Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon

Skoda Auto

Škoda Slavia: India 2.0 -malliston uusi Sedan-malli

Pienten perheautojen kokoluokan uusi Škoda-malli syntyi India 2.0 -projektissa.

Auto Bild.Uutiset

In­dia 2.0 -pro­jek­tin myö­tä jo esi­tel­ty Kus­haq-ka­tu­maas­tu­ri saa nyt seu­rak­seen pien­ten per­he­au­to­jen ko­ko­luo­kan se­dan-mal­lin.

Škoda Kus­ha­qin ta­paan uu­si Škoda Sla­via poh­jau­tuu Volks­wa­gen-kon­ser­nin etu­ve­tois­ten poi­kit­tais­moot­to­ri­au­to­jen MQB-A0-IN-pe­rus­tek­niik­kaan, jon­ka Škoda Au­to on ke­hit­tä­nyt eri­tyi­ses­ti In­ti­an mark­ki­noil­le.

Tä­män pe­rus­tek­nii­kan an­si­os­ta uu­des­sa se­dan-mal­lis­sa voi­daan to­teut­taa eri­no­mai­nen tur­val­li­suus­va­rus­tus sekä edis­tyk­sel­li­set tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mät yh­dis­tet­tyi­nä te­hok­kai­siin ja ta­lou­del­li­siin TSI-moot­to­rei­hin te­hol­taan 85 kW (115 hv) ja 110 kW (150 hv).

Au­to­mal­lin suun­nit­te­lu­työs­tä suu­rin osa on teh­ty In­ti­an Pu­nes­sa si­jait­se­vas­sa tek­niik­ka­kes­kuk­ses­sa.

Škoda Au­ton pää­joh­ta­ja Tho­mas Schä­fer to­te­aa:

"Kus­haq-ka­tu­maas­tu­rin me­nes­tyk­sel­li­sen lan­see­rauk­sen jäl­keen otam­me nyt tuo­te­va­li­koi­mam­me ke­hit­tä­mi­ses­sä seu­raa­van as­ke­leen. Täy­sin uu­si se­dan-mal­li Sla­via laa­jen­taa mal­lis­tom­me suo­sit­tuun pien­ten per­he­au­to­jen ko­ko­luok­kaan. Uu­si au­to­mal­lim­me on eri­tyi­ses­ti suun­ni­tel­tu in­ti­a­lais­ten asi­ak­kai­dem­me tar­pei­siin, ja se tu­lee en­ti­ses­tään vah­vis­ta­maan ase­maam­me In­ti­an mark­ki­noil­la en­nen kuin aloi­tam­me tä­män au­to­mal­lin vien­nin myös muil­le kas­va­vil­le mark­ki­noil­le".

Škoda Au­to In­di­an joh­ta­ja Zac Hol­lis:

"Kus­haq-ka­tu­maas­tu­rin ja uu­den Sla­via-se­da­nin myö­tä mal­lis­tos­sam­me on nyt kak­si edis­tyk­sel­lis­tä ja erit­täin kau­nis­ta au­to­mal­lia, jot­ka kum­mat­kin si­joit­tu­vat In­ti­as­sa vah­vas­ti kas­va­vaan pien­ten per­he­au­to­jen ko­ko­luok­kaan. Mu­kau­tet­tu MQB-pe­rus­tek­niik­ka on eri­no­mai­nen poh­ja, ja kos­ka nämä kum­mat­kin au­to­mal­lit suun­ni­tel­tiin ja val­mis­te­taan In­ti­as­sa, vas­taam­me näil­lä au­to­mal­leil­la pai­kal­lis­ten asi­ak­kai­den miel­ty­myk­siin ja tar­pei­siin".

Ta­voit­tee­na nos­taa In­tia Škoda Au­ton vii­den suu­rim­man mark­ki­nan jouk­koon

Yh­des­sä Škoda Kus­haq -ka­tu­maas­tu­rin kans­sa uu­si Škoda Sla­via luo mai­ni­ot edel­ly­tyk­set Volks­wa­gen-kon­ser­nin kas­vu­suun­ni­tel­mien to­teu­tu­mi­sel­le In­ti­as­sa.

Kon­ser­ni in­ves­toi kaik­ki­aan noin mil­jar­di eu­roa In­dia 2.0 -pro­jek­tiin, jol­la Škoda ja Volks­wa­gen pyr­ki­vät vah­vis­ta­maan ase­maan­sa In­ti­as­sa.

Ško­dan ja Volks­wa­ge­nin ta­voi­te on mark­ki­noi­den ja au­to­seg­ment­tien ke­hi­tyk­ses­tä riip­pu­en yh­teen­sä vii­den pro­sen­tin mark­ki­na­o­suus vuo­teen 2025 men­nes­sä. Ta­voit­teen myö­tä In­tia oli­si Ško­dal­le yk­si vii­des­tä suu­rim­mas­ta mark­ki­na-alu­ees­ta.

Mal­li­ni­mel­lä suo­ra link­ki Ško­dan brän­di­fi­lo­so­fi­aan Mal­li­ni­mi Sla­via luo sil­lan In­ti­an ja Tše­kin ta­sa­val­lan vä­lil­le, ja se on myös kun­ni­a­no­soi­tus Ško­dan syn­ty­mi­seen joh­ta­neen yri­tyk­sen pe­rus­ta­jil­le Václav Lau­ri­nil­le ja Václav Kle­men­til­le.

Vuon­na 1896 Lau­rin ja Kle­ment al­koi­vat myy­dä yri­tyk­sen­sä Mladá Bo­les­la­vis­sa val­mis­ta­mia Sla­via-merk­ki­siä pol­ku­pyö­riä. Hei­dän en­sim­mäi­set moot­to­ri­pyö­rän­sä tu­li­vat myyn­tiin 1899.

Jo 1900-lu­vun alus­sa Sla­via-ni­meen lii­tet­tiin luo­tet­ta­vuus, jär­ke­vä hin­ta ja kek­se­li­äi­syys, jot­ka ny­ky­ään­kin liit­ty­vät Ško­dan brän­di­fi­lo­so­fi­aan.

Skoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN