Keltainen koriväri palasi tarjontaan yleisön pyynnöstä. Kevytmetallivanteet ovat N-Connectassa niin kutsutut timanttileikatut 17-tuumaiset.
Juha Peltonen
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Jukeen tuli muutaman vuoden tauon jälkeen tarjolle tummankeltainen ulkoväri – yleisön pyynnöstä. Juke koki samalla sisätilojen päivityksen.
Julkaistu Auto Bild Suomen paperilehdessä 15/2024
Koeajamani Juken itselataava hybridi on ominaisuuksiltaan todennäköisesti paras lajissaan tähän mennessä. Epäsuoralla polttoaineen suihkutuksella varustetun 94-hevosvoimaisen nelisylinterisen seurana humisee 49-hevosvoimainen sähkömoottori. Kompaktin ajoakun kapasiteetti on 1,2 kWh. Hybridin järjestelmätehoksi ilmoitetaan 143 hevosvoimaa ja järjestelmäväännöksi 205 Nm.
Hybridivoimalinjan mainitaan tuottavan 25 prosenttia enemmän tehoa verrattuna nykyiseen bensiinimoottorivaihtoehtoon. Lisäksi polttoaineenkulutuksen mainitaan pienenevän jopa 40 % kaupunkiajossa ja jopa 20 % yhdistetyssä ajossa.
Takapaneeli näyttää tavanomaiselta. 750-kiloisen kärryn veto luonnistuu.
Juha Peltonen
Juke Hybridin alusta tarjoaa tasaisella sopivasti mukavuutta, eikä vaikutelma muutu epätasaisellakaan pintakovaksi.
Juha Peltonen
Entistä selkeämpi kojelauta miellyttää kokonaisuutena.
Juha Peltonen
Uusi, aiempaa kookkaampi 12,3-tuumainen kosketusnäyttö on kallistettu käytännöllisesti kahdeksan astetta kuljettajaa kohden.
Juha Peltonen
Mittasin Juken itselataavan hybridin keskikulutukseksi matalilla lämpöasteilla kohtuulliset 5,4 l/100 km.
Mukavaa menoa
Juke Hybrid kiihtyy nollasta sataan kohtuullisessa reilussa kymmenessä sekunnissa, joten se sopii erinomaisesti tasaiseen pitkän matkan taittamiseen.
Maantieajossa havaitsee heti alkukilometrien aikana kaistallapysymisavustimen reagoivan liian rajusti ja epämiellyttävästi. Niinpä toiminnon kytkee jokaisen käynnistyksen jälkeen mieluusti toiminnasta.
Juke Hybridin alusta tarjoaa tasaisella sopivasti mukavuutta, eikä vaikutelma muutu epätasaisellakaan pintakovaksi.
Ohjaustuntuma jättää maantieajossa rennon kuvan, ja kitkarenkailla melu pysytteli karkealla asvaltilla kohtuullisena. 6-nopeuksisen monitilavaihteiston lattiavalitsin nahkaisine nuppeineen sijaitsee perinteisellä paikalla. Ajotilavalitsin sijaitsee sen vieressä.
Ajovalot ovat sähäkän näköiset, mutta niiden teho on pettymys. Muotonsa mukaan nimettyjen kapeiden Y-lediajovalojen teho jää Juken tapauksessa vain tyydyttäväksi.
Kaukovalojen teho on lähivaloihin nähden vielä suhteellisesti heikompi, ja kaukovalokuvioon jää ikävät, ylimääräiset rajalinjat.
Uudet etuistuimet
Nahkakehäinen ohjauspyörä tarjoaa pitävän ajo-otteen, ja sen entistä pehmeämmän pintamateriaalin huomaa tuntuvasti mukavammaksi. N-Connecta-varustelun uudet ja jämäkät etuistuimet ovat onnistuneet, ja ne antavat ansiokkaan sivuttaistuen.
Takaistuimella on enemmän polvitilaa kuin uskoisi – jopa silloin, kun edessä istuu 185-senttinen. Takaistuimella jää myös riittävästi tilaa pään yläpuolelle.
Sisätiloissa käytetään aiempaa laadukkaampia pintamateriaaleja. Tavaratilasta saadaan suurimmillaan 1 114-litrainen ja tasapohjainen, kiitos säädettävän välipohjan. Tilassa hyödytään myös kätevästä jakajasta.
N-Connecta-varustelussa on uudet, tanakat etuistuimet.
Juha Peltonen
Taakse mahtuu yllättävän hyvin pitkäkin matkustaja, vaikka etuistuin on säädetty 185-senttiselle. Tällöin etuselkänoja on tosin hieman tavanomaista pystymmässä.
Juha Peltonen
'
Tavaratilasta saadaan suurimmillaan 1 114-litrainen. Tilassa on käytännöllinen jakaja.
Juha Peltonen
Järjestelmätehoa on 143 hevosvoimaa ja järjestelmävääntöä 205 newtonmetriä.
Juha Peltonen
Uuden 12,3-tuumaisen digitaalimittariston nopeusnäyttö on selkeä, mutta sen päädyissä olevat puoliympyrän muotoiset kierrosluku- ja nopeusnäytöt eivät ole käteviä, vaikka ne makeilta näyttävätkin. Onneksi niiden vieressä on selkeät nopeus- ja kierrosnäytöt.
Mittariston olomuoto ei muutu ajotilavalinnan (Eco, Standard ja Sport) myötä.
12,3-tuumainen kosketusnäyttö on varsin selkeä, ja se on myös aiempaa kookkaampi. Lisäksi näyttö on nyt kallistettu kahdeksan astetta kuljettajaa kohden, mikä helpottaa selkeästi sen käyttöä.
Uudistettu multimediajärjestelmä pitää sisällään intuitiivisemman kotinäytön, johon voidaan valita itselle tärkeimmät toiminnot. Niin ikään puheentunnistusta ja puhutun kielen tunnistusta on parannettu.
Tarkempi peruutuskamera
Lämmitys- ja tuuletussäätimet ovat perinteiset, nopeakäyttöiset mekaaniset säätöpyörät. Apple CarPlay- ja Android Auto -sovellukset ovat käytössä langattomasti. Puhelimen linkitys auton multimediajärjestelmään luonnistuu todella ripeästi.
Peruutuskameran resoluutiota entrattiin 0,3 megapikselistä 1,3 megapikseliin. Se on nyt vakiona kaikissa Juke-malleissa. Sen sijaan 360 asteen Around View Monitor -kamerajärjestelmä ei ole tarjolla N-Connectaan, vaan vasta sitä kalliimpiin varustetasoihin. N-Connectassa hyödytään myös tuulilasin lämmityksestä.
Kuudella kaiuttimella varustetun radion äänentoisto on tasoltaan miellyttävää. Niin ikään matalien äänien toisto edustaa mukavaa luokkaa, vaikka N-Connectaan ei saakaan kalliimpien versioiden useita Bose-audiojärjestelmiä – niihin liittyvät myös etupääntukiin integroidut diskanttikaiuttimet.
Juha Peltonen
Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta
Moottori
R4, 1598 cm3, 69 kW (94 hv)/5600 r/min, 148 Nm/3600 r/min + sähkömoottori 36 kW (49 hv); hybridijärjestelmä 105 kW (143 hv), 205 Nm
Suorituskyky
0–100 km/h 10,1 s, huippunopeus 166 km/h
Kulutus
4,9–5,0 l/100 km, bensiini
CO2-päästöt
112–113 g/km
Voimansiirto
A6, etuveto
Mitat
p. 4210, l. 1800, k. 1577 mm, akseliväli 2636 mm, maavara 172 mm, omamassa 1371 kg, kantavuus 369 kg, vetomassa 750/500 kg, tavaratila 354–1114 l, tankki 46 l
Hinta
32 473 euroa, koeajoauto 34 608 euroa (2024)
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
Metsämökistä laajennettiin moderni koti lapsiperheelle
Epikoret valkoisina
Wharfedale Diamond 12 -sarja uudistuu
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
Unelma modernista mökistä vaihtui lähes 100-vuotiaaseen mansardikattoiseen taloon
Ruokatoimittaja Suvi Rüsterin punaisessa tuvassa tuoksuu joulu
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
Käytetyt tuontiautot vähäpäästöisempiä kuin uudet – käytettyjen rooli päästöjen vähentämisessä on tunnustettava
Liikenteessä on yli 85 000 laitonta henkilöautoa – tarkasta, onko omasi yksi niistä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
DS N°8: 750 kilometrin täyssähköinen toimintamatka ilman välilatausta - testattu ja todennettu maantiellä
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI