BMW M2 Competition on ratavalmis paketti
Uusi M2 Competition on BMW M GmbH:n tuorein taidonnäyte huipputehokkaista kompaktin kokoluokan urheiluautoista. 410-hevosvoimainen moottori varmistaa riittävän tehon kaikissa tilanteissa.
Uusi 410-hevosvoimainen tupla-ahdettu M TwinPower Turbo -moottori perustuu BMW M3:n ja BMW M4:n moottoreihin. Maksimitehot saadaan irti käyntinopeudella 5 250–7 000 r/min, ja 550 Nm:n maksimivääntömomentti saavutetaan 2 350–5 200 minuuttikierroksilla.
Poikkeuksellisen lineaarisesti kasvava teho saadaan käyttöön laajalla kierroslukualueella. Tuplapakoputkiston sähkötoiminen pakokaasuläpänohjaus alleviivaa moottorin tehoja tunnistettavalla BMW M -äänillä.
BMW M DCT -kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla varustettu M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa (6-vaihteinen manuaali 4,4 s.). Elektronisesti nopeuteen 250 km/h rajoitetun huippunopeuden saa nostettua M Driver’s -paketilla 280 km/h:iin, mikä on 10 km/h enemmän kuin aiemmassa M2 Coupéssa.
Kulutuslukemat ovat tehoihin verrattuna hyvin kurissa. 6-lovisen manuaalivaihteisen M2 Competitionin yhdistetty kulutus on 9,9–10,0 l/100 km ja CO2-päästöt 225–228 g/km. M DCT -vaihteistolla lukemat laskevat arvoihin 9,2 l/100 km ja 209–210 g/km.
Parantunut ajodynamiikka
BMW M2 Competitionissa on kilpa-ajoon suunniteltu älykäs öljyn syöttö, ja sen jäähdytysjärjestelmää on testattu vuosien ajan moottoriurheilussa. Laajennettu jäähdyttimen säleikkö ja etuhelman laajat ilmanottoaukot tukevat tehokasta jäähdytystä.
Automaattivaihteinen M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa.
Ajodynamiikka on parannettu esimerkiksi moottoritilassa olevalla hiilikuitulujitetusta muovista valmistetulla poikittaistuella, joka on tuttu BMW:n M3:sta ja M4:stä. Se tekee keulasta jäykemmän ja parantaa ohjauksen vakautta. Sähköistä ohjaustehostinta, Active M -tasauspyörästöä ja dynaamista ajonvakautuksen valvontaa on säädetty tukemaan M2 Competitionin ajo-ominaisuuksia.
M2:n keskikonsoliin sijoitetut kytkimet mahdollistavat ajon luonteen, moottorin, ohjauksen ja DCT-automaattivaihteiston Drivelogicin asetuksien säätämiseen. Asetuksia voi säätää itselleen sopiviksi ja tallentaa, jolloin ne ovat käytettävissä ohjauspyörän M1- ja M2-painikkeilla.
Lähtöhinta reilut 100 000 euroa
Moottoriurheilusta muotokielensä ammentavat kuppi-istuimet antavat optimaalisen tuen kuljettajalle ja etumatkustajalle. Pääntuki on integroitu selkänojaan, jossa on valaistu M2-logo. Mustalla nahkalla verhoiltuihin istuimiin saa joko siniset tai oranssit tikkaukset, jotka ovat saatavilla myös vakiovarusteiseen urheiluistuimeen.
BMW M GmbH:n kokemus moottoriurheilusta näkyy aiempaa suuremmissa jarrulevyissä (edessä 400 mm ja takana 360 mm) ja harmaissa jarrusatuloissa, joissa on kuusi jarrumäntää edessä ja neljä takana. M Sport -jarrut varmistavat tehokkaan jarrutuksen.
BMW M2 Competitionin ennakkomyynti alkaa Suomessa kesällä, ja mallin vahvistamaton ennakkohinta on 103 515 euroa (M DCT A).
Punainen käynnistysnappi, mukautuvat led-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Eleganttia ranskalaista viimeistelyä
Moonin uusi suoratoistovahvistin
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Primare alkukielellä
Hanan uusi lippulaiva
Unitran ensimmäinen dac
Fynen uusi bassokaiutin
Cd-unelma
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ