Toisen sukupolven Kodiaqia voimme luonnehtia muotoilultaan hienostuneemmaksi, kestävän kehityksen materiaaliensa ansiosta vastuullisemmaksi ja tekniikaltaan innovatiiviseksi, mistä esimerkkinä ovat toisen sukupolven Matrix LED -ajovalot. Siihen on tarjolla kaksi bensiinimoottoria ja kaksi dieselmoottoria; moottoreiden tehot välillä 110 kW (150 hv) ja 150 kW (204 hv). Moottorin 2.0 TDI teholtaan 142 kW (193 hv) ja moottorin 2.0 TSI teholtaan 150 kW (204 hv) yhteydessä auto on aina nelivetoinen. Kodiaq-malliston ensimmäisessä ladattavassa hybridimallissa Kodiaq iV moottoreiden maksimiyhteisteho on 150 kW (204 hv). Pelkästään sähköllä ajettaessa sen WLTP-toimintamatka on jopa yli 100 kilometriä. Alkaenbensiinimoottori 1.5 TSI kehittää tehoa 110 kilowattia (150 hv), ja se on Kodiaq-malliston ensimmäisen kevythybridimallin voimanlähde. Näiden kummankin hybridimallin polttomoottorit ovat uusinta EA 211 evo2 -moottorisukupolvea. Niissä käytetään polttoainetaloudellista Miller-työkiertoa ja pakokaasuahdinta, jossa on säädellyt johdinsiivet. Kevythybridimoottorissa 1.5 TSI hyödynnetään myös uusimman sukupolven sylinterilepuutusta (ACT+).
Škoda Auto
Škoda Kodiaq: Toiseen sukupolveen enemmän voimalinjavaihtoehtoja – myös ladattava hybridi
Škoda esittelee Kodiaq-katumaasturin uuden sukupolven. Se on nyt entistäkin erottuvammin muotoiltu ja vieläkin tilavampi, erityisesti kolmannella istuinrivillä matkustaville.
Toisen sukupolven Škoda Kodiaqin uudessa sisätilatoteutuksessa huomio kiinnittyy etenkin uuteen 12,9-tuumaiseen kosketusnäyttöön, ohjauspyörän viereen siirrettyyn vaihteenvalitsimeen, selkeään keskikonsoliin sekä fyysisiin ja digitaalisiin säätimiin ja katkaisimiin.
Kaksi bensiinimoottoria ja kaksi turbodieseliä käsittävän moottorivalikoiman tehot ovat 110‒150 kW (150‒204 hv), ja Škoda Kodiaqista tulee nyt ensimmäistä kertaa tarjolle myös ladattava hybridimalli.
Pelkästään sähköllä ajettaessa se yltää jopa yli 100 kilometrin WLTP-toimintamatkaan*.
Uusi Kodiaq on 4758 millimetrin pituudellaan 61 millimetriä edeltäjämallia pitempi. Seitsemänpaikkaisessa versiossa kolmannen istuinrivin matkustajille on 15 mm enemmän pääntilaa eli 920 mm. Tavaratila on edelleen valtava: 340‒845 litraa seitsemänpaikkaisessa versiossa ja viisipaikkaisessa 910 litraa.
Škoda Auto
Toisen sukupolven Kodiaqissa on täysin uusi sisätilojen toteutus. Vaihteenvalitsin sijaitsee nyt ensimmäistä kertaa Škodassa ohjauspyörän vieressä. Sijaintimuutoksen ansiosta keskikonsolialueesta on voitu tehdä selkeämpi ja puhdaslinjaisempi. Uuden keskusnäytön koko on 12,9 tuumaa. Lisäksi autoon on nyt saatavissa Head Up -tuulilasinäyttö täydentämään 10,25-tuumaista digitaalista mittaristoa. Toisen sukupolven Kodiaqin säätimissä ja katkaisimissa on toteutettu fyysisten ja digitaalisten yhdistelmä. Kodiaqissa esitellään nyt juomatelineellinen tavaralokero takana keskitunnelin päällä. Käteviin varusteisiin lukeutuu myös kosketusnäytön puhdistin. Auton toisen istuinrivin istuimia on mahdollista siirtää, ja tavaratilan monikäyttöinen elementti pitää tavarat siististi järjestyksessä. Suuressa katumaasturimallissa on edelleen tuttuja varusteita, kuten ovien reunasuojukset ja jo suorastaan ikoniseksi kehittynyt sateenvarjo kuljettajan oviverhouksessa.
Škoda Auto
Turvallisuusvarustelu on jälleen kerran huippuluokkaa; saatavissa ovat esimerkiksi toisen sukupolven Matrix LED -ajovalot ja entistäkin enemmän edistyksellisiä avustinjärjestelmiä. Varustelussa on myös uusia Simply Clever -ratkaisuja, kuten juomatelineellinen tavaralokero takana, sekä kahden puhelimen Phone Box -matkapuhelinlokero, jossa puhelimia jäähdytetään ja ladataan langattomasti.
Škoda-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Hyundai
Hyundai
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
QUADin uusvanha integroitu vahvistin
Anni Ihamäki: ”Haluan ympärilleni värejä ja kuvioita, elämäniloa”
Klipsch dinosauruspuistossa
Kitaravahvistinvalmistajan äänipalkki
Eversolon uusi Play
Cd-soitin putkipäätteellä
Cambridge Audiolta uusi päätevahvistin
Isot kemut lykkääntyvät
Volumion tarkkuus-dac
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL