämmitys. Toimintamatka on jopa 291 km. Nissan Townstar EV näyttää tietä Nissanin kehittyneimpänä hyötyajoneuvona.
Täysin uusi Nissan Townstar EV on merkittävä virstanpylväs Nissanin tavoitteessa sähköistää valikoimansa ja edistää tavoitettaan olla hiilineutraali vuoteen 2050 mennessä.
Se on merkittävä saavutus matkalla kohti Nissan Ambition 2030 -strategian toteutumista. Asiakkaille se tarjoaa lisää vaihtoehtoja sähköisen liikkumiseen ja kuljetuksiin.
Täysin uusi Nissan Townstar EV jatkaa Nissan e-NV200 -mallin menestystä. Se hyödyntää Nissanin pitkää asiantuntemusta sähköisistä hyötyajoneuvoista ja se on suunniteltu suorituskykyiseksi, luotettavaksi ja kestäväksi kumppaniksi yrittäjille.
Nissan-Renault-Allianssin yhteiselle CMF-C -alustalle rakennettava ajoneuvo valmistetaan Allianssin tehtaassa Ranskan Maubeugenissa.
Täysin uuden täyssähköisen Nissan Townstar EV:n voimalinja on optimoitu älykkäällä energianhallinnalla ja nestekiertoisella akun jäähdytyksellä ja lämmityksellä.
Aerodynaamisen suunnittelun ja sen luoman tehokkuuden ansiosta Nissan Townstar EV:n toimintamatka on jopa 291 kilometriä (WLTP).
Nissan Townstar EV:n 45 kWh akku tuottaa 122 hevosvoimaa ja 245 Nm vääntömomentin.
Pikalataus 15–80 prosenttiin 37 minuutissa
Latausvaihtoehtoina 11–22 kW (AC) tai CCS -pikalataus (DC). Pikalataus mahdollistaa akun lataamisen 15 prosentista 80 prosenttiin 37 minuutissa.
"Nissan Townstar EV on suunniteltu täyttämään asiakkaidemme tarpeet sekä vastaamaan ympäristöystävällisten voimalinjojen kasvaneeseen kysyntään. Luokkansa johtavaa toimintamatkaa edustava Nissan Townstar EV auttaa entistä useampia pakettiautojen omistajia huomaamaan sähköistymisen tuomat edut ja samalla tekemään osansa Euroopan kaupunkien päästöjen pienetämisessä", sanoo Emmanuelle Serazin, LCV & Corporate Sales Director, Nissan Europe.
Nissan Townstar EV:ssa on Nissanin uudesta mallistosta tuttu, tuore ja nykyaikainen, muotoilu. Erottuva aerodynaaminen etusäleikkö pitää sisällään Kumiko -kuvion, joka heijastaa Nissanin japanilaista DNA:ta.
Sisäpuolella Nissan Townstar EV:ssa asetetaan asiakkaiden viihtyvyys ja ergonomia etusijalle.
Kuljettaja pääsee nauttimaan nykyaikaisista teknologioista, jotka varmistavat turvallisuuden ja nautinnollisen ajokokemuksen. Teknologiat pitävät sisällään yhteyspalvelut, tietoviihdejärjestelmän sekä kuljettajaa avustavat turvallisuusominaisuudet.
Nissan Townstar EV edustaa kehittyneintä pakettiautoa Nissanin tämänhetkisessä mallistossa.
Täyssähköinen Nissan Townstar EV tuo Nissanin kuljettajaa avustavan järjestelmän, ProPILOTin, hyötyajoneuvojen valikoimaan. Nämä teknologiat yhdessä Nissanin älykkään Around View Monitor -kamerajärjestelmän kanssa tuo kuljettajalle lisää varmuutta. Lisäksi matkustusmukavuuden varmistaa lämmitettävä tuulilasi ja etupenkit. Lämpöpumppu varmistaa ohjaamon miellyttävän lämpötilan kaikissa tilanteissa jakamalla lämpöä akusta matkustamoon.
"Meidän asiantuntemuksemme ja pitkä kokemuksemme hyötyajoneuvojen sähköistymisen segmentissä on ollut kriittinen tekijä täyssähköisen Nissan Townstar EV:n kehittämisessä", Emmanuelle Serazin jatkaa. "Olemme varmoja, että Nissan Townstar EV:n kehittyneet turvallisuusominaisuudet, muokattavuus ja käyttöominaisuudet sopivat monenlaiseen yrittämiseen."
Suurin hyötykuorma on 600-800 kg ja suurin vetomassa 1 500 kg*.
Nissan Townstar EV:n monipuolinen tavaratila vaihtelee 3,3–4,9 m3 välillä, riittävästi jopa kahden eurolavan kuljettamiseen.
Kuljettajaa avustavat turvateknologiat pitävät sisällään esimerkiksi kuolleenkulman varoitusjärjestelmän, pysäköintiavustimen, mukautuvan vakionopeussäätimen, älykkään hätäjarrutustoiminnon jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistuksella, sivutuulen avustimen sekä perävaunun vakautusjärjestelmän.
Jokaisella Nissanin hyötyajoneuvolla on erinomainen 5 vuoden/160 000 km:n takuu. Lisäksi Nissan Townstar EV:ssa on 8 vuoden takuu ajoakulle (akun kunto vähintään 70 %).
Ajoneuvojen lisäksi Nissan pyrkii olemaan aidosti kestävä yritys ja tekee työtä kokonaisvaltaisen sähköautojen ekosysteemin kehittämisen eteen.
(* = odottaa tyyppihyväksyntää)
Nissan-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
Kialla vahva myyntivuosi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Mestariteos
Luxmanin uusi kuulokevahvistin
ATC:n uusi aktiivinen jalustakaiutin
Rogersin uudet juhlamallit
Nagaokalta huippurasia
Innuosin uusi striimerisarja
Trianglelta uusi kaiutin Borea-sarjaan
Kun entiset koulukaverit rakastuivat, yhteinen koti perustettiin Pispalaan
Majorityn halpislevysoittimet
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä
XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan
Ranskan presidentit ajavat DS:llä
Kialla vahva myyntivuosi
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Moottori-lehti laski: Kannattaako vanha diesel-Volvo vaihtaa uudempaan – jopa sähköautoon?
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Jopa sata kilometriä eurolla – sähköautolla ajamisen edullisuus yllättää
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
YHTEISTYÖSSÄ
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI