Keltainen koriväri palasi tarjontaan yleisön pyynnöstä. Kevytmetallivanteet ovat N-Connectassa niin kutsutut timanttileikatut 17-tuumaiset.

Keltainen koriväri palasi tarjontaan yleisön pyynnöstä. Kevytmetallivanteet ovat N-Connectassa niin kutsutut timanttileikatut 17-tuumaiset.

Juha Peltonen

Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä

Jukeen tuli muutaman vuoden tauon jälkeen tarjolle tummankeltainen ulkoväri – yleisön pyynnöstä. Juke koki samalla sisätilojen päivityksen.

Auto Bild.Koeajot

Jul­kais­tu Au­to Bild Suo­men pa­pe­ri­leh­des­sä 15/2024

Ko­ea­ja­ma­ni Ju­ken it­se­la­taa­va hyb­ri­di on omi­nai­suuk­sil­taan to­den­nä­köi­ses­ti pa­ras la­jis­saan tä­hän men­nes­sä. Epä­suo­ral­la polt­to­ai­neen suih­ku­tuk­sel­la va­rus­te­tun 94-he­vos­voi­mai­sen ne­li­sy­lin­te­ri­sen seu­ra­na hu­mi­see 49-he­vos­voi­mai­nen säh­kö­moot­to­ri. Kom­pak­tin ajo­a­kun ka­pa­si­teet­ti on 1,2 kWh. Hyb­ri­din jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan 143 he­vos­voi­maa ja jär­jes­tel­mä­vään­nök­si 205 Nm.

Hyb­ri­di­voi­ma­lin­jan mai­ni­taan tuot­ta­van 25 pro­sent­tia enem­män te­hoa ver­rat­tu­na ny­kyi­seen ben­sii­ni­moot­to­ri­vaih­to­eh­toon. Li­säk­si polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­sen mai­ni­taan pie­ne­ne­vän jopa 40 % kau­pun­ki­a­jos­sa ja jopa 20 % yh­dis­te­tys­sä ajos­sa.

Takapaneeli näyttää tavanomaiselta. 750-kiloisen kärryn veto luonnistuu.

Takapaneeli näyttää tavanomaiselta. 750-kiloisen kärryn veto luonnistuu.

Juha Peltonen

Juke Hybridin alusta tarjoaa tasaisella sopivasti mukavuutta, eikä vaikutelma muutu epätasaisellakaan pintakovaksi.

Juke Hybridin alusta tarjoaa tasaisella sopivasti mukavuutta, eikä vaikutelma muutu epätasaisellakaan pintakovaksi.

Juha Peltonen

Entistä selkeämpi kojelauta miellyttää kokonaisuutena.

Entistä selkeämpi kojelauta miellyttää kokonaisuutena.

Juha Peltonen

Uusi, aiempaa kookkaampi 12,3-tuumainen kosketusnäyttö on kallistettu käytännöllisesti kahdeksan astetta kuljettajaa kohden.

Uusi, aiempaa kookkaampi 12,3-tuumainen kosketusnäyttö on kallistettu käytännöllisesti kahdeksan astetta kuljettajaa kohden.

Juha Peltonen

Mit­ta­sin Ju­ken it­se­la­taa­van hyb­ri­din kes­ki­ku­lu­tuk­sek­si ma­ta­lil­la läm­pö­as­teil­la koh­tuul­li­set 5,4 l/100 km.

Mu­ka­vaa me­noa

Juke Hyb­rid kiih­tyy nol­las­ta sa­taan koh­tuul­li­ses­sa rei­lus­sa kym­me­nes­sä se­kun­nis­sa, jo­ten se so­pii eri­no­mai­ses­ti ta­sai­seen pit­kän mat­kan tait­ta­mi­seen.

Maan­tie­a­jos­sa ha­vait­see heti al­ku­ki­lo­met­rien ai­ka­na kais­tal­la­py­sy­mi­sa­vus­ti­men re­a­goi­van lii­an ra­jus­ti ja epä­miel­lyt­tä­väs­ti. Niin­pä toi­min­non kyt­kee jo­kai­sen käyn­nis­tyk­sen jäl­keen mie­luus­ti toi­min­nas­ta.

Juke Hyb­ri­din alus­ta tar­jo­aa ta­sai­sel­la so­pi­vas­ti mu­ka­vuut­ta, ei­kä vai­ku­tel­ma muu­tu epä­ta­sai­sel­la­kaan pin­ta­ko­vak­si.

Oh­jaus­tun­tu­ma jät­tää maan­tie­a­jos­sa ren­non ku­van, ja kit­ka­ren­kail­la melu py­syt­te­li kar­ke­al­la as­val­til­la koh­tuul­li­se­na. 6-no­peuk­si­sen mo­ni­ti­la­vaih­teis­ton lat­ti­a­va­lit­sin nah­kai­si­ne nup­pei­neen si­jait­see pe­rin­tei­sel­lä pai­kal­la. Ajo­ti­la­va­lit­sin si­jait­see sen vie­res­sä.

Ajo­va­lot ovat sä­hä­kän nä­köi­set, mut­ta nii­den teho on pet­ty­mys. Muo­ton­sa mu­kaan ni­met­ty­jen ka­pei­den Y-le­di­a­jo­va­lo­jen teho jää Ju­ken ta­pauk­ses­sa vain tyy­dyt­tä­väk­si.

Kau­ko­va­lo­jen teho on lä­hi­va­loi­hin näh­den vie­lä suh­teel­li­ses­ti hei­kom­pi, ja kau­ko­va­lo­ku­vi­oon jää ikä­vät, yli­mää­räi­set ra­ja­lin­jat.

Uu­det etuis­tui­met

Nah­ka­ke­häi­nen oh­jaus­pyö­rä tar­jo­aa pi­tä­vän ajo-ot­teen, ja sen en­tis­tä peh­me­äm­män pin­ta­ma­te­ri­aa­lin huo­maa tun­tu­vas­ti mu­ka­vam­mak­si. N-Con­nec­ta-va­rus­te­lun uu­det ja jä­mä­kät etuis­tui­met ovat on­nis­tu­neet, ja ne an­ta­vat an­si­ok­kaan si­vut­tais­tu­en.

Ta­kais­tui­mel­la on enem­män pol­vi­ti­laa kuin us­koi­si – jopa sil­loin, kun edes­sä is­tuu 185-sent­ti­nen. Ta­kais­tui­mel­la jää myös riit­tä­väs­ti ti­laa pään ylä­puo­lel­le.

Si­sä­ti­lois­sa käy­te­tään ai­em­paa laa­duk­kaam­pia pin­ta­ma­te­ri­aa­le­ja. Ta­va­ra­ti­las­ta saa­daan suu­rim­mil­laan 1 114-lit­rai­nen ja ta­sa­poh­jai­nen, kii­tos sää­det­tä­vän vä­li­poh­jan. Ti­las­sa hyö­dy­tään myös kä­te­väs­tä ja­ka­jas­ta.

N-Connecta-varustelussa on uudet, tanakat etuistuimet.

N-Connecta-varustelussa on uudet, tanakat etuistuimet.

Juha Peltonen

Taakse mahtuu yllättävän hyvin pitkäkin matkustaja, vaikka etuistuin on säädetty 185-senttiselle. Tällöin etuselkänoja on tosin hieman tavanomaista pystymmässä.

Taakse mahtuu yllättävän hyvin pitkäkin matkustaja, vaikka etuistuin on säädetty 185-senttiselle. Tällöin etuselkänoja on tosin hieman tavanomaista pystymmässä.

Juha Peltonen

'

Tavaratilasta saadaan suurimmillaan 1 114-litrainen. Tilassa on käytännöllinen jakaja.

Tavaratilasta saadaan suurimmillaan 1 114-litrainen. Tilassa on käytännöllinen jakaja.

Juha Peltonen

Järjestelmätehoa on 143 hevosvoimaa ja järjestelmävääntöä 205 newtonmetriä.

Järjestelmätehoa on 143 hevosvoimaa ja järjestelmävääntöä 205 newtonmetriä.

Juha Peltonen

Uu­den 12,3-tuu­mai­sen di­gi­taa­li­mit­ta­ris­ton no­peus­näyt­tö on sel­keä, mut­ta sen pää­dyis­sä ole­vat puo­liym­py­rän muo­toi­set kier­ros­lu­ku- ja no­peus­näy­töt ei­vät ole kä­te­viä, vaik­ka ne ma­keil­ta näyt­tä­vät­kin. On­nek­si nii­den vie­res­sä on sel­ke­ät no­peus- ja kier­ros­näy­töt.

Mit­ta­ris­ton olo­muo­to ei muu­tu ajo­ti­la­va­lin­nan (Eco, Stan­dard ja Sport) myö­tä.

12,3-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö on var­sin sel­keä, ja se on myös ai­em­paa kook­kaam­pi. Li­säk­si näyt­tö on nyt kal­lis­tet­tu kah­dek­san as­tet­ta kul­jet­ta­jaa koh­den, mikä hel­pot­taa sel­ke­äs­ti sen käyt­töä.

Uu­dis­tet­tu mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä pi­tää si­säl­lään in­tui­tii­vi­sem­man ko­ti­näy­tön, jo­hon voi­daan va­li­ta it­sel­le tär­keim­mät toi­min­not. Niin ikään pu­heen­tun­nis­tus­ta ja pu­hu­tun kie­len tun­nis­tus­ta on pa­ran­net­tu.

Tar­kem­pi pe­ruu­tus­ka­me­ra

Läm­mi­tys- ja tuu­le­tus­sää­ti­met ovat pe­rin­tei­set, no­pe­a­käyt­töi­set me­kaa­ni­set sää­tö­pyö­rät. Ap­p­le CarP­lay- ja And­roid Au­to -so­vel­luk­set ovat käy­tös­sä lan­gat­to­mas­ti. Pu­he­li­men lin­ki­tys au­ton mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään luon­nis­tuu to­del­la ri­pe­äs­ti.

Pe­ruu­tus­ka­me­ran re­so­luu­ti­o­ta ent­rat­tiin 0,3 me­ga­pik­se­lis­tä 1,3 me­ga­pik­se­liin. Se on nyt va­ki­o­na kai­kis­sa Juke-mal­leis­sa. Sen si­jaan 360 as­teen Around View Mo­ni­tor -ka­me­ra­jär­jes­tel­mä ei ole tar­jol­la N-Con­nec­taan, vaan vas­ta sitä kal­liim­piin va­rus­te­ta­soi­hin. N-Con­nec­tas­sa hyö­dy­tään myös tuu­li­la­sin läm­mi­tyk­ses­tä.

Kuu­del­la kai­ut­ti­mel­la va­rus­te­tun ra­di­on ää­nen­tois­to on ta­sol­taan miel­lyt­tä­vää. Niin ikään ma­ta­lien ää­nien tois­to edus­taa mu­ka­vaa luok­kaa, vaik­ka N-Con­nec­taan ei saa­kaan kal­liim­pien ver­si­oi­den usei­ta Bose-au­di­o­jär­jes­tel­miä – nii­hin liit­ty­vät myös etu­pään­tu­kiin in­teg­roi­dut dis­kant­ti­kai­ut­ti­met.

Juha Pel­to­nen

Nis­san Juke DIG-T 143 4AMT N-Con­nec­ta

Moot­to­ri

R4, 1598 cm3, 69 kW (94 hv)/5600 r/min, 148 Nm/3600 r/min + säh­kö­moot­to­ri 36 kW (49 hv); hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 105 kW (143 hv), 205 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 10,1 s, huip­pu­no­peus 166 km/h

Ku­lu­tus

4,9–5,0 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

112–113 g/km

Voi­man­siir­to

A6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4210, l. 1800, k. 1577 mm, ak­se­li­vä­li 2636 mm, maa­va­ra 172 mm, oma­mas­sa 1371 kg, kan­ta­vuus 369 kg, ve­to­mas­sa 750/500 kg, ta­va­ra­ti­la 354–1114 l, tank­ki 46 l

Hin­ta

32 473 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 34 608 eu­roa (2024)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Autokauppa keskittyy entistä suuremmille toimijoille

Auto Bild.Uutiset

Autokauppa keskittyy entistä suuremmille toimijoille

Auto Bild.Uutiset

Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa

Auto Bild.Uutiset

Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa

Auto Bild.Uutiset

Auto Bild 9/2025 on kaupoissa

Auto Bild.Uusin lehti

Auto Bild 9/2025 on kaupoissa

Auto Bild.Uusin lehti

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN