Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Kia e-Niron paljastaa sähköautoksi oikeastaan vain etumaskin latausluukku. Ajovalot ovat tupla-ledit.

Kia e-Niron paljastaa sähköautoksi oikeastaan vain etumaskin latausluukku. Ajovalot ovat tupla-ledit.

Juha Peltonen

Koeajossa Kia e-Niro Business Luxury: Ei näytä sähköautolta

Kian 204-hevosvoimaisella sähkömoottorilla varustetulle e-Nirolle luvataan toimintamatkaa jopa 455 kilometriä, ja erilaisia säästöjippoja opiskellen sähkö-Nirosta saa irti vielä enemmän ilometrejä.

Auto Bild.Koeajot
30.12.2021

Täys­säh­köi­sen e-Ni­ron ko­vak­si kei­tet­ty alus­ta so­pii suo­ri­tus­ky­kyi­seen säh­kö­moot­to­ri­au­toon. Säh­köi­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on var­sin hyvä, jos­kin se sai­si ol­la hie­man tun­nok­kaam­pi.

Maa­va­ra (155 mm) on sen ver­ran koh­tuul­li­nen, et­tä sitä ei tar­vit­se met­sä­tiel­lä joka koh­din var­mis­tel­la. Alus­tas­sa on ta­sok­kaa­seen maan­tie­a­joon kaa­suis­kun­vai­men­ti­met ja van­kat jou­set. Te­hok­kais­ta ne­li­pyö­rä­le­vy­jar­ruis­ta etum­mai­set ovat jääh­dy­te­tyt.

Eco+:lla li­sää mat­kaa

Kia e-Ni­ron läh­tö­hin­ta­mal­lis­sa on 136-he­vos­voi­mai­nen säh­kö­moot­to­ri, mut­ta ko­ea­jo­au­tos­sa oli kah­des­ta vaih­to­eh­dos­ta se te­hok­kaam­pi. Kia lu­paa 204-he­vos­voi­mai­sel­la säh­kö­moot­to­ril­la va­rus­te­tul­le Kia e-Ni­rol­le jopa 455 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan. Säh­kö-Ni­ron la­taus­pis­to­ke on sel­ke­äs­sä koh­das­sa au­ton keu­las­sa.

Takavalot ovat LED-malliset. Autossa on myös LED-lisäjarruvalolla varustettu takaspoileri.

Takavalot ovat LED-malliset. Autossa on myös LED-lisäjarruvalolla varustettu takaspoileri.

Juha Peltonen

Kojelaudassa uutta on etenkin täysdigitaalinen mittaristo.

Kojelaudassa uutta on etenkin täysdigitaalinen mittaristo.

Juha Peltonen

Digitaalinen mittaristo näyttää tyylikkäältä.

Digitaalinen mittaristo näyttää tyylikkäältä.

Juha Peltonen

Vaihteistona on alennusvaihteisto.

Vaihteistona on alennusvaihteisto.

Juha Peltonen

La­ta­sim­me Kia e-Ni­ron ajo­a­kun täy­teen 100 pro­sent­tiin – vii­meis­ten kym­me­nen pro­sen­tin la­taa­mi­seen me­nee nor­miin ta­paan hie­man enem­män ai­kaa, jot­ta ak­ku ei yli­kuu­me­ne la­tauk­sen lop­pu­vai­hees­sa. Mit­ta­ris­to­näyt­tö lu­pa­si la­tauk­sen jäl­keen ajo­mat­kaa Eco-ti­las­sa 434 ki­lo­met­riä. Vas­taa­vat aloi­tus­lu­ke­mat oli­vat Nor­mal-ti­las­sa 427 km ja Sport-moo­dil­la 420 km.

Ma­ke­a­na li­sä­de­tal­ji­na mit­ta­ris­toon tuli yl­lät­tä­en teks­ti-il­moi­tus, et­tä jos ajo­ti­la­pai­ni­ket­ta pai­naa nor­maa­lia pi­dem­pään, pääs­tään Eco+-ti­laan, jos­sa läh­tö­ki­lo­met­re­jä oli tes­ti­ti­lan­tees­sa vie­lä run­saam­min eli 442 km.

Isom­mal­la säh­kö­moot­to­ril­la ja isom­mal­la ajo­a­kul­la va­rus­tet­tu Kia e-Niro tar­jo­si näin ol­len mu­ka­van muu­ta­man ki­lo­met­rin mat­ka­re­ser­vin.

10,25 tuuman kosketusnäyttö karttanäyttöineen on tasokas.

10,25 tuuman kosketusnäyttö karttanäyttöineen on tasokas.

Juha Peltonen

Kia e-Niro Business Luxuryssa on jäähdytetyt etuistuimet.

Kia e-Niro Business Luxuryssa on jäähdytetyt etuistuimet.

Juha Peltonen

Takana polvitila riittää myös pitkille henkilöille. Reunapaikat ovat lämmitetyt.

Takana polvitila riittää myös pitkille henkilöille. Reunapaikat ovat lämmitetyt.

Juha Peltonen

Eco+-asen­nos­sa suu­rin ajo­no­peus on 90 km/h, mut­ta se ei ker­ro vie­lä kaik­kea. Jär­jes­tel­mä on on­nek­si suun­ni­tel­tu niin vii­saas­ti, et­tä jos 90 km/h:n raja jou­du­taan ylit­tä­mään esi­mer­kik­si lii­ken­teel­li­sis­tä syis­tä, yli­tyk­sel­le ei ase­te­ta es­tei­tä, mut­ta sum­me­ri va­roit­taa yli­tyk­ses­tä.

Eco+-toi­min­nol­la tu­lee ko­ea­jon ko­ke­mus­ten pe­rus­teel­la toi­meen var­sin hy­vin, ja sääs­tö­a­jo­ti­la li­sää tun­tu­vas­ti toi­min­ta­mat­kaa – sitä käy­tet­tä­es­sä ku­lu­tuk­sek­si saa­tiin 14,2 kWh/100 km.

Pit­kät la­tau­sa­jat

Kun säh­köä on jäl­jel­lä 69 %, la­tau­sai­ka sa­taan pro­sent­tiin on ko­ti­la­tauk­sel­la mel­ko mo­jo­vat yli kym­me­nen tun­tia. Kun ajo­ak­ku oli la­dat­tu täy­teen kym­me­nen am­pee­rin ko­ti­la­tauk­sel­la, niin Eco-ti­las­sa lu­vat­tiin 434 km toi­min­ta­mat­ka.

Kun säh­köä on jäl­jel­lä kor­ke­an kuu­loi­set 78 %, la­tau­sai­ka sa­taan pro­sent­tiin on ko­ti­la­tauk­sel­la sil­ti lä­hes seit­se­män tun­tia. Jos tu­keu­tuu pelk­kään ko­ti­la­tauk­seen, niin ajo­ak­kua ei kan­na­ta käyt­tää lii­an tyh­jäk­si, esi­mer­kik­si 30 pro­sent­tiin. Tyh­jän tai lä­hes tyh­jän ajo­a­kun la­taa­mi­nen kes­tää sil­loin jopa pari vuo­ro­kaut­ta!

Kun va­raus­ta 60–70 pro­sent­tia, niin ajo­a­kun saa täy­teen tai 80 pro­sent­tiin var­sin hä­täi­ses­ti.

Pi­ka­la­taus la­taa ta­ka­pen­kin al­la ole­van li­tiu­mi­o­ni­a­jo­a­kun täy­teen ni­men­sä mu­kai­sel­la ta­val­la. Teh­taan mu­kaan 20 pro­sen­tin la­tauk­ses­ta nous­taan 80 pro­sent­tiin hie­man yli 40 mi­nuu­tis­sa. Jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to on te­ho­kas­ta, ja re­ge­ne­roin­ti­as­teen voi va­li­ta it­sel­le so­pi­vak­si.

Il­mas­toin­nin käyt­tö

Täys­la­tauk­sel­la ko­ti­pis­tok­kees­ta saa­tiin par­haak­si ar­vok­si Ecol­la 458 km. Nor­mal-ti­las­sa lu­ke­ma oli 441 km ja spor­til­la 435 km, eli jär­jes­tel­mä on niin kut­sut­tua op­pi­vaa sort­tia.

Tasapohjaista tavaratilaa saadaan suurimmillaan 1,5 kuutiometriä.

Tasapohjaista tavaratilaa saadaan suurimmillaan 1,5 kuutiometriä.

Juha Peltonen

204-hevosvoimaisella sähkömoottorilla varustetun e-Niron luvataan kiihtyvän satasen nopeuteen alle kahdeksassa sekunnissa.

204-hevosvoimaisella sähkömoottorilla varustetun e-Niron luvataan kiihtyvän satasen nopeuteen alle kahdeksassa sekunnissa.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

On kui­ten­kin otet­ta­va huo­mi­oon, et­tä täl­löin il­mas­toin­ti­lai­te ei ol­lut toi­min­nas­sa. Mi­kä­li il­mas­toin­ti ha­lu­taan sa­mas­sa läh­tö­a­se­tel­mas­sa pi­tää pääl­lä, niin toi­min­ta­mat­ka las­kee Ecol­la 458:sta 430 km.

Nor­maa­li­moo­dil­la lu­ke­ma pu­to­aa 439:stä 413 ki­lo­met­riin, ja Spor­tin koh­dal­la pu­do­tus ta­pah­tuu 433:sta 408 ki­lo­met­riin.

Nämä lu­vut ker­to­koot te­hos­te­tus­ti päh­ki­nän­kuo­res­sa sen, et­tä sääs­tö­ki­koil­la on ti­lan­teen tul­len pal­jon­kin mer­ki­tys­tä var­sin­kin sil­loin, jos lä­him­mäs­tä la­taus­pis­tees­tä tu­lee mie­leen to­te­a­mus, et­tä ”kau­as on pit­kä mat­ka”.

Li­säk­si on hyvä tie­tää, et­tä kun kyt­ke­tään toi­min­taan te­hos­tet­tu ajo­ta­lous­muo­to Eco+, niin ta­va­no­mai­nen il­man­pu­hal­lus kyt­key­tyy pois – säh­köä li­sää sääs­tä­en. Erot muo­dos­tu­vat ää­ri­päis­sä siis mel­koi­sen tun­tu­vik­si.

Vii­lei­tä säi­tä var­ten ole­va läm­pö­pump­pu pa­ran­taa vir­ran­kes­toa eten­kin al­le kym­me­nen as­teen läm­pö­ti­lois­sa. Li­säk­si e-Ni­ros­sa on oh­jel­moi­ta­va la­taus: 10,25-tuu­mai­sel­ta näy­töl­tä voi­daan ajas­taa la­tauk­sen al­ka­mi­sai­ka ja saat­taa ajo­a­kun läm­mi­tys­jär­jes­tel­mä toi­min­ta­kun­toon.

Täys­di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to

Puh­das­lin­jai­nen ko­je­lau­ta miel­lyt­tää, sa­moin 10,25-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö, jo­hon saa­daan sa­ma­nai­kai­ses­ti esi­mer­kik­si kol­mea eri asi­aa. Uu­si 7-tuu­mai­nen mit­ta­ris­to on täys­di­gi­taa­li­nen ja suo­men­kie­li­nen, mut­ta mit­ta­ris­ton sel­key­des­tä voi­daan ol­la mon­ta miel­tä.

Na­vi­goin­ti­lait­teis­ton oh­jel­moin­ti käy no­pe­as­ti, ja mul­ti­me­di­an toi­min­not ovat san­gen sel­ke­ä­toi­mi­set. Äly­pu­he­li­men yh­dis­tää no­pe­as­ti Ap­p­le CarP­lay- ja And­roid Au­to -so­vel­luk­sin, ja tie­tyt pu­he­li­met voi­daan la­da­ta lan­gat­to­mas­ti.

JBL:n au­di­o­jär­jes­tel­mä pu­hal­te­lee seit­se­män kai­ut­ti­men, sub­ba­rin ja ul­koi­sen vah­vis­ti­men voi­min laa­duk­kaas­ti.

Bu­si­ness Lu­xu­ry -va­rus­te­luun kuu­lu­vat säh­kö­sää­töi­set, nah­ka­ver­hoil­lut etuis­tui­met haih­dut­ta­vat osal­taan säh­kö­au­ton luon­net­ta, mut­ta Kia e-Ni­ros­sa yh­dis­ty­vät hy­väl­lä ta­val­la polt­to­ai­ne­käyt­töi­sen Kia Ni­ron ja säh­kö­käyt­töi­sen Kia Ni­ron par­haat puo­let. Etuis­tui­mien si­vut­tais­tu­ki on asi­al­li­nen, mut­ta is­tuin­tyy­ny voi­si ol­la pi­dem­pi.

Ta­ka­o­vien soi­si avau­tu­van ny­kyis­tä suu­rem­paan kul­maan, mikä hel­pot­tai­si kul­kua en­ti­ses­tään, mut­ta joka ta­pauk­ses­sa ta­kais­tui­mel­la on rei­lus­ti pol­vi- ja pään­ti­laa.

Ta­va­ra­ti­la on rei­lun ko­koi­nen: pe­rus­muo­dos­sa ti­laa on 451 lit­raa, ja ta­ka­sel­kä­no­jat alas kaa­det­tui­na saa­daan 1,4 kuu­ti­on ta­sa­poh­jai­nen tila. Jär­jes­tyk­sen säi­ly­mis­tä aut­taa se, et­tä mo­lem­mat la­taus­kaa­pe­lit saa pii­loon ta­va­ra­ti­lan lat­ti­an alai­seen säi­ly­tys­ti­laan.

Kia e-Niro Bu­si­ness Lu­xu­ry

Säh­kö­moot­to­ri

150 kW (204 hv)/3800–8000 r/min, 395 Nm/0–3600 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 7,8 s, huip­pu­no­peus 167 km/h

Ku­lu­tus

15,9 kWh/100 km, säh­kö

CO2-pääs­töt

0 g/km

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä

455 km

La­taus­no­peus

54 min (80 kW); 1 h 15 min (50 kW); ko­ti­la­taus 31–45 h (7,2 kW/8–12 A, 11 kW/8–12 A)

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 64,0 kWh

Voi­man­siir­to

A1 etu­ve­to

Mi­tat

p. 4375, l. 1805, k. 1560 mm, ak­se­li­vä­li 2700 mm, maa­va­ra 155 mm, oma­mas­sa 1791 kg, kan­ta­vuus 514 kg, ve­to­mas­sa 0 kg, ta­va­ra­ti­la 451–1405 l

Hin­ta

46 880 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 48 162 eu­roa (2020)

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan

Uusi Nissan Qashqai: Luokkansa turvallisin

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan

Uusi Nissan Qashqai: Luokkansa turvallisin

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel

Opel Combo-e Life: Täyssähköinen tila-auto 5- tai 7-paikkaisena

Auto Bild.Uutiset
23.10.2021
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel

Opel Combo-e Life: Täyssähköinen tila-auto 5- tai 7-paikkaisena

Auto Bild.Uutiset
23.10.2021
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Auto Bild 7/2022 kaupoissa

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maail­ma­nen­nä­tys­hintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyvän­te­ke­väi­syys­ra­has­tolle

Nichols N1A: Tästä huippu­suun­nit­te­lijan automallista tuskin olet kuullut!

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

Koeajossa Renault Zoe: Yllätysten sähköauto

Koeajossa Suzuki Swift 1.2 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid: Konstailematon neliveto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Koti ja keittiö on uudistunut!

Koti ja keittiö

Värikylläistä elämää ruukkikylässä

Koti ja keittiö

Kaapin paikka: 3 kaappikaunotarta

Koti ja keittiö

Tyylilleen uskollinen kylpyhuone: 50-luvun kylpyhuone uudistettiin talon henkeen

Koti ja keittiö

Jugendtalossa tuoksuu vastapaistettu leipä, kun laulaja Tiina "Pink" Isohanni testaa reseptejään

Koti ja keittiö

Helsinkiläinen Anna Katariina hullaantui valtavaan huvilaan ja muutti Karjaalle

Koti ja keittiö

Sisusta olohuone ulos!

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Auto Bild 7/2022 kaupoissa

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maail­ma­nen­nä­tys­hintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyvän­te­ke­väi­syys­ra­has­tolle

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Koti ja keittiö on uudistunut!

Koti ja keittiö

Värikylläistä elämää ruukkikylässä

Koti ja keittiö

Kaapin paikka: 3 kaappikaunotarta

Koti ja keittiö

Tyylilleen uskollinen kylpyhuone: 50-luvun kylpyhuone uudistettiin talon henkeen

Koti ja keittiö

Jugendtalossa tuoksuu vastapaistettu leipä, kun laulaja Tiina "Pink" Isohanni testaa reseptejään

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Lexus

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina ilman käsirahaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Lexus

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina ilman käsirahaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.