Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.

Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.

GM-DESIGN

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Kaikkien aikojen ensimmäisessä eAWD Corvette E-Rayssä sovelletaan kehittynyttä sähkömoottoria 6,2-litraisen pikkulohko-V8:n (LT2) seurana. Nelivetoinen Vette kiihtyy nollasta sataan nopeammin kuin koskaan.

Auto Bild.Superautot

Ta­san 70 vuot­ta sen jäl­keen, kun Cor­vet­te de­by­toi Mo­to­ra­ma-näyt­te­lys­sä, New Yor­kis­sa vuon­na 1953, Chev­ro­let esit­te­lee kaik­kien ai­ko­jen en­sim­mäi­sen säh­köis­te­tyn Cor­vet­ten va­rus­tet­tu­na ne­li­ve­dol­la, te­hok­kaal­la 6,2-lit­rai­sel­la LT2- pik­ku­loh­ko-V8:lla sekä säh­kö­moot­to­ril­la.

Mal­li tun­tee ni­men E-Ray.

Ge­ne­ral Mo­tor­sin toi­mi­tus­joh­ta­ja Mark Reuss to­te­aa "E-Rayn, en­sim­mäi­sen säh­köis­te­tyn ne­li­ve­toi­sen Cor­vet­ten laa­jen­ta­van lu­pauk­sia sii­tä, mitä Cor­vet­te voi tar­jo­ta."

Cor­vet­te E-Ray on saa­ta­vil­la sekä ir­ro­tet­ta­val­la ko­va­ka­tol­la va­rus­tet­tu­na cou­pe­na et­tä hard­top avo­na.

GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.

GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.

GM-DESIGN

Cor­vet­te E-Ray on his­to­ri­an no­pein tuo­tan­to-Cor­vet­te, joka kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 2,5 se­kun­nis­sa, sekä sel­vit­tää vart­ti­mai­lin kiih­ty­vyy­den erit­täin no­pe­as­sa 10,5 se­kun­nis­sa.

Lä­hes vä­lit­tö­män ala­vään­nön tuot­ta­ma ”työn­tö­voi­man” tun­ne on Cor­vet­ten ajo­ko­ke­muk­sen ydin, ja E-Ra­ys­sa sitä löy­tyy run­saas­ti. GM:n 6,2-lit­rai­nen pik­ku­loh­ko-V8 (LT2) kir­nu­aa 495 he­vos­voi­maa, ja vä­lit­tää 637 Nm vään­tö­mo­men­tin taka-ak­se­lis­tol­le.

Vee­ka­sia täy­den­tä­vä säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 160 he­vos­voi­maa, ja se an­taa vään­töä ja 170 Nm etu­pyö­ril­le. 1,9 kWh:n akus­to si­jait­see is­tuin­ten vä­lis­sä. E-Rayn jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan 655 he­vos­voi­maa.

Äly­käs ne­li­ve­to

* Cor­vet­te E-Rayn äly­käs eAWD-jär­jes­tel­mä opis­ke­lee jat­ku­vas­ti ajo­ra­dan pin­taa, ja mu­kau­tuu sau­mat­to­mas­ti pito-olo­suh­tei­siin sekä kul­jet­ta­jien tar­pei­siin. E-Rayn eAWD-jär­jes­tel­mä an­taa li­sä­voi­maa etu­pyö­riin ajon ai­ka­na sekä hei­kos­ti pi­tä­väl­lä pin­nal­la, mikä ko­hen­taa va­kaut­ta.

* Cor­vet­te E-Ra­ys­sa ei käy­te­tä pis­to­ke­la­taus­ta, vaan it­se­la­taa­van hyb­ri­din akus­to la­tau­tuu rul­laus- ja jar­ru­tu­se­ner­gi­al­la sekä nor­maa­lin ajon ai­ka­na.

* Täy­sin uu­den Cor­vet­te E-Rayn li­sä­o­mi­nai­suuk­sia ja tek­no­lo­gi­oi­ta ovat esi­mer­kik­si:

* Ste­alth Mode, eli säh­köi­nen ajo­ti­la ka­dul­le; voi­daan käyt­tää jopa 72 km/h (45 mph) no­peu­del­la

* Uu­si, ke­vyt 12 V li­tium-io­ni­ak­ku tu­kee LT2 V8:n Start/Stop -toi­min­toa

* Va­ki­o­na ole­vat Brem­bon hii­li­kui­tu-ke­raa­mi­set jar­ru­le­vyt var­mis­ta­vat op­ti­maa­li­sen jar­ru­tus­te­hon

Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.

Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.

GM-DESIGN

Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.

Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.

GM-DESIGN

* Va­ki­o­na elekt­ro­ni­nen Mag­ne­tic Ride Cont­rol 4.0 -is­kun­vai­men­nus, jos­sa on kol­me eri­lais­ta ase­tus­ta

* Etu-/taka-ak­se­lis­tol­la 20- ja 21-tuu­mai­set van­teet ja Mic­he­lin Pi­lot Sport -ren­kaat. Mic­he­lin Pi­lot Sport 4S -ren­kaat ovat saa­ta­vil­la va­lin­nai­sen Per­for­man­ce-va­rus­te­pa­ke­tin yh­tey­des­sä

* Kori on 3,6 tuu­maa le­ve­äm­pi kuin Cor­vet­te Sting­ra­ys­sa

* Ää­ni­ko­ke­mus il­men­tää au­ton hal­lit­se­vaa läs­nä­o­loa. Säh­köi­nen etu­moot­to­ri toi­mii har­mo­ni­as­sa LT2-moot­to­rin kans­sa

* Enem­män avus­tin­jär­jes­tel­miä (kai­kis­sa 2024 Cor­vet­te-mal­leis­sa), mu­kaan lu­kien kais­ta­vah­ti, tör­mäys­va­roi­tin sekä ja au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus.

Cor­vet­te E-Ray-de­sign- ko­ho­koh­tiin lu­keu­tu­vat:

* 14 ko­ri­vä­riä – mu­kaan lu­kien uu­det Rip­ti­de Blue, Se­a­wolf Grey sekä kak­tuk­sen vä­ri­nen Cac­ti

* E-Ray-ko­ri­rai­doi­tus­pa­ket­ti Elect­ric Blue

* Va­lin­nai­set mus­tat pa­ko­put­ket

* Va­lin­nai­set hii­li­kui­tui­set van­teet sekä muut hii­li­kui­tu­kom­po­nen­tit

E-Ra­ys­sä on myös upou­u­si Ar­te­mis Dip­ped -ver­hoi­lu, jos­sa on sy­vän­vih­rei­tä sä­vy­jä lä­hes kai­kil­la si­sä­pin­noil­la, ja joka on saa­ta­va­na yk­si­no­maan 2024 Cor­vet­tei­hin.

Li­säk­si kon­so­lis­sa on uu­det Char­ge+- ja Stop/Start-pai­nik­keet, sekä päi­vi­tyk­siä mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään ja di­gi­mit­ta­ris­toon.

Cor­vet­te-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Citroënin sähköautojen hinta­val­lan­kumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto

Auto Bild.Uutiset
Audi RS on yhä sporttisempi

Audi RS on yhä sporttisempi

Audi uudisti RS 3:n

Auto Bild.Uutiset
Audi RS on yhä sporttisempi

Audi RS on yhä sporttisempi

Audi uudisti RS 3:n

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU