BMW M2 Competition on ratavalmis paketti

Uusi M2 Competition on BMW M GmbH:n tuorein taidonnäyte huippu­te­hok­kaista kompaktin kokoluokan urheiluautoista. 410-hevosvoimainen moottori varmistaa riittävän tehon kaikissa tilanteissa.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si 410-he­vos­voi­mai­nen tup­la-ah­det­tu M Twin­Po­wer Tur­bo -moot­to­ri pe­rus­tuu BMW M3:n ja BMW M4:n moot­to­rei­hin. Mak­si­mi­te­hot saa­daan ir­ti käyn­ti­no­peu­del­la 5 250–7 000 r/min, ja 550 Nm:n mak­si­mi­vään­tö­mo­ment­ti saa­vu­te­taan 2 350–5 200 mi­nuut­ti­kier­rok­sil­la.

Poik­keuk­sel­li­sen li­ne­aa­ri­ses­ti kas­va­va teho saa­daan käyt­töön laa­jal­la kier­ros­lu­ku­a­lu­eel­la. Tup­la­pa­ko­put­kis­ton säh­kö­toi­mi­nen pa­ko­kaa­su­lä­pä­noh­jaus al­le­vii­vaa moot­to­rin te­ho­ja tun­nis­tet­ta­val­la BMW M -ää­nil­lä.

BMW M DCT -kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu M2 Com­pe­ti­ti­on kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 4,2 se­kun­nis­sa (6-vaih­tei­nen ma­nu­aa­li 4,4 s.). Elekt­ro­ni­ses­ti no­peu­teen 250 km/h ra­joi­te­tun huip­pu­no­peu­den saa nos­tet­tua M Dri­ver’s -pa­ke­til­la 280 km/h:iin, mikä on 10 km/h enem­män kuin ai­em­mas­sa M2 Coupés­sa.

Ku­lu­tus­lu­ke­mat ovat te­hoi­hin ver­rat­tu­na hy­vin ku­ris­sa. 6-lo­vi­sen ma­nu­aa­li­vaih­tei­sen M2 Com­pe­ti­ti­o­nin yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 9,9–10,0 l/100 km ja CO2-pääs­töt 225–228 g/km. M DCT -vaih­teis­tol­la lu­ke­mat las­ke­vat ar­voi­hin 9,2 l/100 km ja 209–210 g/km.

Pa­ran­tu­nut ajo­dy­na­miik­ka

BMW M2 Com­pe­ti­ti­o­nis­sa on kil­pa-ajoon suun­ni­tel­tu äly­käs öl­jyn syöt­tö, ja sen jääh­dy­tys­jär­jes­tel­mää on tes­tat­tu vuo­sien ajan moot­to­riur­hei­lus­sa. Laa­jen­net­tu jääh­dyt­ti­men sä­leik­kö ja etu­hel­man laa­jat il­ma­not­to­au­kot tu­ke­vat te­ho­kas­ta jääh­dy­tys­tä.

Automaattivaihteinen M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa.

Automaattivaihteinen M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa.

Ajo­dy­na­miik­ka on pa­ran­net­tu esi­mer­kik­si moot­to­ri­ti­las­sa ole­val­la hii­li­kui­tu­lu­ji­te­tus­ta muo­vis­ta val­mis­te­tul­la poi­kit­tais­tu­el­la, joka on tut­tu BMW:n M3:sta ja M4:stä. Se te­kee keu­las­ta jäy­kem­män ja pa­ran­taa oh­jauk­sen va­kaut­ta. Säh­köis­tä oh­jaus­te­hos­tin­ta, Ac­ti­ve M -ta­saus­pyö­räs­töä ja dy­naa­mis­ta ajon­va­kau­tuk­sen val­von­taa on sää­det­ty tu­ke­maan M2 Com­pe­ti­ti­o­nin ajo-omi­nai­suuk­sia.

M2:n kes­ki­kon­so­liin si­joi­te­tut kyt­ki­met mah­dol­lis­ta­vat ajon luon­teen, moot­to­rin, oh­jauk­sen ja DCT-au­to­maat­ti­vaih­teis­ton Dri­ve­lo­gi­cin ase­tuk­sien sää­tä­mi­seen. Ase­tuk­sia voi sää­tää it­sel­leen so­pi­vik­si ja tal­len­taa, jol­loin ne ovat käy­tet­tä­vis­sä oh­jaus­pyö­rän M1- ja M2-pai­nik­keil­la.

Läh­tö­hin­ta rei­lut 100 000 eu­roa

Moot­to­riur­hei­lus­ta muo­to­kie­len­sä am­men­ta­vat kup­pi-is­tui­met an­ta­vat op­ti­maa­li­sen tuen kul­jet­ta­jal­le ja etu­mat­kus­ta­jal­le. Pään­tu­ki on in­teg­roi­tu sel­kä­no­jaan, jos­sa on va­lais­tu M2-logo. Mus­tal­la nah­kal­la ver­hoil­tui­hin is­tui­miin saa joko si­ni­set tai orans­sit tik­kauk­set, jot­ka ovat saa­ta­vil­la myös va­ki­o­va­rus­tei­seen ur­hei­luis­tui­meen.

BMW M GmbH:n ko­ke­mus moot­to­riur­hei­lus­ta nä­kyy ai­em­paa suu­rem­mis­sa jar­ru­le­vyis­sä (edes­sä 400 mm ja ta­ka­na 360 mm) ja har­mais­sa jar­ru­sa­tu­lois­sa, jois­sa on kuu­si jar­ru­män­tää edes­sä ja nel­jä ta­ka­na. M Sport -jar­rut var­mis­ta­vat te­hok­kaan jar­ru­tuk­sen.

BMW M2 Com­pe­ti­ti­o­nin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa Suo­mes­sa ke­säl­lä, ja mal­lin vah­vis­ta­ma­ton en­nak­ko­hin­ta on 103 515 eu­roa (M DCT A).

Punainen käynnistysnappi, mukautuvat led-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita.

Punainen käynnistysnappi, mukautuvat led-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN