Liikkeelle Dacia Jogger Hybridillä lähdetään aina sähköllä, jolla voi kaupunkiajossa edetä jopa 80 prosenttia ajasta.

Liikkeelle Dacia Jogger Hybridillä lähdetään aina sähköllä, jolla voi kaupunkiajossa edetä jopa 80 prosenttia ajasta.

Dacia

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Vuosi sitten myyntiin tullut Dacia Jogger esitellään nyt Dacian ensimmäisenä hybridinä, joka yhdistää automaat­ti­vaih­teiston ja taloudellisuuden mainioihin tiloihin sekä edulliseen hintaan. Uusi hybri­di­voi­ma­linja saadaan parhaiten varusteltuun Extreme-versioon. Jogger hybridin ennakkomyynti on käynnistynyt Suomessa.

Auto Bild.Uutiset

Da­cia suun­nit­te­li 7-paik­kai­sen au­ton täy­sin uu­del­leen, kun se vuo­si sit­ten esit­te­li tila-au­ton, far­ma­rin ja ka­tu­maas­tu­rin par­hai­ta omi­nai­suuk­sia yh­dis­tä­vän Jog­ge­rin. Suu­res­ta maa­va­ras­ta on hyö­tyä niin mök­ki­tiel­lä kuin Suo­men lu­mi­ses­sa tal­ves­sa. Sekä vii­si- et­tä seit­se­män­paik­kai­se­na saa­ta­va Jog­ger on ti­lo­jen ja hin­nan suh­teel­laan ai­van omas­sa luo­kas­saan.

Ext­re­me suo­si­tuin Suo­mes­sa

Jo al­le vuo­des­sa 83 000 eu­roop­pa­lais­ta ti­la­si uu­den Jog­ge­rin, joi­ta eh­dit­tiin toi­mit­taa vii­me vuo­den ai­ka­na maa­lis­kui­sen esit­te­lyn jäl­keen 51 000:lle asi­ak­kaal­le. Vuon­na 2022 Suo­mes­sa re­kis­te­röi­tiin 157 Da­cia Jog­ge­ria, mil­lä se nou­si kol­man­nek­si myy­dyim­mäk­si tila-au­tok­si.

Eu­roo­pas­sa kak­si kol­ma­so­saa va­lit­si va­rus­te­ta­sois­ta par­haan Ext­re­men, joka oli sel­väs­ti suo­si­tuin myös Suo­mes­sa. Jog­ge­rin saa joko 5- tai 7-paik­kai­se­na ja yli puo­let os­ta­jis­ta pää­tyi vie­lä py­kä­län ver­ran mo­ni­käyt­töi­sem­pään 7-paik­kai­seen.

Dacia Jogger -mallistoon uusi Hybrid 140 -voimalinja saadaan kaikkein suosituimmaksi arvioituun versioon, eli 7-paikkaiseen Extremeen.

Dacia Jogger -mallistoon uusi Hybrid 140 -voimalinja saadaan kaikkein suosituimmaksi arvioituun versioon, eli 7-paikkaiseen Extremeen.

Dacia

Dacia Jogger Hybrid 140:een tulee kattavan vakiovarustelun lisäksi vielä sähköinen käsijarru, kätevä säilytystilalla varustettu keskikyynärnoja ja värillinen digitaalinen mittaristo.

Dacia Jogger Hybrid 140:een tulee kattavan vakiovarustelun lisäksi vielä sähköinen käsijarru, kätevä säilytystilalla varustettu keskikyynärnoja ja värillinen digitaalinen mittaristo.

Dacia

Nyt va­li­koi­ma kas­vaa uu­del­la Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140:llä, joka on mer­kin en­sim­mäi­nen hyb­ri­di. Uu­si voi­ma­lin­ja on ta­lou­del­li­sin ja vä­hä­pääs­töi­sin Jog­ger-vaih­to­eh­to. Li­säk­si se tuo mal­li­sar­jaan au­to­maat­ti­vaih­teis­ton. Da­ci­an oi­val­ta­vaa ajat­te­lua to­dis­taa uu­den voi­ma­lin­jan si­joi­tus. Se on asen­net­tu Da­cia Jog­ge­riin niin tai­ta­vas­ti, et­tä ti­lois­ta ei tar­vit­se tin­kiä lain­kaan.

Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140 on ajos­sa la­tau­tu­va täys­hyb­ri­di. Moot­to­ri­na on Re­nault Grou­pis­sa muis­sa mal­leis­sa, ku­ten Re­nault Ar­ka­nas­sa ja Re­nault Cli­os­sa käy­tet­tä­vä 1,6-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin ja kah­den säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä, joka ke­hit­tää Da­cia Jog­ge­ris­sa 103 ki­lo­wat­tia (140 hv). Voi­maa on siis tul­lut 22 ki­lo­wat­tia (30 hv) li­sää mui­hin meil­lä myy­tä­viin Da­cia Jog­ge­rei­hin ver­rat­tu­na.

Liik­keel­le läh­de­tään ai­na säh­köl­lä, jol­la voi kau­pun­ki­a­jos­sa ede­tä jopa 80 pro­sent­tia ajas­ta. Jar­ru­tu­se­ner­gi­aa käy­te­tään tai­ta­vas­ti hy­väk­si, ja sen voi­mak­kuus on sää­det­tä­vis­sä. Niin­pä Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140:llä voi ajaa kol­men si­jas­ta pit­käl­ti yh­del­lä pol­ki­mel­la. Kyt­kin­tä ei ole lain­kaan ja jar­ru­a­kin tar­vit­see käyt­tää vain har­voin.

Uu­den Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140:n yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on kau­pun­ki­a­jos­sa jopa 40 pro­sent­tia pie­nem­pi kuin polt­to­moot­to­ril­la va­rus­te­tul­la. Kos­ka ku­lu­tus on erit­täin pie­ni, tan­kil­li­nen polt­to­ai­net­ta riit­tää (WLTP-nor­min mu­kai­nen ku­lu­tus) jopa yli 900 ki­lo­met­rin ajoon.

Uu­si voi­ma­lin­ja 7-paik­kai­seen Ext­re­meen

Da­cia Jog­ger -mal­lis­toon uu­si Hyb­rid 140 -voi­ma­lin­ja saa­daan kaik­kein suo­si­tuim­mak­si ar­vi­oi­tuun ver­si­oon, eli 7-paik­kai­seen Ext­re­meen. Sii­nä on hyvä va­ki­o­va­rus­te­lu, jo­hon kuu­lu­vat muun mu­as­sa 16-tuu­mai­set mus­tat ke­vyt­me­tal­li­van­teet, tum­men­ne­tut ta­ka­la­sit, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, säh­kö­käyt­töi­set ik­ku­nan­nos­ti­met kai­kis­sa ovis­sa, pe­ruu­tus­ka­me­ra, py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na sekä äly­a­vain­kort­ti.

Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140:een tu­lee kat­ta­van va­ki­o­va­rus­te­lun li­säk­si vie­lä säh­köi­nen kä­si­jar­ru, kä­te­vä säi­ly­tys­ti­lal­la va­rus­tet­tu kes­ki­kyy­när­no­ja ja vä­ril­li­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to. Va­ki­o­na 7-paik­kai­nen Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140 on ben­sii­ni­ver­si­on ta­paan mo­ni­puo­li­nen ja muun­nel­ta­va: kak­si taim­mais­ta is­tuin­ri­viä voi tait­taa eteen is­tui­no­saa myö­ten ja tar­vit­ta­es­sa kol­man­nen is­tuin­ri­vin is­tui­met voi jopa pois­taa au­tos­ta ko­ko­naan, joko yk­sit­täin tai yh­des­sä.

Da­cia Jog­ger Hyb­ri­dis­tä voi siis hel­pos­ti it­se muo­ka­ta myös vaik­ka 5-paik­kai­sen, erit­täin suu­rel­la ta­va­ra­ti­lal­la va­rus­te­tun far­ma­ri­au­ton.

Da­cia Jog­ger Hyb­rid 140 Ext­re­me mak­saa 7-paik­kai­se­na 29 399 eu­roa. Suo­meen uu­tuus saa­daan lop­pu­ke­vääs­tä.

Da­cia-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN