Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Upouusi Subaru Outback saa ensi-iltansa Suomessa 8. toukokuuta. Malliston hinnat alkavat Subaru Outback Adventuren 43 398 eurosta.

Upouusi Subaru Outback saa ensi-iltansa Suomessa 8. toukokuuta. Malliston hinnat alkavat Subaru Outback Adventuren 43 398 eurosta.

Subaru

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

26 vuoden ja yli 6,6 miljoonan valmistetun auton jälkeen SUV-luokan edelläkävijän Subaru Outbackin kuudes sukupolvi saapuu 8. toukokuuta Suomeen.

Auto Bild.Uutiset
8.4.2021

Kun Su­ba­ru lan­see­ra­si 1990-lu­vun puo­li­vä­lis­sä uu­den Su­ba­ru Out­back-mal­lin, se mer­kit­si ko­ko­naan uu­den au­to­luo­kan syn­tyä. Idea oli yk­sin­ker­tai­sen ne­ro­kas.

Ra­ken­ta­mal­la Su­ba­ru Le­ga­cy STW:lle kor­ke­am­man maa­va­ran, alus­tan sekä pyö­rän­ko­te­loi­den suo­jauk­set sekä seik­kai­lun­ha­lui­sen ja ka­ris­maat­ti­sen ul­ko­nä­ön, Su­ba­ru loi mark­ki­noil­le uu­den­lai­sen SUV-luo­kan.

Ne­li­ve­toi­nen Su­ba­ru Out­back sei­soi tu­ke­vas­ti nel­jän pyö­rän pääl­lä ja näyt­ti tie­tä tu­le­vai­suu­teen. Kes­ti kak­si vuot­ta en­nen kuin Su­ba­ru Out­back sai en­sim­mäi­sen kil­pai­li­jan­sa mark­ki­noil­le. Tänä päi­vä­nä käy­tän­nös­sä jo­kai­sel­la au­ton­val­mis­ta­jal­la on mal­lis­tos­saan oma SUV-mal­li.

Uut­ta muo­toi­lua

Vaikka kuudennen sukupolven Subaru Outbackiin ei ole säilytetty edeltäjästä ainoatakaan yhteistä peltiosaa, uutuuden sukunäkö on helposti nähtävissä.

Vaikka kuudennen sukupolven Subaru Outbackiin ei ole säilytetty edeltäjästä ainoatakaan yhteistä peltiosaa, uutuuden sukunäkö on helposti nähtävissä.

Subaru

Vuo­sien var­rel­la Su­ba­ru on on­nis­tu­nut säi­lyt­tä­mään SUV-luo­kas­sa joh­to­a­se­man­sa te­hok­kaan ja ko­ko­nais­val­tai­sen suo­ri­tus­ky­kyn­sä, ajo­va­kau­den sekä huip­pu­luo­kan tur­val­li­suus­jär­jes­tel­mien­sä an­si­os­ta.

Uu­si kuu­den­nen su­ku­pol­ven Su­ba­ru Out­back aset­taa­kin jäl­leen uu­den stan­dar­din tur­val­li­suu­del­le ja ajo­mu­ka­vuu­del­le.

Vaik­ka kuu­den­nen su­ku­pol­ven Su­ba­ru Out­bac­kiin ei ole säi­ly­tet­ty edel­tä­jäs­tä ai­no­a­ta­kaan yh­teis­tä pel­ti­o­saa, uu­tuu­den su­ku­nä­kö on hel­pos­ti näh­tä­vis­sä. Au­ton kaik­ki va­lot ovat led-va­lo­ja.

Ajo­va­lo­jen C-muo­toa, joka sym­bo­loi bok­se­ri­moot­to­rin vas­tak­kai­sia män­tiä, on ko­ros­tet­tu ja sel­key­tet­ty: päi­vän­va­lo ja suun­ta­va­lot ovat nyt rin­nak­kain sa­mas­sa va­loum­pi­os­sa.

Subaru

Ajo­va­lot ovat bi-led -tyyp­piä. Au­to­maat­ti­set kau­ko­va­lot ovat mu­kau­tu­via ja ne ei­vät häi­käi­se vas­taan­tu­le­vaa lii­ken­net­tä. Li­säk­si ajo­va­lot kään­ty­vät ja nou­dat­ta­vat oh­jaus­pyö­rän liik­kei­tä mut­kit­te­le­vil­la teil­lä.

Li­sä­sent­te­jä joka suun­taan

Subaru

Su­ba­ru Out­back ra­ken­tuu uu­del­le Su­ba­ru Glo­bal Plat­form (SGP) -alus­tal­le. Pe­rus­ra­ken­teen vään­tö­jäyk­kyys on kak­si ker­taa edel­tä­jään­sä pa­rem­pi ja se pa­ran­taa mer­kit­tä­väs­ti ko­ri­tur­val­li­suut­ta sekä ajo­mu­ka­vuut­ta.

Uu­si pe­rus­ra­ken­ne an­toi Su­ba­run suun­nit­te­luin­si­nöö­reil­le mah­dol­li­suu­den hie­no­sää­tää alus­tan ge­o­met­ri­aa sekä jou­si­tus­ta. Su­ba­ru Out­bac­kin mer­kit­tä­vim­mät uu­dis­tuk­set on ra­ken­net­tu kat­seil­ta pii­loon.

Pa­rem­man ajo- ja mat­kus­tus­mu­ka­vuu­den ai­kaan­saat­ta­mi­sek­si Su­ba­ru Out­bac­kin oh­jaus­ta, jou­si­tus­ta, jar­ru­ja sekä nii­hin liit­ty­viä kom­po­nent­te­ja on suun­ni­tel­tu uu­del­leen, hie­no­sää­det­ty tai vah­vis­tet­tu.

Uu­si SGP -pe­rus­ra­ken­ne toi Su­ba­ru Out­bac­kil­le myös te­hok­kaam­man tör­mäys­suo­jan. Uu­teen pe­rus­ra­ken­tee­seen on suun­ni­tel­tu kuu­si tör­mäys­voi­maa oh­jaa­vaa ja vai­men­ta­vaa ra­ken­net­ta.

Jo­kai­nen tä­hän men­nes­sä Su­ba­run SGP-pe­rus­ra­ken­teel­le ra­ken­net­tu au­to­mal­li, ku­ten Su­ba­ru XV, Su­ba­ru Imp­re­za ja Su­ba­ru Fo­res­ter, ovat Eu­ro NCAP:n toi­mes­ta ni­met­ty luok­kien­sa tur­val­li­sim­mik­si au­toik­si.

Uu­si Su­ba­ru Out­back kas­voi joka suun­taan. Se on vii­si sent­ti­met­riä pi­dem­pi (4870 mm), kol­me sent­ti­met­riä le­ve­äm­pi (1875 mm) ja seit­se­män sent­ti­met­riä kor­ke­am­pi (1675 mm).

Au­ton maa­va­ra on ko­hon­nut 20 sen­tis­tä 21,3 sent­tiin. Au­ton ak­se­li­vä­li on py­sy­nyt muut­tu­mat­to­ma­na.

Li­sä­sen­tit on hyö­dyn­net­ty en­si­si­jai­ses­ti mat­kus­ta­moon. Ta­kais­tui­mel­la on jal­ka- ja pol­vi­ti­laa enem­män. Tila ta­kais­tui­mel­la on kol­me sent­tiä le­ve­äm­pi, sik­si myös har­tia- ja is­tuin­ti­laa on ai­em­paa enem­män.

Su­ba­ru Out­back tun­ne­taan myös va­kaa­na ja ta­sa­pai­noi­se­na ve­to­au­to­na, jon­ka mat­kas­sa kul­ke­vat ta­va­rat sekä pe­rä­vau­nut. Uu­si su­ku­pol­vi ei ole poik­keus.

Subaru

Pe­rus­ta­va­ra­ti­la on kas­va­nut 561 lit­raan, tila on 2,5 sent­tiä pi­dem­pi ja sen auk­ko on ra­ken­net­tu 2-4 sen­til­lä le­ve­äm­mäk­si ja hel­pom­man las­taa­mi­sen ai­kaan­saa­mi­sek­si muo­dol­taan ne­li­ö­mäi­sek­si.

Tila on laa­jen­net­ta­vis­sa kaa­ta­mal­la ta­kais­tui­men sel­kä­no­jat kah­des­sa eri­ko­koi­ses­sa osas­sa eteen, jol­loin tila kas­vaa 1 822 lit­raan. Ti­las­sa on myös ta­va­roi­den kiin­ni­tys­kou­kut sekä 12 vol­tin pis­to­ra­si­at.

Out­bac­kin jar­rul­li­sen pe­rä­vau­nun suu­rin sal­lit­tu mas­sa on 2 000 kg.

Huip­pu­tur­val­li­suus va­ki­o­na

Su­ba­run vii­si­tois­ta vuot­ta sit­ten Ja­pa­nis­sa esit­te­le­mä ste­re­o­ka­me­ra­tek­niik­kaan pe­rus­tu­va kul­jet­ta­jaa avus­ta­va Ey­e­Sight -jär­jes­tel­mä aset­ti uu­den stan­dar­din tur­val­li­suu­sa­jat­te­lul­le.

Ke­nel­lä­kään ei ol­lut ole­mas­sa jär­jes­tel­mää, joka ”näki” yh­tä pit­käl­le, re­a­goi yh­tä no­pe­as­ti ja joka pys­tyi tar­vit­ta­es­sa py­säyt­tä­mään au­ton myös suu­rem­mil­la no­peuk­sil­la.

Ti­las­to­jen mu­kaan Ey­e­Sight -jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­tet­tu­jen au­to­jen jou­tu­mi­nen on­net­to­muuk­siin vä­he­ni Ja­pa­nis­sa 60 pro­sen­til­la ja louk­kaan­tu­mi­set ky­sei­sis­sä au­tois­sa 80 pro­sen­til­la.

Hie­man yli vii­si vuot­ta sit­ten lan­see­ra­tun Ey­e­Sight -jär­jes­tel­män toi­nen su­ku­pol­vi toi mu­ka­naan enem­män toi­min­to­ja. Jär­jes­tel­mä seu­raa pi­dem­mäl­tä ja sen nä­kö­kent­tä au­ton edes­sä on lä­hes kak­si ker­taa edel­tä­jään­sä laa­jem­pi.

Sa­ma­nai­kai­ses­ti Ey­e­Sigh­tia täy­den­net­tiin tut­kil­la, jot­ka seu­raa­vat lii­ken­ne­ti­lan­tei­ta au­ton si­vuil­la sekä ta­ka­na.

Laa­jen­net­tu nä­kö­kent­tä mah­dol­lis­taa Ey­e­Sigh­tin ha­vait­se­maan te­hok­kaam­min myös si­vuil­ta tu­le­van riis­ta­e­läi­met ja ke­vy­en­lii­ken­teen, ku­ten pol­ku­pyö­räi­li­jät ja mo­poi­li­jat. Jär­jes­tel­mä myös jar­rut­taa tar­vit­ta­es­sa au­to­maat­ti­ses­ti suu­rem­mil­la no­peuk­sil­la.

Au­to­maat­tis­ten hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­to­jen tes­tis­sä Su­ba­ru oli ai­noa au­to, joka on­nis­tui jar­rut­ta­maan il­man kul­jet­ta­jan vä­liin­tu­loa ja vält­tä­mään tör­mäyk­sen vie­lä jopa 85 km/h tun­ti­no­peu­des­sa.

Masumi Horiguchi

Ey­e­Sigh­tin avul­la Su­ba­ru Out­back väis­tää tar­vit­ta­es­sa myös es­teen au­to­maat­ti­ses­ti, jos rin­nak­kai­sel­la kais­tal­la ei ole lii­ken­net­tä ja tör­mäys­tä ei muu­ten voi­tai­si vält­tää.

Uu­dis­tu­nut Ey­e­Sight si­säl­tää myös kais­tan­pi­to­a­vus­ti­men, jon­ka avul­la au­to py­syy kes­kel­lä ajo­kais­taa. Yh­des­sä mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men kans­sa jär­jes­tel­mä voi myös au­to­maat­ti­ses­ti seu­ra­ta edes­sä ole­vaa ajo­neu­voa mut­kik­kail­la teil­lä.

Li­säk­si Ey­e­Sigh­tis­sa on nyt myös mer­kin­tun­nis­tu­so­mi­nai­suus, jon­ka avul­la voit ha­lu­tes­sa­si sää­tää au­ton no­peu­den au­to­maat­ti­ses­ti no­peus­ra­joi­tuk­sen mu­kai­ses­ti tai li­sä­tä sitä tar­peen mu­kaan 10 pro­sen­til­la. Voit myös aset­taa jär­jes­tel­mään enim­mäis­no­peu­den.

Kas­vo­jen tun­nis­tus

Täy­sin it­se­näi­seen aja­mi­seen on vie­lä mat­kaa. Su­ba­run fi­lo­so­fia on, et­tä kul­jet­ta­jal­la tu­li­si ol­la hal­lin­ta ja vas­tuu aja­mi­ses­ta. Kaik­ki tur­va­jär­jes­tel­mäm­me ovat suun­ni­tel­tu si­ten, et­tä ajo­ta­pah­tu­ma oli­si mah­dol­li­sim­man ren­to.

Jär­jes­tel­mät aut­ta­vat sii­nä vai­hees­sa, kun ne ha­vait­se­vat kul­jet­ta­jan me­net­tä­neen kes­kit­ty­mi­sen.

Uu­des­sa Su­ba­ru Out­bac­kis­sa on kas­vo­jen­tun­nis­tus­tek­no­lo­gi­aa hyö­dyn­tä­vä inf­ra­pu­na­ka­me­ra, joka seu­raa kul­jet­ta­jan sil­män­liik­kei­tä ja va­roit­taa ää­ni- ja va­lo­mer­kil­lä, mi­kä­li kes­kit­ty­mi­se­si her­paan­tuu tai olet vaa­ras­sa nu­kah­taa.

Jär­jes­tel­mään voi tal­len­taa vii­si eri käyt­tä­jää. Ka­me­ra tun­nis­taa kul­jet­ta­jan is­tui­mel­la is­tu­van hen­ki­lön ja sää­tää si­vu­pei­lit ja il­mas­toin­nin au­to­maat­ti­ses­ti kul­jet­ta­jan suo­si­maan asen­toon

Uu­si Su­ba­ru Out­back tar­jo­aa myös au­to­maat­ti­sen jar­ru­tuk­sen pe­ruu­tet­ta­es­sa, mikä suo­jaa esi­mer­kik­si py­sä­köin­ti­a­lu­eil­la tur­hil­ta pel­ti­vau­ri­oil­ta.

Uut­ta on myös säh­köl­lä toi­mi­va ta­ka­luuk­ku, jota voi­daan käyt­tää il­man kos­ke­tus­ta. Sa­mas­sa yh­tey­des­sä ta­ka­luu­kun avau­tu­mis- ja sul­keu­tu­mis­no­peu­det ovat edel­li­ses­tä puo­lit­tu­neet.

Uu­si Su­ba­ru Out­back tar­jo­aa myös kah­den­lai­set kat­to­kis­kot. Va­ki­o­ver­si­os­sa si­sään­ra­ken­ne­tut kuor­ma­kaa­ret voi­daan tait­taa ka­ton yli, jon­ka jäl­keen ka­tol­le voi­daan asen­taa vaik­ka­pa suk­si­bok­si.

Field-ver­si­os­sa on kiin­te­ät kat­to­kis­kot, joi­den kan­ta­vuus 318 kg riit­tää mai­ni­os­ti kat­to­tel­tan asen­ta­mi­seen ja sen hyö­dyn­tä­mi­seen.

Päi­vi­tet­ty voi­ma­lin­ja

Su­ba­ru Out­back on va­rus­tet­tu sym­met­ri­sel­lä AWD-ne­li­ve­dol­la, joka vah­vis­taa ajo­var­muut­ta­si ra­tin ta­ka­na. Jär­jes­tel­mä siir­tää voi­maa sa­ma­nai­kai­ses­ti kai­kil­le nel­jäl­le pyö­räl­le, mikä pa­ran­taa hal­lit­ta­vuut­ta ajo­pin­nas­ta ja ajo­ke­lis­tä riip­pu­mat­ta.

Suo­raan lin­jaan si­joi­te­tun moot­to­rin­sa ja vaih­teis­ton­sa an­si­os­ta Su­ba­ru Out­back tar­jo­aa eri­no­mais­ta ajo­va­kaut­ta ja hal­lit­ta­vuut­ta.

Su­ba­ru Out­bac­kis­sa on kak­si­toi­mi­nen X-MODE -jär­jes­tel­mä, jos­sa on eril­li­nen ajo­ti­la kiin­teil­le alus­toil­le ja peh­meil­le alus­toil­le, ku­ten lu­mel­le tai mu­dal­le.

Jär­jes­tel­mään si­säl­tyy myös ala­mä­ki­hi­das­tin, joka te­kee jyrk­kien ala­mä­kien aja­mi­ses­ta tur­val­li­sem­paa. Voit kes­kit­tyä oh­jaa­mi­seen, niin jär­jes­tel­mä hoi­taa jar­ru­tuk­sen ja moot­to­rin te­hon sää­tä­mi­sen.

Su­ba­ru Out­bac­kin voi­man­läh­tee­nä on mal­liu­u­dis­tuk­sen yh­tey­des­sä päi­vi­tet­ty ne­li­sy­lin­te­ri­nen 2,5-lit­rai­nen 124 kW (169 hv) 5000-5800 r/min. polt­to­ai­neen suo­ra­suih­ku­tuk­sel­la va­rus­tet­tu bok­se­ri­moot­to­ri.

Moot­to­rin mak­si­mi­vään­tö on 252 Nm/3800 r/min. Moot­to­ris­sa on noin 90 pro­sent­tia uu­sia osia.

Su­ba­ru Out­bac­kin va­ki­o­vaih­teis­to on Li­ne­art­ro­nic-au­to­maat­ti­vaih­teis­to, joka on suun­ni­tel­tu pal­ve­le­maan bok­se­ri­moot­to­ria ja AWD-ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mää par­haal­la mah­dol­li­sel­la ta­val­la.

Li­ne­art­ro­nic var­mis­taa, et­tä moot­to­ri py­syy ihan­teel­li­sel­la suo­ri­tus­ky­ky­a­lu­eel­la sekä pa­ran­taa Su­ba­ru Out­bac­kin polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­sen ta­lou­del­li­suut­ta.

Por­taa­ton vaih­teis­to re­a­goi no­peu­den muu­tok­siin ja pa­ran­taa ajo­ko­ke­mus­ta an­ta­mal­la kul­jet­ta­jal­le pa­rem­man tun­tu­man au­ton kiih­ty­vyy­des­tä.

Vaih­teis­tos­sa käy­te­tyt uu­det ja vä­hem­män kit­kaa tuot­ta­vat ma­te­ri­aa­lit, ovat vä­hen­tä­neet te­ho­hä­vi­ö­tä 22 pro­sen­til­la.

Nel­jä va­rus­te­ta­soa

Uut­ta Su­ba­ru Out­bac­kia on saa­ta­va­na nel­jä­nä ver­si­o­na - Ad­ven­tu­re, Li­mi­ted, Tou­ring ja Field.

Ku­ten Su­ba­rul­la on ta­pa­na, kaik­ki tär­keim­mät tek­nii­kat, mu­ka­vuus­va­rus­teet ja 18-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet kuu­lu­vat pe­rus­ver­si­os­ta al­ka­en au­ton va­ki­o­va­rus­tuk­seen.

Oh­jaa­mon suu­ret lasi-ik­ku­nat ja ka­pe­at pi­la­rit ta­kaa­vat Su­ba­ru Out­bac­kil­le luok­kan­sa par­haan ko­ko­nais­nä­ky­vyy­den ja te­ke­vät aja­mi­ses­ta tur­val­li­sem­paa ja ren­nom­paa.

Ym­pä­ris­tön täy­del­li­nen hal­lin­ta sekä loo­gi­ses­ti si­joi­te­tut ja hel­pos­ti lu­et­ta­vat ajon­hal­lin­ta­lait­teet ovat Su­ba­run eri­tyis­piir­tei­tä ja te­ke­vät au­tois­tam­me eri­tyi­sen tur­val­li­sia.

Kes­ki­kon­so­lia hal­lit­see pys­tys­sä ole­va uu­si 11,6-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö. Sen avul­la voi­daan sää­tää au­ton useim­pia toi­min­to­ja sekä tie­ten­kin uut­ta, edis­tyk­sel­lis­tä in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mää, joka on yh­teen­so­pi­va sekä Ap­p­le CarP­la­yn et­tä And­roid Au­ton kans­sa.

Oh­jaa­mon USB-lii­tän­tö­jen li­säk­si han­si­kas­lo­ke­roon on ra­ken­net­tu 12 vol­tin pis­to­ra­sia ja kes­ki­kon­so­liin äly­pu­he­li­mel­le oma tas­ku.

Uu­den oh­jaa­mon lin­ja­kas muo­toi­lu, peh­me­ät ma­te­ri­aa­lit ja edis­ty­nyt in­fo­tain­ment-tek­no­lo­gia te­ke­vät aja­mi­ses­ta en­tis­tä­kin nau­tin­nol­li­sem­paa.

Suu­res­ta koos­taan huo­li­mat­ta mat­kus­ta­mo on uu­sien eris­tys­ma­te­ri­aa­lien an­si­os­ta huo­mat­ta­van hil­jai­nen.

Is­tui­mien ra­ken­net­ta on myös uu­dis­tet­tu. Ne tar­jo­a­vat pa­rem­paa tu­kea rei­sil­le. Sekä etu- et­tä ta­kais­tui­mis­sa on läm­mi­tys niin sel­kä­no­jas­sa kuin is­tui­no­sas­sa ku­ten myös oh­jaus­pyö­räs­sä.

Ver­hoi­luun vaih­to­eh­to­vä­re­jä on kak­si: mus­ta tai rus­kea nap­pa nah­ka. Field-ver­si­os­sa is­tui­met on ver­hoil­tu kes­tä­väl­lä, li­kaa ja vet­tä hyl­ki­väl­lä Star­Tex-ma­te­ri­aa­lil­la.

Upou­u­si Su­ba­ru Out­back saa en­si-il­tan­sa Suo­mes­sa 8. tou­ko­kuu­ta. Mal­lis­ton hin­nat al­ka­vat Su­ba­ru Out­back Ad­ven­tu­ren 43 398 eu­ros­ta.

Su­ba­ru-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020
Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Uudistunut Peugeot 5008 SUV nähdään Suomessa ensimmäisen kerran vuoden 2020 lopulla.

Peugeot 5008 SUV facelift: Nyt vakiona 7-paikkainen

Auto Bild.Uutiset
6.9.2020

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

Kia

Vuonna 2025: Joka kolmas Kian myymä auto Euroopassa sähköauto

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020
Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Nico Rosberg on yksi vain 150:stä ihmisestä maailmanlaajuisesti, joka omistaa Rimac C_Two:n.

Rimac-superauto: F1-mestari Nico Rosberg ryhtyy testaamaan edistyksellistä prototyyppiä!

Auto Bild.Superautot
28.8.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Paluu juurille ja opettajan uranvaihto: Keltainen puutalo on nyt koti ja työpaikka

Hifimaailma

Luxmanin vuoro juhlia

Hifimaailma

Dac taulukosta

Hifimaailma

Harman ennustaa

Koti ja keittiö

Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti

Hifimaailma

Vapise soundbar 

Hifimaailma

eSseCin kelluvat laitealustat 

Koti ja keittiö

Hurmaavat juhlat -lehti on ilmestynyt!

Koti ja keittiö

Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu: "Pidän leikkisästä tyylistä, kammoan tylsyyttä"

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

Audi esittelee quattro ultra -nelive­to­jär­jes­telmän

Volvo Cars: Suunnittelee käynnistävänsä autonomisen ajamisen kokeen Kiinassa

Seat Ateca -katumaasturi: Suomeen syksyllä 2016

Ohoh: Nyt löytyi sympaattinen super­har­vi­naisuus – näitä autoja ei muuten ihan heti tule vastaan!

Suomi-elokuvan myyttinen avoau­to­har­vi­naisuus: Katosi jäljettömiin 1939 – muurattiin mystiseen salakäytävään?

UUTTA

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Näitä nähdään vain Nipponin saarella: Bentley Continental GT V8 Equinox Editionia tehdään käsityönä vain 10 kpl

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT Premium 7P: Viisaasti ladattu

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Koeajo Audi A4 Avant Business Advanced 40 TDI quattro S tronic: Muikeamman oloinen

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Nyt on kiire, jos haluaa super­mie­len­kiin­toisia autolöytöjä: 1973 Range Rover V8 uskomattoman edullisesti?

Mercedes-Benz S Cabriolet: Myös erityisnopeana AMG-painoksena

Etkö osaa pysäköidä ilman kolhuja? Ei hätää, tässä eräs ratkaisumalli!

Tutkimuksen mukaan: Tietyömailla ajetaan reipasta ylinopeutta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Paluu juurille ja opettajan uranvaihto: Keltainen puutalo on nyt koti ja työpaikka

Hifimaailma

Luxmanin vuoro juhlia

Hifimaailma

Dac taulukosta

Hifimaailma

Harman ennustaa

Koti ja keittiö

Vanha vaakahuone Fiskarsissa on nyt upea, loft-henkinen koti

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Outback näyttää kompaktimmalta,  kuin mitä se todellisuudessa on  – sisätilat ovat nimittäin valtavat.  Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka  lukeutuu Summitin hyveisiin.

Outback näyttää kompaktimmalta, kuin mitä se todellisuudessa on – sisätilat ovat nimittäin valtavat. Hyvin toimiva kaukovaloautomatiikka lukeutuu Summitin hyveisiin.

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uusien autojen asiakaskoeajot: Tässä oudoimpia piirimyyjien kokemuksia Britanniasta!

Uusi Renault Express Van: Sai ennak­ko­myyn­ti­hinnat

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Volvo: Sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistyi

Citroën C5 X: Lippulaiva syksyllä Suomeen

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Uusi Subaru Outback: Suomeen toukokuussa

Toyota GR 86: Uusi vastaisku esiteltiin Japanissa

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

BMW i4: Esimakua vuosi sitten julkaistusta BMW i4 -konseptiautosta

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Mercedes-Benz EQS: Edustusluokan sähköautolla jopa 770 km latauksella

Uusi Toyota Yaris Cross: Nyt ennakkomyynnissä – myös nelivetoisena

Koeajossa Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium: Entistä särmikkäämpi

Ensisilmäys: Tällainen on uusi Volkswagen Multivan

Polestar 2 esiteltiin Suomessa: Auto Bild Suomi ajamassa

Kia EV6 -täyssähköauto: Jopa 510 km toimintamatka – 0-100 km/h 3,5 sekuntia

Goodyear: Lanseeraa uuden nastarenkaan, jonka jarru­tus­suo­ri­tuskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Asiakkaiden toivomuksesta luotu malli on kuusipaikkainen ja sen omamassaksi ilmoitetaan 2 400 kiloa. Kuusiovisen kehitystyö vaati Audin mukaan noin vuoden.

Kun pitkä limousine ei riitä: Tässä saksalainen lääke ongelmaan

Auto Bild.Uutiset
15.4.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.