BMW M2 Competition on ratavalmis paketti

Uusi M2 Competition on BMW M GmbH:n tuorein taidonnäyte huippu­te­hok­kaista kompaktin kokoluokan urheiluautoista. 410-hevosvoimainen moottori varmistaa riittävän tehon kaikissa tilanteissa.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si 410-he­vos­voi­mai­nen tup­la-ah­det­tu M Twin­Po­wer Tur­bo -moot­to­ri pe­rus­tuu BMW M3:n ja BMW M4:n moot­to­rei­hin. Mak­si­mi­te­hot saa­daan ir­ti käyn­ti­no­peu­del­la 5 250–7 000 r/min, ja 550 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­ment­ti saa­vu­te­taan 2 350–5 200 mi­nuut­ti­kier­rok­sil­la.

Poik­keuk­sel­li­sen li­ne­aa­ri­ses­ti kas­va­va teho saa­daan käyt­töön laa­jal­la kier­ros­lu­ku­a­lu­eel­la. Tup­la­pa­ko­put­kis­ton säh­kö­toi­mi­nen pa­ko­kaa­su­lä­pä­noh­jaus al­le­vii­vaa moot­to­rin te­ho­ja tun­nis­tet­ta­val­la BMW M -ää­nil­lä.

BMW M DCT -kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu M2 Com­pe­ti­ti­on kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 4,2 se­kun­nis­sa (6-vaih­tei­nen ma­nu­aa­li 4,4 s.). Elekt­ro­ni­ses­ti no­peu­teen 250 km/h ra­joi­te­tun huip­pu­no­peu­den saa nos­tet­tua M Dri­ver’s -pa­ke­til­la 280 km/h:iin, mikä on 10 km/h enem­män kuin ai­em­mas­sa M2 Coupés­sa.

Ku­lu­tus­lu­ke­mat ovat te­hoi­hin ver­rat­tu­na hy­vin ku­ris­sa. 6-lo­vi­sen ma­nu­aa­li­vaih­tei­sen M2 Com­pe­ti­ti­o­nin yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 9,9–10,0 l/100 km ja CO2-pääs­töt 225–228 g/km. M DCT -vaih­teis­tol­la lu­ke­mat las­ke­vat ar­voi­hin 9,2 l/100 km ja 209–210 g/km.

Pa­ran­tu­nut ajo­dy­na­miik­ka

BMW M2 Com­pe­ti­ti­o­nis­sa on kil­pa-ajoon suun­ni­tel­tu äly­käs öl­jyn syöt­tö, ja sen jääh­dy­tys­jär­jes­tel­mää on tes­tat­tu vuo­sien ajan moot­to­riur­hei­lus­sa. Laa­jen­net­tu jääh­dyt­ti­men sä­leik­kö ja etu­hel­man laa­jat il­ma­not­to­au­kot tu­ke­vat te­ho­kas­ta jääh­dy­tys­tä.

Automaattivaihteinen M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa.

Automaattivaihteinen M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa.

Ajo­dy­na­miik­ka on pa­ran­net­tu esi­mer­kik­si moot­to­ri­ti­las­sa ole­val­la hii­li­kui­tu­lu­ji­te­tus­ta muo­vis­ta val­mis­te­tul­la poi­kit­tais­tu­el­la, joka on tut­tu BMW:n M3:sta ja M4:stä. Se te­kee keu­las­ta jäy­kem­män ja pa­ran­taa oh­jauk­sen va­kaut­ta. Säh­köis­tä oh­jaus­te­hos­tin­ta, Ac­ti­ve M -ta­saus­pyö­räs­töä ja dy­naa­mis­ta ajon­va­kau­tuk­sen val­von­taa on sää­det­ty tu­ke­maan M2 Com­pe­ti­ti­o­nin ajo-omi­nai­suuk­sia.

M2:n kes­ki­kon­so­liin si­joi­te­tut kyt­ki­met mah­dol­lis­ta­vat ajon luon­teen, moot­to­rin, oh­jauk­sen ja DCT-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton Dri­ve­lo­gi­cin ase­tuk­sien sää­tä­mi­seen. Ase­tuk­sia voi sää­tää it­sel­leen so­pi­vik­si ja tal­len­taa, jol­loin ne ovat käy­tet­tä­vis­sä oh­jaus­pyö­rän M1- ja M2-pai­nik­keil­la.

Läh­tö­hin­ta rei­lut 100 000 eu­roa

Moot­to­riur­hei­lus­ta muo­to­kie­len­sä am­men­ta­vat kup­pi-is­tui­met an­ta­vat op­ti­maa­li­sen tuen kul­jet­ta­jal­le ja etu­mat­kus­ta­jal­le. Pään­tu­ki on in­teg­roi­tu sel­kä­no­jaan, jos­sa on va­lais­tu M2-logo. Mus­tal­la nah­kal­la ver­hoil­tui­hin is­tui­miin saa joko si­ni­set tai orans­sit tik­kauk­set, jot­ka ovat saa­ta­vil­la myös va­ki­o­va­rus­tei­seen ur­hei­luis­tui­meen.

BMW M GmbH:n ko­ke­mus moot­to­riur­hei­lus­ta nä­kyy ai­em­paa suu­rem­mis­sa jar­ru­le­vyis­sä (edes­sä 400 mm ja ta­ka­na 360 mm) ja har­mais­sa jar­ru­sa­tu­lois­sa, jois­sa on kuu­si jar­ru­män­tää edes­sä ja nel­jä ta­ka­na. M Sport -jar­rut var­mis­ta­vat te­hok­kaan jar­ru­tuk­sen.

BMW M2 Com­pe­ti­ti­o­nin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa ke­säl­lä, ja mal­lin vah­vis­ta­ma­ton en­nak­ko­hin­ta on 103 515 eu­roa (M DCT A).

Punainen käynnistysnappi, mukautuvat led-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita.

Punainen käynnistysnappi, mukautuvat led-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN