Puhelimella pesuun, kiinteällä kuukausihinnalla
Juhlapesun mobiilisovelluksella varattavan autopesun asiakkaille on jatkossa tarjolla lisää pesupaikkoja. Superoperator OY:n ja HOK-Elanto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka lisää Juhlapesun asiakkaille 11 autopesuria lisää pääkaupunkiseudulle.
Superoperator digitalisoi autopesulaliiketoiminnan ja muuttaa käsityksiä autopesusta. Suomessa Superoperator Oy pyörittää Juhlapesu-autopesuketjua. Pesuun pääsee älypuhelinsovelluksella ympäri vuorokauden ja myös maksu hoituu tätä kautta automaattisesti. Kuljettajan ei tarvitse pesuun mentäessä nousta autosta, kuin enintään antennin irrottamista varten.
Pesurin pesutilanteen ja mahdollisesti menossa olevan pesun keston voi ennen pesurille ajamista tarkastaa Juhlapesu-sovelluksen kautta. Tällä saa minimoitua jonottamiseen kuluvan ajan, kun pesua ei tule ostaneeksi silloin kun pesurissa on pitkä jono.
Ohjelman käyttäminen on helppoa, eikä erillisiä pesupoletteja tarvitse käydä ostelemassa. Riittää kun puhelimeen ladatulla sovelluksella varaa tai ostaa pesun haluamaansa koneeseen ja ajaa pesukoneeseen. Juhlapesutili on ajoneuvokohtainen ja täten pesukone tunnistaa ajoneuvon automaattisesti rekisteritunnuksen perusteella. Jos auto tulee vaihtaneeksi kesken sopimuskauden, niin sen saa luonnollisesti vaihdettua pesutiliin.
Kuusi ohjelmaa
Ohjelmavaihtoehtoja on kuusi ja niiden pesuajat vaihtelevat kahdeksasta kuuteentoista minuuttiin. Lyhyin on harjaton Juhlapesu ilman vahausta ja perusteellisimmalla vahauksella varustettu Luksus pesu kestää pisimpään.
Tarjolla on lisäksi Kevyt-, Sade-, Varuste- sekä Juhlapesu. Kevyt pesu on harjapesu, joka on hellempi rättikatolle ja mahdollisille teippauksille. Sadepesu on harjapesu, jossa auton päälle tulee lopuksi kuraa hylkivä vahaus. Varustepesu on tarkoitettu kattoboksilla ja -telineillä varustetuille autoille tai lava-autoille. Siinä kyljet pestään harjoilla ja päälle tulee vahaus. Juhlapesu on 11 minuuttia kestävä harjallinen ja vahauksen sisältävä toiseksi paras pesu.
Yksityiselle kolme vaihtoehtoa
Juhlapesulta voi ostaa pesuja kolmella tavalla. Harvakseltaan pesettävä voi ostaa kertapesuja, joiden hinta on 25 euroa/pesukerta. Usein autonsa puhtaaksi haluavalle vaihtoehtona on kuukausihintainen sopimus, josta on tarjolla kaksi vaihtoehtoa: yö- ja 24/7-sopimus. Näillä kiinteähintaisilla sopimuksilla pesussa saa käydä kyseisellä autolla niin monta kertaa kuukaudessa kuin haluaa.
Kuukausihintaisten pesujen erona on se, että yö-sopimuksella pesussa voi käydä ruuhka-aikojen ulkopuolisina aikoina: klo. 20:00−08:00. 24/7-sopimuksen nimikin sanoo, että pesussa voi käydä mihin tahansa aikaan itse haluaa.
Yö-sopimuksen hinta on 39 ja 24/7-sopimuksen hinta on 56 euroa kuukaudessa. Talouden kakkosauton voi liittää kumpaankin sopimukseen yö-sopimuksen 39 euron hinnalla.
Yrityksille on tarjolla erilliset sopimukset ja niissä on käytössä e-laskutus.
Lisää pesupaikkoja
Suomalainen Superoperator tähtää Suomen-valloituksen lisäksi kansainvälisille markkinoille. Tavoitteena on, että yhtiö on kolmen vuoden päästä maailman suurin autopesulaketju ilman, että yhtiö omistaa ainoatakaan autopesulaa.
Superoperator ja HOK-Elanto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Juhlapesu-teknologia toimii 1.1.2017 alkaen 11:llä pääkaupunkiseudun ABC-autopesuasemalla. Tämä tarkoittaa siis sitä, että Juhlapesu toimii Suomessa ensi vuoden alusta alkaen 24 pesuasemalla. Pääkaupunkiseudun lisäksi Juhlapesun-pesureita löytyy: Kuopiosta, Lohjalta, Maarianhaminasta, Mikkelistä, Porvoosta, Seinäjoelta, Tuusulasta, Urjala ja Vaasasta. Sovelluksella on helppo tarkastaa, mikä on lähin asema, jossa pesupalvelu on vapaana.
Älypuhelimella
Ensikertaa pesun käyttäminen hieman arvelutti, että mitä tuli saatua puhelimella näpyttelyllä? Täytyy myöntää, että on kätevää tarkastaa jo ennen pesun varaamista onko matkan varrella olevassa pesurissa pitkäkin jono. Sovelluksesta näkee mahdollisen kesken olevan pesun keston lisäksi jonossa seisovat autot, joten jos pesurin ulkopuolella on jonossa useampi auto, ei kiireisen kannata pesua varata. Lisäplussana on se, että sovelluksesta huomaa jo ennen pesurille ajamista, mikäli pesurissa on huoltokatkos tai vastaava.
Omakohtaisen kokemuksen mukaan pesutulos on hyvä, eikä lopputuloksessa ole konepesuksi valittamista. Kuukausia pesemättä olleen likakerroksen poistaminen ei välttämättä onnistu, mutta kuukausisopimuksella tuo ei pitäisi olla ongelma, sillä yhdelle pesukerrallehan tulee sitä edullisempi hinta mitä useammin autonsa pesettää. Kun pesuriin voi ajella aina halutessaan, ei likakerrosta luulisi kertyvät kovin paksulti. Tällä kustannuspolitiikalla ei jokaisella pesukerralla kannata siis edes valita sitä ”parasta” pesua, sillä auton voi samaan hintaan pestä kuukaudessa useammin.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Maanteillä jo miljoona Volvon lataushybridiä
Vältä nämä virheet ostaessasi talvirenkaita sähköautoon
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Järkkymätön perusta
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Ripolisubbari laajakaistaelementille
70-luvun mökistä freesattiin lomaunelma
RELin uudet S-sarjalaiset
Making Vinyl 2025
Sukuun palannut talo sai uuden elämän vuosien remontissa
Modulaarisia kaiuttimia Hollannista
Primare alkukielellä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Maanteillä jo miljoona Volvon lataushybridiä
Vältä nämä virheet ostaessasi talvirenkaita sähköautoon
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ