Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Hyundai i40 :n muodot ovat kohdillaan.

Hyundai i40 :n muodot ovat kohdillaan.

Harry Kuurio

Sonetti muodolle - käytetty Hyundai i40 Wagon koeajossa

Hyundai i40 Wagon on ollut Suomen markkinoilla lähes viisi vuotta. Mitä autolle kuuluu, kun vanhimpien yksilöiden takuun loppu alkaa jo häämöttää? 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Vuo­si­tu­han­nen vaih­teen tie­noo oli Hy­un­dai So­na­tal­le ja sa­mal­la koko ko­re­a­laisb­rän­dil­le tär­keä ve­den­ja­ka­ja Eu­roo­pan mark­ki­noil­la. Nel­jän­nen ja eten­kin vii­den­nen su­ku­pol­ven So­na­tat oli­vat au­to­ja, jot­ka al­koi­vat vä­hi­tel­len to­sis­saan kiin­nos­taa myös tä­kä­läi­siä au­to­nos­ta­jia.

Vuon­na 2004 esi­tel­ty vii­den­nen su­ku­pol­ven So­na­ta oli vih­doin se ko­re­a­lai­sau­to, joka kel­pa­si myös Suo­mes­sa vaa­ti­vaan tak­si­käyt­töön ta­sa­ver­tai­ses­ti Mer­ce­des-Ben­zien, Vol­vo­jen ja To­yo­tien seu­raan. Mei­kä­läi­sit­täin isok­si au­tok­si luon­neh­dit­ta­va So­na­ta piti siis pin­tan­sa ko­vas­sa­kin käy­tös­sä, mut­ta vuon­na 2010 alet­tiin jo val­mis­tau­tua tu­le­vaan. Tuo tu­le­vai­suus – eli So­na­tan seu­raa­ja – kan­toi Eu­roo­pas­sa ai­van uut­ta i40-mal­li­ni­meä.

Hy­un­dai i40 esi­tel­tiin me­di­al­le ke­säl­lä 2011, ja ai­van en­sim­mäi­set au­tot saa­tiin Suo­meen jo sa­man ke­sän lo­pul­la elo­kuus­sa. Muu­tos edel­tä­jään oli huo­mat­ta­va: i40 kan­toi Hy­un­dain uut­ta ja erot­tu­vaa Flui­dic Sculp­tu­re -muo­toi­lu­tee­maa, jon­ka ta­ka­na vai­kut­ti en­nen kaik­kea BMW:ltä kaa­pat­tu muo­toi­li­ja Tho­mas Bürkle.

Hy­un­dai i40:n koh­da­tes­sa ha­vah­tuu no­pe­as­ti au­ton suh­teel­li­seen ma­ta­luu­teen: lin­jak­kaal­la far­ma­ril­la on kor­keut­ta vain va­jaat puo­li­tois­ta met­riä. Niin­pä au­toon enem­män las­keu­du­taan kuin is­tah­de­taan. Si­sään­käyn­ti ei kui­ten­kaan tuo­ta on­gel­mia näp­pä­rän IMS-jär­jes­tel­män an­si­os­ta: kun au­to on py­sä­köi­ty­nä, kul­jet­ta­jan is­tuin siir­tyy pa­rem­min va­rus­tel­luis­sa ver­si­ois­sa säh­köi­ses­ti alas ja taak­se, ja sa­mal­la oh­jaus­pyö­rä liik­kuu ylös.

 Hyundai i40 esiteltiin medialle kesällä 2011.

Hyundai i40 esiteltiin medialle kesällä 2011.

Harry Kuurio

Ta­ka­va­sem­mal­ta hui­pul­le

Moni au­to­ja ”sil­lä sil­mäl­lä kat­so­van” kiin­nit­tää huo­mi­o­ta i40:ään eri­tyi­ses­ti sen erot­tu­van muo­toi­lun vuok­si.

Jän­te­vien ko­ri­lin­jo­jen al­la pii­lee myös si­säis­tä ete­vyyt­tä. Vuon­na 2012 jär­jes­te­tys­sä Eu­ro­Car­Bo­dy-ta­pah­tu­mas­sa i40-mal­lil­le myön­net­tiin ar­vos­tet­tu Gol­den Award -pal­kin­to osoi­tuk­se­na sii­tä, et­tä se päi­hit­ti yh­dek­sän sil­lois­ta joh­ta­vaa eu­roop­pa­lais­ta ja ja­pa­ni­lais­ta au­to­val­mis­ta­jaa ko­ri­tek­nii­kan alal­la.

Mit­te­lön tuo­ma­rit ke­hui­vat eri­tyi­ses­ti ko­ko­nais­val­tais­ta in­si­nöö­ri­työ­tä, te­ho­kas­ta ma­te­ri­aa­lien ke­hit­tä­mis­tä sekä tuo­tan­to­te­hok­kuut­ta, jois­ta i40 saa­vut­ti 37,98 pis­tet­tä 50 mak­si­mi­pis­tees­tä. Toi­sek­si si­joit­tu­nut uu­si Au­di A6 sai 35,86 pis­tet­tä ja sil­loi­nen Mer­ce­des-Ben­zin B-sar­ja 35,66 pis­tet­tä.

Kuljettajan ergonomiaan oli Sonataan verrattuna panostettu, ja lopputulos parani huomattavasti.

Kuljettajan ergonomiaan oli Sonataan verrattuna panostettu, ja lopputulos parani huomattavasti.

Harry Kuurio

Huip­puo­saa­mis­ta

Hy­un­dain osaa­mi­nen oli siis kiis­ta­ton­ta huip­pua. Tuo­ma­ris­to kiin­nit­ti eri­tyis­tä huo­mi­o­ta i40-mal­lin pe­rus­ra­ken­tee­seen, joka vai­men­taa te­hok­kaas­ti tör­mäys­voi­mia ko­ri­ra­ken­tees­sa käy­te­tyn suur­lu­juus­te­räk­sen ja ke­hit­ty­neen lii­tos­me­ne­tel­män an­si­os­ta. Ra­ken­ne li­sää mat­kus­ta­jien tur­val­li­suut­ta mah­dol­li­ses­sa on­net­to­muus­ti­lan­tees­sa.

Hy­un­dai oli ra­ken­ta­nut So­na­tal­le seu­raa­jan, joka oli tul­lut huo­maa­mat­ta var­jois­ta suo­raan va­lo­kei­laan. Mit­to­jen­sa puo­les­ta i40 on koo­kas D-seg­men­tin au­to – i40:n pi­tuus lä­hen­te­lee 4,8 met­riä, ja sen ak­se­li­vä­li­kin on 2,8 met­riä.

Pit­käl­lä ak­se­li­vä­lil­lä on py­rit­ty tie­tys­ti kas­vat­ta­maan si­sä­ti­lo­ja. Ti­laa i40:ssä on­kin hy­vin tar­jol­la. Etum­mai­sen penk­ki­ri­vin ti­lat riit­tä­vät var­mas­ti jopa 2-met­ri­sil­le. Jos kul­jet­ta­ja on kes­ki­mit­tai­nen 180-sent­ti­nen, mah­tuu yli 190-sent­ti­nen mat­kus­ta­ja hä­nen taak­seen on­gel­mit­ta. Tak­si­käy­tön edel­ly­tyk­set oli­vat siis edel­leen ole­mas­sa. Suo­ri­tus on hyvä ko­ko­luo­kas­sa, jos­sa au­ton pa­him­mat kil­pai­li­jat lie­ne­vät en­nen kaik­kea Ford Mon­deo ja To­yo­ta Aven­sis. 

Hyundai i40:n takatilat riittävät myös taksikäyttöön. Varvastilaa on vähiten.

Hyundai i40:n takatilat riittävät myös taksikäyttöön. Varvastilaa on vähiten.

Harry Kuurio

Tar­kis­tus­lis­ta Hy­un­dai i40 2011–

Yl­lät­tä­vää kyl­lä, Hy­un­dai i40 ei mer­kin suh­teel­li­sen hy­väs­tä luo­tet­ta­vuus­mai­nees­ta huo­li­mat­ta lois­ta suo­ma­lai­sis­sa kat­sas­tus­vi­ka­ti­las­tois­sa.

Vuo­den 2014 kat­sas­tus­vi­ka­ra­por­tin mu­kaan van­him­pien, vuon­na 2011 käyt­töö­no­tet­tu­jen i40-au­to­jen hyl­käysp­ro­sent­ti oli nii­den en­sim­mäi­ses­sä kat­sas­tuk­ses­sa pe­rä­ti 8,07 eli huo­mat­ta­van suu­ri. i40 si­joit­tui 94 mal­lin jou­kos­sa si­jal­le 86, kun kes­ki­mää­räi­nen hyl­käysp­ro­sent­ti oli 3,43. Au­toil­la oli to­sin tuos­sa vai­hees­sa ajet­tu huo­mat­ta­vas­ti kes­ki­mää­räis­tä enem­män, 79 000 ilo­met­riä.

Mikä hei­ken­tää i40:n tu­los­ta mää­rä­ai­kais­kat­sas­tuk­ses­sa? Syy pii­lee taka-ak­se­lis­tol­la, sil­lä al­ku­pään yk­si­löis­sä on ha­vait­tu alem­mas­sa poi­kit­tais­ta­ka­tu­ki­var­res­sa en­ne­nai­kais­ta ku­lu­mis­ta.

1. HUOL­TO­HIS­TO­RIA

Ai­van en­sim­mäi­se­nä kan­nat­taa tar­kis­taa au­to­yk­si­lön huol­to­his­to­ria, sil­lä vii­den vuo­den ta­kuu on voi­mas­sa vain asi­an­mu­kai­ses­ti huol­le­tus­sa au­tos­sa. Se, et­tä jo­ta­kin me­nee pie­leen, ei ole i40:n koh­dal­la eri­tyi­sen to­den­nä­köis­tä, mut­ta huol­let­tu au­to on joka ta­pauk­ses­sa hyvä läh­tö­koh­ta tu­le­vil­le vuo­sil­le.

2. KYT­KIN

Mi­kä­li au­to on ma­nu­aa­li­vaih­tei­nen, tar­kis­ta kyt­ki­men kun­to. Ei ole epä­ta­val­lis­ta, et­tä kyt­kin ot­taa kiin­ni hy­vin ai­kai­sin, ja se pi­tää pai­naa vaih­ta­mi­sen yh­tey­des­sä ai­van poh­jaan. Pa­him­mil­laan koko kyt­kin­pa­ket­ti osi­neen täy­tyy vaih­taa. Näin voi ol­la jo en­nen 100 000 ki­lo­met­rin täyt­ty­mis­tä, mitä ei voi pi­tää hy­väk­syt­tä­vä­nä.

3. TA­KA­TU­KI­VAR­SI

Alem­pi poi­kit­tai­nen ta­ka­tu­ki­var­si on ai­heut­ta­nut hyl­käyk­siä vuo­si­mal­lien 2011 ja 2012 en­sim­mäi­sis­sä mää­rä­ai­kais­kat­sas­tuk­sis­sa. On­gel­ma on niin ylei­nen, et­tä osa vaih­de­taan teh­taan lu­kuun huol­lon yh­tey­des­sä, eli sii­tä ei ai­heu­du omis­ta­jal­le li­sä­ku­lu­ja.

4. JAR­RUT

Kos­ka i40:llä aje­taan suh­teel­li­sen pal­jon, on ta­va­no­mai­nen jar­ru­jen ku­lu­nei­suus yleis­tä. On­nek­si uu­det ku­lu­tu­so­sat ovat edul­li­sia, ei­vät­kä nii­den vaih­to­työt ai­heu­ta eri­tyis­tä pään­vai­vaa tai kuk­ka­ron laih­tu­mis­ta.

5. AJO­VA­LOT

Hy­un­dai i40:n kau­ko­va­lo­jen teho on pe­rus­mal­leis­sa tun­ne­tus­ti heik­ko. Ajo­va­lo­jen päi­vi­tys­tä pa­rem­piin tai li­sä­va­lo­jen asen­ta­mis­ta kan­nat­taa har­ki­ta.

Harkitse päivitystä! Hyundai i40:n kaukovalojen teho on perusmalleissa tunnetusti heikko.

Harkitse päivitystä! Hyundai i40:n kaukovalojen teho on perusmalleissa tunnetusti heikko.

Harry Kuurio

6. ETU­RI­PUS­TUS

Etu­ak­se­lis­tol­la ei ole eri­tyi­siä huo­le­nai­hei­ta, mut­ta ve­to­ni­vel­ten suo­jus­ku­mien, is­kun­vai­men­ti­mien ja yh­dys­tu­ki­tan­ko­jen kun­to kan­nat­taa tar­kis­taa mo­lem­min puo­lin au­toa.

7. PY­SÄ­KÖIN­TI­TUT­KAT

Tar­kis­ta avus­ta­jan kans­sa ma­nu­aa­li­ses­ti, et­tä kaik­ki py­sä­köin­ti­tut­kat toi­mi­vat oi­kein, sil­lä jos­kus nii­den tie­de­tään pet­tä­neen it­ses­tään. Ko­ea­jol­la on syy­tä tar­kis­taa va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men oi­kea toi­min­ta.

8. MOOT­TO­RI

Hy­un­dai i40 kuu­luu nii­hin au­toi­hin, joi­den moot­to­ri­ti­laan ei ole juu­ri­kaan syy­tä ka­jo­ta. Tar­kis­ta kui­ten­kin, et­tä moot­to­ris­ta ei tih­ku öl­jyä ei­kä kuu­lu yli­mää­räi­siä käyn­ti­ää­niä.

Yh­teen­ve­to ko­ko­nai­suu­des­ta:

Hy­un­dain pa­nos­tuk­set muo­toi­lul­li­siin seik­koi­hin al­ka­vat sel­ke­äs­ti tuot­taa kai­vat­tua tu­los­ta, ja i40 Wa­gon miel­lyt­tää var­mas­ti mo­nen sil­miä myös käy­tet­ty­nä. Pu­heet ko­re­a­lai­sis­ta ul­ko­muo­dois­ta voi­daan unoh­taa.

Sak­san Rüssels­hei­mis­sa suun­ni­tel­tu i40 oli eu­roop­pa­lais­ta de­sig­nia, mut­ta se val­mis­tet­tiin Ko­re­an Ul­sa­nis­sa. Pie­nis­tä luo­tet­ta­vuu­den kau­neus­vir­heis­tään huo­li­mat­ta i40 on pe­rus­teil­taan pä­te­vä pak­kaus, joka kes­tää erit­täin to­den­nä­köi­ses­ti il­man suu­rem­pia on­gel­mia myös seu­raa­vat vii­si vuot­ta.

Täh­det: 4,5

Käynti kuljettajan paikalle on helppoa Hyundai i40 Wagoniin, ulostulo hieman vaikeampaa.

Käynti kuljettajan paikalle on helppoa Hyundai i40 Wagoniin, ulostulo hieman vaikeampaa.

Harry Kuurio

Hy­un­dai i40 Wa­gon 1.7 CRDi 85 kW 6MT ISG Style

Vuo­si­mal­li: 2012

Ajet­tu: 58 000 km

Hin­ta­pyyn­tö: 18 790 eu­roa

Hy­un­dai i40 Wa­gon 1.7 CRDi 85 kW 6MT ISG Style

Moot­to­ri: R4, 1685 cm³, 85 kW (115 hv)/4000 r/min, 260 Nm/1250–2750 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky: 0–100 km/h 12,9 s, huip­pu­no­peus 190 km/h

Ku­lu­tus: 4,3 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt: 113 g/km

Voi­man­siir­to: M6, etu­ve­to

Mi­tat: p. 4770, l. 1815, k. 1470 mm, ak­se­li­vä­li 2770 mm, oma­mas­sa 1560 kg, ta­va­ra­ti­la 553–1719 l, tank­ki 70 l

Hin­ta: uu­te­na 30 498 eu­roa

 Har­ry Kuu­rio

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Hyvä hankinta: Kaunis kaadin

Hifimaailma

USAn herkkuja

Hifimaailma

JBL-klassikko juhlii 

Hifimaailma

Revelin uudet beryllium-kaiuttimet

Hifimaailma

Wharfedalen uusi Diamond 12 -sarja 

Hifimaailma

KEFin uusi Uni-Core-subbari

Hifimaailma

Vanha uusi kaiutin

Hifimaailma

Kohtikuuntelua

Hifimaailma

Focalilta uusia huippukaiuttimia seiniin ja kattoon

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Hyvä hankinta: Kaunis kaadin

Hifimaailma

USAn herkkuja

Hifimaailma

JBL-klassikko juhlii 

Hifimaailma

Revelin uudet beryllium-kaiuttimet

Hifimaailma

Wharfedalen uusi Diamond 12 -sarja 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.