Pitkä konepelti ja lyhyet koriylitykset: Genesis GV70:n mittasuhteet ovat isompaan GV80:een nähden dynaamisemmat.

Pitkä konepelti ja lyhyet koriylitykset: Genesis GV70:n mittasuhteet ovat isompaan GV80:een nähden dynaamisemmat.

Genesis GV70: Loistobrändi lanseeraa uuden keskikokoisen SUV:n

Genesis esittelee pian GV70-katumaasturin, joka on brändin viides uusi malli suhteellisen lyhyen ajan sisällä.

Auto Bild.Uutiset

Ge­ne­sis-mal­lis­to koos­tuu edel­leen pää­a­si­as­sa tyy­lik­käis­tä se­da­neis­ta. Ai­noa to­del­li­nen per­heys­tä­väl­li­nen vo­lyy­mi­mal­li on täl­lä het­kel­lä ylel­li­nen SUV GV80, joka saa pian seu­rak­seen kom­pak­tim­man GV70:n.

Ge­ne­sis GV70 voi ol­la jat­ku­vas­sa ka­tu­maas­tu­rien tul­vas­sa osoit­tau­tua huo­mat­ta­van on­nis­tu­neek­si. Luul­ta­vas­ti Ge­ne­sis ran­tau­tuu en­nen pit­kää Eu­roo­pas­sa ai­na­kin Sak­saan.

Naa­mi­oin­tia ja QR-koo­dia

GV70 on edel­leen voi­mak­kaas­ti suo­ja­naa­mi­oi­tu, mut­ta sil­ti voi­daan jo näh­dä, et­tä mal­li vai­kut­taa isom­paa si­sar­mal­li­aan dy­naa­mi­sem­mal­ta.

Ta­ka­o­sa on pyö­ris­te­tym­pi ja kat­top­ro­fii­lis­sa on enem­män coupé-otet­ta. Nürburg­rin­gin ko­ea­jo­vi­de­ois­sa nä­ky­vät pys­ty­suo­rat pa­ko­put­ket ta­ka­na.

Uu­des­sa SUV:ssa on myös tyy­pil­li­set Ge­ne­sis-muo­toi­lu­piir­teet, ku­ten koo­kas jääh­dy­tin­sä­leik­kö sekä vaa­ka­suo­raan ja­e­tut etu- ja ta­ka­va­lot.

Haus­ka­na yk­si­tyis­koh­ta­na QR-koo­di in­teg­roi­tiin suo­ja­naa­mi­oin­ti­kal­voon. Jo­kai­nen, joka nä­kee mal­lin tes­ti­ko­ea­jol­la, voi skan­na­ta koo­din ja op­pia li­sää eri­tyi­ses­tä naa­mi­oin­ti­kal­vos­ta. Ge­ne­si­sin mu­kaan ti­mant­ti­ku­vio löy­tyy tu­le­vai­suu­des­sa jois­ta­kin suun­nit­te­lun yk­si­tyis­koh­dis­ta.

Se­koi­tus ben­sii­ni­moot­to­rei­ta ja tur­bo­die­se­lei­tä

Voi­man­läh­teis­tä ei tois­tai­sek­si ole var­muut­ta, mut­ta on kui­ten­kin to­den­nä­köis­tä, et­tä GV70:een tu­le­vat uu­sim­man su­ku­pol­ven Ge­ne­sis-moot­to­rit.

Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.

Hauskana yksityiskohtana QR-koodi integroitiin suojanaamiointikalvoon. Jokainen, joka näkee mallin testikoeajolla, voi skannata koodin ja oppia lisää erityisestä naamiointikalvosta. Genesisin mukaan timanttikuvio löytyy tulevaisuudessa joistakin suunnittelun yksityiskohdista.

Täl­löin yh­te­nä oli­si 2,5-lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen, 300-he­vos­voi­mai­nen ja 3,0-lit­rai­nen V6, joka tuot­taa GV80:ssa 380 he­vos­voi­maa, jo­ten GV70:ssa te­ho­lu­ke­maa voi­tai­siin hie­man pie­nen­tää.

Iso 3,0-lit­rai­nen tur­bo­die­sel tus­kin löy­tää tie­tään kes­ki­ko­ko­luo­kan ka­tu­maas­tu­riin, mut­ta sitä vas­toin mah­dol­li­nen on ne­li­sy­lin­te­ri­nen tur­bo­die­sel, jon­ka is­ku­ti­la­vuus on kak­si lit­raa ja jos­ta saa­daan te­hoa noin 200 he­vos­voi­maa.

Asi­ak­kail­la on to­den­nä­köi­ses­ti mah­dol­li­suus va­li­ta ne­li­ve­don tai ta­ka­ve­don kes­ken, ja to­den­nä­köi­ses­ti va­ki­o­na on 8-no­peuk­si­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to.

Ge­ne­sis ei ole vie­lä il­moit­ta­nut hin­to­ja. Ge­ne­sis GV70:n pi­täi­si tul­la mark­ki­noil­le Ete­lä-Ko­re­as­sa vuon­na 2021, ja kos­ka Ge­ne­sis suun­nit­te­lee edel­leen laa­jen­tu­mis­taan Eu­roo­pan mark­ki­noil­le, myös X3:n kil­pai­li­ja ran­tau­tuu to­den­nä­köi­ses­ti Sak­saan lä­hi­tu­le­vai­suu­des­sa.

Au­to Bild Mo­ritz Doka / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN