Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Vuonna 1995 ensiesitelty Sprinter on Mercedes-Benzin eniten myyty pakettiautomalli: autoja on myyty yli 3,3 miljoonaa kappaletta. Suomeen alkukesästä saapunut kolmannen sukupolven Sprinter on entistä suorituskykyisempi, muunneltavampi ja verkottuneempi.

Vuonna 1995 ensiesitelty Sprinter on Mercedes-Benzin eniten myyty pakettiautomalli: autoja on myyty yli 3,3 miljoonaa kappaletta. Suomeen alkukesästä saapunut kolmannen sukupolven Sprinter on entistä suorituskykyisempi, muunneltavampi ja verkottuneempi.

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Nyt myös etuvetoisena

Mercedes-Benz nykyaikaisti Sprinter-pakettiautonsa voimakkaasti. Tarjolla on nyt myös etuve­to­vaih­to­ehtoja.

Auto Bild.Koeajot
1.10.2019

Hei­nä­kuun alus­sa 2018 Suo­mes­sa voi­maan as­tu­nut tak­si­a­lan myl­ler­rys kos­kee myös alan ve­ro­tus­käy­tän­tö­jä. Suu­ri muu­tos on esi­mer­kik­si se, et­tä ns. es­teet­tö­mis­tä tak­si­au­tois­ta ei kan­ne­ta enää lain­kaan au­to­ve­roa.

Ve­ron to­taa­li­sen pois­tu­mi­sen myö­tä ko­ko­nais­hin­nois­ta ka­to­aa mer­kit­tä­vä osa – au­to­mal­lis­ta riip­pu­en jopa yli 10 000 eu­roa.

Ve­ro­va­paus kos­kee myös esi­mer­kik­si 1+8 -paik­kai­sia pik­ku­bus­se­ja, kun­han niis­sä on asi­an­mu­kai­nen es­teet­tö­myys­va­rus­te­lu. Va­rus­te­lun hin­ta on ta­val­li­ses­ti sitä luok­kaa, et­tä sii­hen si­joi­te­tun pää­o­man saa pois­tu­vas­sa au­to­ve­ros­sa mo­nin­ker­tai­se­na ta­kai­sin.

Sa­no­mat­ta­kin on sel­vää, et­tä tä­hän uu­teen mark­ki­na­ra­koon on tun­kua. Yk­si yrit­tä­jis­tä on täy­del­li­ses­ti uu­dis­tu­nut kol­man­nen su­ku­pol­ven Mer­ce­des-Benz Sprin­ter.

– Us­kon vah­vas­ti, et­tä muut­tu­va ve­ro­tus­käy­tän­tö tu­lee li­sää­mään es­teet­tö­myys­mal­lien ky­syn­tää Suo­mes­sa, ja oman ko­ke­muk­se­ni mu­kaan niin on it­se asi­as­sa jo käy­nyt. Käy­tän­nös­sä se tar­koit­taa, et­tä esi­mer­kik­si Mer­ce­des-Ben­zin mal­lis­tos­sa Sprin­te­rin, Vi­ton ja niin sa­no­tun 1+6-ko­ko­luo­kan eli Ci­ta­nin kes­kuu­des­sa on uu­den­lais­ta ve­to­voi­maa, kom­men­toi Mer­ce­des-Ben­zin Suo­men tila- ja pa­ket­ti­au­to­jen myyn­ti­joh­ta­ja Jani To­lo­nen muut­tu­vaa ti­lan­net­ta.

Ve­ro­tus­käy­tän­nön muut­tu­mis­ta aja­tel­len Sprin­te­rin uu­dis­tu­mi­nen ei voi­si ajoit­tua pa­rem­min.

Lu­ke­mat­to­mia kom­bi­naa­ti­oi­ta

Sprin­te­rin suo­ri­tus­ky­ky, muun­nel­ta­vuus ja ver­kot­tu­nei­suus nou­si­vat uu­den mal­li­su­ku­pol­ven myö­tä uu­del­le ta­sol­le, ja Sprin­ter ra­ken­tuu­kin yhä vah­vem­min asi­ak­kaan eh­doin.

Kuljettajan työoloja parantavat ergonomisesti optimoidut istuimet, avaimeton käynnistys sekä parannettu ilmastointijärjestelmä.

Kuljettajan työoloja parantavat ergonomisesti optimoidut istuimet, avaimeton käynnistys sekä parannettu ilmastointijärjestelmä.

Uu­den Sprin­te­rin saa 3 000, 3 500, 4 000 ja 5 500 ki­lon pai­no­luo­kis­sa. Tar­jol­la on um­pi­pa­ket­ti-, pik­ku­bus­si-, ke­vyt­kuor­ma-au­to- ja ret­kei­ly­au­to­vaih­to­eh­to­ja, eri ko­ri­pi­tuuk­sia ja vii­si eri ak­se­li­vä­liä (3 250, 3 259, 3 655, 3 924 ja 4 325 mm) sekä eri­lai­sia kuor­maus­kor­keuk­sia.

Etu­ve­toi­se­na Sprin­ter on saa­ta­va­na kol­mes­sa pai­no­luo­kas­sa (3, 3,5 ja 4 ton­nia), ja sen ak­se­li­vä­li on 3 259 tai 3 924 mil­liä. Ta­ka­ve­to­mal­lin pai­no­luo­kat yl­tä­vät 3–5,5 ton­niin, ja ak­se­li­vä­li­vaih­to­eh­to­ja on kaik­ki­aan vii­si.

Sprin­ter-yh­dis­tel­män enim­mäis­pai­no pe­rä­vau­nu mu­kaan lu­kien on 8,75 ton­nia. Kai­ken kaik­ki­aan uu­des­ta Sprin­te­ris­tä on saa­ta­vil­la pe­rä­ti yli 1 700 eri­lais­ta va­ri­aa­ti­o­ta. Sprin­ter on siis lä­hes­tul­koon mit­ta­ti­laus­työ­nä teh­tä­vä au­to.

Li­säk­si Mer­ce­dek­sen uu­si MBUX-mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä (Mer­ce­des-Benz User Ex­pe­rien­ce) ja Mer­ce­des Pro -jär­jes­tel­mä siir­tä­vät au­ton ajo­jär­jes­te­lyt tu­ke­vas­ti di­gi­ai­kaan.

Sprinter-pakettiauton tavaratilan kokoskaala on 7,8–17,0 kuutiometriä.

Sprinter-pakettiauton tavaratilan kokoskaala on 7,8–17,0 kuutiometriä.

Sprin­te­rin voi­man­läh­teek­si on alus­sa tar­jol­la vain kak­si tur­bo­die­se­liä, ne­li­sy­lin­te­ri­nen 2,1-lit­rai­nen ja 3,0-lit­rai­nen V6. Pie­nem­mäs­tä die­sel­voi­man­läh­tees­tä on tar­jol­la usei­ta eri vaih­to­eh­to­ja 84–130 ki­lo­wa­tin te­ho­luo­kis­sa. V6:n teho on 140 kW (190 hv) ja vään­tö 440 Nm.

SCR-ka­ta­ly­saat­to­ri­tek­no­lo­gi­an ja AdB­lue-li­sä­ai­neen an­si­os­ta ter­vey­del­le hai­tal­lis­ten typ­pi­ok­si­dien mää­rä on vä­hen­ty­nyt pa­ko­kaa­suis­sa yli 80 pro­sent­tia.

Myös etu­ve­toi­se­na

Pe­rin­teis­ten taka- ja ne­li­ve­to­vaih­to­eh­to­jen li­säk­si Sprin­te­rin saa nyt myös etu­ve­toi­se­na. Sen saa sekä uu­del­la 9-vaih­tei­sel­la mo­men­tin­muun­ni­nau­to­maa­til­la et­tä 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la.

Taka- ja ne­li­ve­to­mal­lei­hin saa 7-por­tai­sen au­to­maat­ti­vaih­teis­ton, jol­lai­nen oli myös ajos­sa ol­lees­sa ta­ka­ve­toi­ses­sa pik­ku­bus­sis­sa.

Ul­koi­ses­ti hie­man vir­ta­vii­vais­tu­nut pa­ket­ti­au­to­ver­sio oli ajos­sa 105 kW:n etu­ve­to­ma­nu­aa­li­na.

Nöy­rä moot­to­ri al­kaa ve­tää ha­na­kas­ti jo heti käyn­ti­no­peu­den 1 000 r/min tun­tu­mas­ta, ja suu­rim­mas­sa sal­li­tus­sa no­peu­des­sa voi­man­läh­de käy suu­rim­mal­la vaih­teel­la 2 000 mi­nuut­ti­kier­rok­sen tun­tu­mas­sa.

Ma­nu­aa­lin käyt­tä­mi­nen on su­ju­vaa, ja vaih­teis­ton vä­li­tyk­set osu­vat on­nis­tu­nees­ti tär­keim­piin suo­ma­lai­siin no­peus­ra­joi­tuk­siin.

Esi­mer­kik­si vii­des vaih­de so­vel­tuu hy­vin kiih­dyt­tä­mi­seen 50 km/h:n no­peu­des­ta, suu­rin vas­taa­vas­ti jo aja­mi­seen no­peut­ta 60 km/h.

MBUX-multimediajärjestelmä toimii 7- tai 10,25-tuumaisen HD-tasoisen kosketusnäytön, ohjauspyörän monitoiminäppäinten sekä uuden sukupolven ääniohjauksen avulla.

MBUX-multimediajärjestelmä toimii 7- tai 10,25-tuumaisen HD-tasoisen kosketusnäytön, ohjauspyörän monitoiminäppäinten sekä uuden sukupolven ääniohjauksen avulla.

Sprin­te­rin hyt­ti py­syy miel­lyt­tä­vän hil­jai­se­na myös suu­rem­mis­sa no­peuk­sis­sa. Ajo­a­sen­to on ryh­di­käs mut­ta myös so­pi­van ren­to, sil­lä va­ki­o­no­peu­den­sää­din­tä käyt­tä­es­sä ja­lat saa luon­te­vas­ti lat­ti­al­le le­pää­mään.

Va­ki­o­no­peu­den­sää­din säi­lyt­tää va­li­tun no­peu­den myös vaih­teen­vaih­don ta­pah­dut­tua, ja au­to ete­nee sei­laa­mat­ta.

Oh­jaus­tun­tu­ma on sel­ke­än vai­va­ton, ei lii­an työ­ka­lu­mai­nen. Vaih­teen­va­lit­si­men juu­ren pat­ti sen si­jaan tu­lee har­mit­ta­vas­ti vas­ten oi­ke­aa säär­tä, mikä voi hei­ken­tää hie­man ajo­a­sen­toa.

Tou­rer mat­kaa­jil­le

Myös 1+8-bus­si on pie­nem­män­kin die­se­lin lii­kut­ta­ma­na luon­ni­kas ajet­ta­va. Vään­töä ja voi­maa on riit­tä­väs­ti myös moot­to­ri­tie­no­peuk­siin, ja au­to­maat­ti toi­mii su­ju­vas­ti.

Tuu­li­sil­la suo­ril­la kor­ke­a­ko­ri­nen au­to huo­jah­te­lee tie­tys­ti huo­mat­ta­vas­ti, vaik­ka va­ki­o­va­rus­tei­nen si­vu­tuu­li­a­vus­tin kul­jet­ta­jaa hie­man asi­as­sa avus­taa­kin.

Oh­jaus te­hos­tuu tun­nok­kaas­ti ajo­no­peu­den mu­kaan, ja nä­ky­vyys ulos on hyvä. Kul­jet­ta­jan pai­kal­la viih­tyy pi­dem­män­kin ajo­ru­pe­a­man, ja li­sä­va­rus­tee­na au­toon saa help­pout­ta li­sää­mään mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men.

Ko­ko­nai­suus vai­kut­taa lop­puun as­ti har­ki­tul­ta, ja elin­kaa­ri­a­jat­te­lus­ta huo­lis­saan ole­vil­le voi huo­jen­ta­vas­ti ker­toa, et­tä uu­den Sprin­te­rin alus­ta on ai­em­paa pa­rem­min gal­va­noi­tu ja suo­jat­tu ruos­tu­mis­ta vas­taan.

Uu­si va­rus­te Sprin­te­ris­sä ovat Wet Wi­per -tuu­li­la­sin­pyyh­ki­met: pe­su­nes­te ruis­ku­te­taan la­sil­le tar­kas­ti ja rois­ku­mat­ta suo­raan pyyh­ki­mien sul­kien juu­res­ta ja pyy­hi­tään pois sa­mal­la pyyh­ki­mien liik­keel­lä.

Tur­va­jär­jes­tel­mis­tä saa­ta­va­na ovat esi­mer­kik­si ak­tii­vi­nen Dist­ro­nic-etäi­syy­sa­vus­tin, ak­tii­vi­nen jar­ru­a­vus­tin, ak­tii­vi­nen kais­ta-ajo­a­vus­tin ja vi­reys­ti­la-avus­tin At­ten­ti­on As­sist.

Va­lin­nais­va­rus­tee­na saa py­sä­köin­ti­pa­ke­tin 360 as­teen ka­me­ra­jär­jes­tel­mäl­lä tai pe­ruu­tus­ka­me­ral­la sekä LED High Per­for­man­ce -ajo­va­lot.

Di­gi­ai­kaa ja säh­köis­ty­mis­tä

Mer­ce­des PRO con­nect esi­tel­lään en­si ker­taa Sprin­te­ris­sä. Teh­da­sa­sen­tei­nen jär­jes­tel­mä yh­dis­tää kul­je­tus­ten jär­jes­tä­jän kaik­kiin hä­nen hal­lin­noi­miin­sa ajo­neu­voi­hin ja nii­den kul­jet­ta­jiin.

Mer­ce­des PRO con­nec­tin kah­dek­san teh­da­sa­sen­teis­ta jär­jes­tel­mää mah­dol­lis­ta­vat kul­je­tus­ka­lus­to­jen pai­kan­ta­mi­sen, lo­gis­tii­kan suun­nit­te­lun, ku­lu­tuk­sen ja huol­to­tar­peen seu­ran­nan sekä ajo­neu­vo­jen vä­li­sen kom­mu­ni­koin­nin re­aa­li­a­jas­sa.

1+8-pikkubussit soveltuvat hyvin myös esteettömiksi takseiksi.

1+8-pikkubussit soveltuvat hyvin myös esteettömiksi takseiksi.

PRO con­nect liit­tää Sprin­te­rin osak­si esi­nei­den in­ter­ne­tiä, ja yk­si jär­jes­tel­mis­tä on kul­jet­ta­jan di­gi­taa­li­nen ajo­päi­vä­kir­ja.

Mer­ce­des-Benz Vans ai­koo myös säh­köis­tää koko pa­ket­ti­au­to­mal­lis­ton­sa. En­sim­mäi­nen uu­si tuo­te on e-Vito, joka tu­lee saa­ta­vil­le tä­män vuo­den jäl­ki­puo­lis­kol­la. Sitä seu­raa en­si vuon­na e-Sprin­ter.

Täys­säh­köi­sen Sprin­te­rin toi­min­ta­mat­ka täys­la­tauk­sel­la on kui­ten­kin vain 150 ki­lo­met­riä, ja vaik­ka au­to voi kan­taa yli tu­han­nen ki­lon hyö­ty­kuor­man, se so­vel­tuu käy­tän­nös­sä vain taa­ja­mis­sa ta­pah­tu­vaan ja­ke­lu­käyt­töön – ai­na­kin en­si­vai­hees­sa.

Sprin­ter-etu­ve­to­mal­lien huol­to­vä­li on 40 000 ki­lo­met­riä/2 vuot­ta, ta­ka­ve­tois­ten Sprin­te­rien puo­les­taan 60 000 ki­lo­met­riä/2 vuot­ta.

Miel­lyt­tää

Moot­to­rit

On­nis­tu­neet voi­man­läh­deu­u­dis­tuk­set te­ke­vät Sprin­te­ris­tä vai­vat­to­man ajet­ta­van, jos­sa löy­tyy so­pi­va moot­to­ri kai­ken­lai­siin tar­pei­siin.

Är­syt­tää

Oi­ke­an ja­lan ti­lat

Ma­nu­aa­lin va­lin­ta­vi­vun juu­reen muo­toil­tu muo­vi­kuh­mu häi­rit­see par­haan ajo­a­sen­non löy­tä­mis­tä juu­ri sen ver­ran, et­tä sii­tä voi har­mis­tua.

Yl­lät­tää

Hen­ki­lö­au­to­mai­suus

Vaik­ka Sprin­ter on suu­ri au­to, ja esi­mer­kik­si sen kään­töym­py­rä on suu­ri, niin se on yl­lät­tä­vän hen­ki­lö­au­to­mai­nen ajet­ta­va.

Yh­teen­ve­to

Uu­dis­tu­nut Sprin­ter on jäl­leen ai­to Mer­ce­des-Benz. Ul­ko­muo­to ei ole muut­tu­nut jä­ri­syt­tä­väs­ti, mut­ta si­säi­ses­ti pa­ran­nuk­sia on ta­pah­tu­nut kai­kil­la osa-alu­eil­la. Moot­to­rit tar­jo­a­vat ta­lou­del­lis­ta voi­maa, ei­vät­kä eri va­ri­aa­ti­o­mah­dol­li­suu­det jätä juu­ri­kaan toi­vo­mi­sen va­raa. Ajet­ta­vuus on hy­vin hen­ki­lö­au­to­mai­nen, jo­ten ko­ko­nai­suut­ta voi pi­tää hy­vin on­nis­tu­nee­na.

(4 täh­teä)

Mer­ce­des-Benz Sprin­ter 314 CDI A2 FWD man. ONE

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 2143 cm³, 105 kW (143 hv)/3800 r/min, 330 Nm/1400–2400 r/min

Ku­lu­tus

7,8 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

205 g/km

Voi­man­siir­to

M6, etu­ve­to

Is­tuin­pai­kat

1+2

Mi­tat

p. 5932, l. 2020, k. 2351 mm, ak­se­li­vä­li 3924 mm, oma­mas­sa 2177 kg, ko­ko­nais­mas­sa 3500 kg, tank­ki 65 l

Hin­ta

39 392 eu­roa (2018)

Mer­ce­des-Benz Sprin­ter 316 CDI Tou­rer

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 2143 cm³, 120 kW (163 hv)/3800 r/min, 380 Nm/1400–2400 r/min

Ku­lu­tus

7,1 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

186 g/km

Voi­man­siir­to

A7, ta­ka­ve­to

Is­tuin­pai­kat

1+8

Mi­tat

p. 5932, l. 2020, k. 2356 mm, ak­se­li­vä­li 3665 mm, oma­mas­sa 2597 kg, ko­ko­nais­mas­sa 3500 kg, tank­ki 71 l

Hin­ta

55 852 eu­roa (2018)

Har­ry Kuu­rio, ku­vat Har­ry Kuu­rio ja val­mis­ta­ja

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Salaatti on parasta kesäruokaa: Näillä välineillä salaatin teko käy kuin itsestään

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Entinen leipomo on nyt ihastuttava koti maaseudun rauhassa

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

Koti ja keittiö

Mökkiläisen fiksummat kalusteet ja varusteet

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Salaatti on parasta kesäruokaa: Näillä välineillä salaatin teko käy kuin itsestään

Koti ja keittiö

Pappilan suojissa on sisus­tus­suun­nit­te­lijan hurmaava koti

Koti ja keittiö

Entinen leipomo on nyt ihastuttava koti maaseudun rauhassa

Koti ja keittiö

Kesä on yhtä juhlaa! Inspiroidu kattauksista

Hifimaailma

Lisämittaukset: iFi Audio Pro iCan Signature

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.