Suomessa Porsche Panamera Turbo S E-Hybridin hinnat alkavat 251 519 eurosta, ja Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executiven hinnat starttaavat 263 947 eurosta.

Suomessa Porsche Panamera Turbo S E-Hybridin hinnat alkavat 251 519 eurosta, ja Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executiven hinnat starttaavat 263 947 eurosta.

Porsche

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ja Porsche Panamera GTS: Dynaaminen kaksikko

Urheilullisista ja ylellisistä uusista malleista ladattava hybridi Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid on suorituskykyisin Panamera 1000 Nm vääntlukemineen. Se on myös Nürburgringin radan Nordschleifen nopein huippuluokan sedan. Porsche Panamera GTS on puolestaan puhdasoppisella tuplaturbo-V8:lla toteutettu 500-hevosvoimainen tykki.

Auto Bild.Superautot

Porsc­he lan­see­raa dy­naa­mi­set huip­pu­sar­jan mal­lit Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din sekä Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n.

Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n eri­tyi­ses­ti suo­ri­tus­ky­kyyn kes­kit­ty­nyt hie­no­sää­tö aset­taa uu­det stan­dar­dit, kun pu­hu­taan pu­ris­mis­ta ja ket­te­ryy­teen.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid kat­taa tun­nus­mer­kit ylel­li­sis­tä ajo-omi­nai­suuk­sis­ta kil­pa­ra­ta­ta­son huip­pu­suo­ri­tus­ky­kyyn.

Porsc­he Pa­na­me­ra -mal­lis­tos­sa on kak­si eri­tyi­sen suo­ri­tus­ky­kyis­tä ja ur­hei­lul­lis­ta ver­si­o­ta, jois­sa on eri­lai­set pai­no­pis­teet: Porsc­he Pa­na­me­ra GTS on dy­naa­mi­nen ur­hei­lu-se­dan, joka aset­taa tun­ne­pi­toi­sen ajo­ko­ke­muk­sen etu­a­lal­le.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid on puo­les­taan si­joi­tet­tu mal­li­sar­jan hui­pul­le te­hok­kaim­pa­na, no­peim­pa­na ja ylel­li­sim­pä­nä mal­li­ver­si­o­na.

Uu­si huip­pu­ver­sio on uu­si en­nä­tyk­sen­hal­ti­ja Nürburg­rin­gin Nordsch­lei­fen no­peim­pien polt­to­moot­to­ril­la ja hyb­ri­dil­lä va­rus­te­tuil­la luk­su­sau­to­jen vi­ral­li­ses­sa lis­tauk­ses­sa.

Mo­lem­mis­sa mal­leis­sa on edel­leen ke­hi­tet­ty 4,0 lit­ran tup­la­tur­bo-V8, jota käy­te­tään jo Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo E-Hyb­ri­dis­sä.

Suo­ri­tus­ky­kyi­nen moot­to­ri täyt­tää Eu­ro 7 -pääs­tös­tan­dar­din tiu­kat vaa­ti­muk­set.

Vaih­ta­mi­nen kak­sois­rul­lai­ses­ta tur­bo­ah­ti­mes­ta yk­si­rul­lai­seen tur­bo­ah­ti­meen ly­hen­tää sen ka­ta­ly­saat­to­rei­den läm­pe­ne­mis­vai­het­ta.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybridin kattava varustevalikoima sisältää myös kaikki ajodynamiikan ohjausjärjestelmät, taka-akselin ohjauksen, Porsche Ceramic Composite Braken (PCCB), jossa on 440 millimetrin jarrulevyt edessä ja 380 mm halkaisija takana, sekä Bose®-kaiutinjärjestelmän.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybridin kattava varustevalikoima sisältää myös kaikki ajodynamiikan ohjausjärjestelmät, taka-akselin ohjauksen, Porsche Ceramic Composite Braken (PCCB), jossa on 440 millimetrin jarrulevyt edessä ja 380 mm halkaisija takana, sekä Bose®-kaiutinjärjestelmän.

Porsche

Pa­ko­kaa­su­jen jopa 1 000°C läm­pö­ti­lat ja sii­hen liit­ty­vä puh­das pa­la­mi­nen sekä kes­ki­mää­räi­sen huip­pu­pai­neen nou­su 140 ba­riin polt­to­kam­mi­ois­sa li­sää­vät voi­ma­lin­jan ta­lou­del­li­suut­ta eri­tyi­ses­ti erit­täin dy­naa­mi­sel­la alu­eel­la.

Porsc­hen 8-vaih­tei­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to (PDK) on suun­ni­tel­tu pe­rus­teel­li­ses­ti uu­del­leen.

Op­ti­moi­duil­la voi­man­siir­to­pin­noil­la ja suu­rem­mal­la läm­pö­kuor­mi­tus­ka­pa­si­tee­til­la se pys­tyy to­teut­ta­maan Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din val­ta­van vään­tö­mo­men­tin.

Suo­ri­tus­ky­kyi­sin Pa­na­me­ra: Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid

Porsc­hel­la Tur­bo-mal­li­ni­mi­tys edus­taa pe­rin­tei­ses­ti suo­ri­tus­ky­vyn huip­pua pää­a­si­as­sa tie­lii­ken­ne­käyt­töön tar­koi­tet­tu­jen mal­li­ver­si­oi­den jou­kos­sa.

Sa­mal­la Tur­bo-logo mer­kit­see tek­no­lo­gis­ta joh­ta­juut­ta ky­sei­ses­sä seg­men­tis­sä. Erit­täin suo­ri­tus­ky­kyis­ten polt­to­moot­to­rien ja säh­köi­sen voi­man­siir­ron yh­dis­tel­mä mah­dol­lis­taa eri­tyi­sen vai­kut­ta­van ajo­ko­ke­muk­sen ja poik­keuk­sel­li­sen suo­ri­tus­ky­vyn.

Uu­si Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid on tä­hän men­nes­sä mal­li­sar­jan te­hok­kain val­mis­tet­tu Pa­na­me­ra.

Sen tup­la­tur­bo-V8:n teho on 441 kW (600 hv), ja PDK-vaih­teis­ton ko­te­loon ja jääh­dy­tys­pii­riin täy­sin in­teg­roi­dun säh­kö­moot­to­rin teho on 140 kW (190 hv).

Edel­tä­jään­sä ver­rat­tu­na sen jär­jes­tel­mä­te­ho on kas­va­nut 75 kW (102 hv), eli 575 kW:iin (782 hv), kun taas jär­jes­tel­mä­vään­tö nou­si 150 Nm, eli 1 000 Nm:iin.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid kiih­tyy 0–100 km/h 2,9 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 325 km/h. Tämä tar­koit­taa 25 km/h sekä 0,5 se­kun­nin ko­hen­nus­ta.

Sa­mal­la uu­si Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid on ta­lou­del­li­nen. Edel­li­seen su­ku­pol­veen ver­rat­tu­na sen hyb­ri­di­voi­man­siir­to tar­jo­aa suu­rem­man säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan, no­pe­am­man la­tauk­sen ja ket­te­räm­män re­a­goin­ti­ky­vyn.

Ka­pa­si­tee­til­taan 25,9 kWh (brut­to) kor­ke­a­jän­ni­te­ak­ku va­ras­toi 45 pro­sent­tia enem­män ener­gi­aa kuin edel­tä­vä ak­ku.

Se an­taa te­hok­kaim­mal­le Porsc­he Pa­na­me­ral­le jopa 88 km:n säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan (WLTP EA­ER City).

Porsche Panamera GTS:n vakiovarusteinen Sport-pakoputkisto on kehitetty erityisesti luomaan voimakas, tunteellinen äänimaisema. Porsche loi Porsche Panamera GTS:n tavalliseen kaksikammioiseen kaksiventtiiliseen ilmajousitukseen PASM-jousituksen kanssa erityisen urheilullisen virityksen. 10 mm matalampi alusta ja vahvistetut kallistuksenvaimentimet tarjoavat huomattavasti suoremman ajokokemuksen ja alhaisemman perusjousinopeuden.

Porsche Panamera GTS:n vakiovarusteinen Sport-pakoputkisto on kehitetty erityisesti luomaan voimakas, tunteellinen äänimaisema. Porsche loi Porsche Panamera GTS:n tavalliseen kaksikammioiseen kaksiventtiiliseen ilmajousitukseen PASM-jousituksen kanssa erityisen urheilullisen virityksen. 10 mm matalampi alusta ja vahvistetut kallistuksenvaimentimet tarjoavat huomattavasti suoremman ajokokemuksen ja alhaisemman perusjousinopeuden.

Porsche

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to­te­ho on kas­va­nut 88 kW:iin, jo­ten sil­lä voi­daan ajaa ta­lou­del­li­sem­min kuin kos­kaan ai­em­min täys­säh­köi­ses­sä ajo­ti­las­sa.

So­pi­val­la vir­ta­läh­teel­lä 11 kW:n vaih­to­vir­ta­la­tu­ri la­taa akun nol­las­ta 100 pro­sent­tiin noin kah­des­sa tun­nis­sa ja 39 mi­nuu­tis­sa.

Tur­bo-mal­lien erot­tu­va muo­toi­lu

Porsc­he ko­ros­taa huip­pu­suo­ri­tus­ky­kyis­ten Tur­bo-mal­lien roo­lia mal­li­sar­jois­saan erot­tu­val­la ta­ka­pus­ku­ril­la ja erot­tu­val­la au­ton ul­ko­vä­rin mu­kai­sel­la etuo­sal­la. Ta­ka­na tum­man prons­sin­vä­ri­set kro­ma­tut pa­ko­put­ket täy­den­tä­vät tä­män il­meen.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat myös Porsc­he Ce­ra­mic Com­po­si­te Brake (PCCB) -jar­rut, jos­sa on kel­tai­set jar­ru­sa­tu­lat. Acid Green on saa­ta­va­na myös tyy­pil­li­se­nä E-Hyb­rid-vä­ri­nä.

Tur­bo­ni­te, tyy­li­käs me­tal­lin­har­maan sävy, on va­rat­tu yk­si­no­maan Tur­bo-mal­leil­le. Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­dis­sä tätä vä­riä löy­tyy au­ton etuo­san il­ma­noh­jai­mis­ta, ta­ka­pus­ku­rin vii­meis­te­lys­tä ja 21-tuu­mai­sis­ta Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S kes­ki­mut­te­ril­la va­rus­te­tuis­ta van­teis­ta.

Porsc­hel­la käy­te­tään Tur­bo­ni­tea myös si­sä­ti­lois­sa, esi­mer­kik­si ver­hoi­lu­lis­tois­sa ja tur­va­vöis­sä, kes­ki­kon­so­lin sää­ti­mis­sä sekä oh­jaus­pyö­räs­sä.

Tur­bo­ni­te-kont­ras­ti­tik­kauk­sia on myös is­tui­mis­sa, ovi­pa­nee­lin ver­hoi­lus­sa, ko­je­lau­das­sa ja lat­ti­a­ma­tois­sa. Kat­to­ver­hoi­lu on ko­ko­naan mok­ka­nah­kais­ta Race-Tex:iä.

Uu­si en­nä­ty­sai­ka Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­dil­le

Jo en­nen jul­kai­su­aan uu­si Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid teki en­nä­ty­sa­jan. Porsc­hen tes­ti­kul­jet­ta­ja Lars Kern suo­rit­ti Nürburg­ring-Nordsch­lei­fen kier­rok­sen (20,832 km) vain 7:24,172 mi­nuu­tis­sa.

Täl­lä no­taa­rin vah­vis­ta­mal­la ajal­la Porsc­he aset­ti huip­pu­luo­kan se­da­nil­laan Nürburg­ring 1927 GmbH & Co. KG:n vi­ral­li­ses­sa luo­ki­tuk­ses­sa en­nä­tyk­sen polt­to- ja hyb­ri­di­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu­jen au­to­jen luo­kas­sa.

Uu­si Porsc­he Pa­na­me­ra rik­koi ny­kyi­sen en­nä­tyk­sen täs­sä au­to­luo­kas­sa 3,62 se­kun­nil­la. Lars Kern ajoi kier­ro­sen­nä­tyk­sen 12.7.2024.

Kul­jet­ta­jan suo­je­le­mi­sek­si en­nä­tys-Pa­na­me­ra oli va­rus­tet­tu kil­pais­tui­mel­la ja pa­kol­li­sil­la tur­va­kaa­ril­la, mut­ta muu­ten se vas­ta­si sar­ja­tuo­tan­to­ver­si­o­ta.

Lars Kern oli jo teh­nyt Nordsch­lei­fe-luo­kan en­nä­tyk­set vuo­si­na 2016 ja 2020 Porsc­he Pa­na­me­ral­la, vii­mek­si Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S:llä.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din uu­si no­pe­am­pi ai­ka on to­dis­te ne­li­o­vi­sen ur­hei­lu­au­ton joh­don­mu­kai­ses­ta jat­ko­ke­hi­tyk­ses­tä. Uu­del­la ajal­la 7:24,172 Lars Kern pa­ran­si vuo­den 2020 en­nä­tys­tä 5,64 se­kun­nil­la.

Ra­ta­ren­kaat ja Car­bon Ae­ro­kit Pa­na­me­ra Tur­bo -mal­lei­hin

Tä­män uu­den luok­ka­en­nä­tyk­sen myö­tä uu­si Pa­na­me­ra on osoit­ta­nut, mi­hin se pys­tyy. Au­ton suo­ri­tus­ky­ky joh­tuu suu­rel­ta osin uu­des­ta Car­bon Ae­ro­ki­tis­ta ja Mic­he­li­nin eri­tyi­ses­ti Pa­na­me­raa var­ten ke­hi­te­tyis­tä UHP-ren­kais­ta.

Car­bon Ae­ro­kit on saa­ta­vil­la Pa­na­me­ra Tur­bon ja Tur­bo S E-Hyb­ri­din ur­hei­lul­li­siin se­dan-mal­lei­hin. Se si­säl­tää il­ma­noh­jai­met, si­vu­hel­mat ja hii­li­kui­dus­ta val­mis­te­tun dif­fuu­so­rin, ja se op­ti­moi ae­ro­dy­naa­mis­ta ta­sa­pai­noa kil­pa­ra­dal­la aja­mis­ta var­ten.

Etus­poi­le­rin lip­pa eli­mi­noi etu­ak­se­lin nos­ton ko­ko­naan. Yh­des­sä mu­kau­tu­van 4-suun­tai­sen ta­kas­poi­le­rin Gur­ney-lä­pän kans­sa lop­pu­tu­lok­se­na muo­dos­tuu maa­e­fek­tiä.

GTS:n sisustuksessa Porsche käyttää ylenpalttisesti mokkanahkaa muistuttavaa Race-Texiä. Se peittää kattoverhoilun, käsinojat ja ovipaneelit sekä mukautuvien, 18- suuntaisten sähkösäätöisten adaptiivisten Sport-istuimien keskiosat. Porsche tarjoaa myös kaksi GTS-kohtaista sisustuspakettia Carmine Red tai Slate Grey Neo. Myös koristetikkaukset ja turvavyöt tulevat valitun paketin värisenä. Saatavana on myös Carbon Matt -sisustuspaketti.

GTS:n sisustuksessa Porsche käyttää ylenpalttisesti mokkanahkaa muistuttavaa Race-Texiä. Se peittää kattoverhoilun, käsinojat ja ovipaneelit sekä mukautuvien, 18- suuntaisten sähkösäätöisten adaptiivisten Sport-istuimien keskiosat. Porsche tarjoaa myös kaksi GTS-kohtaista sisustuspakettia Carmine Red tai Slate Grey Neo. Myös koristetikkaukset ja turvavyöt tulevat valitun paketin värisenä. Saatavana on myös Carbon Matt -sisustuspaketti.

Porsche

200 km/h no­peu­des­sa se pa­ran­taa maa­e­fek­tiä 60 ki­lol­la, ja mah­dol­lis­taa en­tis­tä suu­rem­pien no­peuk­sien saa­vut­ta­mi­sen haas­ta­vis­sa mut­ka­sar­jois­sa.

Mic­he­lin Pi­lot Sport Cup 2 -ren­kaat, jois­sa on N0-mer­kin­tä, pa­ran­ta­vat en­ti­ses­tään au­ton pi­toa. Mic­he­lin Pi­lot Sport Cup 2 -ren­kaat, joi­den mi­tat ovat 275/35 ZR 21 edes­sä ja 325/30 ZR 21 ta­ka­na, on ke­hi­tet­ty eri­tyi­ses­ti Porsc­he Pa­na­me­raa ja dy­naa­mi­sia ajo­ti­lan­tei­ta var­ten.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid: Kat­ta­va va­ki­o­va­rus­te­lu

Porsc­he on va­rus­ta­nut Porsc­he Pa­na­me­ra -sar­jan huip­pu­mal­lin va­ki­o­na Porsc­he Ac­ti­ve Ride -il­ma­jou­si­tuk­sel­la.

In­no­va­tii­vi­nen alus­ta on yh­dis­tet­ty 400 V:n suur­jän­ni­te­jär­jes­tel­mään, ja sik­si se on tek­ni­ses­ti to­teu­tet­ta­vis­sa vain E-Hyb­rid-voi­ma­lin­jal­la va­rus­te­tuis­sa Porsc­he Pa­na­me­ra -mal­leis­sa.

Jo­kai­ses­sa is­kun­vai­men­ti­mes­sa on säh­kö­käyt­töi­nen hyd­rau­li­pump­pu, joka tuot­taa ak­tii­vi­ses­ti voi­mia pa­luu- tai pu­ris­tus­suun­nas­sa. Täl­lä ta­val­la jou­si­tus kom­pen­soi lä­hes täy­sin ko­rin liik­keet ja pi­tää au­ton vaa­ka­suo­ras­sa dy­naa­mi­sis­sa ajo­liik­keis­sä.

Tek­niik­ka mah­dol­lis­taa in­no­va­tii­vi­set toi­min­not, ku­ten kal­lis­tus- ja kei­nu­liik­kei­den yli­kom­pen­soin­nin.

Se myös so­vit­taa pyö­rä­kuor­man ja­kau­tu­mi­sen pi­to­ta­son kans­sa, mikä op­ti­moi pi­don.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din kat­ta­va va­rus­te­va­li­koi­ma si­säl­tää myös kaik­ki ajo­dy­na­mii­kan oh­jaus­jär­jes­tel­mät, taka-ak­se­lin oh­jauk­sen, Porsc­he Ce­ra­mic Com­po­si­te Bra­ken (PCCB), jos­sa on 440 mil­li­met­rin jar­ru­le­vyt edes­sä ja 380 mm hal­kai­si­ja ta­ka­na, sekä Bose®-kai­u­tin­jär­jes­tel­män.

Ket­te­rin Porsc­he Pa­na­me­ra: Porsc­he Pa­na­me­ra GTS

GTS-ly­hen­ne tar­koit­taa Gran Tu­ris­mo Spor­tia. Täl­lä mal­li­mer­kin­näl­lä va­rus­te­tut Porsc­hen ur­hei­lu­au­tot tar­jo­a­vat yli­mää­räis­tä ur­hei­lul­li­suut­ta ja mak­si­maa­lis­ta ajo­nau­tin­toa sekä jo­ka­päi­väis­tä käy­tet­tä­vyyt­tä.

Tä­män fi­lo­so­fi­an mu­kai­ses­ti Porsc­he Pa­na­me­ra GTS tun­nis­te­taan myös kor­ke­aan suo­ri­tus­ky­kyyn sää­de­tys­tä alus­tas­ta, ai­nut­laa­tui­ses­ta Sport De­sign -pa­ke­tis­ta ja ur­hei­lul­li­ses­ta, laa­duk­kaas­ta si­sus­tuk­ses­ta.

Se on eri­tyi­sen täy­del­li­nen ja ket­te­rä muun­nos huip­pu­luo­kan ur­hei­lul­li­ses­ta se­da­nis­ta. Suo­ri­tus­ky­kyi­nen, kat­ta­vas­ti päi­vi­tet­ty tup­la­tur­bo-V8 on tär­ke­äs­sä roo­lis­sa Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n eri­tyi­sen in­ten­sii­vi­ses­sä ajo­ko­ke­muk­ses­sa.

Se tar­jo­aa li­ne­aa­ri­sen te­hon­siir­ron, joka on sel­väs­ti ha­vait­ta­vis­sa jopa yli 6 000 rpm:n moot­to­rin kier­ros­no­peuk­sil­la.

Moot­to­ri tuot­taa 368 kW (500 hv) te­hon, mikä on 20 he­vos­voi­maa enem­män kuin edel­tä­väs­sä ver­si­os­sa. Tämä joh­taa pa­rem­paan suo­ri­tus­ky­kyyn ja dy­na­miik­kaan sekä vie­lä pa­rem­paan ta­lou­del­li­suu­teen.

Ne­li­o­vi­nen ur­hei­lu­au­to kiih­tyy 0–100 km/h 3,8 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 302 km/h.

Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n va­ki­o­va­rus­tei­nen Sport-pa­ko­put­kis­to on ke­hi­tet­ty eri­tyi­ses­ti luo­maan voi­ma­kas, tun­teel­li­nen ää­ni­mai­se­ma.

Porsc­he loi Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n ta­val­li­seen kak­si­kam­mi­oi­seen kak­si­vent­tii­li­seen il­ma­jou­si­tuk­seen PASM-jou­si­tuk­sen kans­sa eri­tyi­sen ur­hei­lul­li­sen vi­ri­tyk­sen.

10 mm ma­ta­lam­pi alus­ta ja vah­vis­te­tut kal­lis­tuk­sen­vai­men­ti­met tar­jo­a­vat huo­mat­ta­vas­ti suo­rem­man ajo­ko­ke­muk­sen ja al­hai­sem­man pe­rus­jou­si­no­peu­den.

Elekt­ro­ni­ses­ti oh­jat­tu PTV Plus -ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko var­mis­taa, et­tä vään­tö­mo­ment­ti ja­kau­tuu op­ti­maa­li­ses­ti pyö­rien vä­lil­lä.

Yh­des­sä nämä toi­men­pi­teet ta­kaa­vat pa­rem­man va­kau­den ja vä­hen­tä­vät kal­lis­tu­mis­ta ja kei­nu­mis­ta koko no­peu­sa­lu­eel­la. Tämä li­sä­dy­na­miik­ka tu­lee il­man mer­kit­tä­vää mu­ka­vuu­den heik­ke­ne­mis­tä.

Ai­nut­laa­tui­nen GTS-tyy­li­nen muo­toi­lu ja va­rus­teet

Ku­ten kai­kil­la mal­li­sar­joil­la, Porsc­he GTS -mal­lit voi­daan tun­nis­taa nii­den erot­tu­vas­ta ur­hei­lul­li­ses­ta muo­toi­lus­ta.

Mus­tat GTS-lo­got au­ton si­vuil­la ja ta­ka­na, ai­nut­laa­tui­nen etuo­sa, tum­men­ne­tut HD-Mat­rix LED-ajo- ja -ta­ka­va­lot sekä pu­nai­set jar­ru­sa­tu­lat te­ke­vät myös Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:stä vä­lit­tö­mäs­ti tun­nis­tet­ta­van.

Va­ki­o­va­rus­tei­nen Sport-pa­ket­ti si­säl­tää myös sa­tii­ni­mat­ta­mus­tan vä­ri­set ul­ko­puo­len yk­si­tyis­koh­dat.

Näi­tä ovat si­vu­hel­mat, upo­tuk­set etuo­sas­sa, si­vuik­ku­noi­den lis­tat ja ta­ka­pus­ku­ri. Porsc­he on pi­tä­nyt Sport-pa­ko­put­kis­ton pa­ko­put­ket Dark Bron­ze -vä­ri­si­nä luo­dak­seen jän­nit­tä­vän kont­ras­tin. Li­sää ko­ros­tus­ta tuo­vat 21-tuu­mai­set Pa­na­me­ra Tur­bo S kes­ki­mut­te­ril­la va­rus­te­tut van­teet ant­ra­sii­tin­har­maas­sa vä­ris­sä.

Si­sus­tuk­ses­sa Porsc­he käyt­tää ylen­palt­ti­ses­ti mok­ka­nah­kaa muis­tut­ta­vaa Race-Te­xiä. Se peit­tää kat­to­ver­hoi­lun, kä­si­no­jat ja ovi­pa­nee­lit sekä mu­kau­tu­vien, 18- suun­tais­ten säh­kö­sää­töis­ten adap­tii­vis­ten Sport-is­tui­mien kes­ki­o­sat.

Porsc­he tar­jo­aa myös kak­si GTS-koh­tais­ta si­sus­tus­pa­ket­tia Car­mi­ne Red tai Slate Grey Neo. Myös ko­ris­te­tik­kauk­set ja tur­va­vyöt tu­le­vat va­li­tun pa­ke­tin vä­ri­se­nä. Saa­ta­va­na on myös Car­bon Matt -si­sus­tus­pa­ket­ti.

Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vat myös Bose®-kai­u­tin­jär­jes­tel­mä ja Sport Chrono -pa­ket­ti se­kun­ti­kel­lol­la ja push-to-pass -toi­min­nol­la.

Mark­ki­noil­le tulo ja hin­nat

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid ja Porsc­he Pa­na­me­ra GTS ovat nyt ti­lat­ta­vis­sa. Mo­lem­mis­sa mal­leis­sa hyö­dy­tään Porsc­he Pa­na­me­ran kol­man­nen su­ku­pol­ven mo­nis­ta uu­sis­ta omi­nai­suuk­sis­ta.

Nii­tä ovat Porsc­he Dri­ver Ex­pe­rien­ce -näyt­tö­kon­sep­ti, kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­set HD-Mat­rix LED-ajo­va­lot eri­tyi­sen kau­as va­lai­se­val­la ku­vi­ol­la, kat­ta­vas­ti laa­jen­ne­tut lii­tet­tä­vyys­toi­min­not, ku­ten Ap­p­le CarP­lay®:n laa­jem­pi in­teg­roin­ti, vi­de­oi­den suo­ra­tois­to va­lin­nai­ses­sa mat­kus­ta­ja­näy­tös­sä sekä mah­dol­li­suus py­sä­köi­dä au­to ul­ko­puo­lel­ta äly­pu­he­lin­so­vel­luk­sel­la.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din Exe­cu­ti­ve-ver­sio, jos­sa on pit­kä ak­se­li­vä­li, tar­jo­taan mark­ki­na­koh­tai­ses­ti; 4-alu­ei­nen au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti ja suu­ri kes­ki­kon­so­li ovat va­ki­o­na. Pa­na­me­ra GTS on ai­na va­rus­tet­tu ly­hy­el­lä ak­se­li­vä­lil­lä.

Suo­mes­sa Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­ri­din hin­nat al­ka­vat 251 519 eu­ros­ta, ja Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo S E-Hyb­rid Exe­cu­ti­ven hin­nat start­taa­vat 263 947 eu­ros­ta.

Porsc­he Pa­na­me­ra GTS:n hin­ta al­ka­en on 295 495 eu­roa. Toi­mi­tuk­set al­ka­vat syk­syl­lä 2024.

Polt­to­ai­neen­ku­lu­tus- ja CO2-pääs­tö­ar­vot on mi­tat­tu la­ki­sää­tei­sin mit­taus­me­ne­tel­min. Kaik­ki Porsc­hen uu­det au­tot tyyp­pi­hy­väk­sy­tään WLTP-me­ne­tel­män mu­kai­ses­ti.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN