Tällainen on uusi Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale on uudistunut saaden mm. aiempaa urheilullisemman ilmeen sekä uudet varustetasot.

Auto Bild.Uutiset

Al­fa Ro­meo on esi­tel­lyt uu­den To­na­len, joka jat­kaa tyy­lik­kään SUV-mal­lin seu­raa­vaa vai­het­ta. To­na­le on saa­nut mer­kit­tä­viä päi­vi­tyk­siä, jot­ka ko­ros­ta­vat sen ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta, tek­no­lo­gis­ta edis­tyk­sel­li­syyt­tä ja ita­li­a­lais­ta muo­toi­lu­pe­rin­net­tä.

Näyt­tä­vää muo­toi­lua

Ul­ko­puo­lel­ta uu­si To­na­le on en­tis­tä näyt­tä­väm­pi: sii­nä on veis­tok­sel­li­set mit­ta­suh­teet ja ai­em­paa le­ve­äm­pi rai­de­le­veys, joka tuo ryh­dik­kyyt­tä To­na­len ole­muk­seen. Uu­si kol­miu­lot­tei­nen Al­fa Ro­meo -logo, päi­vi­tet­ty Scu­det­to-etu­sä­leik­k­kö sekä uu­det 19- ja 20-tuu­mai­set van­teet li­sää­vät kaik­ki ur­hei­lul­lis­ta il­met­tä To­na­leen. Ve­lo­ce- ja Sport Spe­ci­a­le -ver­si­ois­sa ta­ka­na on mus­ta To­na­le-logo ja mus­ta­val­koi­set Al­fa Ro­meo -tun­nuk­set.

Si­sä­ti­lat – pre­mium-ta­son mu­ka­vuut­ta ja ur­hei­lul­li­suut­ta

Si­sus­tus on päi­vi­tet­ty laa­duk­kail­la ma­te­ri­aa­leil­la, ku­ten pu­nai­sel­la na­hal­la ja mus­ta­val­koi­sel­la Al­can­ta­ral­la. Uu­det “can­nel­lo­ni”-tyy­li­set is­tui­met kont­ras­ti­tik­kauk­si­neen ja Al­can­ta­ra-ver­hoil­tu ko­je­lau­ta tuo­vat ylel­li­syyt­tä ja ais­tik­kuut­ta To­na­len mat­kus­ta­moon. Etuis­tui­met ovat säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vät, läm­mi­tet­tä­vät ja tuu­le­tet­ta­vat. Myös oh­jaus­pyö­rä sekä tuu­li­la­sin pe­su­nes­te­suut­ti­met ovat läm­mi­tet­tä­viä.

Uu­si vaih­teen­va­lit­sin kes­ki­kon­so­lis­sa yh­dis­tää mo­der­nin muo­toi­lun ja käy­tän­nöl­li­syy­den. Vaih­tei­ta voi­daan vaih­taa alu­mii­ni­sil­la ja kiin­teil­lä oh­jaus­pyö­rän taak­se si­joi­te­tuil­la va­lit­si­mil­la. Uu­des­sa Sport Spe­ci­a­le -ver­si­os­sa ko­je­lau­dan tun­nel­ma­va­lais­tus on saa­nut ins­pi­raa­ti­on­sa Al­fa Ro­me­on Bis­ci­o­ne-lo­gos­ta.

To­na­le on saa­ta­vil­la kah­dek­sas­sa eri vä­ris­sä, jois­ta kol­me on uu­sia me­tal­li­vä­re­jä: Ros­so Brera -pu­nai­nen, Ver­de Mon­za -vih­reä ja Gi­al­lo Oc­ra -kel­tai­nen. Li­säk­si saa­ta­vil­la on en­si ker­taa mus­ta kont­ras­ti­kat­to, joka ko­ros­taa au­ton yk­si­löl­li­syyt­tä ja dy­naa­mi­suut­ta.

Ajo­dy­na­miik­ka – Al­fa Ro­me­on DNA:n yti­mes­sä

To­na­le tar­jo­aa luok­kan­sa par­haan pai­no­ja­kau­man, seg­men­tin suo­rim­man oh­jauk­sen (13.6:1), ne­li­män­täi­set Brem­bo-jar­rut ja edis­tyk­sel­li­set tek­no­lo­gi­at, ku­ten säh­köi­ses­ti sää­ty­vän DSV-jou­si­tuk­sen, FSD-is­kun­vai­men­ti­met, Brake-by-Wire-jär­jes­tel­män ja Q4-ne­li­ve­don.

Voi­ma­lin­ja­va­li­koi­ma:

- 1.5 Tur­bo Hyb­rid (175 hv) – kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to, etu­ve­to

- Plug-In Hyb­rid Q4 (190 hv / 270 hv) – säh­köis­tet­ty ne­li­ve­to, au­to­maat­ti­vaih­teis­to

Ajo­ko­ke­mus on ai­em­paa­kin ur­hei­lul­li­sem­pi: alus­tan ta­sa­pai­noa, oh­jaus­tun­tu­maa ja moot­to­rin vas­tet­ta on hi­ot­tu en­ti­ses­tään. Hyb­ri­di­jär­jes­tel­mä toi­mii sau­mat­to­mas­ti, ja siir­ty­mät polt­to­moot­to­rin ja säh­kö­moot­to­rin vä­lil­lä ovat lä­hes huo­maa­mat­to­mia.

Tek­no­lo­gia ja tur­val­li­suus – äly­käs­tä mu­ka­vuut­ta

To­na­le tar­jo­aa täy­sin di­gi­taa­li­sen käyt­tö­liit­ty­män: 12,3-tuu­mai­nen di­gi­mit­ta­ris­to ja 10,25-tuu­mai­nen tie­to­viih­de­näyt­tö, lan­ga­ton Ap­p­le CarP­lay/And­roid Au­to -tuki, OTA-päi­vi­tyk­set, 360° ka­me­ra, puo­li­au­to­maat­ti­nen py­sä­köin­ti ja ta­son 2 ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mät. Tur­val­li­suu­so­mi­nai­suuk­siin kuu­lu­vat mm. kais­ta­vah­ti, mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan val­von­ta, au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus ja­lan­kul­ki­jan ja pyö­räi­li­jän tun­nis­tuk­sel­la sekä lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus.

Mu­ka­vuus­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat mm. Har­man Kar­don -ää­nen­tois­to (14 kai­u­tin­ta), lan­ga­ton la­taus, säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku, kak­si­a­lu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti ja läm­mi­tet­tä­vät/tuu­le­tet­ta­vat etuis­tui­met.

Mal­lis­to – sel­keä ja kat­ta­va ra­ken­ne

To­na­le-mal­lis­to on ra­ken­net­tu sel­ke­än stra­te­gi­an mu­kai­ses­ti:

- To­na­le (pe­rus­ver­sio) – LED-va­lot, 17” van­teet, mus­tat kan­ga­sis­tui­met, kat­ta­va va­rus­te­lu

- Sprint – ur­hei­lul­li­nen ul­ko­nä­kö, 18” van­teet, na­vi­goin­ti, tun­nel­ma­va­lais­tus

- Ti – pre­mium-ta­son mu­ka­vuus, nah­kais­tui­met, läm­mi­tet­tä­vät ja tuu­le­tet­ta­vat is­tui­met

- Ve­lo­ce – ur­hei­lul­li­sin ver­sio, 19” van­teet, Brem­bo-jar­rut, Mat­rix-LED-va­lot

- Sport Spe­ci­a­le (lan­see­raus­mal­li) – huip­pu­va­rus­tel­tu eri­kois­ver­sio, Al­can­ta­ra-si­sus­tus, yk­si­löl­li­set yk­si­tyis­koh­dat

Au­to­bild / Al­fa Ro­meo

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN