Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Peugeotin uudet nelivetoiset lippulaivamallit vievät malliston suorituskyvyn uudelle tasolle.
Nelivetoiset Dual Motor -versiot tulevat tarjolle sekä E-3008- että E-5008-malleihin.
Peugeot on esitellyt kolmannen sähköisen voimalinjaversio E-3008- ja E-5008-malleihin. Tähän saakka molemmat mallit ovat olleet tilattavissa kahdella akkukoolla ja nyt mallistoon on tulossa 325-hevosvoimaiset nelivetoiset Dual Motor -versiot. Näissä yhdistyvät vaikuttava suorituskyky, taloudellisuus sekä nelivedon tuoma turvallisuus. Uusimman lisäyksen myötä Peugeotin henkilöautomallistosta löytyy jo 12 täysin sähköistä vaihtoehtoa.
Dual Motor -malleja vauhdittavat kaksi sähkömoottori. Etuakselilta löytyvä tarjoaa tehoa 213 hevosvoimaa ja takamoottori tarjoaa 112 hevosvoimaa. Yhteistehoa on käytettävissä 325 hevosvoimaa ja vääntölukemaksi kirjataan 509 newtonmetriä. Näiden lukemien myötä E-3008 Dual Motor saavuttaa 100 km/h nopeuden 6,0 sekunnissa ja E-5008 Dual Motor selviää samasta kiihdytyksestä 6,5 sekunnissa. Ohituskiihtyvyys välillä 80-120 km/h on vaikuttava 3,8 sekuntia E-3008:n korissa ja isoveljen tapauksessa 4,0 sekuntia.
Myös alustaa on säädetty vastaamaan suorituskykyä. Päivityksiä ovat saaneet esimerkiksi kallistuksenvakaajat, jouset, iskunvaimentimet sekä ohjaus. Muutoksilla Peugeot haluaa varmistaa uusien lippulaivamallien tarjoavan parhaan mahdollisen ajokokemuksen.
Ajotilat tilanteen mukaan
Peugeot E-3008 Dual Motor ja E-5008 Dual Motor tarjoavat kuljettajan valittavaksi neljä ajotilaa. Valinta vaikuttaa muun muassa käytettävissä olevaan tehoon, voiman jakautumiseen sekä luistoneston toimintaan.
- Normal – käytettävissä 313 hv ja 450 Nm, etuvetopainotteinen
- 4WD – käytettävissä 325 hv ja 509 Nm, vetosuhde matalissa nopeuksissa 50:50
- Sport – käytettävissä 325 hv ja 509 Nm, vetosuhde 60:40
- Eco – käytettävissä 213 hv ja 343 Nm, eteneminen vain etumoottorin voimalla
Ajotilasta riippumatta täysi teho tulee käyttöön turvallisuussyistä, jos kaasupoljin painetaan täysin pohjaan. Kun takamoottoria ei ajotilanteessa tarvita, se vapautetaan alennusvaihteen yhteydestä löytyvällä kytkimellä kulutuksen pienentämiseksi.
Peugeotin uudet täyssähköiset nelivedot hyödyntävät energianlähteenään 73 kWh:n litium-ioniakustoa. Mallien WLTP:n mukaiset toimintamatkat ovat E-3008 Dual Motorin kohdalla 490 kilometriä ja E-5008 Dual Motorin tapauksessa 467 kilometriä. Tehokkaan 160 kW:n pikalatauksen ansiosta lataaminen varausvälillä 20-80 % kestään vain 30 minuuttia.
Dual Motor -versiot ovat tärkeä laajennus Peugeotin sähköautomallistoon. Nelivetoisuus nostaa näiden mallien suorituskyvyn ja käytettävyyden uudelle tasolle. E-3008 tarjoaa linjakkaan korin pariksi ihastuttavan ajettavuuden, ja E-5008 on yksi harvoista 7-istuinpaikkaa tarjoavista nelivetoisista täyssähköautoista.
Peugeot E-3008 Dual Motorin ja E-5008 Dual Motorin hinnat julkaistaan kesän aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen syksyllä.
AutoBild / Peugeot
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Auto Bild 13/2025 on kaupoissa
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Eleganttia ranskalaista viimeistelyä
Moonin uusi suoratoistovahvistin
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Primare alkukielellä
Hanan uusi lippulaiva
20 kullattua kuuloketta
Unitran ensimmäinen dac
Fynen uusi bassokaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Täyssähköinen Cayenne – tulevan Porsche-mallin sisätilat ovat innovatiiviset, digitaaliset ja yksilölliset
Mökkiteiden sankari Jeep Avenger saa uudet Black Edition -mallit – useiden tuhansien eurojen asiakasetu
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai Tucson uudistuu
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ