Tällainen on uusi Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale on uudistunut saaden mm. aiempaa urheilullisemman ilmeen sekä uudet varustetasot.

Auto Bild.Uutiset

Al­fa Ro­meo on esi­tel­lyt uu­den To­na­len, joka jat­kaa tyy­lik­kään SUV-mal­lin seu­raa­vaa vai­het­ta. To­na­le on saa­nut mer­kit­tä­viä päi­vi­tyk­siä, jot­ka ko­ros­ta­vat sen ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta, tek­no­lo­gis­ta edis­tyk­sel­li­syyt­tä ja ita­li­a­lais­ta muo­toi­lu­pe­rin­net­tä.

Näyt­tä­vää muo­toi­lua

Ul­ko­puo­lel­ta uu­si To­na­le on en­tis­tä näyt­tä­väm­pi: sii­nä on veis­tok­sel­li­set mit­ta­suh­teet ja ai­em­paa le­ve­äm­pi rai­de­le­veys, joka tuo ryh­dik­kyyt­tä To­na­len ole­muk­seen. Uu­si kol­miu­lot­tei­nen Al­fa Ro­meo -logo, päi­vi­tet­ty Scu­det­to-etu­sä­leik­k­kö sekä uu­det 19- ja 20-tuu­mai­set van­teet li­sää­vät kaik­ki ur­hei­lul­lis­ta il­met­tä To­na­leen. Ve­lo­ce- ja Sport Spe­ci­a­le -ver­si­ois­sa ta­ka­na on mus­ta To­na­le-logo ja mus­ta­val­koi­set Al­fa Ro­meo -tun­nuk­set.

Si­sä­ti­lat – pre­mium-ta­son mu­ka­vuut­ta ja ur­hei­lul­li­suut­ta

Si­sus­tus on päi­vi­tet­ty laa­duk­kail­la ma­te­ri­aa­leil­la, ku­ten pu­nai­sel­la na­hal­la ja mus­ta­val­koi­sel­la Al­can­ta­ral­la. Uu­det “can­nel­lo­ni”-tyy­li­set is­tui­met kont­ras­ti­tik­kauk­si­neen ja Al­can­ta­ra-ver­hoil­tu ko­je­lau­ta tuo­vat ylel­li­syyt­tä ja ais­tik­kuut­ta To­na­len mat­kus­ta­moon. Etuis­tui­met ovat säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vät, läm­mi­tet­tä­vät ja tuu­le­tet­ta­vat. Myös oh­jaus­pyö­rä sekä tuu­li­la­sin pe­su­nes­te­suut­ti­met ovat läm­mi­tet­tä­viä.

Uu­si vaih­teen­va­lit­sin kes­ki­kon­so­lis­sa yh­dis­tää mo­der­nin muo­toi­lun ja käy­tän­nöl­li­syy­den. Vaih­tei­ta voi­daan vaih­taa alu­mii­ni­sil­la ja kiin­teil­lä oh­jaus­pyö­rän taak­se si­joi­te­tuil­la va­lit­si­mil­la. Uu­des­sa Sport Spe­ci­a­le -ver­si­os­sa ko­je­lau­dan tun­nel­ma­va­lais­tus on saa­nut ins­pi­raa­ti­on­sa Al­fa Ro­me­on Bis­ci­o­ne-lo­gos­ta.

To­na­le on saa­ta­vil­la kah­dek­sas­sa eri vä­ris­sä, jois­ta kol­me on uu­sia me­tal­li­vä­re­jä: Ros­so Brera -pu­nai­nen, Ver­de Mon­za -vih­reä ja Gi­al­lo Oc­ra -kel­tai­nen. Li­säk­si saa­ta­vil­la on en­si ker­taa mus­ta kont­ras­ti­kat­to, joka ko­ros­taa au­ton yk­si­löl­li­syyt­tä ja dy­naa­mi­suut­ta.

Ajo­dy­na­miik­ka – Al­fa Ro­me­on DNA:n yti­mes­sä

To­na­le tar­jo­aa luok­kan­sa par­haan pai­no­ja­kau­man, seg­men­tin suo­rim­man oh­jauk­sen (13.6:1), ne­li­män­täi­set Brem­bo-jar­rut ja edis­tyk­sel­li­set tek­no­lo­gi­at, ku­ten säh­köi­ses­ti sää­ty­vän DSV-jou­si­tuk­sen, FSD-is­kun­vai­men­ti­met, Brake-by-Wire-jär­jes­tel­män ja Q4-ne­li­ve­don.

Voi­ma­lin­ja­va­li­koi­ma:

- 1.5 Tur­bo Hyb­rid (175 hv) – kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to, etu­ve­to

- Plug-In Hyb­rid Q4 (190 hv / 270 hv) – säh­köis­tet­ty ne­li­ve­to, au­to­maat­ti­vaih­teis­to

Ajo­ko­ke­mus on ai­em­paa­kin ur­hei­lul­li­sem­pi: alus­tan ta­sa­pai­noa, oh­jaus­tun­tu­maa ja moot­to­rin vas­tet­ta on hi­ot­tu en­ti­ses­tään. Hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä toi­mii sau­mat­to­mas­ti, ja siir­ty­mät polt­to­moot­to­rin ja säh­kö­moot­to­rin vä­lil­lä ovat lä­hes huo­maa­mat­to­mia.

Tek­no­lo­gia ja tur­val­li­suus – äly­käs­tä mu­ka­vuut­ta

To­na­le tar­jo­aa täy­sin di­gi­taa­li­sen käyt­tö­liit­ty­män: 12,3-tuu­mai­nen di­gi­mit­ta­ris­to ja 10,25-tuu­mai­nen tie­to­viih­de­näyt­tö, lan­ga­ton Ap­p­le CarP­lay/And­roid Au­to -tuki, OTA-päi­vi­tyk­set, 360° ka­me­ra, puo­li­au­to­maat­ti­nen py­sä­köin­ti ja ta­son 2 ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mät. Tur­val­li­suu­so­mi­nai­suuk­siin kuu­lu­vat mm. kais­ta­vah­ti, mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan val­von­ta, au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus ja­lan­kul­ki­jan ja pyö­räi­li­jän tun­nis­tuk­sel­la sekä lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus.

Mu­ka­vuus­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat mm. Har­man Kar­don -ää­nen­tois­to (14 kai­u­tin­ta), lan­ga­ton la­taus, säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku, kak­si­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti ja läm­mi­tet­tä­vät/tuu­le­tet­ta­vat etuis­tui­met.

Mal­lis­to – sel­keä ja kat­ta­va ra­ken­ne

To­na­le-mal­lis­to on ra­ken­net­tu sel­ke­än stra­te­gi­an mu­kai­ses­ti:

- To­na­le (pe­rus­ver­sio) – LED-va­lot, 17” van­teet, mus­tat kan­ga­sis­tui­met, kat­ta­va va­rus­te­lu

- Sprint – ur­hei­lul­li­nen ul­ko­nä­kö, 18” van­teet, na­vi­goin­ti, tun­nel­ma­va­lais­tus

- Ti – pre­mium-ta­son mu­ka­vuus, nah­kais­tui­met, läm­mi­tet­tä­vät ja tuu­le­tet­ta­vat is­tui­met

- Ve­lo­ce – ur­hei­lul­li­sin ver­sio, 19” van­teet, Brem­bo-jar­rut, Mat­rix-LED-va­lot

- Sport Spe­ci­a­le (lan­see­raus­mal­li) – huip­pu­va­rus­tel­tu eri­kois­ver­sio, Al­can­ta­ra-si­sus­tus, yk­si­löl­li­set yk­si­tyis­koh­dat

Au­to­bild / Al­fa Ro­meo

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN