Takana Weissach-paketilla varustetussa mallissa on kiinteä takasiipi hiilen värisessä viimeistelyssä ja runkoon kiinnitetyt siipien tuet. Kokonaismaaefekti on jopa 220 kg.

Takana Weissach-paketilla varustetussa mallissa on kiinteä takasiipi hiilen värisessä viimeistelyssä ja runkoon kiinnitetyt siipien tuet. Kokonaismaaefekti on jopa 220 kg.

Porsche

Porsche Taycan: Mallisto laajenee Taycan Turbo GT ja Taycan Turbo GT Weissach -versioin

Kaikkien aikojen tehokkain sarjatuotanto-Porsche ajoi ennätysajat Laguna Secan radalla Kaliforniassa sekä Nürburgringillä Saksassa. GT kiihtyy 0–100 km/h 2,2 sekunnissa, ja sen huippunopeus on jopa 305 km/h, varustettuna Weissach-paketilla.

Auto Bild.Superautot

Porsc­he laa­jen­taa täys­säh­köi­sen ur­hei­lu­se­da­nin mal­lis­toa Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT ja Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT Weis­sach -ver­si­oil­la. Jäl­kim­mäi­nen on ra­ken­net­tu ra­taa var­ten ja au­tos­ta on jä­tet­ty ta­kais­tui­met pois pa­rem­man teho-pai­no­suh­teen vuok­si.

Mo­lem­pien mal­lien huip­pu­te­ho on jopa yli 1 100 hv. Yh­des­sä eri­lais­ten ke­vyt­ra­ken­tei­den ja ae­ro­dy­naa­mis­ten toi­men­pi­tei­den kans­sa nämä täys­säh­köi­set GT-ur­hei­lu­au­tot nos­ta­vat ri­maa ajo­dy­na­mii­kan suh­teen.

Taka-ak­se­lis­sa käy­te­tään suo­ri­tus­ky­kyi­sem­pää puls­si-in­vert­te­riä, joka käyt­tää puo­li­joh­de­ma­te­ri­aa­li­na pii­kar­bi­dia. En­sim­mäi­set Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT -mal­lit toi­mi­te­taan asi­ak­kail­le tänä ke­vää­nä.

Ei vie­lä mark­ki­noil­la, mut­ta jo en­nä­tyk­sen hal­ti­ja: Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT va­rus­tet­tu­na Weis­sach-pa­ke­til­la an­sait­si no­peim­man täys­säh­köi­sen sar­ja­tuo­tan­to­au­ton tit­te­lin We­at­her­tech Ra­ce­way La­gu­na Se­cas­sa, Ka­li­for­ni­as­sa 23. hel­mi­kuu­ta 2024, kier­ro­sa­jal­la 1:27,87.

Porsc­hen tes­ti­kul­jet­ta­ja Lars Kern ajoi no­pe­am­man kier­rok­sen kuin ku­kaan muu kul­jet­ta­ja ai­em­min lii­ken­ne­käyt­töön hy­väk­sy­tyl­lä täys­säh­kö­au­tol­la.

Vä­hän en­nen tätä sa­man uu­dis­tu­neen mal­lin esi­tuo­tan­to­ver­sio teki uu­den luok­ka­en­nä­tyk­sen Nürburg­rin­gil­la.

Kern oli myös ra­tis­sa tuol­loin, ja kir­ja­si kier­ro­sa­jan 7:07,55 Nürburg­rin­gin Nordsch­lei­fel­la.

Tämä vi­ral­li­nen kier­ro­sai­ka on hui­mat 26 se­kun­tia no­pe­am­pi kuin Ker­nin vii­mei­sel­lä en­nä­tys­kier­rok­sel­la suo­ri­tus­ky­ky­pa­ke­til­la va­rus­te­tul­la Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S Sport -se­da­nil­la elo­kuus­sa 2022.

Ai­ka on myös sar­ja­tuo­tan­teis­ten täys­säh­kö­au­to­jen ny­kyi­nen en­nä­tys, ja se te­kee sa­mal­la Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:stä myös Nürburg­rin­gin no­peim­man ne­li­o­vi­sen au­ton kai­kis­ta voi­man­siir­to­tyy­peis­tä.

"Kak­si en­nä­tys­tä La­gu­na Se­cas­sa ja Nordsch­lei­fel­la osoit­ta­vat, kuin­ka mah­ta­va ra­ta­po­ten­ti­aa­li Porsc­he Ta­y­ca­nis­sa on. To­dis­taak­se­si tai­to­si ra­dal­la, ei rii­tä, et­tä si­nul­la on vain niin pal­jon voi­maa kuin mah­dol­lis­ta. Kiih­dy­tyk­sen ja jar­ru­tuk­sen, kaar­re­pi­don, ae­ro­dy­na­mii­kan, va­kau­den ja hie­no­sää­dön ko­ko­nais­pa­ke­tin on ol­ta­va oi­kea. Eri­tyi­ses­ti Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä ja Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä Weis­sach-pa­ke­til­la in­si­nöö­rim­me ovat saa­vut­ta­neet tä­män ai­van upe­al­la ta­val­la. He ovat jo teh­neet hie­noa työ­tä äs­ket­täin päi­vi­tet­ty­jen ole­mas­sa ole­vien Ta­y­can-mal­lien kans­sa. Mut­ta uu­det GT-au­tom­me nos­ta­vat ri­maa jäl­leen sel­väs­ti kor­ke­am­mal­le ajo­dy­na­mii­kas­sa”, sa­noo tuo­te­lin­jas­ta vas­taa­va Ke­vin Giek.

"La­gu­na Se­can rata sy­sää Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:n ää­ri­ra­joil­le. Se on ko­ko­nais­pa­ket­ti, joka te­kee eron. Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT ja Weis­sach -pa­ket­ti aset­ta­vat uu­det stan­dar­dit lä­hes kai­kis­sa mit­ta­reis­sa. Näi­tä ovat kiih­dy­tys ja jar­ru­tus, in­tui­tii­vi­nen ”At­tack Mode” ja voi­man­siir­to, joka on suun­ni­tel­tu mak­si­maa­li­seen pi­toon ja suo­ri­tus­ky­kyyn. Ja kaar­re­pi­don ta­sot ovat yh­tä vai­kut­ta­vat. Au­ton oh­jat­ta­vuus on us­ko­mat­to­man hyvä. Ren­kaat toi­mi­vat erit­täin hy­vin, ja au­tos­sa on oi­kea ta­sa­pai­no kai­kis­sa ajo­ti­lan­teis­sa. On us­ko­mat­to­man haus­kaa ajaa täl­lä au­tol­la La­gu­na Se­can mut­kai­sel­la ra­dal­la”, sa­noo tes­ti­kul­jet­ta­ja Kern.

”At­tack Mode” -ti­las­sa on saa­ta­vil­la jopa 120 kW li­sä­te­hoa 10 se­kun­nik­si na­pin pai­nal­luk­sel­la. ”At­tack Mode” pe­rus­tuu mui­den Ta­y­can-mal­lien push-to-pass -toi­min­toon.

Jär­jes­tel­mä on op­ti­moi­tu ra­dal­la aja­mi­seen ja toi­mii sa­mal­la ta­val­la kuin 99X-kil­pa-au­tot, joi­ta Porsc­he käyt­tää Elect­ric ABB FIA For­mu­la E World Cham­pi­ons­hip -sar­jas­sa.

Boost näy­te­tään mit­ta­ris­ton ajas­ti­mes­sa ja dy­naa­mi­se­na sar­ja­na ani­moi­duil­la ren­kail­la no­peus­mit­ta­ris­sa.

Ver­rat­tu­na mui­den Porsc­he Ta­y­can -mal­lien push-to-pass -toi­min­toon, ”At­tack Mode” tar­jo­aa 50 kW enem­män te­hoa, ja sitä käy­te­tään ja se on saa­ta­vil­la eri ta­voin: vaih­to­eh­to­na ti­la­kyt­ki­men pään pai­na­mi­sel­le, joka on asen­net­tu oh­jaus­pyö­rän si­vul­le, ”At­tack Mode” voi­daan myös ak­ti­voi­da ja de­ak­ti­voi­da oi­ke­an­puo­lei­sen kyt­ki­men kaut­ta. Tämä hel­pot­taa toi­min­non käyt­töä ra­dal­la.

"Voit ot­taa boos­tin käyt­töön myös kil­pa­kä­si­neil­lä ja ir­rot­ta­mat­ta kä­siä ra­tis­ta", Kern se­lit­tää.

Matrix LED -ajovalot ovat vakiona. Ne voidaan päivittää HD matrix LED -ajovaloihin Porsche Taycan Turbo GT:ssä erillisenä varusteena ja ilman lisämaksua.

Matrix LED -ajovalot ovat vakiona. Ne voidaan päivittää HD matrix LED -ajovaloihin Porsche Taycan Turbo GT:ssä erillisenä varusteena ja ilman lisämaksua.

Porsche

"Täl­lä yk­sin­ker­tai­sel­la, tur­val­li­sel­la ja no­pe­al­la käyt­tö­ta­val­la Ta­y­can Tur­bo GT -mal­lit on rää­tä­löi­ty kil­pa-kul­jet­ta­jan tar­pei­siin."

Oh­jaus­pyö­rän va­sem­mal­la si­jait­se­van kyt­ki­men avul­la jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to­ta­soa voi­daan sää­tää, sekä mu­kaut­taa ajo­ti­lan­teen mu­kaan.

Uu­si voi­man­siir­ron te­ho­e­lekt­ro­niik­ka

Porsc­he on hil­jat­tain uu­si­nut kat­ta­vas­ti Ta­y­can-mal­lis­toa ja ylei­ses­ti li­sän­nyt au­to­jen ko­ko­nais­te­hoa.

Muun mu­as­sa te­hos­tet­tu voi­man­siir­to uu­del­la taka-ak­se­li­moot­to­ril­la mah­dol­lis­taa en­tis­tä dy­naa­mi­sem­man suo­ri­tus­ky­vyn edel­tä­jiin ver­rat­tu­na.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT ja Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT va­rus­tet­tu­na Weis­sach-pa­ke­til­la ovat uu­sia lip­pu­lai­va­mal­le­ja, jot­ka vie­vät Ta­y­ca­nin suo­ri­tus­ky­vyn uu­del­le ta­sol­le.

Te­hok­kaam­mal­la puls­si-in­vert­te­ril­lä va­rus­tet­tu­jen au­to­jen teho on 580 kW. Launch Cont­ro­lil­la, joka nos­taa boost-te­hon jopa 760 kW tai jopa 815 kW kah­dek­si se­kun­nik­si huip­pu­te­hon mit­taus­me­ne­tel­män mu­kaan.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT tar­vit­see vain 2,3 se­kun­tia kiih­ty­äk­seen 0–100 km/h tai vain 2,2 se­kun­tia Weis­sach-pa­ke­til­la.

Tämä te­kee mal­lis­ta yh­des­tä kah­teen se­kun­nin kym­me­ne­so­saa no­pe­am­man kuin Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S.

Ero kiih­ty­vyy­des­sä py­säh­dyk­ses­tä 200 km/h:iin on vie­lä­kin suu­rem­pi: 6,6 tai 6,4 se­kun­tia Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä il­man Weis­sach-pa­ket­tia tai sen kans­sa, mikä on jopa 1,3 se­kun­tia no­pe­am­pi kuin Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S.

Puls­si-in­vert­te­ri on avain­kom­po­nent­ti säh­kö­moot­to­rin oh­jauk­ses­sa. Mo­lem­mis­sa Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT -mal­leis­sa taka-ak­se­lil­la on puls­si-in­vert­te­rit, joi­den vir­ta on enin­tään 900 am­pee­ria.

Ne tuot­ta­vat jopa enem­män te­hoa ja vään­tö­mo­ment­tia kuin Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S:n 600 am­pee­rin puls­si-in­vert­te­ri.

Pa­rem­man te­hok­kuu­den saa­vut­ta­mi­sek­si pii­kar­bi­dia käy­te­tään myös puls­si-in­vert­te­rin puo­li­joh­de­ma­te­ri­aa­li­na. Tämä vä­hen­tää mer­kit­tä­väs­ti te­hon oh­jauk­sen kyt­ken­tä­hä­vi­öi­tä ja mah­dol­lis­taa kor­ke­am­mat kyt­ken­tä­taa­juu­det.

Myös vä­li­tys­suh­det­ta ja vaih­teis­ton kes­tä­vyyt­tä on pa­ran­net­tu, mikä mah­dol­lis­taa suu­rem­mat vään­tö­mo­men­tit.

Mo­lem­pien ver­si­oi­den suu­rin vään­tö­mo­ment­ti on jopa 1 340 Nm. Ta­y­can Tur­bo GT -mal­lien toi­min­ta­mat­ka on WLTP-mit­taus­ten mu­kaan jopa 555 km.

Hii­li­kui­tuo­mi­nai­suu­det ja Porsc­he Ac­ti­ve Ride: ke­vyt ra­ken­ne ja alus­ta

Älyk­käil­lä ke­vyt­ra­ken­ne­toi­men­pi­teil­lä Porsc­he on vä­hen­tä­nyt Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:n pai­noa jopa 75 kg Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S:ään ver­rat­tu­na. Use­at hii­li­kui­tui­set osat vai­kut­ta­vat tä­hän.

Hii­li­kui­tua käy­te­tään muun mu­as­sa B-pi­la­rien ver­hoi­luis­sa, ul­ko­taus­ta­pei­lien ylä­kuo­ris­sa ja si­vu­hel­man upo­tuk­ses­sa.

Pai­noa sääs­tä­vät myös hii­li­kui­tu­lu­jit­tei­ses­ta po­ly­mee­ris­tä val­mis­te­tut kup­pi-is­tui­met, ke­vyt­ra­ken­tei­nen ta­va­ra­ti­la ja säh­köi­sen peh­me­äs­ti sul­jet­ta­van ta­ka­luuk­ku­toi­min­non puut­tu­mi­nen.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT on va­ki­o­na va­rus­tet­tu dy­na­miik­ka­pa­ke­til­la. Tämä si­säl­tää Porsc­he Ac­ti­ve Ride -il­ma­jou­si­tuk­sen, jos­sa on GT-spe­si­fi­nen vi­ri­tys.

Dy­naa­mi­sis­sa ajo­ti­lan­teis­sa tämä jou­si­tus var­mis­taa lä­hes täy­del­li­sen yh­tey­den tie­hen pyö­rä­kuor­mien ta­sa­pai­noi­sen ja­kau­tu­mi­sen an­si­os­ta.

Li­säk­si va­rus­te­pa­ket­tiin kuu­lu­vat eri­tyi­sen suo­ri­tus­ky­kyi­set ke­sä­ren­kaat, jot­ka on asen­net­tu 21-tuu­mai­sil­le, ta­o­tuil­le ke­vyt­me­tal­li­van­teil­le.

Ai­nut­laa­tui­sis­sa Tur­bo GT -van­teis­sa on jyr­si­tyt pin­nat, mikä sääs­tää pai­noa. Sa­mal­la ne jääh­dyt­tä­vät te­hok­kaas­ti jar­ru­ja.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä on va­ki­o­na ke­vy­et ke­raa­mi­set jar­rut. Porsc­he Ce­ra­mic Com­po­si­te Brake (PCCB) -jar­rui­hin pe­rus­tu­va jar­ru­jär­jes­tel­mä on op­ti­moi­tu pai­non nä­kö­kul­mas­ta.

Jar­ru­le­vy­kam­mi­on ja jar­ru­sa­tu­la­ko­te­lon suun­nit­te­lu­muu­tok­set pois­ta­vat yli kak­si ki­loa. Täl­lä on po­si­tii­vi­nen vai­ku­tus sekä ajo­dy­na­miik­kaan et­tä suo­ri­tus­ky­kyyn: jou­sit­ta­mat­to­mien ja pyö­ri­vien mas­so­jen vä­hen­tä­mi­nen pa­ran­taa suo­ri­tus­ky­kyä.

Jar­ru­sa­tu­lat on maa­lat­tu ai­nut­laa­tui­sel­la Vic­to­ry Gold -vä­ril­lä.

Ta­kas­poi­le­ri, jos­sa läp­pä ja ai­nut­laa­tui­set maa­li­pin­nat: ae­ro­dy­na­miik­ka ja ul­ko­muo­to

Porsc­he ke­hit­ti ae­rob­la­de-etus­poi­le­rin eri­tyi­ses­ti Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:tä var­ten.

Ta­ka­nä­ky­mää hal­lit­see mu­kau­tu­va spoi­le­ri, jon­ka ir­ro­tet­ta­vas­sa reu­nas­sa on Gur­ney-läp­pä kor­ke­a­kiil­toi­ses­sa hii­len vä­ri­ses­sä vii­meis­te­lys­sä.

Mat­rix LED -ajo­va­lot ovat va­ki­o­na. Ne voi­daan päi­vit­tää HD mat­rix LED -ajo­va­loi­hin Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä eril­li­se­nä va­rus­tee­na ja il­man li­sä­mak­sua.

Si­vup­ro­fii­li pal­jas­taa usei­ta hii­li­kui­dus­ta val­mis­tet­tu­ja kom­po­nent­te­ja. Si­vuik­ku­noi­den lis­tat on maa­lat­tu mus­tak­si (kor­ke­a­kiil­to).

Vaik­ka Porsc­he Ta­y­can Tur­bo ja Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S Tur­bo­ni­te-omi­nai­suuk­sin ero­a­vat muis­ta sar­jan mal­leis­ta, Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä on enem­män kil­pa-au­ton tun­nel­maa.

Mo­lem­mis­sa mal­leis­sa on vä­ril­li­nen Porsc­he-logo etu­pel­lis­sä sekä ke­vyt­me­tal­li­van­tei­den kes­ki­öis­sä. Ta­ka­luu­kun Tur­bo GT -logo on maa­lat­tu mus­tak­si (mat­ta).

Saa­ta­vil­la on yh­teen­sä kuu­si ul­ko­vä­riä, mu­kaan lu­kien uu­det maa­li­vaih­to­eh­dot Pale Blue Me­tal­lic ja Purp­le Sky Me­tal­lic. Nämä on va­rat­tu yk­si­no­maan Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:lle vuo­dek­si.

Porsc­he Exc­lu­si­ve Ma­nu­fak­tu­rin laa­ja Paint to Samp­le -oh­jel­ma tar­jo­aa li­sää rää­tä­löin­ti­vaih­to­eh­to­ja. Li­säk­si ovien ala­o­saan ja ko­ne­pel­tiin on saa­ta­va­na sar­ja Ta­y­can-lo­gol­la va­rus­tet­tu­ja tar­ro­ja joko Vol­tin si­ni­se­nä tai mus­ta­na (mat­ta/kor­ke­a­kiil­tä­vä).

Va­ki­o­ko­koi­set kup­pi-is­tui­met ja ur­hei­lul­li­nen tun­nel­ma: si­sus­tus

Ur­hei­lul­li­sis­sa Race-Tex-yk­si­tyis­koh­dis­sa on va­ki­o­na myös mus­tia nah­ka­ver­hoil­tu­ja osia. Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­luu myös ke­vy­et täys­kup­pi-is­tui­met hii­len vä­ri­sel­lä ku­dos­vii­meis­te­lyl­lä (kor­ke­a­kiil­tä­vä).

Adap­ti­ve Sports Se­ats Plus -is­tui­met (säh­köi­sel­lä 18-suun­tai­sel­la sää­döl­lä ja muis­ti­pa­ke­til­la) voi­daan ti­la­ta li­sä­va­rus­tee­na ja il­man li­sä­mak­sua. Etu­nis­ka­tu­kiin on bro­dee­rat­tu Tur­bo GT -logo.

Li­säk­si il­mas­toin­ti­pa­nee­lin ala­puo­lel­la on merk­ki, jos­sa on yk­sit­täi­nen mal­li­lo­go.

Porsche Taycan Turbo GT varustettuna Weissach-paketilla kiihtyy 0–100 km/h 2,2 sekunnissa, mikä tekee tästä kaksipaikkaisesta sekunnin kymmenesosan nopeamman kuin vastaavasta Porsche Taycan Turbo GT:stä. Sen huippunopeus on 305 km/h 290 km/h sijasta.

Porsche Taycan Turbo GT varustettuna Weissach-paketilla kiihtyy 0–100 km/h 2,2 sekunnissa, mikä tekee tästä kaksipaikkaisesta sekunnin kymmenesosan nopeamman kuin vastaavasta Porsche Taycan Turbo GT:stä. Sen huippunopeus on 305 km/h 290 km/h sijasta.

Porsche

Ai­nut­laa­tui­sia si­sä­va­rus­tei­ta, jois­sa on Volt Blu tai GT Sil­ver kont­ras­ti­set sä­vyt, on saa­ta­vil­la pyyn­nös­tä.

GT-ur­hei­luoh­jaus­pyö­räs­sä reu­nus on pääl­lys­tet­ty mus­tal­la Race-Te­xil­lä ja sii­nä on kel­lo 12 mer­kin­tä. Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:ssä on Sport Chrono -pa­ket­ti, joka juon­tuu Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S:stä.

Suun­ni­tel­tu ra­dal­le: Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT va­rus­tet­tu­na Weis­sach-pa­ke­til­la

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT va­rus­tet­tu­na Weis­sach-pa­ke­til­la on ase­moin­nis­saan vie­lä­kin sel­ke­äm­pi. Li­sä­ae­ro­dy­na­miik­ka ja ke­vyt ra­ken­ne mah­dol­lis­ta­vat tä­män mal­lin en­tis­tä pa­rem­man suo­ri­tus­ky­vyn.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT va­rus­tet­tu­na Weis­sach-pa­ke­til­la kiih­tyy 0–100 km/h 2,2 se­kun­nis­sa, mikä te­kee täs­tä kak­si­paik­kai­ses­ta se­kun­nin kym­me­ne­so­san no­pe­am­man kuin vas­taa­vas­ta Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:stä. Sen huip­pu­no­peus on 305 km/h 290 km/h si­jas­ta.

Mui­ta ae­ro­dy­naa­mi­sia piir­tei­tä ovat il­ma­noh­jai­ne­le­men­tit ala­o­sas­sa ja uu­si etu­dif­fuu­so­ri.

Ta­ka­na Weis­sach-pa­ke­til­la va­rus­te­tus­sa mal­lis­sa on kiin­teä ta­ka­sii­pi hii­len vä­ri­ses­sä vii­meis­te­lys­sä ja run­koon kiin­ni­te­tyt sii­pien tuet.

Ko­ko­nais­maa­e­fek­ti on jopa 220 kg.

Weis­sach-pa­ke­tin logo nä­kyy ta­ka­sii­vek­keen mo­lem­mil­la puo­lil­la. Pyyn­nös­tä on saa­ta­va­na rai­dal­li­nen ver­sio Volt Blue, Black tai mat­ta­mus­tas­sa vä­ris­sä. Tämä ko­ros­taa en­ti­ses­tään au­ton moot­to­riur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta. Rai­dal­li­nen muo­toi­lu voi­daan yh­dis­tää mus­taan tar­ra­sar­jaan.

Kai­ken rata-ajos­sa tar­peet­to­man va­rus­te­lun pois­ta­mi­nen on kar­si­nut vie­lä noin 70 ki­loa ver­rat­tu­na Ta­y­can Tur­bo GT:hen il­man Weis­sach-pa­ket­tia. Ta­va­no­mai­sen ta­kais­tuin­jär­jes­tel­män si­jas­ta ta­ka­na on rää­tä­löi­ty, laa­du­kas ke­vyt hii­li­ver­hoi­lu, jon­ka is­tuin­kuor­ten ta­ka­na on säi­ly­tys­lo­ke­ro kul­jet­ta­jal­le ja etu­mat­kus­ta­jal­le.

Myös Sport Chrono -pa­ke­tin ana­lo­gi­nen kel­lo, joka on nor­maa­lis­ti ko­je­tau­lus­sa, on jää­nyt pois, sa­moin kuin jal­ka­ma­tot ja au­tos­sa on käy­tet­ty vä­hem­män eris­te­ma­te­ri­aa­lia.

Weis­sach-pa­ke­til­la va­rus­tet­tua Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:tä voi la­da­ta vain mat­kus­ta­jan puo­lel­ta, ja la­taus­luuk­kua käy­te­tään ma­nu­aa­li­ses­ti säh­köi­sen si­jaan.

Eri­tyi­nen ään­tä ja läm­pöä eris­tä­vä lasi ja Sound Pac­ka­ge Plus sääs­tä­vät myös pai­noa.

Jäl­kim­mäi­nen ei si­säl­lä ta­ka­kai­ut­ti­mia, ja kor­vaa BOSE® Sur­round Sound -jär­jes­tel­män.

GT-si­sus­tus­pa­ket­ti, jos­sa on mus­tat Race-Tex-yk­si­tyis­koh­dat, on va­ki­o­na. Mat­kus­ta­jan puo­lel­la on merk­ki Weis­sach-pa­ke­tin lo­gol­la.

Volt Blue- ja GT Sil­ver -si­sus­tus­pa­ke­tit ovat saa­ta­vil­la myös Weis­sach-pa­ke­til­la va­rus­tet­tuun Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT:hen. Vas­taa­van vä­rin kont­ras­ti­om­pe­leet täy­den­tä­vät omi­nai­suuk­sien va­li­koi­maa.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT ja Porsc­he Ta­y­can Tur­bo GT Weis­sach-pa­ke­til­la hin­nat al­ka­vat 255 990 eu­ros­ta

Ku­lu­tus- ja CO2-pääs­tö­ar­vot on mi­tat­tu la­ki­sää­tei­sil­lä mit­taus­me­ne­tel­mil­lä. Kaik­ki Porsc­hen uu­det au­tot tyyp­pi­hy­väk­sy­tään WLTP-me­ne­tel­män mu­kai­ses­ti.

Porsc­he-lwhdis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN