Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.

Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.

GM-DESIGN

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Kaikkien aikojen ensimmäisessä eAWD Corvette E-Rayssä sovelletaan kehittynyttä sähkömoottoria 6,2-litraisen pikkulohko-V8:n (LT2) seurana. Nelivetoinen Vette kiihtyy nollasta sataan nopeammin kuin koskaan.

Auto Bild.Superautot

Ta­san 70 vuot­ta sen jäl­keen, kun Cor­vet­te de­by­toi Mo­to­ra­ma-näyt­te­lys­sä, New Yor­kis­sa vuon­na 1953, Chev­ro­let esit­te­lee kaik­kien ai­ko­jen en­sim­mäi­sen säh­köis­te­tyn Cor­vet­ten va­rus­tet­tu­na ne­li­ve­dol­la, te­hok­kaal­la 6,2-lit­rai­sel­la LT2- pik­ku­loh­ko-V8:lla sekä säh­kö­moot­to­ril­la.

Mal­li tun­tee ni­men E-Ray.

Ge­ne­ral Mo­tor­sin toi­mi­tus­joh­ta­ja Mark Reuss to­te­aa "E-Rayn, en­sim­mäi­sen säh­köis­te­tyn ne­li­ve­toi­sen Cor­vet­ten laa­jen­ta­van lu­pauk­sia sii­tä, mitä Cor­vet­te voi tar­jo­ta."

Cor­vet­te E-Ray on saa­ta­vil­la sekä ir­ro­tet­ta­val­la ko­va­ka­tol­la va­rus­tet­tu­na cou­pe­na et­tä hard­top avo­na.

GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.

GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.

GM-DESIGN

Cor­vet­te E-Ray on his­to­ri­an no­pein tuo­tan­to-Cor­vet­te, joka kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 2,5 se­kun­nis­sa, sekä sel­vit­tää vart­ti­mai­lin kiih­ty­vyy­den erit­täin no­pe­as­sa 10,5 se­kun­nis­sa.

Lä­hes vä­lit­tö­män ala­vään­nön tuot­ta­ma ”työn­tö­voi­man” tun­ne on Cor­vet­ten ajo­ko­ke­muk­sen ydin, ja E-Ra­ys­sa sitä löy­tyy run­saas­ti. GM:n 6,2-lit­rai­nen pik­ku­loh­ko-V8 (LT2) kir­nu­aa 495 he­vos­voi­maa, ja vä­lit­tää 637 Nm vään­tö­mo­men­tin taka-ak­se­lis­tol­le.

Vee­ka­sia täy­den­tä­vä säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 160 he­vos­voi­maa, ja se an­taa vään­töä ja 170 Nm etu­pyö­ril­le. 1,9 kWh:n akus­to si­jait­see is­tuin­ten vä­lis­sä. E-Rayn jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan 655 he­vos­voi­maa.

Äly­käs ne­li­ve­to

* Cor­vet­te E-Rayn äly­käs eAWD-jär­jes­tel­mä opis­ke­lee jat­ku­vas­ti ajo­ra­dan pin­taa, ja mu­kau­tuu sau­mat­to­mas­ti pito-olo­suh­tei­siin sekä kul­jet­ta­jien tar­pei­siin. E-Rayn eAWD-jär­jes­tel­mä an­taa li­sä­voi­maa etu­pyö­riin ajon ai­ka­na sekä hei­kos­ti pi­tä­väl­lä pin­nal­la, mikä ko­hen­taa va­kaut­ta.

* Cor­vet­te E-Ra­ys­sa ei käy­te­tä pis­to­ke­la­taus­ta, vaan it­se­la­taa­van hyb­ri­din akus­to la­tau­tuu rul­laus- ja jar­ru­tu­se­ner­gi­al­la sekä nor­maa­lin ajon ai­ka­na.

* Täy­sin uu­den Cor­vet­te E-Rayn li­sä­o­mi­nai­suuk­sia ja tek­no­lo­gi­oi­ta ovat esi­mer­kik­si:

* Ste­alth Mode, eli säh­köi­nen ajo­ti­la ka­dul­le; voi­daan käyt­tää jopa 72 km/h (45 mph) no­peu­del­la

* Uu­si, ke­vyt 12 V li­tium-io­ni­ak­ku tu­kee LT2 V8:n Start/Stop -toi­min­toa

* Va­ki­o­na ole­vat Brem­bon hii­li­kui­tu-ke­raa­mi­set jar­ru­le­vyt var­mis­ta­vat op­ti­maa­li­sen jar­ru­tus­te­hon

Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.

Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.

GM-DESIGN

Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.

Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.

GM-DESIGN

* Va­ki­o­na elekt­ro­ni­nen Mag­ne­tic Ride Cont­rol 4.0 -is­kun­vai­men­nus, jos­sa on kol­me eri­lais­ta ase­tus­ta

* Etu-/taka-ak­se­lis­tol­la 20- ja 21-tuu­mai­set van­teet ja Mic­he­lin Pi­lot Sport -ren­kaat. Mic­he­lin Pi­lot Sport 4S -ren­kaat ovat saa­ta­vil­la va­lin­nai­sen Per­for­man­ce-va­rus­te­pa­ke­tin yh­tey­des­sä

* Kori on 3,6 tuu­maa le­ve­äm­pi kuin Cor­vet­te Sting­ra­ys­sa

* Ää­ni­ko­ke­mus il­men­tää au­ton hal­lit­se­vaa läs­nä­o­loa. Säh­köi­nen etu­moot­to­ri toi­mii har­mo­ni­as­sa LT2-moot­to­rin kans­sa

* Enem­män avus­tin­jär­jes­tel­miä (kai­kis­sa 2024 Cor­vet­te-mal­leis­sa), mu­kaan lu­kien kais­ta­vah­ti, tör­mäys­va­roi­tin sekä ja au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus.

Cor­vet­te E-Ray-de­sign- ko­ho­koh­tiin lu­keu­tu­vat:

* 14 ko­ri­vä­riä – mu­kaan lu­kien uu­det Rip­ti­de Blue, Se­a­wolf Grey sekä kak­tuk­sen vä­ri­nen Cac­ti

* E-Ray-ko­ri­rai­doi­tus­pa­ket­ti Elect­ric Blue

* Va­lin­nai­set mus­tat pa­ko­put­ket

* Va­lin­nai­set hii­li­kui­tui­set van­teet sekä muut hii­li­kui­tu­kom­po­nen­tit

E-Ra­ys­sä on myös upou­u­si Ar­te­mis Dip­ped -ver­hoi­lu, jos­sa on sy­vän­vih­rei­tä sä­vy­jä lä­hes kai­kil­la si­sä­pin­noil­la, ja joka on saa­ta­va­na yk­si­no­maan 2024 Cor­vet­tei­hin.

Li­säk­si kon­so­lis­sa on uu­det Char­ge+- ja Stop/Start-pai­nik­keet, sekä päi­vi­tyk­siä mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään ja di­gi­mit­ta­ris­toon.

Cor­vet­te-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Uuden Eurooppaan tulevan Mitsubishi Outlander PHEV:n tuotanto alkaa valmistajan Okazakin tehtaalla Japanissa vuoden 2024 lopussa. Suomen hinnat julkaistaan syksyn aikana.

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana

Auto Bild.Uutiset
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit
Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvolla oli hyvä vuosi 2024

Volvo

Volvo tyytyväinen myyntilukuihinsa

Auto Bild.Artikkelit

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU