Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.

Corvette E-Ray on historian nopein tuotanto-Corvette, joka kiihtyy nollasta sataan 2,5 sekunnissa, sekä selvittää varttimailin kiihtyvyyden erittäin nopeassa 10,5 sekunnissa. Kuvassa Corvette E-Ray 3LZ Coupe.

GM-DESIGN

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Kaikkien aikojen ensimmäisessä eAWD Corvette E-Rayssä sovelletaan kehittynyttä sähkömoottoria 6,2-litraisen pikkulohko-V8:n (LT2) seurana. Nelivetoinen Vette kiihtyy nollasta sataan nopeammin kuin koskaan.

Auto Bild.Superautot
20.1.2023

Ta­san 70 vuot­ta sen jäl­keen, kun Cor­vet­te de­by­toi Mo­to­ra­ma-näyt­te­lys­sä, New Yor­kis­sa vuon­na 1953, Chev­ro­let esit­te­lee kaik­kien ai­ko­jen en­sim­mäi­sen säh­köis­te­tyn Cor­vet­ten va­rus­tet­tu­na ne­li­ve­dol­la, te­hok­kaal­la 6,2-lit­rai­sel­la LT2- pik­ku­loh­ko-V8:lla sekä säh­kö­moot­to­ril­la.

Mal­li tun­tee ni­men E-Ray.

Ge­ne­ral Mo­tor­sin toi­mi­tus­joh­ta­ja Mark Reuss to­te­aa "E-Rayn, en­sim­mäi­sen säh­köis­te­tyn ne­li­ve­toi­sen Cor­vet­ten laa­jen­ta­van lu­pauk­sia sii­tä, mitä Cor­vet­te voi tar­jo­ta."

Cor­vet­te E-Ray on saa­ta­vil­la sekä ir­ro­tet­ta­val­la ko­va­ka­tol­la va­rus­tet­tu­na cou­pe­na et­tä hard­top avo­na.

GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.

GM:n 6,2-litrainen pikkulohko-V8 (LT2) kirnuaa 495 hevosvoimaa, ja välittää 637 Nm vääntömomentin taka-akselistolle. Veekasia täydentävä sähkömoottori tuottaa 160 hevosvoimaa, ja se antaa vääntöä ja 170 Nm etupyörille.

GM-DESIGN

Cor­vet­te E-Ray on his­to­ri­an no­pein tuo­tan­to-Cor­vet­te, joka kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 2,5 se­kun­nis­sa, sekä sel­vit­tää vart­ti­mai­lin kiih­ty­vyy­den erit­täin no­pe­as­sa 10,5 se­kun­nis­sa.

Lä­hes vä­lit­tö­män ala­vään­nön tuot­ta­ma ”työn­tö­voi­man” tun­ne on Cor­vet­ten ajo­ko­ke­muk­sen ydin, ja E-Ra­ys­sa sitä löy­tyy run­saas­ti. GM:n 6,2-lit­rai­nen pik­ku­loh­ko-V8 (LT2) kir­nu­aa 495 he­vos­voi­maa, ja vä­lit­tää 637 Nm vään­tö­mo­men­tin taka-ak­se­lis­tol­le.

Vee­ka­sia täy­den­tä­vä säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 160 he­vos­voi­maa, ja se an­taa vään­töä ja 170 Nm etu­pyö­ril­le. 1,9 kWh:n akus­to si­jait­see is­tuin­ten vä­lis­sä. E-Rayn jär­jes­tel­mä­te­hok­si il­moi­te­taan 655 he­vos­voi­maa.

Äly­käs ne­li­ve­to

* Cor­vet­te E-Rayn äly­käs eAWD-jär­jes­tel­mä opis­ke­lee jat­ku­vas­ti ajo­ra­dan pin­taa, ja mu­kau­tuu sau­mat­to­mas­ti pito-olo­suh­tei­siin sekä kul­jet­ta­jien tar­pei­siin. E-Rayn eAWD-jär­jes­tel­mä an­taa li­sä­voi­maa etu­pyö­riin ajon ai­ka­na sekä hei­kos­ti pi­tä­väl­lä pin­nal­la, mikä ko­hen­taa va­kaut­ta.

* Cor­vet­te E-Ra­ys­sa ei käy­te­tä pis­to­ke­la­taus­ta, vaan it­se­la­taa­van hyb­ri­din akus­to la­tau­tuu rul­laus- ja jar­ru­tu­se­ner­gi­al­la sekä nor­maa­lin ajon ai­ka­na.

* Täy­sin uu­den Cor­vet­te E-Rayn li­sä­o­mi­nai­suuk­sia ja tek­no­lo­gi­oi­ta ovat esi­mer­kik­si:

* Ste­alth Mode, eli säh­köi­nen ajo­ti­la ka­dul­le; voi­daan käyt­tää jopa 72 km/h (45 mph) no­peu­del­la

* Uu­si, ke­vyt 12 V li­tium-io­ni­ak­ku tu­kee LT2 V8:n Start/Stop -toi­min­toa

* Va­ki­o­na ole­vat Brem­bon hii­li­kui­tu-ke­raa­mi­set jar­ru­le­vyt var­mis­ta­vat op­ti­maa­li­sen jar­ru­tus­te­hon

Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.

Asiakkaat pystyvät muokkaamaan E-Rayn sisustaa muun muassa kahden hiilikuitupaketin sekä kolmen eri istuinvaihtoehdon kesken.

GM-DESIGN

Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.

Corvette E-Rayn pulkat vastaavat sivuttaistueltaan hurjaa suorituskykyä.

GM-DESIGN

* Va­ki­o­na elekt­ro­ni­nen Mag­ne­tic Ride Cont­rol 4.0 -is­kun­vai­men­nus, jos­sa on kol­me eri­lais­ta ase­tus­ta

* Etu-/taka-ak­se­lis­tol­la 20- ja 21-tuu­mai­set van­teet ja Mic­he­lin Pi­lot Sport -ren­kaat. Mic­he­lin Pi­lot Sport 4S -ren­kaat ovat saa­ta­vil­la va­lin­nai­sen Per­for­man­ce-va­rus­te­pa­ke­tin yh­tey­des­sä

* Kori on 3,6 tuu­maa le­ve­äm­pi kuin Cor­vet­te Sting­ra­ys­sa

* Ää­ni­ko­ke­mus il­men­tää au­ton hal­lit­se­vaa läs­nä­o­loa. Säh­köi­nen etu­moot­to­ri toi­mii har­mo­ni­as­sa LT2-moot­to­rin kans­sa

* Enem­män avus­tin­jär­jes­tel­miä (kai­kis­sa 2024 Cor­vet­te-mal­leis­sa), mu­kaan lu­kien kais­ta­vah­ti, tör­mäys­va­roi­tin sekä ja au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus.

Cor­vet­te E-Ray-de­sign- ko­ho­koh­tiin lu­keu­tu­vat:

* 14 ko­ri­vä­riä – mu­kaan lu­kien uu­det Rip­ti­de Blue, Se­a­wolf Grey sekä kak­tuk­sen vä­ri­nen Cac­ti

* E-Ray-ko­ri­rai­doi­tus­pa­ket­ti Elect­ric Blue

* Va­lin­nai­set mus­tat pa­ko­put­ket

* Va­lin­nai­set hii­li­kui­tui­set van­teet sekä muut hii­li­kui­tu­kom­po­nen­tit

E-Ra­ys­sä on myös upou­u­si Ar­te­mis Dip­ped -ver­hoi­lu, jos­sa on sy­vän­vih­rei­tä sä­vy­jä lä­hes kai­kil­la si­sä­pin­noil­la, ja joka on saa­ta­va­na yk­si­no­maan 2024 Cor­vet­tei­hin.

Li­säk­si kon­so­lis­sa on uu­det Char­ge+- ja Stop/Start-pai­nik­keet, sekä päi­vi­tyk­siä mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään ja di­gi­mit­ta­ris­toon.

Cor­vet­te-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Yamahalta 5000-sarjan kuulokkeet 

Hifimaailma

JICOn nude-neulat

Hifimaailma

Musical Fidelityn uudet NU-VISTAT

Hifimaailma

AirPlay 2 nyt Hegelin vahvistimissa

Hifimaailma

Asahi Kasei goes konseptiauto  

Hifimaailma

Huippuesoteriaa 

Hifimaailma

Pieni betonikaiutin

Hifimaailma

Moderni vanhan koulukunnan vahvistin 

Hifimaailma

Mini-cd-soitin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Yamahalta 5000-sarjan kuulokkeet 

Hifimaailma

JICOn nude-neulat

Hifimaailma

Musical Fidelityn uudet NU-VISTAT

Hifimaailma

AirPlay 2 nyt Hegelin vahvistimissa

Hifimaailma

Asahi Kasei goes konseptiauto  

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.