Liikkeelle Dacia Jogger Hybridillä lähdetään aina sähköllä, jolla voi kaupunkiajossa edetä jopa 80 prosenttia ajasta.
Dacia
Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi
Vuosi sitten myyntiin tullut Dacia Jogger esitellään nyt Dacian ensimmäisenä hybridinä, joka yhdistää automaattivaihteiston ja taloudellisuuden mainioihin tiloihin sekä edulliseen hintaan. Uusi hybridivoimalinja saadaan parhaiten varusteltuun Extreme-versioon. Jogger hybridin ennakkomyynti on käynnistynyt Suomessa.
Dacia suunnitteli 7-paikkaisen auton täysin uudelleen, kun se vuosi sitten esitteli tila-auton, farmarin ja katumaasturin parhaita ominaisuuksia yhdistävän Joggerin. Suuresta maavarasta on hyötyä niin mökkitiellä kuin Suomen lumisessa talvessa. Sekä viisi- että seitsemänpaikkaisena saatava Jogger on tilojen ja hinnan suhteellaan aivan omassa luokassaan.
Extreme suosituin Suomessa
Jo alle vuodessa 83 000 eurooppalaista tilasi uuden Joggerin, joita ehdittiin toimittaa viime vuoden aikana maaliskuisen esittelyn jälkeen 51 000:lle asiakkaalle. Vuonna 2022 Suomessa rekisteröitiin 157 Dacia Joggeria, millä se nousi kolmanneksi myydyimmäksi tila-autoksi.
Euroopassa kaksi kolmasosaa valitsi varustetasoista parhaan Extremen, joka oli selvästi suosituin myös Suomessa. Joggerin saa joko 5- tai 7-paikkaisena ja yli puolet ostajista päätyi vielä pykälän verran monikäyttöisempään 7-paikkaiseen.
Dacia Jogger -mallistoon uusi Hybrid 140 -voimalinja saadaan kaikkein suosituimmaksi arvioituun versioon, eli 7-paikkaiseen Extremeen.
Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140:een tulee kattavan vakiovarustelun lisäksi vielä sähköinen käsijarru, kätevä säilytystilalla varustettu keskikyynärnoja ja värillinen digitaalinen mittaristo.
Dacia
Nyt valikoima kasvaa uudella Dacia Jogger Hybrid 140:llä, joka on merkin ensimmäinen hybridi. Uusi voimalinja on taloudellisin ja vähäpäästöisin Jogger-vaihtoehto. Lisäksi se tuo mallisarjaan automaattivaihteiston. Dacian oivaltavaa ajattelua todistaa uuden voimalinjan sijoitus. Se on asennettu Dacia Joggeriin niin taitavasti, että tiloista ei tarvitse tinkiä lainkaan.
Dacia Jogger Hybrid 140 on ajossa latautuva täyshybridi. Moottorina on Renault Groupissa muissa malleissa, kuten Renault Arkanassa ja Renault Cliossa käytettävä 1,6-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhdistelmä, joka kehittää Dacia Joggerissa 103 kilowattia (140 hv). Voimaa on siis tullut 22 kilowattia (30 hv) lisää muihin meillä myytäviin Dacia Joggereihin verrattuna.
Liikkeelle lähdetään aina sähköllä, jolla voi kaupunkiajossa edetä jopa 80 prosenttia ajasta. Jarrutusenergiaa käytetään taitavasti hyväksi, ja sen voimakkuus on säädettävissä. Niinpä Dacia Jogger Hybrid 140:llä voi ajaa kolmen sijasta pitkälti yhdellä polkimella. Kytkintä ei ole lainkaan ja jarruakin tarvitsee käyttää vain harvoin.
Uuden Dacia Jogger Hybrid 140:n yhdistetty kulutus on kaupunkiajossa jopa 40 prosenttia pienempi kuin polttomoottorilla varustetulla. Koska kulutus on erittäin pieni, tankillinen polttoainetta riittää (WLTP-normin mukainen kulutus) jopa yli 900 kilometrin ajoon.
Uusi voimalinja 7-paikkaiseen Extremeen
Dacia Jogger -mallistoon uusi Hybrid 140 -voimalinja saadaan kaikkein suosituimmaksi arvioituun versioon, eli 7-paikkaiseen Extremeen. Siinä on hyvä vakiovarustelu, johon kuuluvat muun muassa 16-tuumaiset mustat kevytmetallivanteet, tummennetut takalasit, automaatti-ilmastointi, sähkökäyttöiset ikkunannostimet kaikissa ovissa, peruutuskamera, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä älyavainkortti.
Dacia Jogger Hybrid 140:een tulee kattavan vakiovarustelun lisäksi vielä sähköinen käsijarru, kätevä säilytystilalla varustettu keskikyynärnoja ja värillinen digitaalinen mittaristo. Vakiona 7-paikkainen Dacia Jogger Hybrid 140 on bensiiniversion tapaan monipuolinen ja muunneltava: kaksi taimmaista istuinriviä voi taittaa eteen istuinosaa myöten ja tarvittaessa kolmannen istuinrivin istuimet voi jopa poistaa autosta kokonaan, joko yksittäin tai yhdessä.
Dacia Jogger Hybridistä voi siis helposti itse muokata myös vaikka 5-paikkaisen, erittäin suurella tavaratilalla varustetun farmariauton.
Dacia Jogger Hybrid 140 Extreme maksaa 7-paikkaisena 29 399 euroa. Suomeen uutuus saadaan loppukeväästä.
Dacia-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Heretic The AMP
Virtaohjattu kuulokevahvistin
Mola Mola Perca
Louisen kesähuvilalla lomaillaan ja järjestetään tapahtumia
Uusi Totem LOON
Cambridge Audion klassikko päivittyy
Eksklusiivinen putkivahvistin Ruotsista
Audiovectorin puolisuunnikas inkarnaatio
10 wattia kuulokevahvistimesta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Cupra Leon: Farmarin saa myös lataushybridinä
Mini Aceman: Sir Alec Issigonisin hengessä
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN