Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Keulassa huomio kiinnittyy näyttävän muotoisiin umpioihin ja täyslediajovaloihin.

Keulassa huomio kiinnittyy näyttävän muotoisiin umpioihin ja täyslediajovaloihin.

Juha Peltonen

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Renaultin uutta Arkanaa voi luonnehtia katumaasturin ja coupén onnistuneeksi välimuodoksi.

Auto Bild.Koeajot
7.3.2023

Mi­kä­li ha­lu­aa mas­sas­ta erot­tu­van Re­naul­tin, niin va­lin­ta saat­taa osua tu­li­te­rään Ar­ka­na SUV:hen. Re­naul­til­la ei ha­lu­ta, et­tä Ar­ka­naa kut­su­taan coupék­si, vaik­ka uu­tuus pit­käl­ti sen kal­tai­sel­ta näyt­tää­kin.

Pa­rem­min­kin ky­sees­sä on SUV tai cros­so­ver, jon­ka luon­tai­sik­si kil­pai­li­joik­si voi­si aja­tel­la it­se­la­taa­vis­ta hyb­ri­deis­tä To­yo­ta C-HR:n tai vi­su­aa­li­sel­ta ole­muk­sel­taan Cit­roën C4:n. Kiin­nos­tus­ta he­rät­tää myös hyö­dyl­li­sen kor­kea 20 sent­ti­met­rin maa­va­ra, vaik­ka Ar­ka­nan saa ai­na­kin tois­tai­sek­si vain etu­ve­toi­se­na.

Hä­mää­vät ul­ko­mi­tat

Re­nault Ar­ka­nan mit­ta­suh­teet hä­mää­vät, kos­ka mal­li aset­tuu mi­toil­taan lä­hem­mäk­si Kad­ja­ria kuin Cap­tu­ria. Hä­mäys kos­kee eten­kin ak­se­li­vä­liä, joka on ka­tu­maas­tu­ri Kad­ja­rin 2 646 mil­lin lu­ke­maan ver­rat­tu­na yl­lät­tä­en mit­ta­vam­pi 2 720 mil­liä. Ar­ka­nan ul­ko­mi­tat hah­mot­taa par­hai­ten tar­kas­te­le­mal­la sitä suo­raan si­vul­ta, kos­ka viis­tos­ta se näyt­tää it­se­ään kom­pak­tim­mal­ta.

Renault Arkanan tunnistaa myös omintakeisen muotoisista leditakavaloista.

Renault Arkanan tunnistaa myös omintakeisen muotoisista leditakavaloista.

Juha Peltonen

Renaultin mukaan Arkanan ilmanvastus noin 25 pienempi kuin keskiverrossa katumaasturissa.

Renaultin mukaan Arkanan ilmanvastus noin 25 pienempi kuin keskiverrossa katumaasturissa.

Juha Peltonen

Puhdaslinjaisen kojelaudan katkaisimia on selkeä käyttää.

Puhdaslinjaisen kojelaudan katkaisimia on selkeä käyttää.

Juha Peltonen

Renault Arkanan 7-tuumainen digitaalimittaristo lukeutuu lajinsa tämänhetkisistä selkeimpiin. Tulossa on myös 10-tuumainen näyttö.

Renault Arkanan 7-tuumainen digitaalimittaristo lukeutuu lajinsa tämänhetkisistä selkeimpiin. Tulossa on myös 10-tuumainen näyttö.

Juha Peltonen

Myös it­se­la­taa­van hyb­ri­din mit­ta­va 480 lit­ran ta­va­ra­ti­la saat­taa häm­men­tää – on­han esi­mer­kik­si Kad­jar-ka­tu­maas­tu­rin vas­taa­va tila pie­nem­mät 472 lit­raa! To­sin Ar­ka­nan pe­rus­ta­va­ra­ti­la jää 410 lit­raan, jos au­toon va­li­taan va­ra­pyö­rä. Ta­va­ra­ti­lan vä­li­poh­jan pys­tyy aset­ta­maan kah­teen ta­soon. Va­lin­nai­ses­ti saa­daan ai­kaan käy­tän­nöl­li­sen syvä ta­va­ra­ti­la, jo­hon mah­tuu tai­tet­tu­na esi­mer­kik­si rol­laat­to­ri.

Suu­rim­mil­laan saa­daan ai­kaan 1 263 lit­raa ta­sa­poh­jais­ta kul­je­tus­pin­taa, mikä on ni­mel­li­ses­ti niu­kas­ti vä­hem­män kuin Ar­ka­nan ke­vyt­hyb­ri­di­ver­si­on 1 296 lit­ran lu­ke­maan.

It­se­la­taa­vuut­ta

Ar­ka­na on täys­hyb­ri­di­nä huo­mat­ta­van käy­tän­nöl­li­nen pait­si kau­pun­ki­a­jos­sa myös pit­kil­lä mat­koil­la. It­se­la­taa­va hyb­ri­di ete­nee kau­pun­ki­a­jos­sa käy­tän­nös­sä 80-pro­sent­ti­ses­ti säh­köl­lä, mut­ta jopa 80 km/h:n maan­tie­no­peus luon­nis­tuu – lii­ken­ne­ti­lan­tees­ta ja pin­nan­muo­dos­tuk­ses­ta riip­pu­en – hy­vin usein säh­köl­lä.

Säh­köi­sen ajo­ti­lan nä­kee yh­del­lä sil­mäyk­sel­lä sel­ke­äs­tä di­gi­taa­li­mit­ta­ris­tos­ta, jos­sa vir­tu­aa­li­nen neu­la osoit­taa joko ti­laa Po­wer (polt­to­moot­to­ri) tai Char­ge (la­taus), jol­loin jäl­kim­mäi­sel­lä pa­laa myös säh­kö­käy­tön vih­reä EV-valo. Pel­käl­lä säh­köl­lä on mah­dol­lis­ta ajaa jon­kin ver­ran, ja säh­kön pak­ko­käy­tön me­kaa­ni­nen EV-pai­ni­ke on sel­ke­äs­ti esil­lä.

Re­nault Ar­ka­nan suo­ma­lai­siin olo­suh­tei­siin sää­det­ty jou­si­tus toi­mii 1,5-ton­ni­ses­sa ka­tu­maas­tu­ris­sa hie­nos­ti maan­tie­a­jos­sa, ei­kä kori kal­lis­te­le mut­kai­sil­la teil­lä ni­mek­si­kään.

EasyLink-kosketusnäyttö on 9,3-tuumainen. Tunnelmavalaistuksen värin valinta luonnistuu näytöltä.

EasyLink-kosketusnäyttö on 9,3-tuumainen. Tunnelmavalaistuksen värin valinta luonnistuu näytöltä.

Juha Peltonen

Täyshybridin sujuva automaattivaihteisto on niin sanottu monitilavaihteisto.

Täyshybridin sujuva automaattivaihteisto on niin sanottu monitilavaihteisto.

Juha Peltonen

Etuistuimet antavat asiallisen sivuttaistuen. Pitkäjalkainen jää kuitenkin kaipaamaan pidempää istuintyynyä.

Etuistuimet antavat asiallisen sivuttaistuen. Pitkäjalkainen jää kuitenkin kaipaamaan pidempää istuintyynyä.

Juha Peltonen

Takana on reilusti polvi- ja pääntilaa. Sivuturvavöiden soljet saa pois tieltä kiinnikkeisiin silloin, kun takaselkänojat kaadetaan alas.

Takana on reilusti polvi- ja pääntilaa. Sivuturvavöiden soljet saa pois tieltä kiinnikkeisiin silloin, kun takaselkänojat kaadetaan alas.

Juha Peltonen

Täys­hyb­ri­din si­sä­me­lu­ta­so on sekä ben­sii­ni- et­tä säh­kö­moot­to­rin osal­ta so­pi­van vai­mea, ja se koos­tuu maan­tie­a­jos­sa tuu­li­ää­nis­tä pi­la­reis­sa sekä ren­gas­me­lus­ta. Kau­pun­ki­a­jos­sa kan­tau­tu­va säh­kö­moot­to­rin sci­fi­mäi­nen ujel­lus te­kee hy­vän­tuu­li­sen vai­ku­tuk­sen. Polt­to­moot­to­rin ää­ni ko­ros­tuu vain täys­kiih­dy­tyk­sis­sä.

Säh­köi­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on maan­tie­a­jos­sa so­pi­van tark­ka, vaik­ka pien­tä säh­köi­sil­le te­hos­ti­mil­le omi­nais­ta syn­teet­ti­syyt­tä on­kin ha­vait­ta­vis­sa. In­tens-va­rus­te­ver­sio ajo­va­lo­jen teho on lä­hi­va­loil­la tyy­dyt­tä­vä, mut­ta kau­ko­va­lot ovat suh­tees­sa hei­kom­mat.

Ai­na au­to­maat­ti­na

Re­nault Ar­ka­na on saa­ta­vil­la sekä ke­vyt­hyb­ri­di­nä, jos­sa on 1,3-lit­rai­nen tur­bo­ne­lik­ko TCe 140 EDC, et­tä ko­ea­jet­tu­na E-Tech 145 Hyb­rid -täys­hyb­ri­di­nä. Ke­vyt­hyb­ri­din 140-he­vos­voi­mai­nen kone vään­tää 260 new­ton­met­riä suh­teel­li­sen laa­jal­la kier­ro­sa­lu­eel­la 1 750–3 500 r/min.

Tes­ti­ver­si­os­sa käy­te­tään sa­maa F1-puo­lel­ta juon­tu­vaa tek­niik­kaa kuin Clio E-Tech Hyb­ri­dis­sä, jon­ka jär­jes­tel­mä­te­hok­si ker­ro­taan 143 he­vos­voi­maa. Sii­tä 1,6-lit­rai­sen va­paas­ti hen­git­tä­vän ben­sii­ni­moot­to­rin osak­si lan­ke­aa 94 hv ja säh­kö­moot­to­ril­le 49 hv.

Tä­män ko­neen jär­jes­tel­mä­vään­nök­si mai­ni­taan 148 Nm/3 600 r/min, mut­ta kos­ka mu­ka­na on 205 new­ton­met­riä tar­jo­a­va säh­kö­moot­to­ri, läh­döt kau­pun­ki­a­jos­sa pai­kal­taan ovat suun­nil­leen yh­tä ri­pe­än tun­tui­sia kuin sil­loin jos ko­ne­ti­las­sa on ke­vyt­hyb­ri­din tur­bo­ne­lik­ko. Liik­keel­le­läh­tö ta­pah­tuu ai­na säh­kö­moot­to­rin avul­la.

480 litran tavaratilassa riittävästi syvyyttä, ja välipohja on asetettavissa kahteen tasoon.

480 litran tavaratilassa riittävästi syvyyttä, ja välipohja on asetettavissa kahteen tasoon.

Juha Peltonen

Täyshybridissä on 1,6-litraisen vapaasti hengittävän nelisylinterisen seurana sähkömoottori.

Täyshybridissä on 1,6-litraisen vapaasti hengittävän nelisylinterisen seurana sähkömoottori.

Juha Peltonen

Mu­ka­vas­ta ala­vään­nös­tä ker­too va­paas­ti hen­git­tä­väl­lä ben­sii­ni­moot­to­ril­la to­teu­te­tun täys­hyb­ri­din kiih­ty­vyys nol­las­ta sa­taan kun­ni­ak­kaas­sa 10,8 se­kun­nis­sa ver­rat­tu­na ke­vyt­hyb­ri­din tur­bo­ne­li­kon 9,8 se­kun­tiin. Täys­hyb­ri­din kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 5,3 l/100 km, joka tun­tuu var­sin koh­tuul­li­sel­ta.

Ma­nu­aa­li­laa­tik­koa Ar­ka­naan ei saa lain­kaan, vaan va­ki­o­na on ai­na jon­kin tyyp­pi­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to. Ke­vyt­hyb­ri­dis­sä on 7-no­peuk­si­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to, kun taas it­se­la­taa­vas­sa hyb­ri­dis­sä käy­te­tään niin sa­not­tua mo­ni­ti­la­vaih­teis­toa, jos­sa on kuu­si (pe­ri­aat­tees­sa 15) py­kä­lää, jois­ta nel­jä vaih­det­ta on polt­to­moot­to­ria var­ten, kak­si vaih­det­ta säh­kö­moot­to­ril­le sekä kak­si va­paa-asen­toa.

Koh­tuul­li­nen me­lu­ta­so

Re­nault Ar­ka­nan ovet jä­mäh­tä­vät kiin­ni sak­sa­lais­tyy­li­sen va­kuut­ta­vas­ti jy­säh­tä­en, ja avai­me­ton lu­ki­tus mer­kit­see Re­naul­til­la pe­rin­tei­ses­ti, et­tä äly­a­vai­men tas­kus­sa pi­tä­mi­nen riit­tää.

Di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton ole­mus on pyö­rei­ne näyt­töi­neen huo­mat­ta­van sel­keä ja var­mas­ti yk­si tä­män het­ken mie­len­kiin­toi­sim­mas­ta, kos­ka kes­kei­set tie­dot pys­tyy erot­ta­maan pi­ka­sil­mäyk­sel­lä. Ko­je­lau­taan luo omaa tyy­li­ään me­tal­lia si­mu­loi­va pa­nee­li. Pe­rin­tei­sen me­kaa­ni­set läm­mi­tys- ja tuu­le­tus­sää­ti­met miel­lyt­tä­vät myös van­han kou­lu­kun­nan kul­jet­ta­jia.

Etuis­tuin­ten si­vut­tais­tu­ki osoit­tau­tui var­sin otol­li­sek­si myös pit­käl­lä ajo­mat­kal­la, mut­ta pien­tä huo­mau­tet­ta­vaa löy­tyi is­tuin­tyy­nys­tä, joka jää pit­kä­jal­kai­sel­le tur­han ly­hy­ek­si. Asi­al­li­sen ryh­dik­käät pen­kit on va­rus­tet­tu me­kaa­ni­sin sää­döin, ja sel­kä­no­jan sää­tö­vi­pu on huo­mat­ta­van ke­vyt­toi­mi­nen.

Re­nault Ar­ka­nan ta­kais­tui­mel­le on riit­tä­vään kul­maan avau­tu­vien ta­ka­o­vien an­si­os­ta to­del­la näp­pä­rä kul­kea. Ta­ka­na jää tar­peek­si pol­vi­ti­laa myös pi­dem­pi­koi­pi­sil­le mat­kus­ta­jil­le. Ar­ka­nan is­tu­ma­kor­keus on ka­tu­maas­tu­ril­le omi­nai­ses­ti so­pi­va myös se­ni­o­reil­le – mal­liin ei tar­vit­se sen pa­rem­min nous­ta kuin las­keu­tua.

Juha Pel­to­nen

Re­nault Ar­ka­na E-Tech 145 Hyb­rid In­tens

Moot­to­ri

R4, 1598 cm3, 69 kW (94 hv)/5600 r/min + säh­kö­moot­to­ri 36 kW(49 hv); hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 105 kW (143 hv)

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 10,8 s, huip­pu­no­peus 174 km/h

Ku­lu­tus

4,9–5,2 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

111–116 g/km

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 1,2 kWh

Voi­man­siir­to

A6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4568, l. 1821, k. 1571 mm, ak­se­li­vä­li 2720 mm, maa­va­ra 200 mm, oma­mas­sa 1510 kg, kan­ta­vuus 526 kg, ve­to­mas­sa 760/750 kg, ta­va­ra­ti­la 480*–1263 l, tank­ki 50 l

Hin­ta

30 290 eu­roa, ko­eau­to 32 235 eu­roa (2021)

* 410 lit­raa, jos au­tos­sa on va­ra­pyö­rä

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Auto Bild.Uutiset
21.12.2022
Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Auto Bild.Uutiset
21.12.2022
Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Auto Bild.Uutiset
27.10.2022
Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Auto Bild.Uutiset
27.10.2022
Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Škoda Auto

Pysäköintimaksut kätevästi Euroopassa: Škoda ottaa käyttöön uuden Pay to Park -palvelun myös Suomessa

Auto Bild.Uutiset
17.11.2022
Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Škoda Auto

Pysäköintimaksut kätevästi Euroopassa: Škoda ottaa käyttöön uuden Pay to Park -palvelun myös Suomessa

Auto Bild.Uutiset
17.11.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Auto Bild 4/2023 on kaupoissa

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

AC Cobra GT Roadster: Kyy kyykkyyn

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Tuomisen kivimuurin suojissa on jugendtalo, josta Ullastiina ja Joonas löysivät unelmiensa kodin

Hifimaailma

McLarenin ja Klipschin yhteistyö tiivistyy 

Hifimaailma

Tähtitaivas kotiteatteriin

Hifimaailma

Lockwoodin klassikot

Hifimaailma

Revival Audiolta uusi kaiutinsarja 

Hifimaailma

Planaa­ri­kuu­lokkeet Sloveniasta

Koti ja keittiö

Linnea teki viherseinän itse: poimi ideat!

Hifimaailma

Subbarivahvistin Australiasta

Hifimaailma

Paradigmen uudet subbarit

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Auto Bild 4/2023 on kaupoissa

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Tuomisen kivimuurin suojissa on jugendtalo, josta Ullastiina ja Joonas löysivät unelmiensa kodin

Hifimaailma

McLarenin ja Klipschin yhteistyö tiivistyy 

Hifimaailma

Tähtitaivas kotiteatteriin

Hifimaailma

Lockwoodin klassikot

Hifimaailma

Revival Audiolta uusi kaiutinsarja 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Cupra Terramar: Valmistus alkaa vuonna 2024

Peugeot 3008 Hybrid ja 5008 Hybrid: Jopa 50 % ajoajasta pelkällä sähköllä

Kia EV9 SUV: Videot antavat esimakua sen ulkonäöstä

Volkswagen ID.3: Kokonais­val­tainen päivitys

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

LänsiAuto: Aloittaa Tampereella Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -katego­ri­a­voit­tajat – urhei­lu­au­to­ka­te­gorian voitti Audi RS 3

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Cupra Terramar: Valmistus alkaa vuonna 2024

Peugeot 3008 Hybrid ja 5008 Hybrid: Jopa 50 % ajoajasta pelkällä sähköllä

Kia EV9 SUV: Videot antavat esimakua sen ulkonäöstä

Volkswagen ID.3: Kokonais­val­tainen päivitys

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

LänsiAuto: Aloittaa Tampereella Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -katego­ri­a­voit­tajat – urhei­lu­au­to­ka­te­gorian voitti Audi RS 3

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.