Pitkä konepelti ja lyhyet koriylitykset: Genesis GV70:n mittasuhteet ovat isompaan GV80:een nähden dynaamisemmat.
Genesis GV70: Loistobrändi lanseeraa uuden keskikokoisen SUV:n
Genesis esittelee pian GV70-katumaasturin, joka on brändin viides uusi malli suhteellisen lyhyen ajan sisällä.
Genesis-mallisto koostuu edelleen pääasiassa tyylikkäistä sedaneista. Ainoa todellinen perheystävällinen volyymimalli on tällä hetkellä ylellinen SUV GV80, joka saa pian seurakseen kompaktimman GV70:n.
Genesis GV70 voi olla jatkuvassa katumaasturien tulvassa osoittautua huomattavan onnistuneeksi. Luultavasti Genesis rantautuu ennen pitkää Euroopassa ainakin Saksaan.
Naamiointia ja QR-koodia
GV70 on edelleen voimakkaasti suojanaamioitu, mutta silti voidaan jo nähdä, että malli vaikuttaa isompaa sisarmalliaan dynaamisemmalta.
Takaosa on pyöristetympi ja kattoprofiilissa on enemmän coupé-otetta. Nürburgringin koeajovideoissa näkyvät pystysuorat pakoputket takana.
Uudessa SUV:ssa on myös tyypilliset Genesis-muotoilupiirteet, kuten kookas jäähdytinsäleikkö sekä vaakasuoraan jaetut etu- ja takavalot.
Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.
Sekoitus bensiinimoottoreita ja turbodieseleitä
Voimanlähteistä ei toistaiseksi ole varmuutta, mutta on kuitenkin todennäköistä, että GV70:een tulevat uusimman sukupolven Genesis-moottorit.
Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.
Tällöin yhtenä olisi 2,5-litrainen nelisylinterinen, 300-hevosvoimainen ja 3,0-litrainen V6, joka tuottaa GV80:ssa 380 hevosvoimaa, joten GV70:ssa teholukemaa voitaisiin hieman pienentää.
Iso 3,0-litrainen turbodiesel tuskin löytää tietään keskikokoluokan katumaasturiin, mutta sitä vastoin mahdollinen on nelisylinterinen turbodiesel, jonka iskutilavuus on kaksi litraa ja josta saadaan tehoa noin 200 hevosvoimaa.
Asiakkailla on todennäköisesti mahdollisuus valita nelivedon tai takavedon kesken, ja todennäköisesti vakiona on 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Genesis ei ole vielä ilmoittanut hintoja. Genesis GV70:n pitäisi tulla markkinoille Etelä-Koreassa vuonna 2021, ja koska Genesis suunnittelee edelleen laajentumistaan Euroopan markkinoille, myös X3:n kilpailija rantautuu todennäköisesti Saksaan lähitulevaisuudessa.
Auto Bild Moritz Doka / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Epikoret valkoisina
Ronja muutti unelmiensa perässä pohjoiseen
Uusi äänivarsi
Kardioidiaktiivi
Uusi NU-VISTA-levysoitinesivahvistin
Joulu saapuu Jumon saarelle
Kun pentodilla ajetaan pentodin suojahilaa
Brutaalia ääniarkkitehtuuria Tukholmasta
1800-luvun hirsitalo on antiikilla sisustettu
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Renault Filante Record 2025 - sähkötehokkuuden ennätys uuden vuoden kunniaksi
Hybridiautot ovat eurooppalaisten autoilijoiden suosikkeja
Käyttövoimien vuoristorata pysähtyi – vaihtoautokaupassa revitään nyt käsistä niin ladattavat kuin kestosuosikitkin
Koko Volkswagen-henkilöautomallistoon viiden vuoden takuu
Kansainvälinen Vuoden Pakettiauto sai hinnat Suomessa
Uuden sukupolven Nissan LEAF tuo EV36Zero-vision eloon
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Uusi Toyota Aygo X Hybrid sai hinnat
Esittelyssä uusi Kia Seltos
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI