Pidempiä matkoja ajettaessa Seat Tarracon ladattava hybridi tarjoaa mahdollisuuden käyttää sekä sähkö- että bensiinimoottoria, jolloin kokonaistoimintamatka on noin 730 km.
Seat Tarraco e-Hybrid: Pistokeladattavan hybridin tuotanto alkaa
Seat Tarraco e-Hybrid saapuu Suomeen vuoden 2021 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.
Seat jatkaa mallistonsa sähköistämistä, kun pistokeladattavan hybridin, Seat Tarraco e-Hybridin valmistus alkaa tällä viikolla.
Seatin lippulaivamallin ladattava hybridiversio tuottaa yhteistehoa 180 kW (245 hv), tehden siitä tehokkaimman Tarracon tähän saakka. Sen 13 kWh:n litiumioniakku tarjoaa toimintamatkaa pelkällä sähköllä jopa 49 km (WLTP).
Seat Tarraco e-Hybridin bensiinimoottorin ja sähkömoottorin tarjoama kokonaistoimintamatka on jopa 730 km.
Seatin sähköiseen mallistoon kuuluvat jo ennestään pistokeladattavat Seat Leon e-Hybrid ja Seat Leon Sportstourer e-Hybrid sekä täyssähköinen Seat Mii electric.
Seat Tarracon ladattava hybridi tuo sähköistymisen edut – suorituskyky ja taloudellisuus – myös SUV-segmenttiin, ja samalla se lisää yhden sähköistetyn mallin Seatin mallistoon.
”Seat jatkaa mallistonsa sähköistämistä ja yhä ekologisempien mallien tarjoamista, kuten tuomalla markkinoille kolmannen sähköistetyn mallin, Seat Tarracon ladattavan hybridin. Ison SUV:mme sähköistyminen tuo ladattavan hybridin uuteen segmenttiin. Samalla se osoittaa sitoutumisemme tähän teknologiaan ja vie meidät askeleen lähemmäs tavoitetta, jolloin voimme tarjota sähköisiä vaihtoehtoja kaikille”, sanoo Seatin toimitusjohtaja Wayne Griffths.
Toimintamatkaa pelkällä sähköllä jopa 49 km - kokonaistoimintamatka noin 730 km
Seat Tarracon ladattavassa hybridiversiossa 1,4-litrainen 110 kW:n (150 hv) TSI-bensiinimoottori on yhdistetty 85 kW:n (115 hv) sähkömoottoriin, 13 kWh:n litiumioniakkuun ja kuusivaihteiseen DSG-automaattivaihteistoon: yhdistelmä tarjoaa tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 400 Nm.
Seat Tarraco e-Hybridin toimintamatka pelkällä sähköllä on jopa 49 km (WLTP) – se mahdollistaa ajon kaupungissa paikallisesti päästöttömästi. Sähkömoottoria käytetään myös polttomoottorin apuna kun tarvitaan lisää suorituskykyä.
Pidempiä matkoja ajettaessa Seat Tarracon ladattava hybridi tarjoaa mahdollisuuden käyttää sekä sähkö- että bensiinimoottoria, jolloin kokonaistoimintamatka on noin 730 km.
Pistokeladattava hybridi Seat Tarraco käynnistyy aina vain sähköä käyttävään e-Mode-ajotilaan (mikäli akussa on tarpeeksi virtaa). Ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaksi, mikäli akun energiataso putoaa alle ennalta määrätyn tason tai jos nopeus ylittää 140 km/h. Hybridi-ajotilassa kuljettaja voi pitää sen hetkisen lataustason, lisätä tai vähentää sitä etukäteen määrättyyn tasoon saakka.
Ladattavan Seat Tarraco -hybridin eri ajotiloja (e-Mode-ajotila, automaattinen hybridi-ajotila, manuaalinen hybridi-ajotila) voidaan säätää multimediajärjestelmän kautta. Lisäksi Seat Tarraco e-Hybridissä on kaksi erillistä pikapainiketta – e-Mode ja s-Boost – jotka sijaitsevat uudelleensuunnitellun vaihteenvalitsimen vieressä.
E-mode-ajotilan kytkeminen päälle suoraan nappulasta helpottaa kuljettajaa ajotilan valitsemisessa, jolloin myös pelkällä sähköllä ajaminen helpottuu esim. kaupunkialueella. Toinen painikkeella valittava ajotila s-Boost taas antaa lisää suorituskykyä ja urheilullisempaa ajomukavuutta.
Kun akku tyhjenee, ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaan. Kun akku tarvitsee latausta, se voidaan tehdä kolmessa ja puolessa tunnissa käyttämällä latauslaitetta (3,6 kW) tai 230V:n kotilatauspistokkeesta noin 7 tunnissa.
Ladattavassa Seat Tarraco e-Hybridissä on kattavat liitettävyyspalvelut. Seat Connect -sovelluksen avulla kuljettaja pääsee näkemään auton tietoja ja pystyy hallinnoimaan vaikka latausta ja ilmastointia. Seat Tarraco e-Hybrid on saatavilla 5-paikkaisena versiona ja kahdella eri varustelutasolla, Xcellence ja FR.
Seat Tarraco e-Hybrid on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa, Martorellin tehtaalla ja sen tuotanto alkaa tällä viikolla Wolfsburgissa, Saksassa.
Suomessa Seat Tarraco e-Hybridin ennakkomyynti alkaa ensi vuoden alussa ja ensimmäiset autot saapuvat jälleenmyyjille vuoden 2021 ensimmäisellä neljänneksellä.
Seat-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Regan uudet lippulaivamallit
Tyylikäs kuulokevahvistin Serbiasta
Vain 1200
Sähköstaatti Puolasta
Pikku kardioidi
Kardioidiaktiivi
Uusi NU-VISTA-levysoitinesivahvistin
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
Wharfedale Diamond 12 -sarja uudistuu
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
Käytetyt tuontiautot vähäpäästöisempiä kuin uudet – käytettyjen rooli päästöjen vähentämisessä on tunnustettava
Liikenteessä on yli 85 000 laitonta henkilöautoa – tarkasta, onko omasi yksi niistä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
DS N°8: 750 kilometrin täyssähköinen toimintamatka ilman välilatausta - testattu ja todennettu maantiellä
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI