Pitkä konepelti ja lyhyet koriylitykset: Genesis GV70:n mittasuhteet ovat isompaan GV80:een nähden dynaamisemmat.
Genesis GV70: Loistobrändi lanseeraa uuden keskikokoisen SUV:n
Genesis esittelee pian GV70-katumaasturin, joka on brändin viides uusi malli suhteellisen lyhyen ajan sisällä.
Genesis-mallisto koostuu edelleen pääasiassa tyylikkäistä sedaneista. Ainoa todellinen perheystävällinen volyymimalli on tällä hetkellä ylellinen SUV GV80, joka saa pian seurakseen kompaktimman GV70:n.
Genesis GV70 voi olla jatkuvassa katumaasturien tulvassa osoittautua huomattavan onnistuneeksi. Luultavasti Genesis rantautuu ennen pitkää Euroopassa ainakin Saksaan.
Naamiointia ja QR-koodia
GV70 on edelleen voimakkaasti suojanaamioitu, mutta silti voidaan jo nähdä, että malli vaikuttaa isompaa sisarmalliaan dynaamisemmalta.
Takaosa on pyöristetympi ja kattoprofiilissa on enemmän coupé-otetta. Nürburgringin koeajovideoissa näkyvät pystysuorat pakoputket takana.
Uudessa SUV:ssa on myös tyypilliset Genesis-muotoilupiirteet, kuten kookas jäähdytinsäleikkö sekä vaakasuoraan jaetut etu- ja takavalot.
Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.
Sekoitus bensiinimoottoreita ja turbodieseleitä
Voimanlähteistä ei toistaiseksi ole varmuutta, mutta on kuitenkin todennäköistä, että GV70:een tulevat uusimman sukupolven Genesis-moottorit.
Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.
Tällöin yhtenä olisi 2,5-litrainen nelisylinterinen, 300-hevosvoimainen ja 3,0-litrainen V6, joka tuottaa GV80:ssa 380 hevosvoimaa, joten GV70:ssa teholukemaa voitaisiin hieman pienentää.
Iso 3,0-litrainen turbodiesel tuskin löytää tietään keskikokoluokan katumaasturiin, mutta sitä vastoin mahdollinen on nelisylinterinen turbodiesel, jonka iskutilavuus on kaksi litraa ja josta saadaan tehoa noin 200 hevosvoimaa.
Asiakkailla on todennäköisesti mahdollisuus valita nelivedon tai takavedon kesken, ja todennäköisesti vakiona on 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Genesis ei ole vielä ilmoittanut hintoja. Genesis GV70:n pitäisi tulla markkinoille Etelä-Koreassa vuonna 2021, ja koska Genesis suunnittelee edelleen laajentumistaan Euroopan markkinoille, myös X3:n kilpailija rantautuu todennäköisesti Saksaan lähitulevaisuudessa.
Auto Bild Moritz Doka / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Renault Twingo E-Tech electric - ikonin paluu täyssähköisenä
Uusi Golf GTI Edition 50 -juhlamalli – Suomeen vain 25 kappaleen rajoitettu erä
Tällainen on uudistettu SEAT Arona
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Klassikon vuosipäivä
Oranssi on uusi musta
Michell Audion uudet soittimet
Rakkaudella remontoitu torppa sisustettiin 1920-luvun tyyliin
Järkkymätön perusta
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Uusi mies ohjaksissa
Kristalliunelmia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
FOKUS MEDIA
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Klassikon vuosipäivä
Oranssi on uusi musta
Michell Audion uudet soittimet
Rakkaudella remontoitu torppa sisustettiin 1920-luvun tyyliin
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Renault Twingo E-Tech electric - ikonin paluu täyssähköisenä
Uusi Golf GTI Edition 50 -juhlamalli – Suomeen vain 25 kappaleen rajoitettu erä
Tällainen on uudistettu SEAT Arona
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ