Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki

EV6 GT saapuu uudistuneena.

Auto Bild.Uutiset

Kian mal­lis­ton suo­ri­tus­ky­kyi­sim­män au­ton, EV6 GT:n, hin­nat ovat nyt jul­kais­tut. Mal­li­vuo­den 2025 EV6 GT:n hin­nat al­ka­vat 68 690 eu­ros­ta. Uu­si EV6 GT on ää­rim­mäi­sen kat­ta­vas­ti va­rus­tel­tu si­säl­tä­en käy­tän­nös­sä kat­so­en kaik­ki va­rus­teet va­ki­o­na. Li­sä­va­rus­te­lis­tal­ta löy­ty­vät uu­dis­tu­nees­ta EV6:sta tu­tut me­tal­li- ja mat­ta­vä­rit sekä pa­no­raa­ma­kat­to­luuk­ku.

Hin­nan vas­tik­kee­na kul­jet­ta­jal­la on oi­ke­an jal­kan­sa al­la jopa 650 he­vos­voi­maa, joka on Kian his­to­ri­an kor­kein lu­ke­ma. Launch Cont­rol -ti­las­sa käy­tet­tä­vä mak­si­mi­te­ho kiih­dyt­tää au­ton 0-100 km/h vain 3,5 se­kun­nis­sa. Myös kan­ta­ma on kas­va­nut edel­li­ses­tä mal­lis­ta suu­rem­man 84 kWh:n akus­ton myö­tä; WLTP-mit­taus­ta­van mu­kai­nen toi­min­ta­mat­ka on nyt 450 ki­lo­met­riä. La­taus­no­peus säi­lyy muut­tu­mat­to­ma­na EV6:sta 800 vol­tin ark­ki­teh­tuu­rin myö­tä, jon­ka avul­la 10-80 % la­tau­sai­ka on vain 18 mi­nuut­tia mak­si­mi­te­hol­la 258 kW.

EV6 GT tar­jo­aa sä­väyt­tä­vän ajo­ko­ke­muk­sen Vir­tu­al Gear Shift -vir­tu­aa­li­vaih­teis­ton sekä Ac­ti­ve Sound De­sign -ää­ni­suun­nit­te­lun avul­la. Ai­nut­laa­tuis­ta ajo­ko­ke­mus­ta vah­vis­te­taan en­ti­ses­tään useil­la ajet­ta­vuu­teen kes­kit­ty­neil­lä pa­ran­nuk­sil­la eri­tyi­ses­ti au­ton alus­tan puo­lel­la. Säh­kö­sää­töi­nen jou­si­tus (ECS), suo­ri­tus­ky­kyi­sem­pi is­kun­vai­men­nus, sekä jat­ko­ke­hi­tet­ty oh­jaus tuo­vat va­kaut­ta, hal­lit­ta­vuut­ta, ja it­se­var­muut­ta kai­kis­sa no­peuk­sis­sa.

Ur­hei­lul­li­suus nä­kyy EV6 GT:ssä myös si­sä­ti­lois­sa. Eri­tyi­set säh­kö­sää­töi­set GT-kup­pi­pen­kit läm­mi­tyk­sel­lä ja tuu­le­tuk­sel­la, uu­del­leen­muo­toil­tu ur­hei­lul­li­nen oh­jaus­pyö­rä, ko­je­lau­dan GT-mal­lei­hin eksk­lu­sii­vi­nen ku­vi­oin­ti sekä GT-gra­fii­kat kah­des­sa 12,3-tuu­mai­ses­sa kos­ke­tus­näy­tös­sä luo­vat ai­nut­laa­tui­sen ym­pä­ris­tön oh­jaa­mos­sa. Kos­ke­tus­näyt­tö­jen käyt­tö­liit­ty­mä on päi­vi­tet­ty uu­teen CCnC-jär­jes­tel­mään, joka tu­kee OTA-päi­vi­tyk­siä sekä on­li­ne-pal­ve­lui­ta. Ul­ko­puo­len muu­tok­siin lu­keu­tu­vat ne­on­vih­re­ät jar­ru­sa­tu­lat, uu­del­leen­muo­toil­lut ta­ka­pus­ku­ri ja ta­ka­dif­fuu­so­ri, sekä etu­pus­ku­ri ja etu­sä­leik­kö.

Kian suo­ri­tus­ky­kyi­nen ja ur­hei­lul­li­nen GT-mal­lis­to laa­jen­tuu lä­hi­tu­le­vai­suu­des­sa lip­pu­lai­va­mal­lin EV9:n GT-ver­si­ol­la, jos­sa 3-ri­vi­nen SUV yh­dis­tyy yli 500-he­vos­voi­mai­seen ne­li­ve­to­voi­ma­lin­jaan ja ur­hei­lul­li­seen ajet­ta­vuu­teen.

Au­to­Bild / KIA

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

K-Auto

K-Auto luottaa tulevaisuuteen markkinoiden hankaluuksista huolimatta

Auto Bild.Uutiset

K-Auto

K-Auto luottaa tulevaisuuteen markkinoiden hankaluuksista huolimatta

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN