Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Ison SUV:n muhkeus alkaa jo keulan ilmeestä.

Ison SUV:n muhkeus alkaa jo keulan ilmeestä.

Toni Lindström

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Audi-malliston huipulla heiluttaa lippua jättimäisiin mittoihin kasvatettu Q8, joka edustaa premium-SUVien kookkainta ryhmää. Tähän joukkoon koeajettu lataushybridi Electrified Edition 60 TFSI e quattro tiptronic istuu mainiosti.

Auto Bild.Koeajot
29.12.2022

Ko­ea­je­tun au­ton mal­li­mer­kin­tä on ko­ko­nai­suu­des­saan pit­kä, vaik­ka it­se mal­lin ni­mes­sä on vain yk­si kir­jain ja yk­si nu­me­ro. Ni­miyh­dis­tel­män ta­kaa pal­jas­tuu mon­ta asi­aa: au­to on säh­köis­tet­ty (la­taus­hyb­ri­di), sii­nä on ne­li­ve­to, ja sen voi­ma­lin­jaa oh­jaa au­to­maat­ti­vaih­teis­to.

Toki au­tos­sa on pal­jon muu­ta­kin, mut­ta tii­vis­te­tys­ti noin kai voi­nee il­mais­ta.

Au­di Q8:n omi­nai­suuk­sis­ta ker­to­vat nu­me­rot il­men­tä­vät ihail­ta­vaa ko­koa ja nä­köä, jos suu­ret SUV-mal­lit cou­pe-ver­si­oi­na ovat os­ta­jan ma­kuun. Au­di Q8:n mas­sa on mas­sii­vi­set 2 515 ki­loa. Tuo ki­lo­mää­rä on pa­kat­tu puol­ta­tois­ta sent­tiä vail­le vii­teen met­riin. Kor­keut­ta ko­mis­tuk­sel­la on 1,7 met­riä ja le­veyt­tä liki kak­si met­riä.

Coupémainen muotoilu tekee Audi Q8:sta urheilullisen. Takana ja edessä on ledivalot, joissa vilkut toimivat dynaamisesti.

Coupémainen muotoilu tekee Audi Q8:sta urheilullisen. Takana ja edessä on ledivalot, joissa vilkut toimivat dynaamisesti.

Toni Lindström

Vaihteenvalitsimen edessä on kaksi kosketusnäyttöä, joilla ohjaillaan haluttuja toimintoja. Myös aitoja painikkeita on säilytetty.

Vaihteenvalitsimen edessä on kaksi kosketusnäyttöä, joilla ohjaillaan haluttuja toimintoja. Myös aitoja painikkeita on säilytetty.

Toni Lindström

Audi Q8:n mittaristo on selkeä.

Audi Q8:n mittaristo on selkeä.

Toni Lindström

Alempi kosketusnäyttö tunnistaa myös kirjoittamisen, eli sitä voi käyttää vaikka syötettäessä navigaattoriin osoitetta.

Alempi kosketusnäyttö tunnistaa myös kirjoittamisen, eli sitä voi käyttää vaikka syötettäessä navigaattoriin osoitetta.

Toni Lindström

Etuistuimet ovat alcantara/nahkapäällysteiset. Kuljettajan istuin tarjoaa riittävästi tukea. Säädöt hoituvat luonnollisesti sähköllä.

Etuistuimet ovat alcantara/nahkapäällysteiset. Kuljettajan istuin tarjoaa riittävästi tukea. Säädöt hoituvat luonnollisesti sähköllä.

Toni Lindström

Takana on reilusti tilaa matkustaa, ja jalkatilaa voi säätää liikuttamalla takapenkkiä. Keskipaikka tarjoaa vaatimattomammin mukavuutta.

Takana on reilusti tilaa matkustaa, ja jalkatilaa voi säätää liikuttamalla takapenkkiä. Keskipaikka tarjoaa vaatimattomammin mukavuutta.

Toni Lindström

Takana matkustaville on omat säätimet ilmastoinnille.

Takana matkustaville on omat säätimet ilmastoinnille.

Toni Lindström

Ko­koa siis riit­tää – ja se kan­nat­taa muis­taa, kun kur­vai­lee park­ki­hal­leis­sa ja py­sä­köin­ti­a­lu­eil­la ko­vin ah­taa­seen ti­laan kah­den au­ton vä­liin Au­di Q8:aa ei kan­na­ta vält­tä­mät­tä park­kee­ra­ta. Ka­dun var­res­sa Q8 ot­taa ti­lan­sa, kun­han sitä on vain va­rat­tu riit­tä­väs­ti sen ym­pä­ril­le.

Vä­ke­vää voi­maa

Ul­ko­mi­tat he­rät­tä­vät kun­ni­oi­tus­ta nu­me­roi­den va­los­sa, ja sa­maa voi sa­noa voi­ma­lin­jan osal­ta. Q8:n on va­rus­tet­tu 3-lit­rai­sel­la V6-ben­sii­ni­moot­to­ril­la, jos­ta ir­to­aa 250 ki­lo­wat­tia (340 hv).

Jo polt­to­moot­to­rin lu­ke­mat kuu­los­ta­vat koh­tuul­li­sen mu­ka­vil­ta, mut­ta kun apuun ote­taan vie­lä säh­kö­moot­to­ri, jos­ta mak­si­mis­saan ir­to­aa 100 ki­lo­wat­tia (136 hv), niin saa­daan yh­dis­tel­mä­te­hoa 340 kW (462 hv).

Täl­löin ne­li­ve­dos­ta mi­ta­taan ulos par­haim­mil­laan vään­töä 700 Nm, joka riit­tää kai­kil­la mit­ta­reil­la au­ton lii­kut­te­luun. Au­di Q8:lla on­nis­tuu suu­ren­kin ve­neen veto, sil­lä ve­to­mas­saa voi enim­mil­lään ol­la 3 500 ki­loa.

Kun te­hoa on la­dat­tu pai­na­vaan au­toon riit­tä­väs­ti, on aja­mi­nen vai­vat­to­man help­poa – ja tar­vit­ta­es­sa myös vauh­di­kas­ta.

Ku­lu­tus­lu­ke­mik­si säh­kön avus­ta­ma­na on nor­mi­mi­tat­tu 2,9 l/100 km, joka tar­koit­taa, et­tä säh­köl­lä on pääs­ty aja­maan lu­va­tut 45 ki­lo­met­riä, ja sit­ten lop­pu on men­ty polt­to­moot­to­rin ja hyb­ri­din avus­tuk­sel­la.

Au­di Q8 tar­jo­aa kol­me eri ajo­ti­laa hyb­ri­di­nä (Au­to, Hold ja Char­ge). Näis­tä en­sim­mäi­nen hyö­dyn­tää au­to­maat­ti­ses­ti hyb­ri­di­voi­ma­lin­jaa par­haak­si kat­so­mal­laan ta­val­la, eli se sää­te­lee tar­peen mu­kaan polt­to- ja säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä­käyt­töä.

Hold säi­lyt­tää ajo­a­kun va­rauk­sen polt­to­moot­to­ria hyö­dyn­tä­en, jol­loin akus­sa riit­tää tar­vit­ta­va la­taus esi­mer­kik­si kau­pun­gin kes­kus­tas­sa ajoa var­ten. Char­ge puo­les­taan pyr­kii la­taa­maan ajo­a­kun täy­teen polt­to­moot­to­rin avul­la.

Vai­va­ton ajet­ta­va

Kau­pun­gis­sa Au­di Q8 tait­tuu näp­pä­räs­ti, kun­han muis­taa huo­mi­oi­da sen ul­koi­set mi­tat. Lii­ken­ne­va­lois­sa SUV-mal­lil­la ei jää muun lii­ken­teen tul­pak­si, sil­lä sa­ta­sen kiih­dy­tys tait­tuu pie­nel­lä pol­kai­sul­la 5,4 se­kun­nis­sa.

Ajoakku verottaa tavaratilaa, jota on takapenkkien asennosta riippuen 505–1 625 litraa.

Ajoakku verottaa tavaratilaa, jota on takapenkkien asennosta riippuen 505–1 625 litraa.

Toni Lindström

Ilmajousitetun auton korkeutta voi säätää tavaratilan sivussa olevilla säätimillä.

Ilmajousitetun auton korkeutta voi säätää tavaratilan sivussa olevilla säätimillä.

Toni Lindström

Kiih­ty­vyys to­del­la tun­tuu, ja tu­ke­vak­si muo­toil­lul­la ur­hei­luis­tui­mel­le on tar­vet­ta, kun pai­no­voi­ma pai­naa se­län penk­kiin. Huip­pu­no­peut­ta iso SUV ke­laa 240 km/h, jo­ten Sak­san moot­to­ri­teil­lä saa käyt­tää va­sen­ta kais­taa, jos sii­hen on tar­vet­ta.

Pai­na­va au­to on moot­to­ri­tiel­lä va­kaa ajet­ta­va, ja mat­kan­te­ko on mu­ka­van nau­tit­ta­vaa. Le­veys ja mu­kau­tu­va ur­hei­lul­li­nen il­ma­jou­si­tus pi­tä­vät Au­di Q8:n kiin­ni ties­sä, vaik­ka ties­sä oli­si tiu­kem­pi­a­kin mut­kia. Oh­jaus on tark­ka, vaik­ka ai­ka lail­la te­hos­tet­tu – tun­tu­maa voi­si ol­la enem­pi­kin.

Ti­laa riit­tää

Ai­em­min on jo to­det­tu Au­di Q8:n muh­ke­at ul­ko­mi­tat. Suu­ren kuo­ren al­ta löy­tyy ti­laa myös mat­kus­ta­mon puo­lel­le. Edes­sä is­tu­taan väl­jän ta­sok­kaas­ti vii­meis­tel­lys­sä ym­pä­ris­tös­sä, jos­sa on vah­va pre­miu­min lei­ma ja ny­ky­a­jan tun­tu.

Kul­jet­ta­jan pai­kal­la huo­maa, et­tä min­kään pik­ku­maas­tu­rin ra­tin ta­ka­na ei täs­sä ta­pauk­ses­sa is­tu­ta. Ul­ko­mi­tois­sa on aluk­si hah­mot­ta­mis­ta, mut­ta tätä ais­ti­mis­ta hel­pot­ta­vat ym­pä­ri au­toa ole­vat ka­me­rat ja tut­kat. Ei­kä Au­di Q8 nyt mi­kään mah­do­ton jät­ti­läi­nen ole sen­tään hal­lit­ta­vak­si, vaik­ka suu­ri kool­taan on­kin.

Ta­ka­pen­kil­lä mat­kus­te­taan to­del­la väl­jäs­ti. Ta­ka­pen­kin etäi­syyt­tä on mah­dol­lis­ta sää­tää, jol­loin ja­loil­le saa tar­vit­ta­es­sa rei­lus­ti­kin li­sää ti­laa tar­peen niin vaa­ties­sa. Kah­del­le ai­kui­sel­le ti­lat ovat ruh­ti­naal­li­set. Jos mat­kus­ta­jia on kol­me, jou­tuu kes­ki­pai­kal­la is­tu­va hiu­kan tin­ki­mään is­tuin­mu­ka­vuu­des­ta.

Jos ovat Au­di Q8:n nu­me­rot kai­kil­ta osin suu­ria, niin pi­tuut­ta riit­tää myös sen va­rus­te­lis­tas­sa. Au­tos­sa on kaik­ki mo­der­nit ajo­a­vus­ti­met ja nii­hin liit­ty­vät tur­val­li­suut­ta li­sää­vät omi­nai­suu­det. Oi­ke­as­taan au­tos­sa on kaik­ki, mitä voi laa­duk­kaa­seen ajo­e­lä­myk­seen tar­vi­ta.

Li­sä­va­rus­tei­ta­kin tie­tys­ti vie­lä löy­tyy, jos va­ki­o­va­rus­tei­nen Au­di Q8 ei vie­lä kai­kil­ta osin tyy­dy­tä. Tie­tys­ti au­tol­le ker­tyy hin­taa jo lä­hem­mäs 100 000 eu­roa, jol­loin puut­tei­ta ei enää juu­ri us­koi­si edes ole­van.

Pek­ka Kai­de­so­ja, ku­vat Toni Lindst­röm

Au­di Q8 Elect­ri­fied Edi­ti­on 60 TFSI e qu­at­t­ro Tipt­ro­nic

Moot­to­ri

V6, tur­bo, 2995 cm3, 250 kW (340 hv), 5300–6400 r/min, 450 Nm/1340–5300 Nm r/min + säh­kö­moot­to­ri 100 kW/400 Nm; hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 340 kW (462 hv), 700 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 5,4 s, huip­pu­no­peus 240 km/h

Ku­lu­tus

2,9 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

65 g/km

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 14,4 kWh (net­to)

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä

45 km

La­tau­sai­ka (7,4 kW)

2,5 tun­tia

Voi­man­siir­to

A8, ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 4986, l. 1995, k. 1705 mm, ak­se­li­vä­li 2995 mm, oma­mas­sa 2515 kg, ve­to­mas­sa 3500/750 kg, ta­va­ra­ti­la 505–1625 l, tank­ki 75 l

Hin­ta

95 437 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Musical Fidelityn vuoro 

Hifimaailma

Todellisen legendan paluu 

Hifimaailma

Chordin ultimaattinen vahvistin

Hifimaailma

PMC:ltä kaksi edullisempaa kaiutinta  

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Hifimaailma

Geneleciltä uusi lattiakaiutin 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Musical Fidelityn vuoro 

Hifimaailma

Todellisen legendan paluu 

Hifimaailma

Chordin ultimaattinen vahvistin

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2