Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani

Tuleva Audi F1 -tiimi ja adidas ilmoittivat monivuotisesta kumppanuudesta, jonka myötä saksalaisesta urhei­lu­vä­li­ne­val­mis­ta­jasta tulee tiimin virallinen vaatekumppani.

Auto Bild.Uutiset

En­nen kau­den 2026 al­kua jul­kis­tet­ta­va mal­lis­to yh­dis­tää tyy­lik­kään, sel­ke­än ja tark­kuu­del­laan va­kuut­ta­van muo­toi­lun huip­pu­tek­no­lo­gi­aan.

Osa­na kump­pa­nuut­ta adi­das ja tu­le­va Au­di F1 -tii­mi te­ke­vät tii­vis­tä yh­teis­työ­tä ke­hit­tääk­seen kat­ta­van mal­lis­ton huip­pu­suo­ri­tus­ky­kyi­siä vaat­tei­ta ja asus­tei­ta – kul­jet­ta­jil­le, me­kaa­ni­koil­le, in­si­nöö­reil­le ja muil­le tii­min jä­se­nil­le ra­dal­la. Ta­voit­tee­na on luo­da toi­min­nal­li­sia tuot­tei­ta, jot­ka tu­ke­vat tii­miä par­haal­la mah­dol­li­sel­la ta­val­la päi­vit­täi­ses­sä työs­sä ja edis­tä­vät huip­pu­suo­ri­tuk­sia. La­jis­sa, joka pe­rus­tuu jat­ku­vaan ke­hi­tyk­seen, mal­lis­to aset­taa myös uu­sia tren­de­jä moot­to­riur­hei­lu­kult­tuu­ris­sa – tun­nus­merk­kei­nä adi­dak­sen huip­pu­tek­no­lo­gia ja tuo­re, in­no­va­tii­vi­nen lä­hes­ty­mis­ta­pa va­rik­ko­ym­pä­ris­töön ja sen ul­ko­puo­lel­le.

Kos­ka fa­nit ovat tä­män kump­pa­nuu­den yti­mes­sä, adi­das ja tu­le­va Au­di F1 -tii­mi ovat alus­ta al­ka­en ot­ta­neet ur­hei­lun in­to­hi­mon omak­seen ja muo­van­neet yh­teis­työ­tä, joka ylit­tää pel­kän vaat­tei­den ke­hit­tä­mi­sen. Yh­tei­nen kult­tuu­ri­nen in­to­hi­mo ur­hei­luun, in­no­vaa­ti­oon ja tun­tei­ta he­rät­tä­vään muo­toi­luun yh­dis­tää nämä kak­si brän­diä, jot­ka lan­see­raa­vat eksk­lu­sii­vi­sen tuo­te­va­li­koi­man – vaat­tei­ta, jal­ki­nei­ta ja asus­tei­ta – maa­il­man­laa­jui­ses­ti jo en­nen en­sim­mäis­tä kil­pai­lua, an­ta­en fa­neil­le mah­dol­li­suu­den osoit­taa tu­ken­sa tii­mil­le.

”adi­dak­sel­la ja Au­dil­la on vuo­si­kym­men­ten yh­teis­työ huip­pu-ur­hei­lus­sa – pe­rus­tu­en yh­tei­siin ar­voi­hin ja ha­luun ins­pi­roi­da suo­ri­tus­ky­vyn kaut­ta. Kump­pa­nuu­tem­me For­mu­la 1:ssä me­nee pal­jon pi­dem­mäl­le kuin pelk­kä in­no­vaa­ti­oi­den ja huip­pu­suo­ri­tus­ten ta­voit­te­lu: se yh­dis­tää kah­den edis­tyk­sel­li­sen brän­din vah­vuu­det ja vi­si­ot”, sa­noo Ger­not Döl­l­ner, AU­DI AG:n toi­mi­tus­joh­ta­ja ja Sau­ber Mo­tors­port AG:n hal­li­tuk­sen pu­heen­joh­ta­ja.

Tu­le­va adi­das-mal­lis­to tu­lee hei­jas­ta­maan sel­keyt­tä ja tark­kuut­ta – ai­van ku­ten Au­din uu­si muo­toi­lu­fi­lo­so­fia. ”Se, et­tä muo­vaam­me brän­dim­me liit­ty­mis­tä moot­to­riur­hei­lun ku­nin­kuus­luok­kaan yh­des­sä adi­dak­sen kans­sa, ko­ros­taa suur­ta luot­ta­mus­ta ja ar­vos­tus­ta yh­teis­työl­lem­me.”

”Olem­me erit­täin yl­pei­tä kump­pa­nuu­des­tam­me tu­le­van Au­di F1 -tii­min kans­sa ja sii­tä, et­tä saam­me tu­kea hei­dän de­byyt­ti­ään ur­hei­lun kor­keim­mal­la ta­sol­la. Iko­nis­ten nel­jän ren­kaan ja kol­men rai­dan yh­dis­tä­mi­nen vuo­den 2026 va­rik­ko­ym­pä­ris­töön mer­kit­see jän­nit­tä­vää uut­ta lu­kua moot­to­riur­hei­lus­sa. Osa­na jat­ku­vaa si­tou­tu­mis­tam­me For­mu­la 1:een tämä kump­pa­nuus ko­ros­taa kes­kit­ty­mis­täm­me yh­teis­työ­hön brän­dien kans­sa, jot­ka ja­ka­vat yh­tei­set ar­vot ja in­no­va­tii­vi­set nä­kö­kul­mat – niin ra­dal­la kuin sen ul­ko­puo­lel­la. Odo­tam­me in­nol­la kaik­kea, mitä olem­me suun­ni­tel­leet, kun py­rim­me mah­dol­lis­ta­maan kul­jet­ta­jien ja tii­min me­nes­tyk­sen sekä in­nos­ta­maan uu­den su­ku­pol­ven moot­to­riur­hei­lu­fa­ne­ja!”, to­te­aa Bjørn Gul­den, adi­dak­sen toi­mi­tus­joh­ta­ja.

”Tämä kump­pa­nuus tuo yh­teen kak­si iko­nis­ta brän­diä – nel­jä ren­gas­ta ja kol­me rai­taa – maa­il­man­laa­jui­sel­la näyt­tä­möl­lä, ja se edus­taa roh­ke­aa as­kel­ta eteen­päin mat­kal­lam­me koh­ti läh­tö­vii­vaa Au­di F1 -tii­mi­nä. adi­dak­sen kans­sa va­rus­tam­me tii­mim­me huip­pu­ta­son ur­hei­lu­va­rus­teil­la, jot­ka pa­ran­ta­vat suo­ri­tus­ky­kyä siel­lä, mis­sä sil­lä on eni­ten mer­ki­tys­tä. Kil­pai­lun ul­ko­puo­lel­la jaam­me si­tou­tu­mi­sen vai­kut­taa in­no­vaa­ti­oon, tyy­liin ja tin­ki­mät­tö­mään eri­no­mai­suu­den ta­voit­te­luun. Yh­des­sä luom­me roh­kei­ta brän­di­ak­ti­voin­te­ja ja mul­lis­ta­via ko­ke­muk­sia”, sa­noi Jo­nat­han Whe­at­ley, tu­le­van Au­di F1 -tii­min tii­mi­pääl­lik­kö.

Au­to­bild / Au­di

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN