Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani

Tuleva Audi F1 -tiimi ja adidas ilmoittivat monivuotisesta kumppanuudesta, jonka myötä saksalaisesta urhei­lu­vä­li­ne­val­mis­ta­jasta tulee tiimin virallinen vaatekumppani.

Auto Bild.Uutiset

En­nen kau­den 2026 al­kua jul­kis­tet­ta­va mal­lis­to yh­dis­tää tyy­lik­kään, sel­ke­än ja tark­kuu­del­laan va­kuut­ta­van muo­toi­lun huip­pu­tek­no­lo­gi­aan.

Osa­na kump­pa­nuut­ta adi­das ja tu­le­va Au­di F1 -tii­mi te­ke­vät tii­vis­tä yh­teis­työ­tä ke­hit­tääk­seen kat­ta­van mal­lis­ton huip­pu­suo­ri­tus­ky­kyi­siä vaat­tei­ta ja asus­tei­ta – kul­jet­ta­jil­le, me­kaa­ni­koil­le, in­si­nöö­reil­le ja muil­le tii­min jä­se­nil­le ra­dal­la. Ta­voit­tee­na on luo­da toi­min­nal­li­sia tuot­tei­ta, jot­ka tu­ke­vat tii­miä par­haal­la mah­dol­li­sel­la ta­val­la päi­vit­täi­ses­sä työs­sä ja edis­tä­vät huip­pu­suo­ri­tuk­sia. La­jis­sa, joka pe­rus­tuu jat­ku­vaan ke­hi­tyk­seen, mal­lis­to aset­taa myös uu­sia tren­de­jä moot­to­riur­hei­lu­kult­tuu­ris­sa – tun­nus­merk­kei­nä adi­dak­sen huip­pu­tek­no­lo­gia ja tuo­re, in­no­va­tii­vi­nen lä­hes­ty­mis­ta­pa va­rik­ko­ym­pä­ris­töön ja sen ul­ko­puo­lel­le.

Kos­ka fa­nit ovat tä­män kump­pa­nuu­den yti­mes­sä, adi­das ja tu­le­va Au­di F1 -tii­mi ovat alus­ta al­ka­en ot­ta­neet ur­hei­lun in­to­hi­mon omak­seen ja muo­van­neet yh­teis­työ­tä, joka ylit­tää pel­kän vaat­tei­den ke­hit­tä­mi­sen. Yh­tei­nen kult­tuu­ri­nen in­to­hi­mo ur­hei­luun, in­no­vaa­ti­oon ja tun­tei­ta he­rät­tä­vään muo­toi­luun yh­dis­tää nämä kak­si brän­diä, jot­ka lan­see­raa­vat eksk­lu­sii­vi­sen tuo­te­va­li­koi­man – vaat­tei­ta, jal­ki­nei­ta ja asus­tei­ta – maa­il­man­laa­jui­ses­ti jo en­nen en­sim­mäis­tä kil­pai­lua, an­ta­en fa­neil­le mah­dol­li­suu­den osoit­taa tu­ken­sa tii­mil­le.

”adi­dak­sel­la ja Au­dil­la on vuo­si­kym­men­ten yh­teis­työ huip­pu-ur­hei­lus­sa – pe­rus­tu­en yh­tei­siin ar­voi­hin ja ha­luun ins­pi­roi­da suo­ri­tus­ky­vyn kaut­ta. Kump­pa­nuu­tem­me For­mu­la 1:ssä me­nee pal­jon pi­dem­mäl­le kuin pelk­kä in­no­vaa­ti­oi­den ja huip­pu­suo­ri­tus­ten ta­voit­te­lu: se yh­dis­tää kah­den edis­tyk­sel­li­sen brän­din vah­vuu­det ja vi­si­ot”, sa­noo Ger­not Döl­l­ner, AU­DI AG:n toi­mi­tus­joh­ta­ja ja Sau­ber Mo­tors­port AG:n hal­li­tuk­sen pu­heen­joh­ta­ja.

Tu­le­va adi­das-mal­lis­to tu­lee hei­jas­ta­maan sel­keyt­tä ja tark­kuut­ta – ai­van ku­ten Au­din uu­si muo­toi­lu­fi­lo­so­fia. ”Se, et­tä muo­vaam­me brän­dim­me liit­ty­mis­tä moot­to­riur­hei­lun ku­nin­kuus­luok­kaan yh­des­sä adi­dak­sen kans­sa, ko­ros­taa suur­ta luot­ta­mus­ta ja ar­vos­tus­ta yh­teis­työl­lem­me.”

”Olem­me erit­täin yl­pei­tä kump­pa­nuu­des­tam­me tu­le­van Au­di F1 -tii­min kans­sa ja sii­tä, et­tä saam­me tu­kea hei­dän de­byyt­ti­ään ur­hei­lun kor­keim­mal­la ta­sol­la. Iko­nis­ten nel­jän ren­kaan ja kol­men rai­dan yh­dis­tä­mi­nen vuo­den 2026 va­rik­ko­ym­pä­ris­töön mer­kit­see jän­nit­tä­vää uut­ta lu­kua moot­to­riur­hei­lus­sa. Osa­na jat­ku­vaa si­tou­tu­mis­tam­me For­mu­la 1:een tämä kump­pa­nuus ko­ros­taa kes­kit­ty­mis­täm­me yh­teis­työ­hön brän­dien kans­sa, jot­ka ja­ka­vat yh­tei­set ar­vot ja in­no­va­tii­vi­set nä­kö­kul­mat – niin ra­dal­la kuin sen ul­ko­puo­lel­la. Odo­tam­me in­nol­la kaik­kea, mitä olem­me suun­ni­tel­leet, kun py­rim­me mah­dol­lis­ta­maan kul­jet­ta­jien ja tii­min me­nes­tyk­sen sekä in­nos­ta­maan uu­den su­ku­pol­ven moot­to­riur­hei­lu­fa­ne­ja!”, to­te­aa Bjørn Gul­den, adi­dak­sen toi­mi­tus­joh­ta­ja.

”Tämä kump­pa­nuus tuo yh­teen kak­si iko­nis­ta brän­diä – nel­jä ren­gas­ta ja kol­me rai­taa – maa­il­man­laa­jui­sel­la näyt­tä­möl­lä, ja se edus­taa roh­ke­aa as­kel­ta eteen­päin mat­kal­lam­me koh­ti läh­tö­vii­vaa Au­di F1 -tii­mi­nä. adi­dak­sen kans­sa va­rus­tam­me tii­mim­me huip­pu­ta­son ur­hei­lu­va­rus­teil­la, jot­ka pa­ran­ta­vat suo­ri­tus­ky­kyä siel­lä, mis­sä sil­lä on eni­ten mer­ki­tys­tä. Kil­pai­lun ul­ko­puo­lel­la jaam­me si­tou­tu­mi­sen vai­kut­taa in­no­vaa­ti­oon, tyy­liin ja tin­ki­mät­tö­mään eri­no­mai­suu­den ta­voit­te­luun. Yh­des­sä luom­me roh­kei­ta brän­di­ak­ti­voin­te­ja ja mul­lis­ta­via ko­ke­muk­sia”, sa­noi Jo­nat­han Whe­at­ley, tu­le­van Au­di F1 -tii­min tii­mi­pääl­lik­kö.

Au­to­bild / Au­di

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Polestar 3 teki uuden Guinnessin maail­ma­nen­nä­tyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka

Auto Bild.Uutiset

Polestar 3 teki uuden Guinnessin maail­ma­nen­nä­tyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU