Pitkä konepelti ja lyhyet koriylitykset: Genesis GV70:n mittasuhteet ovat isompaan GV80:een nähden dynaamisemmat.
Genesis GV70: Loistobrändi lanseeraa uuden keskikokoisen SUV:n
Genesis esittelee pian GV70-katumaasturin, joka on brändin viides uusi malli suhteellisen lyhyen ajan sisällä.
Genesis-mallisto koostuu edelleen pääasiassa tyylikkäistä sedaneista. Ainoa todellinen perheystävällinen volyymimalli on tällä hetkellä ylellinen SUV GV80, joka saa pian seurakseen kompaktimman GV70:n.
Genesis GV70 voi olla jatkuvassa katumaasturien tulvassa osoittautua huomattavan onnistuneeksi. Luultavasti Genesis rantautuu ennen pitkää Euroopassa ainakin Saksaan.
Naamiointia ja QR-koodia
GV70 on edelleen voimakkaasti suojanaamioitu, mutta silti voidaan jo nähdä, että malli vaikuttaa isompaa sisarmalliaan dynaamisemmalta.
Takaosa on pyöristetympi ja kattoprofiilissa on enemmän coupé-otetta. Nürburgringin koeajovideoissa näkyvät pystysuorat pakoputket takana.
Uudessa SUV:ssa on myös tyypilliset Genesis-muotoilupiirteet, kuten kookas jäähdytinsäleikkö sekä vaakasuoraan jaetut etu- ja takavalot.
Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.
Sekoitus bensiinimoottoreita ja turbodieseleitä
Voimanlähteistä ei toistaiseksi ole varmuutta, mutta on kuitenkin todennäköistä, että GV70:een tulevat uusimman sukupolven Genesis-moottorit.
Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.
Tällöin yhtenä olisi 2,5-litrainen nelisylinterinen, 300-hevosvoimainen ja 3,0-litrainen V6, joka tuottaa GV80:ssa 380 hevosvoimaa, joten GV70:ssa teholukemaa voitaisiin hieman pienentää.
Iso 3,0-litrainen turbodiesel tuskin löytää tietään keskikokoluokan katumaasturiin, mutta sitä vastoin mahdollinen on nelisylinterinen turbodiesel, jonka iskutilavuus on kaksi litraa ja josta saadaan tehoa noin 200 hevosvoimaa.
Asiakkailla on todennäköisesti mahdollisuus valita nelivedon tai takavedon kesken, ja todennäköisesti vakiona on 8-nopeuksinen automaattivaihteisto.
Genesis ei ole vielä ilmoittanut hintoja. Genesis GV70:n pitäisi tulla markkinoille Etelä-Koreassa vuonna 2021, ja koska Genesis suunnittelee edelleen laajentumistaan Euroopan markkinoille, myös X3:n kilpailija rantautuu todennäköisesti Saksaan lähitulevaisuudessa.
Auto Bild Moritz Doka / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Oranssi soitin
Kun usb ei enää kelpaa
Dipolikaiutin Kreikasta
Cambridge Audiolta uusi päätevahvistin
Pro-Jectin uusi striimerivahvistin
Tasokas verkkokytkin Singaporesta
Demokraattisempaan suuntaan
Wharfedalen uusi evoluutio
Älykästä ilmanvaihtoa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL