Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Kia Optiman pisto­ke­la­dat­tavan hybridifarmarin sähköinen toimintamatka on kiitettävää tasoa.

Auto Bild.Koeajot
3.7.2020

Vil­kais­taan­pa en­sim­mäi­sek­si PHEV-hyb­ri­din eh­kä mie­len­kiin­toi­sin­ta osa-alu­et­ta eli ete­ne­mis­ky­kyä pel­käl­lä säh­köl­lä. Ko­ea­jon puit­teis­sa il­me­ni, et­tä Op­ti­ma Sports­wa­gon PHEV:llä pys­tyy aja­maan säh­köl­lä yl­lät­tä­vän pal­jon. Teh­das il­moit­taa yh­dis­te­tyk­si suu­rim­mak­si toi­min­ta­mat­kak­si säh­köl­lä 53 ki­lo­met­riä, mut­ta kau­pun­ki­a­jos­sa voi yl­tää jopa 64 ki­lo­met­riin.

Me pää­sim­me par­haim­mil­laan 45 ki­lo­met­riin.

Kes­ki­ku­lu­tus oli au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan 5,7 l/100 km. Ihan­ne­o­lo­suh­teis­sa run­saal­la säh­kö­moot­to­rin käy­töl­lä voi kui­ten­kin yl­tää jopa al­le kah­den lit­ran ku­lu­tuk­seen.

Farmarin takaluukku toimii sähköllä. Viisas risteävän (tässä tapauksessa auton takana kulkevan) liikenteen varoitusjärjestelmä  kuuluu kuvaan.

Farmarin takaluukku toimii sähköllä. Viisas risteävän (tässä tapauksessa auton takana kulkevan) liikenteen varoitusjärjestelmä kuuluu kuvaan.

Hyb­ri­din ko­ko­nais­pa­ket­ti on kaik­ki­aan ta­vat­to­man mie­len­kiin­toi­nen – ei­kä vä­hi­ten sik­si, et­tä jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan 205 he­vos­voi­maa ja jär­jes­tel­mä­vään­nök­si 375 Nm/2 330 r/min. Nol­las­ta sa­taan kiih­ty­vyy­dek­si hyb­ri­di­far­kul­le lu­va­taan 9,7 se­kun­tia, mut­ta käy­tän­nös­sä au­to tun­tuu kiih­ty­vän no­pe­am­min.

Ko­ti­pis­tok­kees­ta kuu­des­sa tun­nis­sa täys­la­taus

Mi­kä­li pis­to­ke­hyb­ri­diä ver­taa ide­a­na it­se­la­taa­vaan hyb­ri­diin, niin jäl­kim­mäi­nen on rat­kai­su­na käyt­tä­jän kan­nal­ta toki vai­vat­to­mam­pi, mut­ta mo­lem­mis­sa on omat puo­len­sa.

Pis­to­ke­la­taus su­juu kä­te­väs­ti, mut­ta se vaa­tii usein au­ton oman kaa­pe­lin ohel­la jat­ko­kaa­pe­lin ve­tä­mi­sen, mikä ei vält­tä­mät­tä kaik­ki­al­la luon­nis­tu. Li­säk­si ti­lan­tees­sa, jos­sa esi­mer­kik­si tul­laan ko­tiin myö­hään ja läh­de­tään var­hain uu­del­leen lii­ken­tee­seen, ak­ku ei eh­kä eh­di­kään la­tau­tua täy­teen. On­nek­si ky­sees­sä on täs­sä ta­pauk­ses­sa hyb­ri­di ei­kä täys­säh­kö­au­to, jo­ten va­jaa la­taus ei es­tä mil­lään muo­toa me­noa.

PHEV-far­ma­rin la­tau­sa­jat ovat ko­ti­pis­tok­kees­ta tyy­pil­li­ses­ti kuu­si tun­tia ja Men­ne­kes-lii­tän­näl­lä kol­me tun­tia ja kuu­si mi­nuut­tia. Lu­ke­mat ero­a­vat ni­mel­li­ses­ti Op­ti­ma Se­dan PHEV:sta, jon­ka ar­vot mer­ki­tään vas­taa­vas­ti 5 h 50 min ja 2 h 42 min.

Selväpiirteinen kojelauta on rauhallinen ja helppokäyttöinen.

Selväpiirteinen kojelauta on rauhallinen ja helppokäyttöinen.

Kirkkaasti taustavalaistun mittariston vasemmanpuoleisen näytön Charge-osio ilmaisee, milloin jarrutusenergiaa otetaan talteen.

Kirkkaasti taustavalaistun mittariston vasemmanpuoleisen näytön Charge-osio ilmaisee, milloin jarrutusenergiaa otetaan talteen.

Vaihdevalitsimesta operoidaan 6-nopeuksista, varsin juoheasti vaihtavaa kaksoiskytkinvaihteistoa.

Vaihdevalitsimesta operoidaan 6-nopeuksista, varsin juoheasti vaihtavaa kaksoiskytkinvaihteistoa.

Uut­ta, ai­em­paa ke­vyt­ra­ken­tei­sem­paa ko­ti­la­taus­kaa­pe­lin näyt­töyk­sik­köä on en­tis­tä hel­pom­pi lu­kea, ja nyt to­teu­tus on mai­nio. Näy­töl­tä il­me­nee sel­ke­äs­ti, mil­loin la­taus­ti­la on käyn­nis­sä – sen erot­taa pi­me­äs­sä myös ko­je­lau­dan vih­re­äs­tä va­los­ta. PHEV:llä voi siis ajaa hyb­ri­di­nä, pel­käl­lä säh­köl­lä tai tar­vit­ta­es­sa pel­käl­lä polt­to­moot­to­ril­la.

Voi­ma­kas ren­gas­me­lu 120 km/h:n no­peu­del­la hait­taa jon­kin ver­ran kes­kus­te­lua etu- ja ta­ka­mat­kus­ta­jien vä­lil­lä. Vas­taa­vas­ti säh­kö­käy­töl­lä hi­taas­sa kau­pun­ki­a­jos­sa PHEV-fark­ku osoit­tau­tuu mu­ka­van hil­jai­sek­si.

Säh­köi­nen oh­jaus­te­hos­tus muut­tuu ajo­no­peu­den mu­kaan. Kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on var­sin hyvä. Led-lä­hi­va­lot ovat te­hok­kaat, mut­ta sitä vas­toin kau­ko­va­lot jät­tä­vät va­lon­sä­tei­den kes­ki­sek­to­riin ikä­vän, poi­kit­tai­sen var­jon.

Jou­si­tus­tun­tu­ma on jä­me­rä ja Op­ti­ma Sports­wa­gon PHEV va­kaa ajet­ta­va. Se on myös ket­te­rä ko­koi­sek­seen kau­pun­ki­a­jos­sa.

Rei­lut si­sä­ti­lat

Bu­si­ness Lu­xu­ry edus­taa Op­ti­ma PHEV -mal­li­sar­jan run­sain­ta va­rus­te­ta­soa, jo­hon on kui­ten­kin mah­dol­lis­ta vie­lä hank­kia yli­mää­räi­se­nä muun mu­as­sa pa­no­raa­ma­la­si­kat­to.

Molemmat etuistuimet on varustettu parhaan Business Luxury -varustetason puitteissa sähkösäädöin. Niiden sivuttaistuki on hyvä ja reisitukikin pitkäjalkaisellekin kohtuullinen.

Molemmat etuistuimet on varustettu parhaan Business Luxury -varustetason puitteissa sähkösäädöin. Niiden sivuttaistuki on hyvä ja reisitukikin pitkäjalkaisellekin kohtuullinen.

Optima-farmarin takapääntila on reilu, mutta nimenomaan polvitila on eräs markkinoiden parhaista.

Optima-farmarin takapääntila on reilu, mutta nimenomaan polvitila on eräs markkinoiden parhaista.

Farkun tavaratilan saa tasapintaiseksi. Pistokeladattavan hybridin tavaratila vetää parhaimmillaan 1 574 litraa. Takaluukku toimii Business Luxury -versiossa sähköisesti. Mennekes-kaapeli ja kotilatauskaapeli on pakattu tavaratilassa omiin säilytyskoteloihinsa.

Farkun tavaratilan saa tasapintaiseksi. Pistokeladattavan hybridin tavaratila vetää parhaimmillaan 1 574 litraa. Takaluukku toimii Business Luxury -versiossa sähköisesti. Mennekes-kaapeli ja kotilatauskaapeli on pakattu tavaratilassa omiin säilytyskoteloihinsa.

Op­ti­ma Sports­wa­gon Bu­si­ness Lu­xu­ryn mo­lem­mat etuis­tui­met on va­rus­tet­tu säh­kö­sää­döin. Rei­lus­ti mi­toi­te­tut pen­kit tar­jo­a­vat kun­non si­vut­tais­tu­en li­säk­si pit­kä­jal­kai­sil­le ihan koh­tuul­li­sen rei­si­tu­en.

Far­ma­ris­sa on ta­kais­tui­mel­la run­saam­min pään­ti­laa kuin Op­ti­ma Se­da­nis­sa, mut­ta pol­vi­ti­la­han on Op­ti­man ta­kais­tui­mel­la ”se” omi­nai­suus. Op­ti­man pol­vi­ti­la lu­keu­tuu mark­ki­noi­den par­haim­piin –ko­ko­luo­kas­ta riip­pu­mat­ta.

Op­ti­ma Sports­wa­go­nin asi­al­li­set ta­va­ran­kul­je­tus­ti­lat ovat hie­man ta­val­lis­ta polt­to­moot­to­ri­mal­lia pie­nem­mät. Käy­tän­nöl­li­sen muo­tois­ta pe­rus­ti­laa on PHEV:ssa 440 lit­raa (ta­val­li­ses­sa Op­ti­ma-far­ma­ris­sa 552 lit­raa), ja suu­rim­mil­laan Sports­wa­gon PHEV hauk­kaa 1 574 lit­raa (ta­val­li­nen Op­ti­ma Sports­wa­gon 1 686 lit­raa). Sen li­säk­si, et­tä PHEV-far­ma­rin ta­ka­luuk­ku avau­tuu säh­köi­ses­ti, se nou­see mu­ka­van kor­ke­al­le niin, et­tä luk­ko­a­se­tel­maan ei ko­lau­ta va­hin­gos­sa ot­saan­sa.

Ko­je­lau­ta on tu­tun sel­keä, ja 8-tuu­mai­nen näyt­tö on help­po­lu­kui­nen. Na­vi­goin­ti­lait­teis­ton oh­jel­moin­ti su­juu ih­met­te­le­mät­tä. Ää­ni­o­pas­tus on juo­he­aa, mut­ta jois­sa­kin ti­lan­teis­sa opas­tus voi­si kui­ten­kin re­a­goi­da no­pe­am­min.

Myös ää­nen­tois­toon pa­nos­te­taan, ja pat­te­ris­to pal­ve­lee par­hai­ten hi­taas­sa ajos­sa, jol­loin ren­gas­me­lu aset­tuu al­hai­sim­mak­si. Toi­saal­ta Har­man Kar­do­nin pre­mium-ta­soi­nen au­di­o­jär­jes­tel­mä kä­sit­tää seit­se­män kai­ut­ti­men seu­ra­na 8-tuu­mai­sen sub­ba­rin sekä 12-ka­na­vai­sen eril­li­sen vah­vis­ti­men, jol­loin ää­nen­tois­to on erit­täin miel­lyt­tä­vää myös ma­ta­lien ää­nien osal­ta. Sa­mal­la vah­vis­ti­mes­sa riit­tää pot­kua peit­tä­mään maan­tie­a­jos­sa ko­ho­a­vaa ren­gas­me­lua.↔

Juha Pel­to­nen

Kia Op­ti­ma Sports­wa­gon PHEV Bu­si­ness Lu­xu­ry SW A/T

Moot­to­ri

R4, 1999 cm³, 113 kW (154 hv)/6000 r/min, 187 Nm/5000 r/min

Säh­kö­moot­to­ri

50 kW (67 hv)/2330–3300 r/min, 205 Nm/0–2330 r/min

Hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä

151 kW (205 hv)/6000 r/min, 375 Nm/2330 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 9,7 s, huip­pu­no­peus 192 km/h (säh­köl­lä 120 km/h)

Ku­lu­tus

1,5 l/100 km, ben­sii­ni (pai­no­tet­tu yh­dis­tet­ty), 6,8 l/100 km (hyb­ri­di­ti­las­sa ak­ku tyh­jä­nä)

CO2-pääs­töt

34 g/km

Voi­man­siir­to

A6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4855, l. 1860, k. 1470 mm, ak­se­li­vä­li 2805 mm, maa­va­ra 135 mm, oma­mas­sa 1805 kg, kan­ta­vuus 540 kg, ve­to­mas­sa 1500/750 kg, ta­va­ra­ti­la 440–1574 l, tank­ki 55 l

Hin­ta

47 890 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 49 495 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Thraxin Lyra SE 

Hifimaailma

Lähtötasoa vähän korkeammalla  

Hifimaailma

Legendan paluu   

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

Hifimaailma

BBC LS5/1 - uudestisyntynyt 

Koti ja keittiö

Taitelija Sanni Olasvuorella on vaihtuva taidenäyttely värikkään kotinsa seinillä

Hifimaailma

Chordilta TT-sarjan päätevahvistin

Hifimaailma

Iso alkusoitto Liettuasta

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Thraxin Lyra SE 

Hifimaailma

Lähtötasoa vähän korkeammalla  

Hifimaailma

Legendan paluu   

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2