Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Volvo XC60 on ollut vuosittain Volvon myydyin malli jo vuodesta 2009 lähtien.

Volvo XC60 on ollut vuosittain Volvon myydyin malli jo vuodesta 2009 lähtien.

Juha Peltonen

Volvo XC60 tulee isoveljen  renkaanjäljissä - miten kävi koeajon?

Ajettavuus ja tilankäyttö ovat Volvo XC60:ssa korkealla tasolla. Uusi XC60 muistuttaakin suuresti isompaa XC90-mallia. 

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Vol­vo XC60 on ol­lut vuo­sit­tain Vol­von myy­dyin mal­li jo vuo­des­ta 2009 läh­tien. Mut­ta ei sii­nä kaik­ki: XC60 on ol­lut sa­mai­ses­ta vuo­des­ta al­ka­en Suo­men sel­ke­äs­ti myy­dyin pre­mium-luo­kan ka­tu­maas­tu­ri.

Uu­des­sa XC60:ssa käy­te­tään skaa­lat­ta­vaa SPA-poh­ja­le­vyä, ja sii­nä ais­tii raik­kaal­la ta­val­la edel­tä­jä­mal­lia väl­jem­män ti­lan­käy­tön.

Ko­ea­jo­au­tos­sa oli R-De­sign-va­rus­te­lu, joka tar­koit­taa ur­hei­lul­li­sia li­suk­kei­ta. Ul­ko­puo­li­sis­ta yk­si­tyis­koh­dis­ta mai­nit­ta­koon ta­ka­dif­fuu­so­ri­le­vy ja pi­a­no­mus­ta etu­sä­leik­kö sekä ur­hei­lul­li­nen alus­ta, joka ei ole ma­dal­let­tu. Si­sä­puo­li­sis­ta R-De­sign-va­rus­teis­ta to­det­ta­koon GT-oh­jaus­pyö­rän ja -pol­ki­mien li­säk­si alu­mii­ni­set kyn­nys­lis­tat ja sport-etuis­tui­met.

Volvo Volvo XC60:n takaluukku on sähkötoiminen. Ilmajousituksen tasonsäätö laskee perää, kun auto sammutetaan.

Volvo Volvo XC60:n takaluukku on sähkötoiminen. Ilmajousituksen tasonsäätö laskee perää, kun auto sammutetaan.

Juha Peltonen

Jat­ku­va ne­li­ve­to

Ko­ea­je­tun Vol­vo XC60:n ne­li­sy­lin­te­ri­sen T5-ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­rin 254 he­vos­voi­maa an­ta­vat ne­li­ve­dol­le mu­ka­vas­ti pot­kua, ja ka­tu­maas­tu­ri kiih­tyy tar­vit­ta­es­sa hä­täi­ses­ti. Yk­si moot­to­rin eri­koi­so­mi­nai­suuk­sis­ta on 400 wa­tin säh­köi­nen ve­si­pump­pu, jon­ka käy­töl­lä vä­hen­ne­tään kit­ka­hä­vi­öi­tä, ja joka mah­dol­lis­taa te­hok­kaam­man jääh­dy­tys­nes­teen kier­ron – se taas no­peut­taa moot­to­rin läm­pe­ne­mis­tä.

Jat­ku­val­la ne­li­ve­dol­la va­rus­te­tun ka­tu­maas­tu­rin ajo­tie­to­ko­ne näyt­ti mel­ko kor­ke­aa kes­ki­ku­lu­tus­lu­ke­maa 10,1 l/100 km. Tur­bo­die­sel oli­si var­mas­ti ta­lou­del­li­sem­pi vaih­to­eh­to, mut­ta ku­lu­tus­ta ar­vi­oi­ta­es­sa kan­nat­taa muis­taa ko­ea­jo­au­ton he­vos­voi­ma­mää­rä ja yli 1,7 ton­nin oma­mas­sa.

Pa­ras vään­tö­lu­ke­ma 350 Nm saa­vu­te­taan laa­ke­al­la käyn­ti­no­peu­sa­lu­eel­la 1 500–4 800 r/min, jo­ten sel­lai­sin eväin voi läh­teä tur­val­li­siin ohi­tuk­siin dy­na­mic-ajo­ti­la kyt­ket­ty­nä. Ajo­ti­lan­va­lit­si­men sää­tö­pyö­rä on hy­väl­lä pai­kal­la kes­ki­kon­so­lis­sa, mut­ta mii­nus­ta­kin löy­tyy: moot­to­rin sam­mut­ta­mi­nen pa­laut­taa ajo­ti­lak­si mu­ka­vuus­pai­not­tei­sen com­for­tin, jo­ten esi­mer­kik­si dy­na­mic pi­tää ak­ti­voi­da ai­na uu­del­leen.

Volvo XC60:n automaattivaihteisto on 8-nopeuksinen. Käynnistys tapahtuu XC90:n tapaan kääntämällä keskikonsolissa olevaa kytkintä.

Volvo XC60:n automaattivaihteisto on 8-nopeuksinen. Käynnistys tapahtuu XC90:n tapaan kääntämällä keskikonsolissa olevaa kytkintä.

Juha Peltonen

Mo­men­tin­muun­ti­mel­la to­teu­tet­tu 8-no­peuk­si­nen Ge­art­ro­nic-au­to­maat­ti­vaih­teis­to vaih­taa py­kä­liä rau­hal­li­ses­sa ajos­sa huo­maa­mat­to­mas­ti, mut­ta dy­na­mic-ajo­ti­las­sa vaih­dot ta­pah­tu­vat rä­vä­käs­ti ja oh­jaus­tun­tu­ma va­ka­voi­tuu asi­an­mu­kai­ses­ti. Vaih­tei­ta on mah­dol­lis­ta käyt­tää ma­nu­aa­li­ses­ti sekä lat­ti­a­va­lit­si­mes­ta et­tä oh­jaus­pyö­rän vaih­to­sii­vek­keis­tä.

Ve­to­voi­maa ja tur­vaa

Kos­ke­tus­näy­töl­tä on va­lit­ta­vis­sa vii­si eri­lai­ses­ta ajo­ti­laa. Ta­lou­del­li­sim­man econ li­säk­si tar­jol­la ovat yleis­käyt­tö (com­fort), maas­to­a­jo (off road), no­pea ajo (dy­na­mic) ja kul­jet­ta­jan oma mie­liyh­dis­tel­mä (in­di­vi­du­al).

Va­lin­nat vai­kut­ta­vat oh­jaus­vas­teen li­säk­si muun mu­as­sa jar­ru­pol­jin­tun­tu­maan, kaa­sun­vas­tee­seen, luis­to­nes­toon ja ko­ea­jo­au­tos­sa li­sä­va­rus­tei­na ol­lei­siin tie­to­ko­ne­oh­jat­tui­hin is­kun­vai­men­ti­miin (Four-C) ja il­ma­jou­si­tuk­sen ta­son­sää­töön (+2 775 e).

Il­ma­jou­si­tus var­mis­taa erit­täin laa­duk­kaan jou­si­tus­tun­tu­man kui­val­la as­val­til­la, ei­kä oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma voi­si ol­la juu­ri­kaan täs­mäl­li­sem­pi. Maa­va­raa on koh­tuul­li­set 216 mm. Uu­del­la XC60 T5:llä saa ve­tää 2 400-ki­lois­ta jar­rul­lis­ta pe­rä­vau­nua.

Mo­ni­puo­li­sis­ta tur­va­va­rus­teis­ta mai­nit­ta­koon City Sa­fe­ty -jär­jes­tel­mään li­sät­ty oh­jau­sa­vus­tin, jota hyö­dyn­ne­tään nok­ka­ko­la­rei­ta es­tä­väs­sä uu­des­sa vas­taan­tu­le­vien ajo­neu­vo­jen väis­tö­toi­min­nos­sa. Li­säk­si kuol­leen kul­man va­roi­tus­jär­jes­tel­mä es­tää oh­jau­sa­vus­tin­toi­min­non avul­la kais­tan­vaih­to­jen yh­tey­des­sä ta­pah­tu­via on­net­to­muuk­sia. Myös jo­no­a­vus­ti­mel­la va­rus­tet­tu mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din lu­keu­tuu mer­kit­tä­viin tur­va­va­rus­tei­siin.

XC90-tyylinen kojelauta on erittäin selkeä, ja 4-vyöhykeilmastointi sisäilman laatujärjestelmineen on varsin kehittynyt.

XC90-tyylinen kojelauta on erittäin selkeä, ja 4-vyöhykeilmastointi sisäilman laatujärjestelmineen on varsin kehittynyt.

Juha Peltonen

Asi­al­li­set ti­lat

Ko­je­lau­dan alu­mii­ni­pa­ne­loin­ti luo hi-tech-il­met­tä. Muu­ten­kin ko­je­lau­dan il­me on on­nis­tu­nees­ti kuin XC90:stä. Säh­kö­toi­mi­sen la­si­kat­to­luu­kun li­säk­si koko muu­kin kat­to on la­sia.

Mo­lem­mis­sa nu­pu­kin ja na­han yh­dis­tel­mäl­lä ver­hoil­luis­sa etuis­tui­mis­sa on säh­kö­sää­döt. R-De­sign-etuis­tui­mis­sa on eri­no­mai­nen si­vut­tais­tu­ki ja me­kaa­ni­ses­ti sää­det­tä­vä rei­si­tu­ki. Myös säh­köi­nen ris­ti­se­län­tu­ki on te­ho­kas. Oh­jaus­pyö­rä on läm­mi­tet­tä­vää mal­lia.

Vol­vo XC60:n ta­ka­na on rei­lus­ti pol­vi­ti­laa, ja la­si­ka­tos­ta huo­li­mat­ta myös kor­keut­ta on riit­tä­väs­ti. Myös ta­kais­tui­met on va­rus­tet­tu is­tuin­läm­mit­ti­mil­lä, ja ta­ka­ti­lo­jen il­ma­pu­hal­luk­sel­le on omat sää­döt. Ta­va­ra­ti­laa laa­jen­net­ta­es­sa ta­ka­sel­kä­no­jat tait­tu­vat ta­sai­sek­si pin­nak­si.

Mai­nio na­vi­gaat­to­ri

Elekt­ro­ni­set no­peus- ja kier­ros­näy­töt on to­teu­tet­tu ha­vain­nol­li­ses­ti. Eten­kin pi­me­äl­lä pa­ras­ta an­tia on sel­keä tuu­li­la­si­näyt­tö (+1 665 e), jota ei kui­ten­kaan saa läm­mi­tet­tä­vän tuu­li­la­sin yh­tey­teen. No­peus­ra­joi­tuk­set nä­ky­vät tuu­li­la­si­näy­töl­lä, mut­ta jär­jes­tel­mä vaih­taa tie­tyn ajan ku­lut­tua ka­me­raan pe­rus­tu­van in­for­maa­ti­on na­vi­gaa­ti­o­tie­toon pe­rus­tu­vaan tie­toon – eli ai­na­kin tal­vi­no­peus­ra­joi­tu­sai­ka­kau­del­la no­peus­ra­joi­tus­tie­toon pi­tää suh­tau­tua va­rauk­sel­li­ses­ti.

Vol­vo XC60: n al­hai­nen si­sä­me­lu­ta­so so­vel­tuu oi­val­li­ses­ti ras­kaan sar­jan ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­män poh­jak­si. Brit­ti­läi­sen Bo­wers & Wil­kin­sin tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä Sen­sus Con­nect Au­dio by B&W (+3 469 e) si­säl­tää luon­nol­li­ses­ti­kin sub­woo­fe­rin. Ää­ni­ku­va on muok­kauk­si­neen ta­sa­pai­noi­nen, ja ma­ta­lien ää­nien tois­to an­sait­see eri­tyis­kii­tok­sen.

Koo­kas kos­ke­tus­näyt­tö toi­mii eri­no­mai­ses­ti, ja kart­ta­nä­ky­mä esi­te­tään sel­ke­än vi­su­aa­li­ses­ti. Hel­pos­ti oh­jel­moi­ta­va na­vi­goin­ti­lai­te lu­keu­tuu tä­män het­ken par­hai­siin. Kes­ki­kon­so­lis­sa on kun­nol­la säi­ly­tys­ti­laa, kan­nel­li­nen lo­ke­ro ja mu­ki­te­li­nei­tä­kin kol­me kap­pa­let­ta.

Tuu­li­la­sin­pyyh­ki­met suih­kut­ta­vat pe­su­nes­teen hie­nos­tu­neen te­hok­kaas­ti pyy­hin­sul­kien lo­mas­ta. Led-tek­nii­kal­la to­teu­te­tut ajo­va­lot on va­rus­tet­tu au­to­maat­ti­sel­la kau­ko­va­lo­jen­vaih­ta­jal­la.

Led-tyyppisillä lähi- ja kaukovaloilla varustettu uusi XC60 muistuttaa melkoisesti Volvon suurinta XC-mallia.

Led-tyyppisillä lähi- ja kaukovaloilla varustettu uusi XC60 muistuttaa melkoisesti Volvon suurinta XC-mallia.

Juha Peltonen

Hui­mas­ti li­sä­va­rus­tei­ta

Vol­vo XC60:n ko­ea­jo­au­tos­sa oli mel­koi­nen ar­se­naa­li teh­da­sa­sen­tei­sia li­sä­va­rus­tei­ta. Nii­hin lu­keu­tui­vat säh­kö­toi­mi­sen la­si­kat­to­luu­kun (+2 081 e) ohel­la esi­mer­kik­si Con­nect-va­rus­te­pa­ket­ti (+971 e), jo­hon kuu­luu mm. Ap­p­le- ja And­roid-pu­he­lin­val­mius, ja Tech­nic-va­rus­te­pa­ket­ti (+2 706 e), joka si­säl­tää mm. led-ajo­va­lot ja Sen­sus-na­vi­goin­nin. Py­sä­köin­ti­a­vus­tin ja 360 as­teen ka­me­ra­jär­jes­tel­mä mak­sa­vat Tech­nic-pa­ke­tin yh­tey­des­sä 1 040 eu­roa.

Au­tos­sa oli myös vaih­to­sii­vek­keet GT-oh­jaus­pyö­rän yh­tey­des­sä (+208 e), mat­ta­mus­tat 21-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet (+2 081 e), Fa­mi­ly-va­rus­te­pa­ket­ti (+555 e), sekä Loun­ge R-De­sign -va­rus­te­pa­ket­ti (+3 122 e), jo­hon kuu­luu 4-vyö­hy­keil­mas­toin­ti ja si­säil­man laa­tu­jär­jes­tel­mä, la­mi­noi­dut la­sit ja jääh­dy­tet­tä­vä han­si­kas­lo­ke­ro.

Pääl­le päät­teek­si au­tos­sa oli vie­lä il­ma­jou­si­tus ja ak­tii­vi­set Four-C-is­kun­vai­men­ti­met (+2 775 e).

Volvo XC60:n R-Design-version sähkösäätöiset etuistuimet antavat moitteettoman sivuttaistuen ja asiallisen ristiseläntuen. Reisituki on mekaaninen.

Volvo XC60:n R-Design-version sähkösäätöiset etuistuimet antavat moitteettoman sivuttaistuen ja asiallisen ristiseläntuen. Reisituki on mekaaninen.

Juha Peltonen

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Ajet­ta­vuus. Ne­li­ve­to ja il­ma­jou­si­tus ovat tär­keä osa ajo­ko­ko­nai­suut­ta.

Är­syt­tää: No­peus­ra­joi­tu­sin­for­maa­tio. Na­vi­gaa­ti­o­tie­toon pe­rus­tu­vat ke­sä­ra­joi­tuk­set ohit­ta­vat tie­tyn ajan ku­lut­tua ka­me­ran nä­ke­mät tal­vi­ra­joi­tuk­set.

Yl­lät­tää: Va­rus­te­kom­bi­naa­tio. Jos au­tos­sa on tuu­li­la­si­näyt­tö, sii­hen ei saa läm­mi­tet­tä­vää tuu­li­la­sia.

Yh­teen­ve­to: Vol­vo XC60:n eri­no­mai­siin ajo-omi­nai­suuk­siin vai­kut­ta­vat täs­mäl­li­nen oh­jaus­tun­tu­ma, il­ma­jou­si­tus ja ak­tii­vi­set is­kun­vai­men­ti­met. Ben­sii­ni­tur­bo on yk­si vaih­to­eh­to ajo­mu­ka­vaan XC60:een. Muun­nel­ta­vuus, ti­lan­käyt­tö ja va­lot ovat kor­ke­a­luok­kai­set. T5 on pit­kän­mat­kan­tait­ta­ja par­haas­ta pääs­tä.

Vol­vo XC60 T5 AWD Bu­si­ness R-De­sign A

Moot­to­ri: R4, tur­bo, 1969 cm³, 187 kW (254 hv)/5500 r/min, 350 Nm/1500–4800 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky: 0–100 km/h 6,8 s, huip­pu­no­peus 220 km/h

Ku­lu­tus: 7,3 l/100 km, ben­sii­ni CO2-pääs­töt 167 g/km

Voi­man­siir­to: A8, ne­li­ve­to

Mi­tat: p. 4688, l. 1999, k. 1658 mm, ak­se­li­vä­li 2865 mm, maa­va­ra 216 mm, oma­mas­sa 1766 kg, ve­to­mas­sa 2400/750 kg, ta­va­ra­ti­la 505 l (suu­rin­ta ta­va­ra­ti­laa ei il­moi­te­ta), tank­ki 60 l

Hin­ta: 70 261 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 92 426 eu­roa

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022

Audi

Audi: Manua­a­li­vaih­teiset autot jäävät historiaan Suomen Audin maahan­tuon­ti­oh­jel­massa

Auto Bild.Uutiset
13.1.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022
Jeep Wrangler 4xe.

Jeep Wrangler 4xe.

Astara

Alfa Romeo Tonale: Aloittaa Astaran Suomessa edustamien Stellantis-brändien uutuusvuoden

Auto Bild.Uutiset
9.2.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Auto Bild 8/2022 kaupoissa

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

Hifimaailma

Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa 

Hifimaailma

Marantz CD 60 

Hifimaailma

Ayre Acoustics CX-8 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla

Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kesäkoti kukkii: Ihastu ihanaan pikku­kuk­ka­kuosiin!

Koti ja keittiö

Keramiik­ka­tai­teilija Laura Itkosen lempiesineet ovat lapsuudenkodista perittyjä

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Dirac Live -sertifioitu kaiutin  

Hifimaailma

Hegelin uusi esi- & pääte­vah­vis­tin­kombo 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina kannattaa kilpailuttaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Ensimmäistä kertaa BMW M3 Touring: urheilullinen ohjaamo ja arkeen mukautuva tavaratila

Fiat 500 -mallille Italiaan oma kahvila: Legendaariselle Lingotton testiradalle Torinossa

Hyundai Ioniq 6 -täyssähköauto: Luonnoskuvat julkistettiin

Volkswagen Golf R 20 Years: Kaikkien aikojen ruudikkain Golf-versio kehittää 333 hevosvoimaa

Autoverkkokauppa.fi kehittää toimintojaan kiihtyvällä tahdilla; Laajentaa Hämeenlinnaan ja ryhtyy liisaamaan vaihtoautoja

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Polestar: Aloittaa 65 000 sähköauton toimitukset Hertzille

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Lexus RX: Kolme sähköistä voimalinjaa

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Goodyear: Suunnitteli mullistavan ilmattoman renkaan

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Subaru Outback: Turvallisin auto myös Japanissa

Uuden sukupolven Mitsubishi ASX: Myyntiin viidellä eri voimalinjalla

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.