Peugeot 308:n ennakkomyynti Suomessa alkaa alkukesästä 2021 ja liikkeisiin se saapuu toisella vuosipuoliskolla. Malli valmistetaan Ranskassa, Mulhousen tehtaalla.
Peugeot
Täysin uusi Peugeot 308: Myös lataushybridinä
Uusi Peugeot 308 tarjoaa uusimmat ajoavustimet, uudistuneen Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon sekä uuden intuitiivisen, liitettävän ja ehdottoman modernin i-Connect® Advanced -multimediajärjestelmän.
Uusi Peugeot 308 vahvistaa asemaansa luokassaan. Korin muoto on uudistunut: korkeudelta se on edeltäjäänsä 20 mm matalampi ja 55 mm kasvanut akselinväli tekee siluetista pidemmän sekä luo lisää tilaa takaistuinten matkustajille. Konepelti vaikuttaa muotoilunsa ansiosta pitkältä.
Mallin kylkilinjat ovat selkeät ja sulavat. Kylkiin sijoitetut logot johdattavat ajatuksen merkin historiaan (Peugeot 205, 208, 308...) ja kohottavat mallin eloisaa luonnetta.
Aerodynaaminen suorituskyky oli strategisessa asemassa takaosaa suunniteltaessa ja perän ylittävä tyylikäs linja perustuu juuri tähän. Katon ikään kuin katoavaan linjaan on lisätty jatkoksi takaspoileri, joka nyt määrittää uuden Peugeot 308:n ilmettä.
Peugeot
Aistikkaan ja tyylikkään uuden Peugeot 308:n verrokit löytyvät korkeatasoisesta ja dynaamisesta maailmasta, mutta mallin juuret pysyvät tukevasti Peugeotin DNA:ssa.
Uuden Peugeot 308:n keulassa nähdään Peugeotin uusi vaakunalogo. Tunnusta ympäröivän etusäleikön kuvio on saatu ikään kuin sulautumaan yhteen logon kanssa ja säleikkö vahvistaa tunnuksen näyttävyyttä.
Ajoavustinten käyttämä tutka piiloutuu vaakunan taakse ja hyödyntää tutkateknologiaa, jonka materiaalina on tutkan aaltojen kanssa yhteensopiva indium.
Ajovalot ovat aina vakiona LED-valaisimet. Kapealinjaisina ne tehostavat mallin dynaamista ilmettä. Valot jatkuvat kapeina, sapelihammasta muistuttavina päivävaloina alas aina etupuskuriin asti. Valotunnus noudattaa Peugeotin nykyistä tyyliä ja sen tunnistaa heti ensinäkemältä niin päivällä kuin yöaikaan.
GT ja GT Pack -varustetasojen Full LED -ajovalot ovat vieläkin ohuemmat ja nämä Peugeot Matrix LED-valot tuovat lisää tehoa ja turvallisuutta arjen ajoon.
Myös takavalot käyttävät modernin ilmeen synnyttävää Full LED -teknologiaa ja ne esittävät merkin tunnusomaista kolmen kynnen raapaisua.
Uusi Peugeot 308 on saatavana seitsemässä eri värissä:
• Olivine Green
• Vertigo Blue
• Elixir Red
• Helmiäisenvalkoinen
• Ice White
• Artense Grey
• Perla Neran musta
Uusi Peugeot i-Cockpit®
Peugeot i-Cockpit® -ohjaamo on tärkeä osa merkin DNA:ta. Ohjaamon jokainen uusi sukupolvi on ollut entistä parempi ja modernimpi. Uusi Peugeot 308 esittelee jälleen aimo harppauksen ottaneen version, mitä tulee Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon ergonomiaan, laatuun sekä muotoiluun. Näiden lisäksi se saa käytettäväkseen täysin uuden Peugeot i-Connect® -multimediajärjestelmän.
Peugeot
Peugeotille ominainen pienikokoinen ohjauspyörä on uudistunut ja on nyt varustettu sensoreilla, jotka havaitsevat kuljettajan otteen ratista ajoavustimia käytettäessä. Uuden ergonomisen ja lämmitettävän (lisävaruste) ohjauspyörän säätimillä ohjataan myös radiota, mediaa, puhelinta sekä ajoavustimia.
10” digitaalinen mittaristo (Active Pack -varustetasosta alkaen) on sijoitettu juuri silmän korkeudelle. GT-varustetasosta alkaen mittaristo on kolmiulotteinen. Kuljettajan on mahdollista muokata digitaalisen mittariston esittämä informaatio omien tottumusten mukaiseksi useista eri vaihtoehdoista ja ohjauspainikkeen avulla hänen on helppo liikkua eri näytettävien tietojen välillä: TomTom-satelliittinavigointi, radio/media, ajoavustimet, energiavirtaamat jne.
Kojelaudan kapeat ilmanvaihtoaukot on sijoitettu juuri matkustajien pään korkeudelle. Näin ne sijaitsevat optimaalisesti niin ilmastoinnin tehokkuutta kuin matkustajien mukavuutta ajatellen.
Uudelleen järjestelty kojelauta antaa mahdollisuuden tuoda mallin vakio 10” kosketusnäyttö lähemmäksi kuljettajaa ja tämän kättä. Samalla näyttö sulautuu luontevasti kojelaudan muihin ohjaimiin.
Allure-varustetasosta alkaen uuden Peugeot 308:n toimintoja ohjataan mukailtavilla virtuaalisilla i-toggle-ohjaimilla. Ohjainpainikkeet on sijoitettu keskinäyttön alapuolelle ja ne tuovat uuteen Peugeot 308:aan luokassaan ainutlaatuisen teknologisen ilmeen ja tason.
Peugeot
i-toggle-ohjaimet ovat kosketuksen tunnistavia pikakuvakkeita, joista valitaan esimerkiksi ilmastoinnin asetukset, puhelinluettelo, soitettava media tai käytettävä sovellus. Jokaisen käyttäjä voi itse asettaa pikakuvakkeiksi toivomansa toiminnot.
Uuden Peugeot 308:n Peugeot i-Cockpit® -ohjaamo on totutusti rakennettu kuljettajan ympärille siten, että kuljettajaa ympäröivä tila on mahdollisimman ergonominen, mutta ilman, että matkustaja tuntee itseään ulkopuoliseksi. Samaa periaatetta on käytetty keskikonsolissa, joka tarkoituksenmukaisesti avautuu etumatkustajaa kohti. Yksi matkustamon sisustuksen tavoitteista onkin ollut luoda tasapaino kummankin etumatkustajan tilan välille.
Keskikonsolin tyyli on haluttu pitää selkeänä. Uusi pienikokoinen 8-vaihteisen automaattivaihteiston valitsin sekä ajotilan valitsin ikään kuin kaartuvat kuljettajan ympärille.
Keskikonsolin kaarre jatkuu langattomaksi puhelimen latausasemaksi ja loput keskikonsolista on hyödynnetty kuljettajan mukavuutta ja säilytystiloja ajatellen. Keskikonsolista löytyvät:
• kaksi isokokoista mukitelinettä
• kaksi USB-C-pistoketta (lataus sekä lataus/tiedonsiirto)
• säilytystiloja jopa 34 litraan asti
• kyynärnoja
Matkustamotilan muotoilussa on haluttu korostaa materiaalien runsautta. Epäsuora LED-tunnelmavalo kahdeksalla värivaihtoehdolla valaisee ovipaneeleita, joiden verhoilussa on varustetasosta riippuen käytetty kangasta, Alcantaraa® tai syvävedettyä alumiinia.
Matkustamotilat ja niiden viimeistelyn taso ovat luokassaan ainutlaatuiset.
Peugeot i-Connect ja i-Connect Advanced
Peugeot 308:n uusi multimediajärjestelmä yhdistää kunkin käyttäjän tottumusten mukaan parhaat ominaisuudet joko älypuhelinten maailmasta tai automaailmasta. Ergonominen ja jokapäiväisessä käytössä johdonmukainen järjestelmä tarjoaa personoitavan näytön ja tunnelman sekä omat asetukset jopa kahdeksalle eri käyttäjäprofiilille.
Peugeot
Heijastustoiminto (mirroring) toimii uutena nyt langattomasti ja Bluetooth-liitäntä tukee kahden puhelimen samanaikaista käyttöä.
10” HD-näyttö on yksinkertainen käyttää ja tablettimaisen herkkä. Sen soveltaminen omiin tarpeisiin on helppoa: näyttöön voidaan avata useita ikkunoita, pikakuvakkeita tai älypuhelimista tuttuja "widget"-ikoneja.
Eri avointen sovellusten välillä on helppo liikkua niin vasemmalta oikealle kuin ylhäältä alas pyyhkäisemällä. Kolmella sormella painettaessa avautuu sovellusten lista. Päänäyttöön palataan yksinkertaisesti erillistä “Koti”-painiketta painamalla - aivan kuten älypuhelimissa.
Uusi Peugeot i-Connect Advanced -järjestelmä on suorituskykyinen ja tehokas. TomTom satelliittinavigointi avautuu koko 10” näytön laajuudelle ja sen tiedot päivittyvät suoraan ”pilvestä”.
Ajoavustimet
Uusi Peugeot 308 ottaa uuden askeleen kohti puoliautonomista ajamista uuden Drive Assist 2.0 -avustimen myötä. Tämä uusi ajoavustinjärjestelmä tulee saatavilla vuoden lopulla. Se koostuu adaptiivisesta vakionopeudensäätimestä Stop & Go -toiminnolla (EAT8-automaattivaihteiston yhteydessä) sekä ajolinja-avustimesta, joiden lisäksi uutena on kolme toimintoa:
• Kaistanvaihtoavustin ehdottaa kuljettajalle edessä ajavan ajoneuvon ohittamista ja omalle ajokaistalle paluuta, kun ajonopeus on 70 km/h ja 180 km/h välillä
• Ennakoiva nopeusrajoitus suositus ehdottaa kuljettajalle ajonopeuden sopeuttamista (jarrutus ja kiihdytys) nopeusrajoitusliikennemerkkien mukaisesti
• Kaarrenopeuden mukautusavustin optimoi ajonopeuden kaarteen jyrkkyysasteen mukaan aina ajonopeuteen 180 km/h asti
Uusi Peugeot 308 on vakio- ja lisävarustemahdollisuuksiltaan luokkansa huipputasoa. Uutena se tarjoaa muun muassa seuraavat:
• Pitkän kantaman katveavustin (aina 75 metriin),
• Peruutussuunnan liikenteen vahti (varoittaa peruutettaessa alueella olevista vaaroista)
• Uusi 180° HD-peruutuskamera pesusuuttimella
• 360° pysäköintiavustin neljällä kameralla (etu, taka sekä sivut),
• Avaimeton lukitus ja käynnistys,
• Koko lasin alueelta lämmitettävä tuulilasi sekä lämmitetty ohjauspyörä,
• E-call+ -hätäpuhelujärjestelmä kuljettajan puhelinnumeron ilmoituksella sekä auton sijainnin ilmoitus kaistan menosuunta mukaan lukien,
• Peruutettaessa säätyvät sivupeilit
Näiden lisäksi uusi Peugeot 308 tarjoaa yhä laajan valikoiman turvallisuus- ja ajoavustimia sekä muita varusteita varusteversiosta riippuen:
• Automaattinen hätäjarrutustoiminto, joka tunnistaa jalankulkijat ja pyöräilijät niin päivällä kuin yöllä ajonopeuksissa 7 km/h - 140 km/h sekä törmäysvaroitin
• Aktiivinen kaistavahti
• Kuljettajan vireyshälytin tarkkailee kuljettajan vireystilaa ohjauspyörän mikroliikkeiden perusteella ja hälyttää vireystilan laskiessa pitkillä ajomatkoilla yli 65 km/h nopeutta ajettaessa
• Automaattiset kaukovalot
• Laajennettu liikennemerkkien tunnistus (stop, yksisuuntainen tie, ohituskielto, ohituskiellon päättyminen jne.)
• Verholla peitettävä lasikatto
• Sähköinen käsijarru vakiona kaikissa varustetasoissa
Edelleen kehitetty EMP2-pohjalevy
Uuden Peugeot 308:n perusrakenteena on edelleen kehitetty EMP2 (Efficient Modular Platform) -monienergiapohjarakenne, joka mahdollistaa myös sähköistyneen käyttövoimaversion. Kaksi lataushybridiversiota onkin saatavilla heti tuotteen lanseeraamisesta.
Perusrakenteessa on nyt käytetty uusia elementtejä, joilla siitä on tehty entistäkin turvallisempi, tehokkaampi ja mukavampi.
Mitoilta uusi Peugeot 308 vahvistaa asemaansa luokassaan:
• Pituus 4,36 m (+11cm)
• Taaemmas viety tuulilasi
Peugeot
• Akselinväli on kasvanut +55 mm 2,675 metriin luoden lisää tilaa takarivin matkustajille
• Korkeus 1,44 m (- 20 mm)
Tavaratilaa on tarjolla 412 litraa ja takaistuimet alas taitettuna jopa 1 323 litraa.
Uuden Peugeot 308:n aerodynamiikkaan on kiinnitetty erityistä huomiota. Kaikkien korin näkyvien ja vähemmän näkyvien osien muoto on optimoitu (puskurit, ilmanohjaimet, peilit, pohjalevy jne.) ja tuloksena on huippuluokan aerodynamiikka Cx-arvon ollessa 0,28 ja SCx 0,62 m². Suorituskyky ja alhaiset päästöt sekä polttoainetehokkuus ovat olleet kaiken suunnittelun keskiössä.
Korirakenteiden liimasaumojen määrää on lisätty värinän pienentämiseksi. Ajonautinto on mukana uuden PEUGEOT 308:n jokaisessa huokosessa enemmän kuin koskaan aiemmin ja sitä korostetaan mallin esimerkillisellä pidolla, ajomukavuudella sekä kaupunkiystävällisillä käsittelyominaisuuksilla, kuten 10,5 m kääntösäde.
Mukava ja viihtyisä sisätunnelma
Uuden Peugeot 308:n istuinten suunnittelussa on haluttu kiinnittää huomio mukavuuteen ja materiaalien laatuun. Materiaaleina on käytetty uudenlaista kangasta, teknistä verkkoa, alcantaraa, kohokuvioitua nahkaa sekä värjättyä nappanahkaa.
GT-versiossa nämä on viimeistelty Adamiten värisillä koristeompeleilla, jotka näkyvät myös kojelaudassa, ovipaneeleissa sekä keskikonsolin pehmikkeissä.
Etuistuimet ovat saaneet AGR (Aktion für Gesunder Rücken) -hyväksynnän (varustetasosta riippuen joko vakio- tai lisävarusteena). Istuimet palkitsevat niin ergonomialla kuin säätömahdollisuuksilla. Ne voidaan varustaa kaksi muistipaikkaa sisältävällä 10-suuntaisella säätövalikolla. Kumpaankin etuistuimeen on saatavilla 8-pisteen hierontatoiminto.
55 mm pidentynyt akseliväli tuo takamatkustajille lisää tilaa ja mukavuutta. Viihtyvyyttä lisäävät keskikonsolin takaistuimille suunnatut kaksi USB-C-pistoketta. Takaistuinten keskellä sijaitseva alas laskettava käsinoja tarjoaa takamatkustajien käyttöön kaksi mukitelinettä sekä puhelintelineen. Yläasennossa ollessaan sen keskellä sijaitseva suksiluukku mahdollistaa pitkien esineiden kuljettamisen.
Ikkunapinnoissa on hyödynnetty teknologian tarjoamia ratkaisuja:
• Koko lasin alueelta lämmittävä tuulilasi
• Paksummat etu- ja takalasit
• Akustiikkalaminoidut sivuikkunat edessä (varustetasosta riippuen),
• Kehyksetön taustapeili Allure-varustetasosta alkaen.
Syaanin sävyinen LED-valo peilin etupuolella kertoo, milloin lataushybridiversio ajaa päästöttömästi vain sähköllä.
Matkustamon sisäilman puhtaudesta huolehtii AQS (Air Quality System) -järjestelmä, joka tarkkailee autoon sisään tulevan ilman laatua ja tarvittaessa käynnistää automaattisesti sisäilman kierrätyksen. GT-varustetasosta alkaen Clean Cabin -ilmanpuhdistusjärjestelmä suodattaa sisäilmasta pois kaasut sekä partikkelit.
Yhteistyössä ranskalaisen huipputason äänentoistospesialisti Focalin kanssa toteutettu Focal® Premium Hi-Fi -järjestelmä koostuu kymmenestä, ainutlaatuisilla patentoiduilla teknologioilla toteutetusta kaiuttimesta. Kaiuttimet on liitetty uuteen 690 W 12-kanavaiseen vahvistimeen ja viimeistelty digitaalisella Arkamys-äänenkäsittelyllä.
Peugeotin ja Focalin tiimit määrittelivät yhteistyössä kunkin kaiuttimen sijainnit, jotta jokaiselle matkustajista saadaan toteutettua vaikuttava äänentoistoelämys. Äänimaailma on vakaa ja tarkka, äänet toistuvat selkeinä ja basso on miellyttävän syvä sekä raskas.
Käyttövoimat
Noudattaen Peugeotille tärkeää Valinnan vapaus -strategiaa, uusi Peugeot 308 on heti saatavana myös kahtena lataushybridiversiona:
• Hybrid 225 e-EAT8, 2-vetoinen versio yhdistää 180 hv (132 kW) PureTech-moottorin sekä 81 kW sähkömoottorin e-EAT8-vaihteistoon. C0₂-päästöt ovat 26 g/km ja toimintamatka täyssähköllä 59 km (WLTP-mittaussykli, odottaa lopullista hyväksyntää)
• Hybrid 180 e-EAT8, 2-vetoinen versio käyttää 150 hv (110kW) PureTech-moottorin sekä 81 kW sähkömoottorin yhdistelmää liitettynä e-EAT8-automaattivaihteistoon. C0₂-päästöarvo on 25 g/km ja toimintamatka täyssähköllä 60 km (WLTP-mittaussykli, odottaa lopullista hyväksyntää).
Lataushybridien litium-ioniakun kapasiteetti on 12,4 kWh ja teho 102 kW. Sisäinen autolaturi on yksivaiheinen 7,4 kW. Akun lataus kotilatauspisteellä (32 A) tyhjästä täyteen vie 1 h 55 min.
Uusi Peugeot 308 on saatavana myös polttomoottoriversioina, joiden CO₂-päästöarvot ovat jopa 117 g/km. Moottorit noudattavat viimeisintä €6-standardia ja ovat parhaillaan WLTP-mittaussyklin mukaisella hyväksyntäkierroksella.
Bensiinimoottorit ovat 3-sylinterisiä ja 1,2-litraisia:
• PureTech 110
• PureTech 130
• PureTech 130 EAT8
Dieselmoottorit ovat 4-sylinterisiä ja 1,5-litraisia:
• BlueHdi 130
• BlueHdi 130 EAT8
Uuden Peugeot 308:n myötä Peugeot vahvistaa edelleen persoonallisuuttaan. Ajattomana ranskalaisen taidon näytteenä merkki kääntää sivua historiassaan ja keskittyy vaalimaan vallitsevan hetken kuljettajalle tuomaa arvoa ja läpi maailman tunnistettavan laadun tason esille tuomista. Tavoitteena on tarjota niin tutuille kuin tuleville asiakkaille tuotemerkki, joka vastaa kaikkiin heidän odotuksiinsa.
Peugeot 308:n ennakkomyynti Suomessa alkaa alkukesästä 2021 ja liikkeisiin se saapuu toisella vuosipuoliskolla. Malli valmistetaan Ranskassa, Mulhousen tehtaalla.
Peugeot-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Dap putkilla
700 S3 -sarjan Signature-päivitys
Louisen kesähuvilalla lomaillaan ja järjestetään tapahtumia
Heed juhlii
Uusi Totem LOON
Klassikkovahvistin Italiasta
Estelonin uusi mestariteos
Phono-aste lineaarisella vaihevasteella
Virtaohjattu kuulokevahvistin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN