Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Peugeot 308:n ennakkomyynti Suomessa alkaa alkukesästä 2021 ja liikkeisiin se saapuu toisella vuosipuoliskolla. Malli valmistetaan Ranskassa, Mulhousen tehtaalla.

Peugeot 308:n ennakkomyynti Suomessa alkaa alkukesästä 2021 ja liikkeisiin se saapuu toisella vuosipuoliskolla. Malli valmistetaan Ranskassa, Mulhousen tehtaalla.

Peugeot

Täysin uusi Peugeot 308: Myös lataushybridinä

Uusi Peugeot 308 tarjoaa uusimmat ajoavustimet, uudistuneen Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon sekä uuden intuitiivisen, liitettävän ja ehdottoman modernin i-Connect® Advanced -multi­me­di­a­jär­jes­telmän.

Auto Bild.Uutiset
18.3.2021

Uu­si Peu­ge­ot 308 vah­vis­taa ase­maan­sa luo­kas­saan. Ko­rin muo­to on uu­dis­tu­nut: kor­keu­del­ta se on edel­tä­jään­sä 20 mm ma­ta­lam­pi ja 55 mm kas­va­nut ak­se­lin­vä­li te­kee si­lu­e­tis­ta pi­dem­män sekä luo li­sää ti­laa ta­kais­tuin­ten mat­kus­ta­jil­le. Ko­ne­pel­ti vai­kut­taa muo­toi­lun­sa an­si­os­ta pit­käl­tä.

Mal­lin kyl­ki­lin­jat ovat sel­ke­ät ja su­la­vat. Kyl­kiin si­joi­te­tut lo­got joh­dat­ta­vat aja­tuk­sen mer­kin his­to­ri­aan (Peu­ge­ot 205, 208, 308...) ja ko­hot­ta­vat mal­lin eloi­saa luon­net­ta.

Ae­ro­dy­naa­mi­nen suo­ri­tus­ky­ky oli stra­te­gi­ses­sa ase­mas­sa ta­ka­o­saa suun­ni­tel­ta­es­sa ja pe­rän ylit­tä­vä tyy­li­käs lin­ja pe­rus­tuu juu­ri tä­hän. Ka­ton ikään kuin ka­to­a­vaan lin­jaan on li­sät­ty jat­kok­si ta­kas­poi­le­ri, joka nyt mää­rit­tää uu­den Peu­ge­ot 308:n il­met­tä.

Peugeot

Ais­tik­kaan ja tyy­lik­kään uu­den Peu­ge­ot 308:n ver­ro­kit löy­ty­vät kor­ke­a­ta­soi­ses­ta ja dy­naa­mi­ses­ta maa­il­mas­ta, mut­ta mal­lin juu­ret py­sy­vät tu­ke­vas­ti Peu­ge­o­tin DNA:ssa.

Uu­den Peu­ge­ot 308:n keu­las­sa näh­dään Peu­ge­o­tin uu­si vaa­ku­na­lo­go. Tun­nus­ta ym­pä­röi­vän etu­sä­lei­kön ku­vio on saa­tu ikään kuin su­lau­tu­maan yh­teen lo­gon kans­sa ja sä­leik­kö vah­vis­taa tun­nuk­sen näyt­tä­vyyt­tä.

Ajo­a­vus­tin­ten käyt­tä­mä tut­ka pii­lou­tuu vaa­ku­nan taak­se ja hyö­dyn­tää tut­ka­tek­no­lo­gi­aa, jon­ka ma­te­ri­aa­li­na on tut­kan aal­to­jen kans­sa yh­teen­so­pi­va in­dium.

Ajo­va­lot ovat ai­na va­ki­o­na LED-va­lai­si­met. Ka­pe­a­lin­jai­si­na ne te­hos­ta­vat mal­lin dy­naa­mis­ta il­met­tä. Va­lot jat­ku­vat ka­pei­na, sa­pe­li­ham­mas­ta muis­tut­ta­vi­na päi­vä­va­loi­na alas ai­na etu­pus­ku­riin as­ti. Va­lo­tun­nus nou­dat­taa Peu­ge­o­tin ny­kyis­tä tyy­liä ja sen tun­nis­taa heti en­si­nä­ke­mäl­tä niin päi­väl­lä kuin yö­ai­kaan.

GT ja GT Pack -va­rus­te­ta­so­jen Full LED -ajo­va­lot ovat vie­lä­kin ohu­em­mat ja nämä Peu­ge­ot Mat­rix LED-va­lot tuo­vat li­sää te­hoa ja tur­val­li­suut­ta ar­jen ajoon.

Myös ta­ka­va­lot käyt­tä­vät mo­der­nin il­meen syn­nyt­tä­vää Full LED -tek­no­lo­gi­aa ja ne esit­tä­vät mer­kin tun­nu­so­mais­ta kol­men kyn­nen raa­pai­sua.

Uu­si Peu­ge­ot 308 on saa­ta­va­na seit­se­mäs­sä eri vä­ris­sä:

• Oli­vi­ne Green

• Ver­ti­go Blue

• Eli­xir Red

• Hel­mi­äi­sen­val­koi­nen

• Ice White

• Ar­ten­se Grey

• Per­la Ne­ran mus­ta

Uu­si Peu­ge­ot i-Cock­pit®

Peu­ge­ot i-Cock­pit® -oh­jaa­mo on tär­keä osa mer­kin DNA:ta. Oh­jaa­mon jo­kai­nen uu­si su­ku­pol­vi on ol­lut en­tis­tä pa­rem­pi ja mo­der­nim­pi. Uu­si Peu­ge­ot 308 esit­te­lee jäl­leen ai­mo harp­pauk­sen ot­ta­neen ver­si­on, mitä tu­lee Peu­ge­ot i-Cock­pit® -oh­jaa­mon er­go­no­mi­aan, laa­tuun sekä muo­toi­luun. Näi­den li­säk­si se saa käy­tet­tä­väk­seen täy­sin uu­den Peu­ge­ot i-Con­nect® -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män.

Peugeot

Peu­ge­o­til­le omi­nai­nen pie­ni­ko­koi­nen oh­jaus­pyö­rä on uu­dis­tu­nut ja on nyt va­rus­tet­tu sen­so­reil­la, jot­ka ha­vait­se­vat kul­jet­ta­jan ot­teen ra­tis­ta ajo­a­vus­ti­mia käy­tet­tä­es­sä. Uu­den er­go­no­mi­sen ja läm­mi­tet­tä­vän (li­sä­va­rus­te) oh­jaus­pyö­rän sää­ti­mil­lä oh­ja­taan myös ra­di­o­ta, me­di­aa, pu­he­lin­ta sekä ajo­a­vus­ti­mia.

10” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to (Ac­ti­ve Pack -va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en) on si­joi­tet­tu juu­ri sil­män kor­keu­del­le. GT-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en mit­ta­ris­to on kol­miu­lot­tei­nen. Kul­jet­ta­jan on mah­dol­lis­ta muo­ka­ta di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton esit­tä­mä in­for­maa­tio omien tot­tu­mus­ten mu­kai­sek­si useis­ta eri vaih­to­eh­dois­ta ja oh­jaus­pai­nik­keen avul­la hä­nen on help­po liik­kua eri näy­tet­tä­vien tie­to­jen vä­lil­lä: Tom­Tom-sa­tel­liit­ti­na­vi­goin­ti, ra­dio/me­dia, ajo­a­vus­ti­met, ener­gi­a­vir­taa­mat jne.

Ko­je­lau­dan ka­pe­at il­man­vaih­to­au­kot on si­joi­tet­tu juu­ri mat­kus­ta­jien pään kor­keu­del­le. Näin ne si­jait­se­vat op­ti­maa­li­ses­ti niin il­mas­toin­nin te­hok­kuut­ta kuin mat­kus­ta­jien mu­ka­vuut­ta aja­tel­len.

Uu­del­leen jär­jes­tel­ty ko­je­lau­ta an­taa mah­dol­li­suu­den tuo­da mal­lin va­kio 10” kos­ke­tus­näyt­tö lä­hem­mäk­si kul­jet­ta­jaa ja tä­män kät­tä. Sa­mal­la näyt­tö su­lau­tuu luon­te­vas­ti ko­je­lau­dan mui­hin oh­jai­miin.

Al­lu­re-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en uu­den Peu­ge­ot 308:n toi­min­to­ja oh­ja­taan mu­kail­ta­vil­la vir­tu­aa­li­sil­la i-tog­g­le-oh­jai­mil­la. Oh­jain­pai­nik­keet on si­joi­tet­tu kes­ki­näyt­tön ala­puo­lel­le ja ne tuo­vat uu­teen Peu­ge­ot 308:aan luo­kas­saan ai­nut­laa­tui­sen tek­no­lo­gi­sen il­meen ja ta­son.

Peugeot

i-tog­g­le-oh­jai­met ovat kos­ke­tuk­sen tun­nis­ta­via pi­ka­ku­vak­kei­ta, jois­ta va­li­taan esi­mer­kik­si il­mas­toin­nin ase­tuk­set, pu­he­lin­lu­et­te­lo, soi­tet­ta­va me­dia tai käy­tet­tä­vä so­vel­lus. Jo­kai­sen käyt­tä­jä voi it­se aset­taa pi­ka­ku­vak­keik­si toi­vo­man­sa toi­min­not.

Uu­den Peu­ge­ot 308:n Peu­ge­ot i-Cock­pit® -oh­jaa­mo on to­tu­tus­ti ra­ken­net­tu kul­jet­ta­jan ym­pä­ril­le si­ten, et­tä kul­jet­ta­jaa ym­pä­röi­vä tila on mah­dol­li­sim­man er­go­no­mi­nen, mut­ta il­man, et­tä mat­kus­ta­ja tun­tee it­se­ään ul­ko­puo­li­sek­si. Sa­maa pe­ri­aa­tet­ta on käy­tet­ty kes­ki­kon­so­lis­sa, joka tar­koi­tuk­sen­mu­kai­ses­ti avau­tuu etu­mat­kus­ta­jaa koh­ti. Yk­si mat­kus­ta­mon si­sus­tuk­sen ta­voit­teis­ta on­kin ol­lut luo­da ta­sa­pai­no kum­man­kin etu­mat­kus­ta­jan ti­lan vä­lil­le.

Kes­ki­kon­so­lin tyy­li on ha­lut­tu pi­tää sel­ke­ä­nä. Uu­si pie­ni­ko­koi­nen 8-vaih­tei­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton va­lit­sin sekä ajo­ti­lan va­lit­sin ikään kuin kaar­tu­vat kul­jet­ta­jan ym­pä­ril­le.

Kes­ki­kon­so­lin kaar­re jat­kuu lan­gat­to­mak­si pu­he­li­men la­tau­sa­se­mak­si ja lo­put kes­ki­kon­so­lis­ta on hyö­dyn­net­ty kul­jet­ta­jan mu­ka­vuut­ta ja säi­ly­tys­ti­lo­ja aja­tel­len. Kes­ki­kon­so­lis­ta löy­ty­vät:

• kak­si iso­ko­kois­ta mu­ki­te­li­net­tä

• kak­si USB-C-pis­to­ket­ta (la­taus sekä la­taus/tie­don­siir­to)

• säi­ly­tys­ti­lo­ja jopa 34 lit­raan as­ti

• kyy­när­no­ja

Mat­kus­ta­mo­ti­lan muo­toi­lus­sa on ha­lut­tu ko­ros­taa ma­te­ri­aa­lien run­saut­ta. Epä­suo­ra LED-tun­nel­ma­va­lo kah­dek­sal­la vä­ri­vaih­to­eh­dol­la va­lai­see ovi­pa­nee­lei­ta, joi­den ver­hoi­lus­sa on va­rus­te­ta­sos­ta riip­pu­en käy­tet­ty kan­gas­ta, Al­can­ta­raa® tai sy­vä­ve­det­tyä alu­mii­nia.

Mat­kus­ta­mo­ti­lat ja nii­den vii­meis­te­lyn taso ovat luo­kas­saan ai­nut­laa­tui­set.

Peu­ge­ot i-Con­nect ja i-Con­nect Ad­van­ced

Peu­ge­ot 308:n uu­si mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä yh­dis­tää kun­kin käyt­tä­jän tot­tu­mus­ten mu­kaan par­haat omi­nai­suu­det joko äly­pu­he­lin­ten maa­il­mas­ta tai au­to­maa­il­mas­ta. Er­go­no­mi­nen ja jo­ka­päi­väi­ses­sä käy­tös­sä joh­don­mu­kai­nen jär­jes­tel­mä tar­jo­aa per­so­noi­ta­van näy­tön ja tun­nel­man sekä omat ase­tuk­set jopa kah­dek­sal­le eri käyt­tä­jäp­ro­fii­lil­le.

Peugeot

Hei­jas­tus­toi­min­to (mir­ro­ring) toi­mii uu­te­na nyt lan­gat­to­mas­ti ja Blu­e­tooth-lii­tän­tä tu­kee kah­den pu­he­li­men sa­ma­nai­kais­ta käyt­töä.

10” HD-näyt­tö on yk­sin­ker­tai­nen käyt­tää ja tab­let­ti­mai­sen herk­kä. Sen so­vel­ta­mi­nen omiin tar­pei­siin on help­poa: näyt­töön voi­daan ava­ta usei­ta ik­ku­noi­ta, pi­ka­ku­vak­kei­ta tai äly­pu­he­li­mis­ta tut­tu­ja "wid­get"-iko­ne­ja.

Eri avoin­ten so­vel­lus­ten vä­lil­lä on help­po liik­kua niin va­sem­mal­ta oi­ke­al­le kuin yl­hääl­tä alas pyyh­käi­se­mäl­lä. Kol­mel­la sor­mel­la pai­net­ta­es­sa avau­tuu so­vel­lus­ten lis­ta. Pää­näyt­töön pa­la­taan yk­sin­ker­tai­ses­ti eril­lis­tä “Koti”-pai­ni­ket­ta pai­na­mal­la - ai­van ku­ten äly­pu­he­li­mis­sa.

Uu­si Peu­ge­ot i-Con­nect Ad­van­ced -jär­jes­tel­mä on suo­ri­tus­ky­kyi­nen ja te­ho­kas. Tom­Tom sa­tel­liit­ti­na­vi­goin­ti avau­tuu koko 10” näy­tön laa­juu­del­le ja sen tie­dot päi­vit­ty­vät suo­raan ”pil­ves­tä”.

Ajo­a­vus­ti­met

Uu­si Peu­ge­ot 308 ot­taa uu­den as­ke­leen koh­ti puo­li­au­to­no­mis­ta aja­mis­ta uu­den Drive As­sist 2.0 -avus­ti­men myö­tä. Tämä uu­si ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mä tu­lee saa­ta­vil­la vuo­den lo­pul­la. Se koos­tuu adap­tii­vi­ses­ta va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­mes­tä Stop & Go -toi­min­nol­la (EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton yh­tey­des­sä) sekä ajo­lin­ja-avus­ti­mes­ta, joi­den li­säk­si uu­te­na on kol­me toi­min­toa:

• Kais­tan­vaih­to­a­vus­tin eh­dot­taa kul­jet­ta­jal­le edes­sä aja­van ajo­neu­von ohit­ta­mis­ta ja omal­le ajo­kais­tal­le pa­luu­ta, kun ajo­no­peus on 70 km/h ja 180 km/h vä­lil­lä

• En­na­koi­va no­peus­ra­joi­tus suo­si­tus eh­dot­taa kul­jet­ta­jal­le ajo­no­peu­den so­peut­ta­mis­ta (jar­ru­tus ja kiih­dy­tys) no­peus­ra­joi­tus­lii­ken­ne­merk­kien mu­kai­ses­ti

• Kaar­re­no­peu­den mu­kau­tu­sa­vus­tin op­ti­moi ajo­no­peu­den kaar­teen jyrk­kyy­sas­teen mu­kaan ai­na ajo­no­peu­teen 180 km/h as­ti

Uu­si Peu­ge­ot 308 on va­kio- ja li­sä­va­rus­te­mah­dol­li­suuk­sil­taan luok­kan­sa huip­pu­ta­soa. Uu­te­na se tar­jo­aa muun mu­as­sa seu­raa­vat:

• Pit­kän kan­ta­man kat­ve­a­vus­tin (ai­na 75 met­riin),

• Pe­ruu­tus­suun­nan lii­ken­teen vah­ti (va­roit­taa pe­ruu­tet­ta­es­sa alu­eel­la ole­vis­ta vaa­rois­ta)

• Uu­si 180° HD-pe­ruu­tus­ka­me­ra pe­su­suut­ti­mel­la

• 360° py­sä­köin­ti­a­vus­tin nel­jäl­lä ka­me­ral­la (etu, taka sekä si­vut),

• Avai­me­ton lu­ki­tus ja käyn­nis­tys,

• Koko la­sin alu­eel­ta läm­mi­tet­tä­vä tuu­li­la­si sekä läm­mi­tet­ty oh­jaus­pyö­rä,

• E-call+ -hä­tä­pu­he­lu­jär­jes­tel­mä kul­jet­ta­jan pu­he­lin­nu­me­ron il­moi­tuk­sel­la sekä au­ton si­jain­nin il­moi­tus kais­tan me­no­suun­ta mu­kaan lu­kien,

• Pe­ruu­tet­ta­es­sa sää­ty­vät si­vu­pei­lit

Näi­den li­säk­si uu­si Peu­ge­ot 308 tar­jo­aa yhä laa­jan va­li­koi­man tur­val­li­suus- ja ajo­a­vus­ti­mia sekä mui­ta va­rus­tei­ta va­rus­te­ver­si­os­ta riip­pu­en:

• Au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­to, joka tun­nis­taa ja­lan­kul­ki­jat ja pyö­räi­li­jät niin päi­väl­lä kuin yöl­lä ajo­no­peuk­sis­sa 7 km/h - 140 km/h sekä tör­mäys­va­roi­tin

• Ak­tii­vi­nen kais­ta­vah­ti

• Kul­jet­ta­jan vi­reys­hä­ly­tin tark­kai­lee kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­laa oh­jaus­pyö­rän mik­ro­liik­kei­den pe­rus­teel­la ja hä­lyt­tää vi­reys­ti­lan las­kies­sa pit­kil­lä ajo­mat­koil­la yli 65 km/h no­peut­ta ajet­ta­es­sa

• Au­to­maat­ti­set kau­ko­va­lot

• Laa­jen­net­tu lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus (stop, yk­si­suun­tai­nen tie, ohi­tus­kiel­to, ohi­tus­kiel­lon päät­ty­mi­nen jne.)

• Ver­hol­la pei­tet­tä­vä la­si­kat­to

• Säh­köi­nen kä­si­jar­ru va­ki­o­na kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa

Edel­leen ke­hi­tet­ty EMP2-poh­ja­le­vy

Uu­den Peu­ge­ot 308:n pe­rus­ra­ken­tee­na on edel­leen ke­hi­tet­ty EMP2 (Ef­fi­cient Mo­du­lar Plat­form) -mo­nie­ner­gi­a­poh­ja­ra­ken­ne, joka mah­dol­lis­taa myös säh­köis­ty­neen käyt­tö­voi­ma­ver­si­on. Kak­si la­taus­hyb­ri­di­ver­si­o­ta on­kin saa­ta­vil­la heti tuot­teen lan­see­raa­mi­ses­ta.

Pe­rus­ra­ken­tees­sa on nyt käy­tet­ty uu­sia ele­ment­te­jä, joil­la sii­tä on teh­ty en­tis­tä­kin tur­val­li­sem­pi, te­hok­kaam­pi ja mu­ka­vam­pi.

Mi­toil­ta uu­si Peu­ge­ot 308 vah­vis­taa ase­maan­sa luo­kas­saan:

• Pi­tuus 4,36 m (+11cm)

• Taa­em­mas vie­ty tuu­li­la­si

Peugeot

• Ak­se­lin­vä­li on kas­va­nut +55 mm 2,675 met­riin luo­den li­sää ti­laa ta­ka­ri­vin mat­kus­ta­jil­le

• Kor­keus 1,44 m (- 20 mm)

Ta­va­ra­ti­laa on tar­jol­la 412 lit­raa ja ta­kais­tui­met alas tai­tet­tu­na jopa 1 323 lit­raa.

Uu­den Peu­ge­ot 308:n ae­ro­dy­na­miik­kaan on kiin­ni­tet­ty eri­tyis­tä huo­mi­o­ta. Kaik­kien ko­rin nä­ky­vien ja vä­hem­män nä­ky­vien osien muo­to on op­ti­moi­tu (pus­ku­rit, il­ma­noh­jai­met, pei­lit, poh­ja­le­vy jne.) ja tu­lok­se­na on huip­pu­luo­kan ae­ro­dy­na­miik­ka Cx-ar­von ol­les­sa 0,28 ja SCx 0,62 m². Suo­ri­tus­ky­ky ja al­hai­set pääs­töt sekä polt­to­ai­ne­te­hok­kuus ovat ol­leet kai­ken suun­nit­te­lun kes­ki­ös­sä.

Ko­ri­ra­ken­tei­den lii­ma­sau­mo­jen mää­rää on li­sät­ty vä­ri­nän pie­nen­tä­mi­sek­si. Ajo­nau­tin­to on mu­ka­na uu­den PEU­GE­OT 308:n jo­kai­ses­sa huo­ko­ses­sa enem­män kuin kos­kaan ai­em­min ja sitä ko­ros­te­taan mal­lin esi­mer­kil­li­sel­lä pi­dol­la, ajo­mu­ka­vuu­del­la sekä kau­pun­kiys­tä­väl­li­sil­lä kä­sit­te­ly­o­mi­nai­suuk­sil­la, ku­ten 10,5 m kään­tö­sä­de.

Mu­ka­va ja viih­tyi­sä si­sä­tun­nel­ma

Uu­den Peu­ge­ot 308:n is­tuin­ten suun­nit­te­lus­sa on ha­lut­tu kiin­nit­tää huo­mio mu­ka­vuu­teen ja ma­te­ri­aa­lien laa­tuun. Ma­te­ri­aa­lei­na on käy­tet­ty uu­den­lais­ta kan­gas­ta, tek­nis­tä verk­koa, al­can­ta­raa, ko­ho­ku­vi­oi­tua nah­kaa sekä vär­jät­tyä nap­pa­nah­kaa.

GT-ver­si­os­sa nämä on vii­meis­tel­ty Ada­mi­ten vä­ri­sil­lä ko­ris­te­om­pe­leil­la, jot­ka nä­ky­vät myös ko­je­lau­das­sa, ovi­pa­nee­leis­sa sekä kes­ki­kon­so­lin peh­mik­keis­sä.

Etuis­tui­met ovat saa­neet AGR (Ak­ti­on für Ge­sun­der Rücken) -hy­väk­syn­nän (va­rus­te­ta­sos­ta riip­pu­en joko va­kio- tai li­sä­va­rus­tee­na). Is­tui­met pal­kit­se­vat niin er­go­no­mi­al­la kuin sää­tö­mah­dol­li­suuk­sil­la. Ne voi­daan va­rus­taa kak­si muis­ti­paik­kaa si­säl­tä­väl­lä 10-suun­tai­sel­la sää­tö­va­li­kol­la. Kum­paan­kin etuis­tui­meen on saa­ta­vil­la 8-pis­teen hie­ron­ta­toi­min­to.

55 mm pi­den­ty­nyt ak­se­li­vä­li tuo ta­ka­mat­kus­ta­jil­le li­sää ti­laa ja mu­ka­vuut­ta. Viih­ty­vyyt­tä li­sää­vät kes­ki­kon­so­lin ta­kais­tui­mil­le suun­na­tut kak­si USB-C-pis­to­ket­ta. Ta­kais­tuin­ten kes­kel­lä si­jait­se­va alas las­ket­ta­va kä­si­no­ja tar­jo­aa ta­ka­mat­kus­ta­jien käyt­töön kak­si mu­ki­te­li­net­tä sekä pu­he­lin­te­li­neen. Ylä­a­sen­nos­sa ol­les­saan sen kes­kel­lä si­jait­se­va suk­si­luuk­ku mah­dol­lis­taa pit­kien esi­nei­den kul­jet­ta­mi­sen.

Ik­ku­na­pin­nois­sa on hyö­dyn­net­ty tek­no­lo­gi­an tar­jo­a­mia rat­kai­su­ja:

• Koko la­sin alu­eel­ta läm­mit­tä­vä tuu­li­la­si

• Pak­sum­mat etu- ja ta­ka­la­sit

• Akus­tiik­ka­la­mi­noi­dut si­vuik­ku­nat edes­sä (va­rus­te­ta­sos­ta riip­pu­en),

• Ke­hyk­se­tön taus­ta­pei­li Al­lu­re-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en.

Sy­aa­nin sä­vyi­nen LED-valo pei­lin etu­puo­lel­la ker­too, mil­loin la­taus­hyb­ri­di­ver­sio ajaa pääs­töt­tö­mäs­ti vain säh­köl­lä.

Mat­kus­ta­mon si­säil­man puh­tau­des­ta huo­leh­tii AQS (Air Qu­a­li­ty Sys­tem) -jär­jes­tel­mä, joka tark­kai­lee au­toon si­sään tu­le­van il­man laa­tua ja tar­vit­ta­es­sa käyn­nis­tää au­to­maat­ti­ses­ti si­säil­man kier­rä­tyk­sen. GT-va­rus­te­ta­sos­ta al­ka­en Clean Ca­bin -il­man­puh­dis­tus­jär­jes­tel­mä suo­dat­taa si­säil­mas­ta pois kaa­sut sekä par­tik­ke­lit.

Yh­teis­työs­sä rans­ka­lai­sen huip­pu­ta­son ää­nen­tois­tos­pe­si­a­lis­ti Fo­ca­lin kans­sa to­teu­tet­tu Fo­cal® Pre­mium Hi-Fi -jär­jes­tel­mä koos­tuu kym­me­nes­tä, ai­nut­laa­tui­sil­la pa­ten­toi­duil­la tek­no­lo­gi­oil­la to­teu­te­tus­ta kai­ut­ti­mes­ta. Kai­ut­ti­met on lii­tet­ty uu­teen 690 W 12-ka­na­vai­seen vah­vis­ti­meen ja vii­meis­tel­ty di­gi­taa­li­sel­la Ar­ka­mys-ää­nen­kä­sit­te­lyl­lä.

Peu­ge­o­tin ja Fo­ca­lin tii­mit mää­rit­te­li­vät yh­teis­työs­sä kun­kin kai­ut­ti­men si­jain­nit, jot­ta jo­kai­sel­le mat­kus­ta­jis­ta saa­daan to­teu­tet­tua vai­kut­ta­va ää­nen­tois­to­e­lä­mys. Ää­ni­maa­il­ma on va­kaa ja tark­ka, ää­net tois­tu­vat sel­kei­nä ja bas­so on miel­lyt­tä­vän syvä sekä ras­kas.

Käyt­tö­voi­mat

Nou­dat­ta­en Peu­ge­o­til­le tär­ke­ää Va­lin­nan va­paus -stra­te­gi­aa, uu­si Peu­ge­ot 308 on heti saa­ta­va­na myös kah­te­na la­taus­hyb­ri­di­ver­si­o­na:

• Hyb­rid 225 e-EAT8, 2-ve­toi­nen ver­sio yh­dis­tää 180 hv (132 kW) Pu­re­Tech-moot­to­rin sekä 81 kW säh­kö­moot­to­rin e-EAT8-vaih­teis­toon. C0₂-pääs­töt ovat 26 g/km ja toi­min­ta­mat­ka täys­säh­köl­lä 59 km (WLTP-mit­taus­syk­li, odot­taa lo­pul­lis­ta hy­väk­syn­tää)

• Hyb­rid 180 e-EAT8, 2-ve­toi­nen ver­sio käyt­tää 150 hv (110kW) Pu­re­Tech-moot­to­rin sekä 81 kW säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mää lii­tet­ty­nä e-EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­toon. C0₂-pääs­tö­ar­vo on 25 g/km ja toi­min­ta­mat­ka täys­säh­köl­lä 60 km (WLTP-mit­taus­syk­li, odot­taa lo­pul­lis­ta hy­väk­syn­tää).

La­taus­hyb­ri­dien li­tium-io­ni­a­kun ka­pa­si­teet­ti on 12,4 kWh ja teho 102 kW. Si­säi­nen au­to­la­tu­ri on yk­si­vai­hei­nen 7,4 kW. Akun la­taus ko­ti­la­taus­pis­teel­lä (32 A) tyh­jäs­tä täy­teen vie 1 h 55 min.

Uu­si Peu­ge­ot 308 on saa­ta­va­na myös polt­to­moot­to­ri­ver­si­oi­na, joi­den CO₂-pääs­tö­ar­vot ovat jopa 117 g/km. Moot­to­rit nou­dat­ta­vat vii­mei­sin­tä €6-stan­dar­dia ja ovat par­hail­laan WLTP-mit­taus­syk­lin mu­kai­sel­la hy­väk­syn­tä­kier­rok­sel­la.

Ben­sii­ni­moot­to­rit ovat 3-sy­lin­te­ri­siä ja 1,2-lit­rai­sia:

• Pu­re­Tech 110

• Pu­re­Tech 130

• Pu­re­Tech 130 EAT8

Die­sel­moot­to­rit ovat 4-sy­lin­te­ri­siä ja 1,5-lit­rai­sia:

• Blu­eH­di 130

• Blu­eH­di 130 EAT8

Uu­den Peu­ge­ot 308:n myö­tä Peu­ge­ot vah­vis­taa edel­leen per­soo­nal­li­suut­taan. Ajat­to­ma­na rans­ka­lai­sen tai­don näyt­tee­nä merk­ki kään­tää si­vua his­to­ri­as­saan ja kes­kit­tyy vaa­li­maan val­lit­se­van het­ken kul­jet­ta­jal­le tuo­maa ar­voa ja läpi maa­il­man tun­nis­tet­ta­van laa­dun ta­son esil­le tuo­mis­ta. Ta­voit­tee­na on tar­jo­ta niin tu­tuil­le kuin tu­le­vil­le asi­ak­kail­le tuo­te­merk­ki, joka vas­taa kaik­kiin hei­dän odo­tuk­siin­sa.

Peu­ge­ot 308:n en­nak­ko­myyn­ti Suo­mes­sa al­kaa al­ku­ke­säs­tä 2021 ja liik­kei­siin se saa­puu toi­sel­la vuo­si­puo­lis­kol­la. Mal­li val­mis­te­taan Rans­kas­sa, Mul­hou­sen teh­taal­la.

Peu­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti

Hifimaailma

Vapise soundbar 

Hifimaailma

eSseCin kelluvat laitealustat 

Hifimaailma

Schiitin minitaa­juus­korjain

Koti ja keittiö

Ihastu kevään värikkäisiin tekstiileihin

Hifimaailma

Western Electric 300B - jälleen kerran

Hifimaailma

Linnin orgaaninen da-muunnin 

Hifimaailma

Trianglelta kaksi 40th Anniversary -kaiutinta 

Hifimaailma

Dac taulukosta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

Audi esittelee quattro ultra -nelive­to­jär­jes­telmän

Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa

Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016

Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen super­har­vi­naisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!

Suomi-elokuvan myyttinen avoau­to­har­vi­naisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?

UUTTA

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti

Hifimaailma

Vapise soundbar 

Hifimaailma

eSseCin kelluvat laitealustat 

Hifimaailma

Schiitin minitaa­juus­korjain

Koti ja keittiö

Ihastu kevään värikkäisiin tekstiileihin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.