Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Koeajoautossa oli näyttävät 18-tuumaiset Grange Hill -kevytmetallivanteet, kun peruskoko on 17 tuumaa.

Koeajoautossa oli näyttävät 18-tuumaiset Grange Hill -kevytmetallivanteet, kun peruskoko on 17 tuumaa.

Koeajossa Volkswagen T-Roc: Golfinsukuinen SUV

Volkswagen T-Roc 4Motion on mielenkiintoinen katumaasturi, sillä kompaktin SUV-uutuuden ohjaamossa tulee hauska fiilis: ihan kuin istuisi järeässä nelivetoisessa Golfissa.

Auto Bild.Koeajot
22.5.2019

Volks­wa­gen T-Ro­cin saa myös kah­del­la eri­ko­koi­sel­la ben­sii­ni­tek­nii­kal­la (1.0 TSI ja 1.5 TSI), mut­ta 150-he­vos­voi­mai­nen tur­bo­die­sel on mu­re­an 340 Nm:n vään­tö­lu­ke­man­sa an­si­os­ta eh­kä osu­vin va­lin­ta kom­pak­tiin SUV-mal­liin.

Vään­nön asi­al­li­suut­ta ko­ros­taa sen ja­kau­tu­mi­nen kes­kei­sel­le käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­le 1 750–3 000 r/min.

Led-takavaloilla varustetussa VW T-Rocissa on mekaanisesti käytettävä takaluukku.

Led-takavaloilla varustetussa VW T-Rocissa on mekaanisesti käytettävä takaluukku.

Pir­tey­den puut­tees­ta­kaan die­se­liä ei sovi moit­tia, sil­lä 1,5-ton­ni­nen ne­li­ve­to kiih­tyy teh­taan mu­kaan sa­ta­sen no­peu­teen 8,4 se­kun­nis­sa. Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon kes­ki­ku­lu­tus oli 6,1 l/100 km, mikä on tal­vi­sis­sa olo­suh­teis­sa asi­al­li­nen ku­lu­tus­ta­so.

DSG ja 4Mo­ti­on

Tur­bo­die­se­li­sen T-Ro­cin saa 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la ja ko­ea­jo­au­tos­sa ol­leel­la 7-no­peuk­si­sel­la kak­sois­kyt­ki­nau­to­maa­til­la. DSG vaih­taa nor­maa­lis­ti var­sin peh­me­äs­ti, mut­ta voi­maa tar­vit­ta­es­sa vaih­dot ovat na­pa­koi­ta.

10,25-tuumaiseen päämittaristoon voi valita kolme täysin erilaista näkymää. Lämmityslaitteen säätimet ovat edelleen mekaaniset – niitä on helppo pyöritellä.

10,25-tuumaiseen päämittaristoon voi valita kolme täysin erilaista näkymää. Lämmityslaitteen säätimet ovat edelleen mekaaniset – niitä on helppo pyöritellä.

8-tuumaiselle värikosketusnäytölle saa mm. helposti ohjelmoitavan navigaattorin tiedot.

8-tuumaiselle värikosketusnäytölle saa mm. helposti ohjelmoitavan navigaattorin tiedot.

Ma­nu­aa­li­käyt­tö on mah­dol­lis­ta oh­jaus­pyö­rän sii­vek­keis­tä ja lat­ti­a­va­lit­si­mes­ta, mis­tä voi li­säk­si va­li­ta ti­he­äm­mät sport-vä­li­tyk­set. Kes­ki­kon­so­lis­sa ole­vas­ta ajo­ti­lan­va­lit­si­mes­ta on va­lit­ta­va­na nel­jä ajo­ti­laa – as­val­tin ohel­la mm. lu­mel­la tai lie­juun.

Va­lin­nai­sen Sport-va­rus­te­pa­ke­tin myö­tä au­tos­sa on mu­kau­tu­va alus­tan­sää­tö (DCC), jo­hon kuu­lu­vat ta­lou­del­li­sen, nor­maa­lin ja ur­hei­lul­li­sen ajop­ro­fii­lin li­säk­si hen­ki­lö­koh­tai­sin sää­döin va­lit­tu pro­fii­li. Tal­vi­käy­tös­sä on pie­ni har­mi, et­tä moot­to­rin sam­mut­ta­mi­nen pa­laut­taa jär­jes­tel­män pe­rus­ti­laan eli as­val­til­le.

4Mo­ti­on-ne­li­ve­dos­ta on eri­tyi­sar­von­sa lumi- ja sa­de­o­lois­sa. Sen avul­la T-Roc kii­pe­si nas­tat­to­mil­la ren­kail­le pe­to­mai­ses­ti au­raa­ma­ton­ta tes­ti­mä­keä.

Vai­men­nuk­sen luon­ne

Jou­si­tus mais­tuu miel­lyt­tä­vän jä­mä­käl­tä nor­maa­lis­sa ajos­sa, mut­ta kuo­pis­sa ja tei­den sau­mois­sa se tun­tuu tar­peet­to­man pin­ta­ko­val­ta. Ko­ea­jo­au­tos­sa li­sä­va­rus­tee­na ol­lut noin sen­tin ma­dal­let­tu ur­hei­lu­a­lus­ta on va­rus­tet­tu sport-is­kun­vai­men­ti­min.

Ne te­ke­vät oi­keut­ta Sport-mal­li­ver­si­on ajet­ta­vuu­del­le ja miel­lyt­tä­vät juu­ri sik­si – pie­nes­tä yli­ko­vuu­des­ta huo­li­mat­ta.

VW T-Rocin vakioiden Sports Comfort -mukavuusistuimien pehmeys jakaa mielipiteitä.

VW T-Rocin vakioiden Sports Comfort -mukavuusistuimien pehmeys jakaa mielipiteitä.

Pitkäjalkainen mahtuu taakse, jos etuistuin on säätövaransa keskivaiheilla.

Pitkäjalkainen mahtuu taakse, jos etuistuin on säätövaransa keskivaiheilla.

Ajo­no­peu­den mu­kaan sää­ty­vä säh­kö­me­kaa­ni­nen oh­jaus­te­hos­tin kuu­luu yh­tä lail­la va­lin­nais­pa­ket­tiin. Oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma jät­tää it­ses­tään täs­mäl­li­sen ku­van. Myös va­lo­te­hoon on pa­nos­tet­tu, sil­lä led-tyyp­pi­set lähi- ja kau­ko­va­lot vai­kut­ta­vat te­hok­kail­ta.

En­na­koi­vaan tur­va­jär­jes­tel­mään (li­sä­va­rus­te) kuu­luu ik­ku­noi­den ja mah­dol­li­sen kat­to­luu­kun en­na­koi­va sul­keu­tu­mi­nen sekä tur­va­vöi­den esi­ki­ris­tys­jär­jes­tel­mä. Muis­ta tur­va­jär­jes­tel­mis­tä mai­nit­ta­koon ak­tii­vi­nen kais­ta­vah­ti ja Sport-mal­lis­sa va­ki­o­na ole­va kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan seu­ran­ta. Va­rus­tuk­seen kuu­luu myös ala­mä­ki­hi­das­tin ja mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din.

Koh­ti tu­le­vai­suut­ta

Ko­je­lau­das­sa huo­mi­on va­ras­taa le­veä täys­di­gi­taa­li­nen 10,25-tuu­mai­nen pää­näyt­tö. Näyt­tö­ti­lak­si voi­daan va­li­ta hy­vin­kin pel­kis­tet­ty to­teu­tus, joka an­taa run­saas­ti di­gi­taa­lis­ta nu­me­ro­tie­toa ja näyt­tää myös na­vi­goin­ti­lait­teen reit­ti­oh­jeet.

Jos nu­me­roi­den pal­jous puu­dut­taa, mut­ta mit­ta­ris­toon pys­tyy va­lit­se­maan myös vä­rik­kään näyt­tä­vät pyö­re­ät no­peus- ja kier­ros­lu­ku­näy­töt.

Mit­ta­ris­ton to­teu­tus­ta voi pi­tää erään­lai­se­na yh­dys­sil­ta­na Volks­wa­ge­nin tu­le­vai­suu­den täy­se­lekt­ro­ni­siin mit­ta­ris­toi­hin ja ko­je­lau­toi­hin.

18-tuumaisten lisävarustevanteiden takaa erottuvat edustavasti punaiset jarrusatulat.

18-tuumaisten lisävarustevanteiden takaa erottuvat edustavasti punaiset jarrusatulat.

Tuu­li­la­si on läm­pö­e­ris­te­la­sia. Tal­vel­la osaa an­taa ar­voa la­sin­pe­su­rien läm­mi­te­tyil­le suut­ti­mil­le, ja säh­köi­nen li­sä­läm­mi­tin kuu­luu va­ki­o­va­rus­tuk­seen.

Sport-pa­ke­tin myö­tä si­sä­ti­lois­sa on pie­ni­nä eri­koi­suuk­si­na muun mu­as­sa pi­me­äs­sä huo­mi­o­ta he­rät­tä­vät pu­nai­set led-va­lo­rai­dat ovi­pa­nee­leis­sa (nk. Am­bien­te-va­lais­tus) ja mus­ta si­sä­kat­to. Sport-pa­ke­tin yh­tey­des­sä myös pol­ki­mien pin­nat ja jal­ka­tu­ki ovat sport­ti­seen ta­paan har­jat­tua te­räs­tä.

Me­kaa­ni­sia sää­tö­jä

8-tuu­mai­sen kos­ke­tus­näy­tön vä­ri­maa­il­mal­ta on mo­ni­puo­li­nen. Li­sä­va­rus­tei­sen Dis­co­ver Me­dia -na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu hel­pon suo­ra­vii­vai­ses­ti. Ää­ni­oh­jaus opas­taa ihan mai­ni­os­ti, mut­ta suo­men kie­len ään­tä­mi­ses­sä on pa­ran­ta­mi­sen va­raa.

Eu­roo­pan mai­den kar­tat kuu­lu­vat mu­kaan il­man li­sä­hin­taa, sa­moin Car-Net Gui­de & In­form -pal­ve­lut 36 kuu­kau­den ajak­si. Pal­ve­lui­den avul­la voi esi­mer­kik­si ti­la­ta hä­tä­pu­he­lun, suun­ni­tel­la huol­to­a­jan­koh­tia ja saa­da ajo­neu­von kun­to­ra­por­tin. Sii­hen liit­tyy myös polt­to­ai­ne­käyt­töi­sen li­sä­läm­mit­ti­men on­li­ne-oh­jaus.

Il­mas­toin­nin ja läm­mi­tyk­sen sää­ti­met ovat edel­leen me­kaa­ni­set, jo­ten ne ovat no­pea- ja help­po­käyt­töi­set – nii­tä pys­tyy ope­roi­maan ajon ai­ka­na tur­val­li­ses­ti ir­rot­ta­mat­ta kat­set­ta ajo­ra­das­ta. Kos­ke­tus­näy­töl­le saa na­vi­gaat­to­rin ja ra­di­on tie­to­jen ohel­la esi­mer­kik­si maas­to­käy­tös­sä hyö­dyl­li­sen si­vut­tais- ja pit­kit­täis­kal­lis­tu­man.

Eri­koi­set etuis­tui­met

Is­tuin­ver­hoi­lu­na on ur­hei­lu­hen­ki­sen näyt­tä­vä mo­ni­sä­vy­kan­gas. Va­ki­o­na ole­vis­sa Sports Com­fort -etuis­tui­mis­sa py­ri­tään yh­dis­tä­mään sport­ti-is­tui­men ja lais­kan­lin­nan par­haat puo­let, mut­ta lop­pu­tu­lok­ses­ta an­net­ta­va ar­vio riip­puu vas­taa­jas­ta.

Ris­ti­se­län koh­ta ja sel­kä­no­jan ylä­o­sa tun­tui­vat al­le­kir­joit­ta­nees­ta jo ly­hy­el­lä mat­kal­la yli­peh­meil­tä, mel­kein kuin en­ti­sai­kain rans­ka­lai­sis­tui­mil­ta.

Tun­tuu has­sul­ta, et­tä sak­sa­lai­sen ka­tu­maas­tu­rin Sport-ver­si­os­sa on no­ja­tuo­li­mai­set is­tui­met, mut­ta jot­kut mat­kus­ta­jat miel­tyi­vät nii­den tar­jo­a­maan mu­ka­vuu­teen. Ta­ka­na on pit­kä­jal­kai­sel­le pol­vi­ti­laa vain tyy­dyt­tä­väs­ti.

Kom­pak­tik­si ka­tu­maas­tu­rik­si T-Ro­cis­sa on so­ve­li­aan kul­mi­kas ta­va­ra­ti­la. Ne­li­ve­don kon­tin ti­la­vuus on 392 lit­raa, kun etu­ve­toi­ses­sa T-Ro­cis­sa lit­ro­ja on 445 – ne­li­ve­to­tek­nii­kan vuok­si 4Mo­ti­on-ne­li­ve­to­ver­si­ois­sa ei ole ala-asen­toon sää­det­tä­vää ta­va­ra­ti­lan poh­jaa.

Kun ta­ka­sel­kä­no­jat tait­taa eteen, syn­tyy 1 237 lit­ran ko­koi­nen ta­sa­poh­jai­nen tila.

Volks­wa­ge­nin kom­pak­tit ka­tu­maas­tu­rit edus­ta­vat kuu­min­ta ryh­mää, jos­sa kamp­pai­lu sen kuin ko­ve­nee. T-Roc kil­pai­lee ta­sok­kaas­sa ja laa­jas­sa seu­ras­sa esi­mer­kik­si Au­di Q2:n, Hy­un­dai Ko­nan, Kia Sto­ni­cin, Mini Count­ry­ma­nin, Opel Mok­ka X:n, Seat Aro­nan, Škoda Ka­ro­qin, To­yo­ta CH-R:n ja Vol­vo XC40:n kans­sa.

Volks­wa­gen T-Roc Sport 2.0 TDI SCR 4Mo­ti­on DSG

Moot­to­ri R4, tur­bo, 1968 cm³,

110 kW (150 hv)/3500–4000 r/min,

340 Nm/1750–3000 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 8,4 s,

huip­pu­no­peus 200 km/h

Ku­lu­tus 5,1 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt 135 g/km

Voi­man­siir­to A7, ne­li­ve­to

Mi­tat p. 4336, l. 1819, k. 1573 mm, ak­se­li­vä­li 2593 mm, maa­va­ra 158 mm, oma­mas­sa 1530 kg, ve­to­mas­sa 1700/750 kg, ta­va­ra­ti­la 392–1237 l, tank­ki 55 l

Hin­ta 36 727 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 41 973 eu­roa

Miel­lyt­tää

Ajo-omi­nai­suu­det

T-Roc on ka­tu­maas­tu­rik­si ket­te­rä ja so­pi­val­la ta­val­la sport­ti­nen.

Är­syt­tää

Etuis­tui­met

Mik­si ur­hei­lul­li­sis­ta is­tui­mis­ta on py­rit­ty te­ke­mään myös mat­ka­mu­ka­vat?

Yl­lät­tää

Me­kaa­ni­set sää­ti­met

Hie­noa, et­tä T-Ro­cis­sa tuu­le­tus­ta sää­de­tään no­pe­a­toi­mi­sil­la me­kaa­ni­sil­la sää­ti­mil­lä.

Yh­teen­ve­to

T-Ro­cin Sport-ver­si­on ma­dal­let­tu alus­ta tar­jo­aa ne­li­ve­don kans­sa mai­ni­ot ajo-omi­nai­suu­det. Tur­bo­die­se­lin ja au­to­maa­tin yh­dis­tel­mä so­vel­tuu tä­hän ko­riin ja oma­mas­saan hy­vin.

(4 täh­teä)

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Aktii­vi­laa­ja­kaista

Hifimaailma

16 teratavua muistia 

Hifimaailma

Uusi suomalainen superkaiutin

Hifimaailma

Taga Harmonylta kolme edullista kaiutinta 

Hifimaailma

Oikaisu: Jalus­ta­kai­ut­timien vertailutesti

Hifimaailma

NuPrimelta uusi d-luokkainen

Hifimaailma

Läpikuultavaa

Hifimaailma

Torvella tyylikkäästi

Hifimaailma

Focalilta uusia huippukaiuttimia seiniin ja kattoon

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Aktii­vi­laa­ja­kaista

Hifimaailma

16 teratavua muistia 

Hifimaailma

Uusi suomalainen superkaiutin

Hifimaailma

Taga Harmonylta kolme edullista kaiutinta 

Hifimaailma

Oikaisu: Jalus­ta­kai­ut­timien vertailutesti

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.