Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Volvo XC60 on ollut vuosittain Volvon myydyin malli jo vuodesta 2009 lähtien.

Volvo XC60 on ollut vuosittain Volvon myydyin malli jo vuodesta 2009 lähtien.

Juha Peltonen

Volvo XC60 tulee isoveljen  renkaanjäljissä - miten kävi koeajon?

Ajettavuus ja tilankäyttö ovat Volvo XC60:ssa korkealla tasolla. Uusi XC60 muistuttaakin suuresti isompaa XC90-mallia. 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Vol­vo XC60 on ol­lut vuo­sit­tain Vol­von myy­dyin mal­li jo vuo­des­ta 2009 läh­tien. Mut­ta ei sii­nä kaik­ki: XC60 on ol­lut sa­mai­ses­ta vuo­des­ta al­ka­en Suo­men sel­ke­äs­ti myy­dyin pre­mium-luo­kan ka­tu­maas­tu­ri.

Uu­des­sa XC60:ssa käy­te­tään skaa­lat­ta­vaa SPA-poh­ja­le­vyä, ja sii­nä ais­tii raik­kaal­la ta­val­la edel­tä­jä­mal­lia väl­jem­män ti­lan­käy­tön.

Ko­ea­jo­au­tos­sa oli R-De­sign-va­rus­te­lu, joka tar­koit­taa ur­hei­lul­li­sia li­suk­kei­ta. Ul­ko­puo­li­sis­ta yk­si­tyis­koh­dis­ta mai­nit­ta­koon ta­ka­dif­fuu­so­ri­le­vy ja pi­a­no­mus­ta etu­sä­leik­kö sekä ur­hei­lul­li­nen alus­ta, joka ei ole ma­dal­let­tu. Si­sä­puo­li­sis­ta R-De­sign-va­rus­teis­ta to­det­ta­koon GT-oh­jaus­pyö­rän ja -pol­ki­mien li­säk­si alu­mii­ni­set kyn­nys­lis­tat ja sport-etuis­tui­met.

Volvo Volvo XC60:n takaluukku on sähkötoiminen. Ilmajousituksen tasonsäätö laskee perää, kun auto sammutetaan.

Volvo Volvo XC60:n takaluukku on sähkötoiminen. Ilmajousituksen tasonsäätö laskee perää, kun auto sammutetaan.

Juha Peltonen

Jat­ku­va ne­li­ve­to

Ko­ea­je­tun Vol­vo XC60:n ne­li­sy­lin­te­ri­sen T5-ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­rin 254 he­vos­voi­maa an­ta­vat ne­li­ve­dol­le mu­ka­vas­ti pot­kua, ja ka­tu­maas­tu­ri kiih­tyy tar­vit­ta­es­sa hä­täi­ses­ti. Yk­si moot­to­rin eri­koi­so­mi­nai­suuk­sis­ta on 400 wa­tin säh­köi­nen ve­si­pump­pu, jon­ka käy­töl­lä vä­hen­ne­tään kit­ka­hä­vi­öi­tä, ja joka mah­dol­lis­taa te­hok­kaam­man jääh­dy­tys­nes­teen kier­ron – se taas no­peut­taa moot­to­rin läm­pe­ne­mis­tä.

Jat­ku­val­la ne­li­ve­dol­la va­rus­te­tun ka­tu­maas­tu­rin ajo­tie­to­ko­ne näyt­ti mel­ko kor­ke­aa kes­ki­ku­lu­tus­lu­ke­maa 10,1 l/100 km. Tur­bo­die­sel oli­si var­mas­ti ta­lou­del­li­sem­pi vaih­to­eh­to, mut­ta ku­lu­tus­ta ar­vi­oi­ta­es­sa kan­nat­taa muis­taa ko­ea­jo­au­ton he­vos­voi­ma­mää­rä ja yli 1,7 ton­nin oma­mas­sa.

Pa­ras vään­tö­lu­ke­ma 350 Nm saa­vu­te­taan laa­ke­al­la käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 1 500–4 800 r/min, jo­ten sel­lai­sin eväin voi läh­teä tur­val­li­siin ohi­tuk­siin dy­na­mic-ajo­ti­la kyt­ket­ty­nä. Ajo­ti­lan­va­lit­si­men sää­tö­pyö­rä on hy­väl­lä pai­kal­la kes­ki­kon­so­lis­sa, mut­ta mii­nus­ta­kin löy­tyy: moot­to­rin sam­mut­ta­mi­nen pa­laut­taa ajo­ti­lak­si mu­ka­vuus­pai­not­tei­sen com­for­tin, jo­ten esi­mer­kik­si dy­na­mic pi­tää ak­ti­voi­da ai­na uu­del­leen.

Volvo XC60:n automaattivaihteisto on 8-nopeuksinen. Käynnistys tapahtuu XC90:n tapaan kääntämällä keskikonsolissa olevaa kytkintä.

Volvo XC60:n automaattivaihteisto on 8-nopeuksinen. Käynnistys tapahtuu XC90:n tapaan kääntämällä keskikonsolissa olevaa kytkintä.

Juha Peltonen

Mo­men­tin­muun­ti­mel­la to­teu­tet­tu 8-no­peuk­si­nen Ge­art­ro­nic-au­to­maat­ti­vaih­teis­to vaih­taa py­kä­liä rau­hal­li­ses­sa ajos­sa huo­maa­mat­to­mas­ti, mut­ta dy­na­mic-ajo­ti­las­sa vaih­dot ta­pah­tu­vat rä­vä­käs­ti ja oh­jaus­tun­tu­ma va­ka­voi­tuu asi­an­mu­kai­ses­ti. Vaih­tei­ta on mah­dol­lis­ta käyt­tää ma­nu­aa­li­ses­ti sekä lat­ti­a­va­lit­si­mes­ta et­tä oh­jaus­pyö­rän vaih­to­sii­vek­keis­tä.

Ve­to­voi­maa ja tur­vaa

Kos­ke­tus­näy­töl­tä on va­lit­ta­vis­sa vii­si eri­lai­ses­ta ajo­ti­laa. Ta­lou­del­li­sim­man econ li­säk­si tar­jol­la ovat yleis­käyt­tö (com­fort), maas­to­a­jo (off road), no­pea ajo (dy­na­mic) ja kul­jet­ta­jan oma mie­liyh­dis­tel­mä (in­di­vi­du­al).

Va­lin­nat vai­kut­ta­vat oh­jaus­vas­teen li­säk­si muun mu­as­sa jar­ru­pol­jin­tun­tu­maan, kaa­sun­vas­tee­seen, luis­to­nes­toon ja ko­ea­jo­au­tos­sa li­sä­va­rus­tei­na ol­lei­siin tie­to­ko­ne­oh­jat­tui­hin is­kun­vai­men­ti­miin (Four-C) ja il­ma­jou­si­tuk­sen ta­son­sää­töön (+2 775 e).

Il­ma­jou­si­tus var­mis­taa erit­täin laa­duk­kaan jou­si­tus­tun­tu­man kui­val­la as­val­til­la, ei­kä oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma voi­si ol­la juu­ri­kaan täs­mäl­li­sem­pi. Maa­va­raa on koh­tuul­li­set 216 mm. Uu­del­la XC60 T5:llä saa ve­tää 2 400-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua.

Mo­ni­puo­li­sis­ta tur­va­va­rus­teis­ta mai­nit­ta­koon City Sa­fe­ty -jär­jes­tel­mään li­sät­ty oh­jau­sa­vus­tin, jota hyö­dyn­ne­tään nok­ka­ko­la­rei­ta es­tä­väs­sä uu­des­sa vas­taan­tu­le­vien ajo­neu­vo­jen väis­tö­toi­min­nos­sa. Li­säk­si kuol­leen kul­man va­roi­tus­jär­jes­tel­mä es­tää oh­jau­sa­vus­tin­toi­min­non avul­la kais­tan­vaih­to­jen yh­tey­des­sä ta­pah­tu­via on­net­to­muuk­sia. Myös jo­no­a­vus­ti­mel­la va­rus­tet­tu mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din lu­keu­tuu mer­kit­tä­viin tur­va­va­rus­tei­siin.

XC90-tyylinen kojelauta on erittäin selkeä, ja 4-vyöhykeilmastointi sisäilman laatujärjestelmineen on varsin kehittynyt.

XC90-tyylinen kojelauta on erittäin selkeä, ja 4-vyöhykeilmastointi sisäilman laatujärjestelmineen on varsin kehittynyt.

Juha Peltonen

Asi­al­li­set ti­lat

Ko­je­lau­dan alu­mii­ni­pa­ne­loin­ti luo hi-tech-il­met­tä. Muu­ten­kin ko­je­lau­dan il­me on on­nis­tu­nees­ti kuin XC90:stä. Säh­kö­toi­mi­sen la­si­kat­to­luu­kun li­säk­si koko muu­kin kat­to on la­sia.

Mo­lem­mis­sa nu­pu­kin ja na­han yh­dis­tel­mäl­lä ver­hoil­luis­sa etuis­tui­mis­sa on säh­kö­sää­döt. R-De­sign-etuis­tui­mis­sa on eri­no­mai­nen si­vut­tais­tu­ki ja me­kaa­ni­ses­ti sää­det­tä­vä rei­si­tu­ki. Myös säh­köi­nen ris­ti­se­län­tu­ki on te­ho­kas. Oh­jaus­pyö­rä on läm­mi­tet­tä­vää mal­lia.

Vol­vo XC60:n ta­ka­na on rei­lus­ti pol­vi­ti­laa, ja la­si­ka­tos­ta huo­li­mat­ta myös kor­keut­ta on riit­tä­väs­ti. Myös ta­kais­tui­met on va­rus­tet­tu is­tuin­läm­mit­ti­mil­lä, ja ta­ka­ti­lo­jen il­ma­pu­hal­luk­sel­le on omat sää­döt. Ta­va­ra­ti­laa laa­jen­net­ta­es­sa ta­ka­sel­kä­no­jat tait­tu­vat ta­sai­sek­si pin­nak­si.

Mai­nio na­vi­gaat­to­ri

Elekt­ro­ni­set no­peus- ja kier­ros­näy­töt on to­teu­tet­tu ha­vain­nol­li­ses­ti. Eten­kin pi­me­äl­lä pa­ras­ta an­tia on sel­keä tuu­li­la­si­näyt­tö (+1 665 e), jota ei kui­ten­kaan saa läm­mi­tet­tä­vän tuu­li­la­sin yh­tey­teen. No­peus­ra­joi­tuk­set nä­ky­vät tuu­li­la­si­näy­töl­lä, mut­ta jär­jes­tel­mä vaih­taa tie­tyn ajan ku­lut­tua ka­me­raan pe­rus­tu­van in­for­maa­ti­on na­vi­gaa­ti­o­tie­toon pe­rus­tu­vaan tie­toon – eli ai­na­kin tal­vi­no­peus­ra­joi­tu­sai­ka­kau­del­la no­peus­ra­joi­tus­tie­toon pi­tää suh­tau­tua va­rauk­sel­li­ses­ti.

Vol­vo XC60: n al­hai­nen si­sä­me­lu­ta­so so­vel­tuu oi­val­li­ses­ti ras­kaan sar­jan ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­män poh­jak­si. Brit­ti­läi­sen Bo­wers & Wil­kin­sin tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä Sen­sus Con­nect Au­dio by B&W (+3 469 e) si­säl­tää luon­nol­li­ses­ti­kin sub­woo­fe­rin. Ää­ni­ku­va on muok­kauk­si­neen ta­sa­pai­noi­nen, ja ma­ta­lien ää­nien tois­to an­sait­see eri­tyis­kii­tok­sen.

Koo­kas kos­ke­tus­näyt­tö toi­mii eri­no­mai­ses­ti, ja kart­ta­nä­ky­mä esi­te­tään sel­ke­än vi­su­aa­li­ses­ti. Hel­pos­ti oh­jel­moi­ta­va na­vi­goin­ti­lai­te lu­keu­tuu tä­män het­ken par­hai­siin. Kes­ki­kon­so­lis­sa on kun­nol­la säi­ly­tys­ti­laa, kan­nel­li­nen lo­ke­ro ja mu­ki­te­li­nei­tä­kin kol­me kap­pa­let­ta.

Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­met suih­kut­ta­vat pe­su­nes­teen hie­nos­tu­neen te­hok­kaas­ti pyy­hin­sul­kien lo­mas­ta. Led-tek­nii­kal­la to­teu­te­tut ajo­va­lot on va­rus­tet­tu au­to­maat­ti­sel­la kau­ko­va­lo­jen­vaih­ta­jal­la.

Led-tyyppisillä lähi- ja kaukovaloilla varustettu uusi XC60 muistuttaa melkoisesti Volvon suurinta XC-mallia.

Led-tyyppisillä lähi- ja kaukovaloilla varustettu uusi XC60 muistuttaa melkoisesti Volvon suurinta XC-mallia.

Juha Peltonen

Hui­mas­ti li­sä­va­rus­tei­ta

Vol­vo XC60:n ko­ea­jo­au­tos­sa oli mel­koi­nen ar­se­naa­li teh­da­sa­sen­tei­sia li­sä­va­rus­tei­ta. Nii­hin lu­keu­tui­vat säh­kö­toi­mi­sen la­si­kat­to­luu­kun (+2 081 e) ohel­la esi­mer­kik­si Con­nect-va­rus­te­pa­ket­ti (+971 e), jo­hon kuu­luu mm. Ap­p­le- ja And­roid-pu­he­lin­val­mius, ja Tech­nic-va­rus­te­pa­ket­ti (+2 706 e), joka si­säl­tää mm. led-ajo­va­lot ja Sen­sus-na­vi­goin­nin. Py­sä­köin­ti­a­vus­tin ja 360 as­teen ka­me­ra­jär­jes­tel­mä mak­sa­vat Tech­nic-pa­ke­tin yh­tey­des­sä 1 040 eu­roa.

Au­tos­sa oli myös vaih­to­sii­vek­keet GT-oh­jaus­pyö­rän yh­tey­des­sä (+208 e), mat­ta­mus­tat 21-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet (+2 081 e), Fa­mi­ly-va­rus­te­pa­ket­ti (+555 e), sekä Loun­ge R-De­sign -va­rus­te­pa­ket­ti (+3 122 e), jo­hon kuu­luu 4-vyö­hy­keil­mas­toin­ti ja si­säil­man laa­tu­jär­jes­tel­mä, la­mi­noi­dut la­sit ja jääh­dy­tet­tä­vä han­si­kas­lo­ke­ro.

Pääl­le päät­teek­si au­tos­sa oli vie­lä il­ma­jou­si­tus ja ak­tii­vi­set Four-C-is­kun­vai­men­ti­met (+2 775 e).

Volvo XC60:n R-Design-version sähkösäätöiset etuistuimet antavat moitteettoman sivuttaistuen ja asiallisen ristiseläntuen. Reisituki on mekaaninen.

Volvo XC60:n R-Design-version sähkösäätöiset etuistuimet antavat moitteettoman sivuttaistuen ja asiallisen ristiseläntuen. Reisituki on mekaaninen.

Juha Peltonen

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Ajet­ta­vuus. Ne­li­ve­to ja il­ma­jou­si­tus ovat tär­keä osa ajo­ko­ko­nai­suut­ta.

Är­syt­tää: No­peus­ra­joi­tu­sin­for­maa­tio. Na­vi­gaa­ti­o­tie­toon pe­rus­tu­vat ke­sä­ra­joi­tuk­set ohit­ta­vat tie­tyn ajan ku­lut­tua ka­me­ran nä­ke­mät tal­vi­ra­joi­tuk­set.

Yl­lät­tää: Va­rus­te­kom­bi­naa­tio. Jos au­tos­sa on tuu­li­la­si­näyt­tö, sii­hen ei saa läm­mi­tet­tä­vää tuu­li­la­sia.

Yh­teen­ve­to: Vol­vo XC60:n eri­no­mai­siin ajo-omi­nai­suuk­siin vai­kut­ta­vat täs­mäl­li­nen oh­jaus­tun­tu­ma, il­ma­jou­si­tus ja ak­tii­vi­set is­kun­vai­men­ti­met. Ben­sii­ni­tur­bo on yk­si vaih­to­eh­to ajo­mu­ka­vaan XC60:een. Muun­nel­ta­vuus, ti­lan­käyt­tö ja va­lot ovat kor­ke­a­luok­kai­set. T5 on pit­kän­mat­kan­tait­ta­ja par­haas­ta pääs­tä.

Vol­vo XC60 T5 AWD Bu­si­ness R-De­sign A

Moot­to­ri: R4, tur­bo, 1969 cm³, 187 kW (254 hv)/5500 r/min, 350 Nm/1500–4800 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky: 0–100 km/h 6,8 s, huip­pu­no­peus 220 km/h

Ku­lu­tus: 7,3 l/100 km, ben­sii­ni CO2-pääs­töt 167 g/km

Voi­man­siir­to: A8, ne­li­ve­to

Mi­tat: p. 4688, l. 1999, k. 1658 mm, ak­se­li­vä­li 2865 mm, maa­va­ra 216 mm, oma­mas­sa 1766 kg, ve­to­mas­sa 2400/750 kg, ta­va­ra­ti­la 505 l (suu­rin­ta ta­va­ra­ti­laa ei il­moi­te­ta), tank­ki 60 l

Hin­ta: 70 261 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 92 426 eu­roa

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)

Aznom

Dramaattinen yllätyskäänne poltto­moot­to­ri­kiis­tassa: Lex Perkins kumosi lopullisesti EU:n vuodesta 2035 ajaman poltto­moot­to­ri­au­tojen myyntikiellon

Auto Bild.Uutiset
1.4.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Auto Bild.Uutiset
19.2.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.

Ford

Ford: Julkisti Transit Custom ja Tourneo Custom -mallien hinnat Suomessa

Auto Bild.Uutiset
31.1.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

Koeajossa Fiat 500 3+1: Lisäovellinen

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Pro-Ject EVO- ja EVO Premium -äänivarret 

Hifimaailma

Vintagehenkinen Yamaha 

Koti ja keittiö

1950-luvun talo uudistui Annikin ja Ulfin käsissä: ”Sisustuksessa voi surutta yhdistää uutta ja vanhaa”

Hifimaailma

EISA AWARDS 2023–2024

Hifimaailma

Pro-Jectilta levysoitin wifillä 

Hifimaailma

Paranneltu klassikko

Hifimaailma

Trianglelta uusi kaiutinjalka 

Hifimaailma

Yamahalta uusia laitteita 

Hifimaailma

Denonilta uusi suoravetosoitin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild 12/2023 on kaupoissa

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille

Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto

Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa

Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Pro-Ject EVO- ja EVO Premium -äänivarret 

Hifimaailma

Vintagehenkinen Yamaha 

Koti ja keittiö

1950-luvun talo uudistui Annikin ja Ulfin käsissä: ”Sisustuksessa voi surutta yhdistää uutta ja vanhaa”

Hifimaailma

EISA AWARDS 2023–2024

Hifimaailma

Pro-Jectilta levysoitin wifillä 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Premium-metalliväri on testiyksilössä hätkähdyttävän syväefektinen Fantastic Red.

Juha Peltonen

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina – vinkkejä auton rahoitukseen

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis

Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit

astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa

Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”

Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa

Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa

Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö

Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua

Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota

Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen

Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?

Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2