Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Ajovaloteho on korkeatasoinen sekä lähi- että kaukovaloin. Ajoakun saa Mode 3 -latauksella täyteen 3,5 tunnissa. Lisälämmittimen käyttö luonnistuu Škoda Connect -puhelinsovelluksen avulla.

Ajovaloteho on korkeatasoinen sekä lähi- että kaukovaloin. Ajoakun saa Mode 3 -latauksella täyteen 3,5 tunnissa. Lisälämmittimen käyttö luonnistuu Škoda Connect -puhelinsovelluksen avulla.

Juha Peltonen

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Uusi Škoda Octavia saavutti varsin ylivoimaisen voiton suomalaisten auto- ja liiken­ne­toi­mit­tajien tekemässä Vuoden Auto Suomessa 2021 -kilpailussa. Koeajoimme viime vuoden toiseksi myydyimmän automallin pisto­ke­la­dat­tavana farmarina.

Auto Bild.Koeajot
7.4.2022

Škoda Oc­ta­vi­as­sa on kel­po ai­nek­set mo­nen­lai­siin kei­tok­siin, kii­tos laa­jan moot­to­ri- ja voi­man­siir­to­va­li­koi­man. Mut­ta jos ei nyt ihan al­ka­jai­sik­si aja­tel­tai­si­kaan muo­dik­kaas­ti ajo­ta­lout­ta, niin ko­ea­je­tus­ta la­taus­hyb­ri­di­far­kus­ta löy­tyy reip­paas­ti myös suo­ri­tus­ky­kyä.

Škoda Oc­ta­via Com­bi PHEV kiih­tyy 1,4-lit­rai­sen 4-sy­lin­te­ri­sen tur­bo­moot­to­rin ja säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mäl­lä nol­las­ta sa­taan ri­pe­äs­sä 7,8 se­kun­nis­sa, on­han sii­nä jär­jes­tel­mä­te­hoa 204 he­vos­voi­maa.

Vuoden Auto Suomessa 2021 -voittaja on vakuuttava tuote. Octavia-farmarista voi aistia takavinkkelistä myös Volkswagenin ja Seatin designvaikutelmia.

Vuoden Auto Suomessa 2021 -voittaja on vakuuttava tuote. Octavia-farmarista voi aistia takavinkkelistä myös Volkswagenin ja Seatin designvaikutelmia.

Juha Peltonen

Octavia Combin akseliväli on alustavalinnasta riippuen haarukassa 2 676–2 688 mm – koeajoauton lukema oli 2 680 mm.

Octavia Combin akseliväli on alustavalinnasta riippuen haarukassa 2 676–2 688 mm – koeajoauton lukema oli 2 680 mm.

Juha Peltonen

Selkeä digitaalinen mittaristo miellyttää. Kojelaudassa on osittainen kangaspäällys. Koeajoautossa oli lisävarusteena miellyttävän kirkas tuulilasin heijastusnäyttö.

Selkeä digitaalinen mittaristo miellyttää. Kojelaudassa on osittainen kangaspäällys. Koeajoautossa oli lisävarusteena miellyttävän kirkas tuulilasin heijastusnäyttö.

Juha Peltonen

Vas­taa­vas­ti 350 new­ton­met­rin jär­jes­tel­mä­vään­tö on kes­kei­nen osa­te­ki­jä tur­val­li­siin ohi­tuk­siin. Tur­bo­ko­nees­sa on muut­tu­va­sii­pi­nen ah­din.

Säh­köis­tä ajoa

Kun sit­ten siir­ry­tään ku­lu­tuk­siin ja toi­min­ta­mat­koi­hin, niin tes­ti­len­kil­lä lu­vat­tiin tal­vi­o­lois­sa täys­la­tauk­sel­la 43 ki­lo­met­riä säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa. Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan to­teu­tu­ma oli 34 säh­kö­ki­lo­met­riä. Täl­löin is­tuin­läm­mi­tys ja oh­jaus­pyö­rän läm­mi­tys oli­vat toi­min­nas­sa.

Ko­ea­jo­au­ton WLTP-toi­min­ta­mat­ka on 64 ki­lo­met­riä.

Eri­no­mai­nen tie­to on, et­tä Škoda Oc­ta­via Com­bi PHEV osaa jon­kin ver­ran myös la­da­ta it­se­ään, mikä on käyt­tö­mu­ka­vuu­den kan­nal­ta erit­täin­kin tär­ke­ää. Sil­loin, kun pis­to­ke­la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­far­ma­ria ei pys­tyt­ty la­taa­maan, niin au­to ker­toi kes­ki­ku­lu­tuk­sek­seen asi­al­li­set 5,9 l/100 km.

La­taus 80 pro­sent­tiin luon­nis­tuu Mode 3 -kaa­pe­lil­la (16 A) noin 2,5 tun­nis­sa.

Etuistuimien sivuttaistuki on hyvä, ja käytössä on myös mekaaninen reisituki.

Etuistuimien sivuttaistuki on hyvä, ja käytössä on myös mekaaninen reisituki.

Juha Peltonen

Octavia-farmarin takaistuimelle on helppo kulkea, ja polvitilaa on varsin mukavasti.

Octavia-farmarin takaistuimelle on helppo kulkea, ja polvitilaa on varsin mukavasti.

Juha Peltonen

Jou­si­tus ja is­kun­vai­men­nus osoit­tau­tui­vat oi­val­li­sen jäy­kik­si, mi­hin vai­kut­ti osal­taan li­sä­va­rus­tei­nen mu­kau­tu­va alus­tan­sää­tö ja ajo­a­se­tuk­sen va­lin­ta.

Škoda Oc­ta­vi­aan on mah­dol­lis­ta ti­la­ta myös joko ko­ro­tet­tu huo­non tien alus­ta (+15 mm), ma­dal­let­tu sport-alus­ta (-15 mm) tai sää­det­tä­väl­lä is­kun­vai­men­nuk­sel­la to­teu­tet­tu alus­ta. Va­lin­nan va­raa on siis täl­lä­kin sek­to­ril­la mo­neen käyt­tö­tar­pee­seen.

Ti­la­va mat­kus­ta­mo

Si­sä­me­lu­ta­so py­syt­te­lee koh­tuul­li­se­na ja koos­tuu lä­hin­nä mal­til­li­sis­ta ren­ga­sää­nis­tä. Kun Style-va­rus­te­ta­sol­la ava­taan etuo­vi, maa­han hei­jas­tuu tyy­li­puh­das Škoda-va­lo­teks­ti, joka es­tää pu­lah­ta­mi­sen sii­hen sy­vim­pään ve­si­pas­siin pik­ku­ken­gät ja­las­sa.

Kul­jet­ta­jan pai­kal­la vi­rit­tyy hy­vin pal­jol­ti sa­man­lai­nen olo­ti­la kuin Volks­wa­gen Gol­fis­sa, mikä on enem­män kuin ym­mär­ret­tä­vää. Niin ikään etu- ja ta­ka­o­vien si­sä­pa­nee­lien pit­kät, tyy­lik­käät kro­mi­lis­tat var­mis­ta­vat Oc­ta­vi­aan oman­lais­taan ylel­lis­tä tun­nel­maa.

Asiallisesti toimiva kaksoiskytkinvaihteisto on 6-nopeuksinen. Pistokehybridissä on kolme sähköhydraulisesti ohjattua märkää monilevykytkintä, joista yksi sijaitsee sähkömoottorin ja bensiinimoottorin välissä.

Asiallisesti toimiva kaksoiskytkinvaihteisto on 6-nopeuksinen. Pistokehybridissä on kolme sähköhydraulisesti ohjattua märkää monilevykytkintä, joista yksi sijaitsee sähkömoottorin ja bensiinimoottorin välissä.

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Langaton lataus.

Langaton lataus.

Juha Peltonen

Suurinta kuljetustilaa järjestyy 1 555 litraa. Farmarin tilavan tavaratilan pohjaa suojaa karvalankamaton sijaan kumimatto.

Suurinta kuljetustilaa järjestyy 1 555 litraa. Farmarin tilavan tavaratilan pohjaa suojaa karvalankamaton sijaan kumimatto.

Juha Peltonen

Ko­je­lau­dan il­mi­a­su on rau­hal­li­sen sel­vä­piir­tei­nen, ja le­veä kos­ke­tus­näyt­tö miel­lyt­tää suu­res­ti.

Ra­di­on ää­nen­voi­mak­kuu­den­sää­din sai­si ol­la mie­luum­min me­kaa­ni­nen sää­tö­pyö­rä kuin liu’utet­ta­va vir­tu­aa­li­kis­ko, kos­ka jäl­kim­mäi­sen si­jain­ti on vain tie­det­tä­vä – on­nek­si ra­di­on sää­ti­met löy­ty­vät myös oh­jaus­pyö­räs­tä. Kol­mi­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti si­säl­tyy Tra­vel-va­rus­te­pa­ket­tiin.

Škoda Oc­ta­via Com­bi Sty­len mo­lem­pien etuis­tui­mien säh­kö­sää­döt hel­pot­ta­vat tun­tu­vas­ti hy­vän asen­non löy­tä­mis­tä, ja is­tuin­läm­mit­ti­met gril­laa­vat te­hok­kaas­ti – sel­lai­set oli­vat tes­ti­au­tos­sa li­sä­va­rus­tei­na myös ta­ka­na reu­na­pai­koil­la osa­na Tra­vel-va­rus­te­pa­ket­tia.

Etuis­tui­met an­ta­vat hy­vän si­vut­tais­tu­en, jo­ten niil­lä viih­tyy ker­ral­la pit­kän­kin mat­kan. Me­kaa­ni­nen rei­si­tu­en sää­tö on mer­kit­tä­vä lisä pit­kä­jal­kai­sil­le.

Ta­kais­tui­mel­le on erit­täin help­po kul­kea tar­peek­si avau­tu­vien ovien ja mu­ka­van rei­lun pol­vi­ti­lan an­si­os­ta. Pään­ti­laa far­ma­ris­sa on säh­köi­sen, li­sä­va­rus­tei­sen pa­no­raa­ma­la­si­ka­ton an­si­os­ta ta­val­lis­ta enem­män.

Ajo­ak­ku syö lit­ro­ja

Myös far­kun ta­va­ra­ti­lan muun­nel­ta­vuus on koh­dil­laan. Ta­ka­sel­kä­no­jat tait­ta­en far­ma­riin muo­dos­tuu ta­sai­nen las­taus­pin­ta, jol­loin saa­daan isoim­mil­laan 1 555 lit­ran kul­je­tus­ti­la. Jo iV-ver­si­on 490 lit­ran pe­rus­ti­la on ai­ka mu­ka­vaa ta­soa, vaik­ka taka-ak­se­lis­ton yh­tey­des­sä ole­va li­tiu­mi­o­ni­ak­ku hauk­kaa­kin PHEV:ssä sen ver­ran lit­ro­ja, et­tä ver­tai­lu esi­mer­kik­si Škoda Oc­ta­via Com­bin 1.0 TSI -ke­vyt­hyb­ri­diin on pai­kal­laan.

Jäl­kim­mäi­sen pie­nin ta­va­ra­ti­lan lit­ra­mää­rä on huo­mat­ta­vas­ti pis­to­ke­hyb­ri­diä suu­rem­pi 640 lit­raa, ja sa­mai­sen ke­vyt­hyb­ri­din suu­rin lit­ra­mää­rä on­kin PHEV-ver­si­o­ta hui­mas­ti suu­rem­pi 1 700 lit­raa.

Lataushybridin järjestelmävääntö on 350 Nm. Konepellissä on kaasunostimet.

Lataushybridin järjestelmävääntö on 350 Nm. Konepellissä on kaasunostimet.

Juha Peltonen

Kah­del­le la­taus­kaa­pe­lil­le on mu­ka­vas­ti säi­ly­tys­ti­laa ta­va­ra­ti­lan al­la, mikä on tär­ke­ää, et­tei­vät joh­dot loju pit­kin ta­va­ra­ti­laa. Laa­kea pe­rus­ta­va­ra­ti­la si­vu­lo­ke­roi­neen on kä­te­vä, min­kä li­säk­si tes­tiyk­si­lös­sä oli myös hyö­dyl­li­nen ta­va­ra­verk­ko.

Ko­ea­jo­au­ton ve­to­mas­sa oli pyö­re­ät nol­la ki­log­ram­maa, mut­ta jos iV-mal­lis­sa on sekä ve­to­kou­kun asen­nus­val­mius et­tä huo­non tien pa­ket­ti tai mu­kau­tu­va alus­tan­sää­tö, niin ve­to­mas­saa jär­jes­tyy 1 500 ki­loa.

Juha Pel­to­nen

Škoda Oc­ta­via Com­bi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1395 cm3, 110 kW (150 hv)/5000–6000 r/min, 250 Nm/1550–3500 r/min + säh­kö­moot­to­ri 85 kW (114 hv), 330 Nm; hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä 150 kW (204 hv), 350 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 7,8 s, huip­pu­no­peus 220 km/h (säh­köl­lä 140 km/h)

Ku­lu­tus

1,1 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

25 g/km

Toi­min­ta­mat­ka

64 km

Ajo­ak­ku li­tium-io­ni

13 kWh

La­taus­no­peus

3 h 33 min (3,6 kW, Mode 3)

Voi­man­siir­to

A6, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4689, l. 1829, k. 1468 mm, ak­se­li­vä­li 2680 mm, maa­va­ra 143 mm, oma­mas­sa 1620–1797 kg, kan­ta­vuus 397–523 kg, ve­to­mas­sa 1500/750 kg*, ta­va­ra­ti­la 490–1555 l, tank­ki 40 l

Hin­ta

38 903 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 46 522 eu­roa (2021)

* 0 kg, jos au­tos­sa ei ole sekä ve­to­kou­kun asen­nus­val­miut­ta et­tä huo­non tien pa­ket­tia tai mu­kau­tu­vaa alus­tan­sää­töä

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Hifimaailma

Ylikuulumisen säätöä dac-esivahvistimella 

Hifimaailma

Conrad-Johnsonin uusi referens­sie­si­vah­vistin

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

Hifimaailma

PMC:lle kilpailija omasta maasta

Koti ja keittiö

Pariskunta ihastui puutaloon ja tarttui hullunrohkeasti tilaisuuteen: "Emme ymmärtäneet mitään vanhan rakennuksen korjaamisesta"

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Hifimaailma

Ylikuulumisen säätöä dac-esivahvistimella 

Hifimaailma

Conrad-Johnsonin uusi referens­sie­si­vah­vistin

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2