Toisen sukupolven Kodiaqia voimme luonnehtia muotoilultaan hienostuneemmaksi, kestävän kehityksen materiaaliensa ansiosta vastuullisemmaksi ja tekniikaltaan innovatiiviseksi, mistä esimerkkinä ovat toisen sukupolven Matrix LED -ajovalot. Siihen on tarjolla kaksi bensiinimoottoria ja kaksi dieselmoottoria; moottoreiden tehot välillä 110 kW (150 hv) ja 150 kW (204 hv). Moottorin 2.0 TDI teholtaan 142 kW (193 hv) ja moottorin 2.0 TSI teholtaan 150 kW (204 hv) yhteydessä auto on aina nelivetoinen. Kodiaq-malliston ensimmäisessä ladattavassa hybridimallissa Kodiaq iV moottoreiden maksimiyhteisteho on 150 kW (204 hv). Pelkästään sähköllä ajettaessa sen WLTP-toimintamatka on jopa yli 100 kilometriä. Alkaenbensiinimoottori 1.5 TSI kehittää tehoa 110 kilowattia (150 hv), ja se on Kodiaq-malliston ensimmäisen kevythybridimallin voimanlähde. Näiden kummankin hybridimallin polttomoottorit ovat uusinta EA 211 evo2 -moottorisukupolvea. Niissä käytetään polttoainetaloudellista Miller-työkiertoa ja pakokaasuahdinta, jossa on säädellyt johdinsiivet. Kevythybridimoottorissa 1.5 TSI hyödynnetään myös uusimman sukupolven sylinterilepuutusta (ACT+).

Toisen sukupolven Kodiaqia voimme luonnehtia muotoilultaan hienostuneemmaksi, kestävän kehityksen materiaaliensa ansiosta vastuullisemmaksi ja tekniikaltaan innovatiiviseksi, mistä esimerkkinä ovat toisen sukupolven Matrix LED -ajovalot. Siihen on tarjolla kaksi bensiinimoottoria ja kaksi dieselmoottoria; moottoreiden tehot välillä 110 kW (150 hv) ja 150 kW (204 hv). Moottorin 2.0 TDI teholtaan 142 kW (193 hv) ja moottorin 2.0 TSI teholtaan 150 kW (204 hv) yhteydessä auto on aina nelivetoinen. Kodiaq-malliston ensimmäisessä ladattavassa hybridimallissa Kodiaq iV moottoreiden maksimiyhteisteho on 150 kW (204 hv). Pelkästään sähköllä ajettaessa sen WLTP-toimintamatka on jopa yli 100 kilometriä. Alkaenbensiinimoottori 1.5 TSI kehittää tehoa 110 kilowattia (150 hv), ja se on Kodiaq-malliston ensimmäisen kevythybridimallin voimanlähde. Näiden kummankin hybridimallin polttomoottorit ovat uusinta EA 211 evo2 -moottorisukupolvea. Niissä käytetään polttoainetaloudellista Miller-työkiertoa ja pakokaasuahdinta, jossa on säädellyt johdinsiivet. Kevythybridimoottorissa 1.5 TSI hyödynnetään myös uusimman sukupolven sylinterilepuutusta (ACT+).

Škoda Auto

Škoda Kodiaq: Toiseen sukupolveen enemmän voima­lin­ja­vaih­to­ehtoja – myös ladattava hybridi

Škoda esittelee Kodiaq-katumaasturin uuden sukupolven. Se on nyt entistäkin erottuvammin muotoiltu ja vieläkin tilavampi, erityisesti kolmannella istuinrivillä matkustaville.

Auto Bild.Uutiset

Toi­sen su­ku­pol­ven Škoda Ko­di­a­qin uu­des­sa si­sä­ti­la­to­teu­tuk­ses­sa huo­mio kiin­nit­tyy eten­kin uu­teen 12,9-tuu­mai­seen kos­ke­tus­näyt­töön, oh­jaus­pyö­rän vie­reen siir­ret­tyyn vaih­teen­va­lit­si­meen, sel­ke­ään kes­ki­kon­so­liin sekä fyy­si­siin ja di­gi­taa­li­siin sää­ti­miin ja kat­kai­si­miin.

Kak­si ben­sii­ni­moot­to­ria ja kak­si tur­bo­die­se­liä kä­sit­tä­vän moot­to­ri­va­li­koi­man te­hot ovat 110‒150 kW (150‒204 hv), ja Škoda Ko­di­a­qis­ta tu­lee nyt en­sim­mäis­tä ker­taa tar­jol­le myös la­dat­ta­va hyb­ri­di­mal­li.

Pel­käs­tään säh­köl­lä ajet­ta­es­sa se yl­tää jopa yli 100 ki­lo­met­rin WLTP-toi­min­ta­mat­kaan*.

Uusi Kodiaq on 4758 millimetrin pituudellaan 61 millimetriä edeltäjämallia pitempi. Seitsemänpaikkaisessa versiossa kolmannen istuinrivin matkustajille on 15 mm enemmän pääntilaa eli 920 mm. Tavaratila on edelleen valtava: 340‒845 litraa seitsemänpaikkaisessa versiossa ja viisipaikkaisessa 910 litraa.

Uusi Kodiaq on 4758 millimetrin pituudellaan 61 millimetriä edeltäjämallia pitempi. Seitsemänpaikkaisessa versiossa kolmannen istuinrivin matkustajille on 15 mm enemmän pääntilaa eli 920 mm. Tavaratila on edelleen valtava: 340‒845 litraa seitsemänpaikkaisessa versiossa ja viisipaikkaisessa 910 litraa.

Škoda Auto

Toisen sukupolven Kodiaqissa on täysin uusi sisätilojen toteutus. Vaihteenvalitsin sijaitsee nyt ensimmäistä kertaa Škodassa ohjauspyörän vieressä. Sijaintimuutoksen ansiosta keskikonsolialueesta on voitu tehdä selkeämpi ja puhdaslinjaisempi. Uuden keskusnäytön koko on 12,9 tuumaa. Lisäksi autoon on nyt saatavissa Head Up -tuulilasinäyttö täydentämään 10,25-tuumaista digitaalista mittaristoa. Toisen sukupolven Kodiaqin säätimissä ja katkaisimissa on toteutettu fyysisten ja digitaalisten yhdistelmä. Kodiaqissa esitellään nyt juomatelineellinen tavaralokero takana keskitunnelin päällä. Käteviin varusteisiin lukeutuu myös kosketusnäytön puhdistin. Auton toisen istuinrivin istuimia on mahdollista siirtää, ja tavaratilan monikäyttöinen elementti pitää tavarat siististi järjestyksessä. Suuressa katumaasturimallissa on edelleen tuttuja varusteita, kuten ovien reunasuojukset ja jo suorastaan ikoniseksi kehittynyt sateenvarjo kuljettajan oviverhouksessa.

Toisen sukupolven Kodiaqissa on täysin uusi sisätilojen toteutus. Vaihteenvalitsin sijaitsee nyt ensimmäistä kertaa Škodassa ohjauspyörän vieressä. Sijaintimuutoksen ansiosta keskikonsolialueesta on voitu tehdä selkeämpi ja puhdaslinjaisempi. Uuden keskusnäytön koko on 12,9 tuumaa. Lisäksi autoon on nyt saatavissa Head Up -tuulilasinäyttö täydentämään 10,25-tuumaista digitaalista mittaristoa. Toisen sukupolven Kodiaqin säätimissä ja katkaisimissa on toteutettu fyysisten ja digitaalisten yhdistelmä. Kodiaqissa esitellään nyt juomatelineellinen tavaralokero takana keskitunnelin päällä. Käteviin varusteisiin lukeutuu myös kosketusnäytön puhdistin. Auton toisen istuinrivin istuimia on mahdollista siirtää, ja tavaratilan monikäyttöinen elementti pitää tavarat siististi järjestyksessä. Suuressa katumaasturimallissa on edelleen tuttuja varusteita, kuten ovien reunasuojukset ja jo suorastaan ikoniseksi kehittynyt sateenvarjo kuljettajan oviverhouksessa.

Škoda Auto

Tur­val­li­suus­va­rus­te­lu on jäl­leen ker­ran huip­pu­luok­kaa; saa­ta­vis­sa ovat esi­mer­kik­si toi­sen su­ku­pol­ven Mat­rix LED -ajo­va­lot ja en­tis­tä­kin enem­män edis­tyk­sel­li­siä avus­tin­jär­jes­tel­miä. Va­rus­te­lus­sa on myös uu­sia Simp­ly Cle­ver -rat­kai­su­ja, ku­ten juo­ma­te­li­neel­li­nen ta­va­ra­lo­ke­ro ta­ka­na, sekä kah­den pu­he­li­men Phone Box -mat­ka­pu­he­lin­lo­ke­ro, jos­sa pu­he­li­mia jääh­dy­te­tään ja la­da­taan lan­gat­to­mas­ti.

Škoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN