Pidempiä matkoja ajettaessa Seat Tarracon ladattava hybridi tarjoaa mahdollisuuden käyttää sekä sähkö- että bensiinimoottoria, jolloin kokonaistoimintamatka on noin 730 km.

Pidempiä matkoja ajettaessa Seat Tarracon ladattava hybridi tarjoaa mahdollisuuden käyttää sekä sähkö- että bensiinimoottoria, jolloin kokonaistoimintamatka on noin 730 km.

Seat Tarraco e-Hybrid: Pisto­ke­la­dat­tavan hybridin tuotanto alkaa

Seat Tarraco e-Hybrid saapuu Suomeen vuoden 2021 ensimmäisellä vuosi­nel­jän­nek­sellä.

Auto Bild.Uutiset

Seat jat­kaa mal­lis­ton­sa säh­köis­tä­mis­tä, kun pis­to­ke­la­dat­ta­van hyb­ri­din, Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din val­mis­tus al­kaa täl­lä vii­kol­la.

Se­a­tin lip­pu­lai­va­mal­lin la­dat­ta­va hyb­ri­di­ver­sio tuot­taa yh­teis­te­hoa 180 kW (245 hv), teh­den sii­tä te­hok­kaim­man Tar­ra­con tä­hän saak­ka. Sen 13 kWh:n li­tiu­mi­o­ni­ak­ku tar­jo­aa toi­min­ta­mat­kaa pel­käl­lä säh­köl­lä jopa 49 km (WLTP).

Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din ben­sii­ni­moot­to­rin ja säh­kö­moot­to­rin tar­jo­a­ma ko­ko­nais­toi­min­ta­mat­ka on jopa 730 km.

Se­a­tin säh­köi­seen mal­lis­toon kuu­lu­vat jo en­nes­tään pis­to­ke­la­dat­ta­vat Seat Leon e-Hyb­rid ja Seat Leon Sports­tou­rer e-Hyb­rid sekä täys­säh­köi­nen Seat Mii elect­ric.

Seat Tar­ra­con la­dat­ta­va hyb­ri­di tuo säh­köis­ty­mi­sen edut – suo­ri­tus­ky­ky ja ta­lou­del­li­suus – myös SUV-seg­ment­tiin, ja sa­mal­la se li­sää yh­den säh­köis­te­tyn mal­lin Se­a­tin mal­lis­toon.

”Seat jat­kaa mal­lis­ton­sa säh­köis­tä­mis­tä ja yhä eko­lo­gi­sem­pien mal­lien tar­jo­a­mis­ta, ku­ten tuo­mal­la mark­ki­noil­le kol­man­nen säh­köis­te­tyn mal­lin, Seat Tar­ra­con la­dat­ta­van hyb­ri­din. Ison SUV:mme säh­köis­ty­mi­nen tuo la­dat­ta­van hyb­ri­din uu­teen seg­ment­tiin. Sa­mal­la se osoit­taa si­tou­tu­mi­sem­me tä­hän tek­no­lo­gi­aan ja vie mei­dät as­ke­leen lä­hem­mäs ta­voi­tet­ta, jol­loin voim­me tar­jo­ta säh­köi­siä vaih­to­eh­to­ja kai­kil­le”, sa­noo Se­a­tin toi­mi­tus­joh­ta­ja Wa­y­ne Grif­fths.

Toi­min­ta­mat­kaa pel­käl­lä säh­köl­lä jopa 49 km - ko­ko­nais­toi­min­ta­mat­ka noin 730 km

Seat Tar­ra­con la­dat­ta­vas­sa hyb­ri­di­ver­si­os­sa 1,4-lit­rai­nen 110 kW:n (150 hv) TSI-ben­sii­ni­moot­to­ri on yh­dis­tet­ty 85 kW:n (115 hv) säh­kö­moot­to­riin, 13 kWh:n li­tiu­mi­o­ni­ak­kuun ja kuu­si­vaih­tei­seen DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­toon: yh­dis­tel­mä tar­jo­aa te­hoa 180 kW (245 hv) ja vään­töä 400 Nm.

Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din toi­min­ta­mat­ka pel­käl­lä säh­köl­lä on jopa 49 km (WLTP) – se mah­dol­lis­taa ajon kau­pun­gis­sa pai­kal­li­ses­ti pääs­töt­tö­mäs­ti. Säh­kö­moot­to­ria käy­te­tään myös polt­to­moot­to­rin apu­na kun tar­vi­taan li­sää suo­ri­tus­ky­kyä.

Pi­dem­piä mat­ko­ja ajet­ta­es­sa Seat Tar­ra­con la­dat­ta­va hyb­ri­di tar­jo­aa mah­dol­li­suu­den käyt­tää sekä säh­kö- et­tä ben­sii­ni­moot­to­ria, jol­loin ko­ko­nais­toi­min­ta­mat­ka on noin 730 km.

Pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di Seat Tar­ra­co käyn­nis­tyy ai­na vain säh­köä käyt­tä­vään e-Mode-ajo­ti­laan (mi­kä­li akus­sa on tar­peek­si vir­taa). Ajo­ti­la vaih­tuu au­to­maat­ti­ses­ti Hyb­ri­di-ajo­ti­lak­si, mi­kä­li akun ener­gi­a­ta­so pu­to­aa al­le en­nal­ta mää­rä­tyn ta­son tai jos no­peus ylit­tää 140 km/h. Hyb­ri­di-ajo­ti­las­sa kul­jet­ta­ja voi pi­tää sen het­ki­sen la­taus­ta­son, li­sä­tä tai vä­hen­tää sitä etu­kä­teen mää­rät­tyyn ta­soon saak­ka.

La­dat­ta­van Seat Tar­ra­co -hyb­ri­din eri ajo­ti­lo­ja (e-Mode-ajo­ti­la, au­to­maat­ti­nen hyb­ri­di-ajo­ti­la, ma­nu­aa­li­nen hyb­ri­di-ajo­ti­la) voi­daan sää­tää mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män kaut­ta. Li­säk­si Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­dis­sä on kak­si eril­lis­tä pi­ka­pai­ni­ket­ta – e-Mode ja s-Boost – jot­ka si­jait­se­vat uu­del­leen­suun­ni­tel­lun vaih­teen­va­lit­si­men vie­res­sä.

E-mode-ajo­ti­lan kyt­ke­mi­nen pääl­le suo­raan nap­pu­las­ta hel­pot­taa kul­jet­ta­jaa ajo­ti­lan va­lit­se­mi­ses­sa, jol­loin myös pel­käl­lä säh­köl­lä aja­mi­nen hel­pot­tuu esim. kau­pun­ki­a­lu­eel­la. Toi­nen pai­nik­keel­la va­lit­ta­va ajo­ti­la s-Boost taas an­taa li­sää suo­ri­tus­ky­kyä ja ur­hei­lul­li­sem­paa ajo­mu­ka­vuut­ta.

Kun ak­ku tyh­je­nee, ajo­ti­la vaih­tuu au­to­maat­ti­ses­ti Hyb­ri­di-ajo­ti­laan. Kun ak­ku tar­vit­see la­taus­ta, se voi­daan teh­dä kol­mes­sa ja puo­les­sa tun­nis­sa käyt­tä­mäl­lä la­taus­lai­tet­ta (3,6 kW) tai 230V:n ko­ti­la­taus­pis­tok­kees­ta noin 7 tun­nis­sa.

La­dat­ta­vas­sa Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­dis­sä on kat­ta­vat lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut. Seat Con­nect -so­vel­luk­sen avul­la kul­jet­ta­ja pää­see nä­ke­mään au­ton tie­to­ja ja pys­tyy hal­lin­noi­maan vaik­ka la­taus­ta ja il­mas­toin­tia. Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid on saa­ta­vil­la 5-paik­kai­se­na ver­si­o­na ja kah­del­la eri va­rus­te­lu­ta­sol­la, Xcel­len­ce ja FR.

Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid on suun­ni­tel­tu ja ke­hi­tet­ty Bar­ce­lo­nas­sa, Mar­to­rel­lin teh­taal­la ja sen tuo­tan­to al­kaa täl­lä vii­kol­la Wolfs­bur­gis­sa, Sak­sas­sa.

Suo­mes­sa Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din en­nak­ko­myyn­ti al­kaa en­si vuo­den alus­sa ja en­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat jäl­leen­myy­jil­le vuo­den 2021 en­sim­mäi­sel­lä nel­jän­nek­sel­lä.

Seat-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN