Uusi Skoda Fabia pohjautuu ensimmäistä kertaa Volkswagen-konsernin MQB A0 -perustekniikkaan,

Uusi Skoda Fabia pohjautuu ensimmäistä kertaa Volkswagen-konsernin MQB A0 -perustekniikkaan,

Skoda Auto

Škoda Fabia: Uusia ulottuvuuksia

Jopa yhdeksällä turvatyynyllä varustettu uusi Škoda Fabia kuuluu kokoluokkansa turvallisimpiin autoihin. Usean eri avustin­jär­jes­telmän yhdistävä Travel Assist -ajoavus­tin­ko­ko­naisuus kruunaa niin autoilun turvallisuuden kuin mukavuuden.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si Škoda Fa­bia poh­jau­tuu en­sim­mäis­tä ker­taa Volks­wa­gen-kon­ser­nin MQB A0 -pe­rus­tek­niik­kaan, jon­ka an­si­os­ta ak­tii­vi­sen ja pas­sii­vi­sen tur­val­li­suu­den jär­jes­tel­miä ja rat­kai­su­ja on voi­tu ke­hit­tää en­ti­ses­tään.

Tek­niik­ka mah­dol­lis­taa myös edis­tyk­sel­lis­ten, suu­rem­man ko­ko­luo­kan au­tois­ta tun­net­tu­jen avus­tin­jär­jes­tel­mien to­teut­ta­mi­sen.

Avus­tin­jär­jes­tel­mät tur­val­li­suu­den ta­kee­na

Škoda Fa­bi­aan on nyt saa­ta­vil­la en­sim­mäis­tä ker­taa tur­val­li­suut­ta ja mu­ka­vuut­ta li­sää­vä Tra­vel As­sist -ajo­a­vus­tin­ko­ko­nai­suus. Ko­ko­nai­suus si­säl­tää usei­ta yh­des­sä toi­mi­via avus­tin­jär­jes­tel­miä, jot­ka avus­ta­vat au­ton oh­jaa­mi­ses­sa pi­tuus- ja si­vut­tais­suun­nas­sa.

Tra­vel As­sist -ajo­a­vus­tin­ko­ko­nai­suus ak­ti­voi­daan toi­min­taan suo­raan oh­jaus­pyö­räs­tä kä­te­väs­ti omal­la näp­päi­mel­lään

Uuteen Fabiaan on saatavissa jopa yhdeksän turvatyynyä.

Uuteen Fabiaan on saatavissa jopa yhdeksän turvatyynyä.

Skoda Auto

Mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men li­säk­si ajo­a­vus­tin­ko­ko­nai­suus si­säl­tää mu­kau­tu­van kais­ta-avus­ti­men ja di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton. Fa­bi­aan on nyt saa­ta­vil­la en­sim­mäis­tä ker­taa myös lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä sekä au­to­maat­ti­nen py­sä­köin­ti­a­vus­tin.

Au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä si­säl­tää en­na­koi­van ja­lan­kul­ki­ja- ja pyö­räi­li­jä­suo­jan. Py­sä­köin­tiä hel­pot­ta­maan saa­ta­vil­la on au­to­maat­ti­nen py­sä­köin­ti­a­vus­tin, joka on tar­jol­la en­sim­mäis­tä ker­taa Fa­bi­aan.

Nyt tar­jol­la jopa yh­dek­sän tur­va­tyy­nyä

Uu­den Fa­bi­an va­ki­o­va­rus­tuk­seen si­säl­ty­vät kul­jet­ta­jan ja etu­mat­kus­ta­jan tur­va­tyy­nyt, ik­ku­na­tur­va­tyy­nyt ja etu­si­vu­tur­va­tyy­nyt. Li­säk­si saa­ta­vis­sa ovat kul­jet­ta­jan pol­vi­tur­va­tyy­ny ja ta­ka­si­vu­tur­va­tyy­nyt. Tör­mäyk­ses­sä kul­jet­ta­jan ja mat­kus­ta­jien suo­ja­na voi ol­la kaik­ki­aan jopa yh­dek­sän tur­va­tyy­nyä.

Mukautuva kaista-avustin havaitsee tien kaistaviivojen lisäksi muita erottuvia tierajoja. Se auttaa pitämään auton kaistalla ja on toiminnassa myös silloin, kun kaistaviivat eivät ole selkeästi näkyvissä esimerkiksi työmailla.

Mukautuva kaista-avustin havaitsee tien kaistaviivojen lisäksi muita erottuvia tierajoja. Se auttaa pitämään auton kaistalla ja on toiminnassa myös silloin, kun kaistaviivat eivät ole selkeästi näkyvissä esimerkiksi työmailla.

Skoda Auto

Las­te­nis­tui­met voi kiin­nit­tää hel­pos­ti ja tur­val­li­ses­ti jopa kol­mel­le lap­sel­le. Las­te­nis­tui­met kiin­ni­te­tään ISO­FIX-kiin­nik­kei­siin ja Top­Tet­her-ylä­kiin­ni­tys­pis­tei­siin, jot­ka löy­ty­vät ta­ka­si­vuis­tui­mien li­säk­si va­ki­o­na myös etu­mat­kus­ta­jan is­tui­mes­ta.

Ko­rin il­man­vas­tus­ker­roin on al­ka­en Cd 0.28. Mit­to­jen muu­tok­sis­ta edel­tä­jä­mal­liin näh­den mai­nit­ta­koon ak­se­li­vä­lin kas­vu +94 mm, pi­tuu­den kas­vu +111 mm sekä li­sä­le­veys +48 mm.

10,25-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to

Uu­des­sa mal­lis­sa on LED-ajo­va­lot sekä uu­den­lai­nen si­sä­ti­la­kon­sep­ti, jo­hon liit­ty­en Fa­bi­aan on nyt en­sim­mäis­tä ker­taa saa­ta­vil­la edel­lä mai­nit­tu 10,25-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to. Kos­ke­tus­näyt­tö on suu­rim­mil­laan 9,2-tuu­mai­nen.

Mat­kus­ta­mos­sa on yli 100 lit­raa eri­lai­sia säi­ly­tys­lo­ke­roi­ta ja ta­va­ra­ti­lan ker­ro­taan ole­van ko­ko­luok­kan­sa tä­män het­ken suu­rim­man.

Otim­me pi­kai­sia tun­tu­mia en­sie­sit­te­lyn yh­tey­des­sä Škoda Fa­bia 110 Sty­les­tä va­rus­tet­tu­na 110 hv (81 kW) 3-sy­lin­te­ri­sel­lä, kier­ros­her­käl­lä 1.0 TSI -tur­bo­moot­to­ril­la sekä 6-por­tai­sel­la, erit­täin na­pa­kal­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la.

Pa­laam­me erit­täin mie­len­kiin­toi­seen mal­liin en­nen pit­kää ko­ea­jon mer­keis­sä Au­to Bil­din pa­pe­ri­leh­des­sä.

Uu­den Fa­bi­an hin­to­ja ei tois­tai­sek­si ole jul­kis­tet­tu. Ne il­moi­te­taan mar­ras-jou­lu­kuun vaih­tees­sa.

Skoda Au­to / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU