Ensimmäiset E-sarjan sedan-versiot saapuvat Suomeen syyskuussa ja ensimmäiset farmarikoriset 4. vuosineljänneksen alussa.

Ensimmäiset E-sarjan sedan-versiot saapuvat Suomeen syyskuussa ja ensimmäiset farmarikoriset 4. vuosineljänneksen alussa.

Mercedes-Benz AG – Communicati

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Mercedes-Benzin E-sarjan akseliväli piteni 22 mm – takaistuimen tilat kasvoivat. Valin­nais­va­rus­teena on saatavilla koko kojelaudan levyinen MBUX Superscreen -näyttö.

Auto Bild.Uutiset

Mer­ce­des-Ben­zin uu­si E-sar­jan se­dan (W 214) tar­jo­aa en­tis­tä enem­män ti­laa, mu­ka­vuut­ta ja ylel­lis­tä ajo­ko­ke­mus­ta.

E-sar­jan mi­tat ovat (pi­tuus/le­veys/kor­keus) 4949/1880/1468 mil­liä. Ak­se­li­vä­li on 22 mil­liä pi­dem­pi kuin en­nen ja nyt 2961 mil­liä, mikä tuo li­sää väl­jyyt­tä ta­ka­jal­ka­ti­loi­hin.

Si­sä­ti­lat ovat lä­hes S-sar­jan mit­tai­set; esi­mer­kik­si ta­kais­tui­men le­veys on 1 519 mm, eli 25 mm enem­män kuin edel­tä­jäs­sä. Se­dan-mal­lin ta­va­ra­ti­lan koko on 540 lit­raa.

Molemmista korimalleista saadaan heti maahan bensiinimoottoriset lataushybridit. Mallistot täydentyvät myöhemmin diesellataushybrideillä.

Molemmista korimalleista saadaan heti maahan bensiinimoottoriset lataushybridit. Mallistot täydentyvät myöhemmin diesellataushybrideillä.

Mercedes-Benz AG – Communicati

Sisällä valinnaisvarusteisiin kuuluvat esimerkiksi koko kojelaudan levyinen MBUX Superscreen-näyttö sekä 21 kaiuttimen Burmester-äänentoisto, joka tarjoaa Dolby Atmos -tason kuunteluelämyksen.

Sisällä valinnaisvarusteisiin kuuluvat esimerkiksi koko kojelaudan levyinen MBUX Superscreen-näyttö sekä 21 kaiuttimen Burmester-äänentoisto, joka tarjoaa Dolby Atmos -tason kuunteluelämyksen.

Mercedes-Benz AG – Communicati

Passiivisiin turvavarusteisiin kuuluvat muun muassa A-pilarista C-pilariin asti ulottuvat ikkunaturvatyynyt, kuljettajan polviturvatyyny sekä etuistuinten väliin asennettu turvatyyny.

Passiivisiin turvavarusteisiin kuuluvat muun muassa A-pilarista C-pilariin asti ulottuvat ikkunaturvatyynyt, kuljettajan polviturvatyyny sekä etuistuinten väliin asennettu turvatyyny.

Mercedes-Benz AG – Communicati

Akseliväli on 22 milliä pidempi kuin ennen ja nyt 2 961 milliä, mikä tuo lisää väljyyttä takajalkatiloihin.

Akseliväli on 22 milliä pidempi kuin ennen ja nyt 2 961 milliä, mikä tuo lisää väljyyttä takajalkatiloihin.

Mercedes-Benz AG – Communicati

Uut­ta Mer­ce­des-Ben­zin E-sar­jaa luon­neh­ti­vat ly­hyt etu­y­li­tys, pit­kä ko­ne­pel­ti ja näyt­tä­vän koo­kas etu­sä­leik­kö (Prog­res­si­ve/Clas­sic), jon­ka kor­ke­a­kiil­toi­nen mus­ta väri viit­taa Mer­ce­des-EQ-säh­kö­au­toi­hin.

Si­säl­lä va­lin­nais­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat esi­mer­kik­si koko ko­je­lau­dan le­vyi­nen MBUX Su­persc­reen-näyt­tö sekä 21 kai­ut­ti­men Bur­mes­ter-ää­nen­tois­to, joka tar­jo­aa Dol­by At­mos -ta­son kuun­te­lu­e­lä­myk­sen.

Led-va­lo­nau­hoil­la to­teu­tet­tu tun­nel­ma­va­lais­tus ulot­tuu koko ko­je­lau­dan läpi ai­na etuo­viin saak­ka.

Pas­sii­vi­siin tur­va­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat muun mu­as­sa A-pi­la­ris­ta C-pi­la­riin as­ti ulot­tu­vat ik­ku­na­tur­va­tyy­nyt, kul­jet­ta­jan pol­vi­tur­va­tyy­ny sekä etuis­tuin­ten vä­liin asen­net­tu tur­va­tyy­ny.

Au­toon on saa­ta­vis­sa di­gi­taa­li­nen avain, jon­ka voi asen­taa iP­ho­ne-pu­he­li­meen tai Ap­p­le Watch -äly­kel­loon. Sen voi ja­kaa jopa 16 ih­mi­sen kans­sa, mikä mah­dol­lis­taa vai­vat­to­man au­ton käy­tön esi­mer­kik­si per­heen­jä­sen­ten kes­ken.

Va­lin­nais­va­rus­tee­na saa­ta­vaan Tek­no­lo­gia-va­rus­te­pa­ket­tiin kuu­lu­vat il­ma­jou­si­tus, ADS+-is­kun­vai­men­nus sekä ne­li­pyö­rä­oh­jaus, jos­sa ta­ka­pyö­rien kään­tö­kul­ma on 4,5 as­tet­ta. Se pie­nen­tää kään­töym­py­rää jopa 90 sen­til­lä 11,1 met­riin. E-sar­jan il­man­vas­tus­ker­roin on 0.23 ja etuo­san tuu­li­pin­ta-ala 0,236 ne­li­ö­met­riä.

Va­ki­o­na 11 kW:n AC-la­tu­ri – li­sä­va­rus­tee­na 55 kW:n DC-la­taus

Uu­den E-sar­jan myy­dyim­mät mal­lit ovat nel­jän­nen su­ku­pol­ven pis­to­ke­la­dat­ta­via hyb­ri­de­jä, joi­ta on kaik­ki­aan kol­me.

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä on nyt jopa 115 ki­lo­met­riä la­tauk­sel­la.

La­taus­hyb­ri­dit ot­ta­vat ener­gi­aa tal­teen jopa 100 kW:n te­hol­la. Va­ki­o­va­rus­tee­na au­tois­sa on 11 kW:n si­säi­nen AC-la­tu­ri.

Mercedes-Benz E-sarja AMG Line.

Mercedes-Benz E-sarja AMG Line.

Mercedes-Benz AG – Communicati

Li­sä­va­rus­tei­sen 55 kW:n DC-la­tu­rin avul­la akus­to la­tau­tuu täy­teen jopa 30 mi­nuu­tis­sa.

Muut uu­den E-sar­jan mal­li­ver­si­ot ovat ke­vyt­hyb­ri­de­jä (E 200, E 220 d, E 220 d 4Ma­tic).

En­sim­mäi­set E-sar­jan au­tot Suo­meen syys­kuus­sa

Nyt esi­tel­tä­vää E-sar­jan uut­ta se­da­nia seu­raa far­ma­ri­mal­lin en­sie­sit­te­ly ke­sä­kuus­sa. Se­da­nin Suo­men-hin­nas­to jul­kais­taan hei­nä­kuus­sa ja far­ma­ri­mal­lin elo­kuus­sa.

En­sim­mäi­set E-sar­jan se­dan-ver­si­ot saa­pu­vat Suo­meen syys­kuus­sa ja en­sim­mäi­set far­ma­ri­ko­ri­set 4. vuo­si­nel­jän­nek­sen alus­sa.

Mo­lem­mis­ta ko­ri­mal­leis­ta saa­daan heti maa­han ben­sii­ni­moot­to­ri­set la­taus­hyb­ri­dit. Mal­lis­tot täy­den­ty­vät myö­hem­min die­sel­la­taus­hyb­ri­deil­lä.

Mer­ce­des-Benz -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

E 300 e E 300 e 4Ma­tic E 400 e 4Ma­tic

Is­ku­ti­la­vuus cm3

1999 1999 1999

Polt­to­moot­to­ri kW/hv/r/min

150/204/320 150/204/320 185/252/400

Säh­kö­moot­to­ri kW/hv/Nm

95/129/440 95/129/440 95/129/440

Jär­jes­tel­män teho kW/Nm

230/550 230/550 280/650

Ak­ku kWh

25,4 25,4 25,4

Ku­lu­tus (WLTP) l/100 km

0,5–0,8 0,6–0,9 0,6–0,9

Toi­min­ta­mat­ka säh­köl­lä (WLTP) km

97–115 95–109 95–109

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Kaupallinen yhteistyö

Renault

Renault Master -mallisto laajenee ja monipuolistuu

Auto Bild.Uutiset

Renault

Renault Master -mallisto laajenee ja monipuolistuu

Auto Bild.Uutiset

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!