Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.
GM-DESIGN
Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!
Kaikkien aikojen ensimmäisessä eAWD Corvette E-Rayssä sovelletaan kehittynyttä sähkömoottoria 6,2-litraisen pikkulohko-V8:n (LT2) seurana. Nelivetoinen Vette kiihtyy nollasta sataan nopeammin kuin koskaan.
Tasan 70 vuotta sen jälkeen, kun Corvette debytoi Motorama-näyttelyssä, New Yorkissa vuonna 1953, Chevrolet esittelee kaikkien aikojen ensimmäisen sähköistetyn Corvetten varustettuna nelivedolla, tehokkaalla 6,2-litraisella LT2- pikkulohko-V8:lla sekä sähkömoottorilla.
Malli tuntee nimen E-Ray.
General Motorsin toimitusjohtaja Mark Reuss toteaa "E-Rayn, ensimmäisen sähköistetyn nelivetoisen Corvetten laajentavan lupauksia siitä, mitä Corvette voi tarjota."
Corvette E-Ray on saatavilla sekä irrotettavalla kovakatolla varustettuna coupena että hardtop avona.
GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.
GM-DESIGN
Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa.
Lähes välittömän alaväännön tuottama ”työntövoiman” tunne on Corvetten ajokokemuksen ydin, ja E-Rayssa sitä löytyy runsaasti. GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle.
Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille. 1,9 kWh:n akusto sijaitsee istuinten välissä. E-Rayn järjestelmätehoksi ilmoitetaan 655 hevosvoimaa.
Älykäs neliveto
* Corvette E-Rayn älykäs eAWD-järjestelmä opiskelee jatkuvasti ajoradan pintaa, ja mukautuu saumattomasti pito-olosuhteisiin sekä kuljettajien tarpeisiin. E-Rayn eAWD-järjestelmä antaa lisävoimaa etupyöriin ajon aikana sekä heikosti pitävällä pinnalla, mikä kohentaa vakautta.
* Corvette E-Rayssa ei käytetä pistokelatausta, vaan itselataavan hybridin akusto latautuu rullaus- ja jarrutusenergialla sekä normaalin ajon aikana.
* Täysin uuden Corvette E-Rayn lisäominaisuuksia ja teknologioita ovat esimerkiksi:
* Stealth Mode, eli sähköinen ajotila kadulle; voidaan käyttää jopa 72 km/h (45 mph) nopeudella
* Uusi, kevyt 12 V litium-ioniakku tukee LT2 V8:n Start/Stop -toimintoa
* Vakiona olevat Brembon hiilikuitu-keraamiset jarrulevyt varmistavat optimaalisen jarrutustehon
Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.
GM-DESIGN
Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.
GM-DESIGN
* Vakiona elektroninen Magnetic Ride Control 4.0 -iskunvaimennus, jossa on kolme erilaista asetusta
* Etu-/taka-akselistolla 20- ja 21-tuumaiset vanteet ja Michelin Pilot Sport -renkaat. Michelin Pilot Sport 4S -renkaat ovat saatavilla valinnaisen Performance-varustepaketin yhteydessä
* Kori on 3,6 tuumaa leveämpi kuin Corvette Stingrayssa
* Äänikokemus ilmentää auton hallitsevaa läsnäoloa. Sähköinen etumoottori toimii harmoniassa LT2-moottorin kanssa
* Enemmän avustinjärjestelmiä (kaikissa 2024 Corvette-malleissa), mukaan lukien kaistavahti, törmäysvaroitin sekä ja automaattinen hätäjarrutus.
Corvette E-Ray-design- kohokohtiin lukeutuvat:
* 14 koriväriä – mukaan lukien uudet Riptide Blue, Seawolf Grey sekä kaktuksen värinen Cacti
* E-Ray-koriraidoituspaketti Electric Blue
* Valinnaiset mustat pakoputket
* Valinnaiset hiilikuituiset vanteet sekä muut hiilikuitukomponentit
E-Rayssä on myös upouusi Artemis Dipped -verhoilu, jossa on syvänvihreitä sävyjä lähes kaikilla sisäpinnoilla, ja joka on saatavana yksinomaan 2024 Corvetteihin.
Lisäksi konsolissa on uudet Charge+- ja Stop/Start-painikkeet, sekä päivityksiä multimediajärjestelmään ja digimittaristoon.
Corvette-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kuulain sävyin sisustettu CLT-talo nousi Oulujoen varteen
Sotilasstandardeja kuulokkeille
Ihmelapsi
Cabassen kotiteatterihelmet
MSB:n uusi, ekstreemi da-muunnin
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
Perlistenin uusi A-sarja
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL