Vuoden Auto Suomessa 2021 -kilpailun toinen finalistien koeajotilaisuus järjestettiin 18.11., jolloin finalistit olivat autojournalistien ajettavana KymiRingin upouudella moottoriradalla.

Vuoden Auto Suomessa 2021 -kilpailun toinen finalistien koeajotilaisuus järjestettiin 18.11., jolloin finalistit olivat autojournalistien ajettavana KymiRingin upouudella moottoriradalla.

Marko Mäkinen

Täyssäh­kö­au­toilla vahva edustus Vuoden Auto Suomessa 2021 -finaalissa

Sähköisten voimalinjojen esiinmarssi: kolme kuudesta Vuoden Auto Suomessa 2021 -kilpailun finalistista on täyssähköisiä.

Auto Bild.Uutiset

Vuo­den Au­to Suo­mes­sa 2021 -kil­pai­lun en­sim­mäi­nen kier­ros osoit­tau­tui jäl­leen hy­vin ta­sa­vä­ki­sek­si, sil­lä use­am­pi au­to­mal­li kärk­kyi muu­ta­man ää­nen pääs­sä kuu­det­ta fi­naa­li­paik­kaa.

Eh­dok­kai­na ol­lei­den 27 uu­tuus­mal­lin jou­kos­ta Au­to- ja lii­ken­ne­toi­mit­ta­jat ry:n jä­se­net ää­nes­ti­vät fi­naa­liin kuu­si uu­tuus­mal­lia, jot­ka ovat Peu­ge­ot 2008, Porsc­he Ta­y­can, Re­nault Cap­tur, Škoda Oc­ta­via, To­yo­ta Ya­ris ja Volks­wa­gen ID.3.

”Fi­naa­liin pää­sy­kin on mer­kit­tä­vä saa­vu­tus. Jo­kai­nen fi­na­lis­ti on paik­kan­sa an­sain­nut, ja täs­sä vai­hees­sa on tar­jol­la eh­dok­kai­ta eri hin­ta­luo­kis­sa. Va­lit­see näis­tä min­kä ta­han­sa, niin ky­sees­sä on pä­te­vä au­to”, to­te­aa VAS-toi­mi­kun­nan pu­heen­joh­ta­ja Rag­nar Me­his­to.

Fi­naa­liin yl­tä­nei­tä au­to­mal­le­ja yh­dis­tä­vä te­ki­jä on säh­köis­ten voi­ma­lin­jo­jen to­del­li­nen esiin­mars­si. Porsc­he Ta­y­can ja Volks­wa­gen ID.3 ovat ai­na täys­säh­köi­siä, ja Peu­ge­ot 2008:n saa myös täys­säh­köi­se­nä. La­dat­ta­via hyb­ri­de­jä fi­naa­lis­sa edus­ta­vat Re­nault Cap­tur ja Škoda Oc­ta­via ja hyb­ri­de­jä To­yo­ta Ya­ris.

Toi­nen fi­na­lis­tien ko­ea­jo­ti­lai­suus Ky­mi­Rin­gil­lä

Vuo­den Au­to Suo­mes­sa 2021 -kil­pai­lun toi­nen fi­na­lis­tien ko­ea­jo­ti­lai­suus jär­jes­tet­tiin 18.11., jol­loin fi­na­lis­tit oli­vat au­to­jour­na­lis­tien ajet­ta­va­na Ky­mi­Rin­gin upou­u­del­la moot­to­ri­ra­dal­la.

VAS-finalisti Peugeot 2008.

VAS-finalisti Peugeot 2008.

Marko Mäkinen

VAS-finalisti Porsche Taycan.

VAS-finalisti Porsche Taycan.

Marko Mäkinen

VAS-finalisti Renault Captur.

VAS-finalisti Renault Captur.

Marko Mäkinen

VAS-finalisti Škoda Octavia.

VAS-finalisti Škoda Octavia.

Marko Mäkinen

VAS-finalisti Toyota Yaris.

VAS-finalisti Toyota Yaris.

Marko Mäkinen

VAS-finalisti Volkswagen ID.3.

VAS-finalisti Volkswagen ID.3.

Marko Mäkinen

Fi­naa­li­kier­rok­sel­la jo­kai­sel­la tuo­ma­ris­ton jä­se­nel­lä on käy­tet­tä­vis­sään 15 ään­tä, jot­ka tuo­ma­ri voi ja­kaa ha­lu­a­mal­laan ta­val­la. Yk­si kuu­des­ta eh­dok­kaas­ta on kui­ten­kin nos­tet­ta­va omas­sa pis­te­ja­os­sa voit­ta­jak­si, mut­ta kai­kil­le eh­dok­kaa­na ole­vil­le au­toil­le ei tar­vit­se an­taa pis­tei­tä.

Nyt jo seit­se­män­nen ker­ran ja­et­ta­va Vuo­den Au­to Suo­mes­sa -pal­kin­to on Au­to- ja lii­ken­ne­toi­mit­ta­jat Au­Li ry:n tun­nus­tus eri­no­mais­ta vas­ti­net­ta ra­hal­le tar­jo­a­val­le au­tou­u­tuu­del­le Suo­mes­sa.

Uu­tuu­sar­von ohel­la Vuo­den Au­to Suo­mes­sa 2021 -ar­vo­ni­men tär­keim­pi­nä va­lin­ta­pe­rus­tei­na ovat au­ton ra­hal­le tar­jo­a­ma vas­ti­ne sekä eri­lai­set muut omi­nai­suu­det ku­ten ajet­ta­vuus, mu­ka­vuus, ti­lat, tek­ni­nen edis­tyk­sel­li­syys sekä ym­pä­ris­töys­tä­väl­li­syys. Mer­ki­tys­tä on myös muo­toi­lul­la sekä suo­ma­lai­sia os­ta­jia kiin­nos­ta­vil­la va­rus­teil­la ja au­to­jen os­ta­jal­le tar­jo­a­mil­la mal­li­vaih­to­eh­doil­la.

Marko Mäkinen

Vuo­den Au­to Suo­mes­sa 2021 -kil­pai­lun voit­ta­ja jul­kis­te­taan 27. tam­mi­kuu­ta 2021, jo pe­rin­teek­si muo­dos­tu­nees­sa Au­to- ja Lii­ken­ne­gaa­las­sa. Hi­moi­tun pys­tin li­säk­si gaa­las­sa on ja­et­tu pal­kin­to­ja ja tun­nus­tuk­sia au­to- ja lii­ken­ne­a­lal­la kun­nos­tau­tu­neil­le ta­hoil­le jo kuu­den vuo­den ajan.

Vas­tuul­li­ses­ti ko­ro­na­e­pi­de­mi­an ai­heut­ta­miin va­ro­toi­miin suh­tau­tu­van Au­to- ja Lii­ken­ne­gaa­lan suun­nit­te­lus­ta ja jär­jes­te­lyis­tä vas­taa Event Ma­na­ge­ment Group Oy yh­teis­työs­sä Au­to- ja lii­ken­ne­toi­mit­ta­jat ry:n kans­sa.

Au­Li ry / Juha Pel­to­nen Ku­vat: Mar­ko Mä­ki­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN