Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Osallistu arvontaan – valitse kolme parasta artikkelia

Maserati täyttää 105 vuotta: Tiedätkö avainkohtia merkin mainehikkaista vaiheista?

GT-versiossa on tehokkaan tuntuiset led-tyyppiset lähi- ja kaukovalot. Kaukovaloautomatiikka toimii esimerkillisesti.

GT-versiossa on tehokkaan tuntuiset led-tyyppiset lähi- ja kaukovalot. Kaukovaloautomatiikka toimii esimerkillisesti.

Koeajossa Peugeot 308 SW GT: Vääntävä herkkupala

Uusi, vääntävä turbodiesel on ruudikas valinta farmariin. 308 SW GT:ssä uutta on myös 8-nopeuksinen automaat­ti­vaih­teisto.

Auto Bild.Koeajot
17.7.2019

Peu­ge­ot 308:n ko­ne­pel­lin al­la ole­va uu­si 2,0-lit­rai­nen 177 he­vos­voi­man tur­bo­die­sel kuu­los­taa hy­väl­tä aja­tuk­sel­ta 1 425-ki­loi­ses­ta kom­pak­tin ko­koi­seen far­ma­riin.

GT-va­rus­tein ky­sees­sä on to­del­li­nen herk­ku­pa­la. Nau­tis­ke­lua edes­vai­kut­taa en­nen muu­ta mu­rea 400 new­ton­met­rin vään­tö­mo­ment­ti, joka saa­vu­te­taan heti 2 000 r/min. Laa­ja-alai­ses­ti ja­kau­tu­va vään­tö on ohi­tus­ti­lan­teis­sa juu­ri sitä, mitä tä­män ko­koi­seen far­ma­riin kai­paa.

Kun GT:hen tilataan mittava panoraamalasikatto, siihen tulee tummennetut takasivulasit. Sähköistä takaluukkua ei ole tarjolla.

Kun GT:hen tilataan mittava panoraamalasikatto, siihen tulee tummennetut takasivulasit. Sähköistä takaluukkua ei ole tarjolla.

Peu­ge­ot 308 SW GT Blu­eH­Di 180:n kiih­tyy ri­pe­äs­ti, jo­ten rans­ka­lais­far­ma­ril­la ei jää muun lii­ken­teen pö­ly­pil­veen.

Suo­ri­tus­ky­ky ei kui­ten­kaan tar­koi­ta kor­ke­aa ku­lu­tus­ta, vaan teh­taan il­moit­ta­ma kes­ki­ku­lu­tus aset­tuu al­hai­sel­le 4,6 lit­ran ta­sol­le.

Au­ton ajo­tie­to­ko­neen mu­kaan ko­ea­jon ai­ka­na ku­lui kes­ki­mää­rin 4,5 l/100 km, joka ei ole mi­ten­kään paha lu­ke­ma. Mal­lin CO2-pääs­töt ovat 120 g/km.

8-por­tai­nen au­to­maat­ti

Eri­tyi­sen mie­len­kiin­toi­nen uu­tuus­piir­re 308 GT:ssä on ja­pa­ni­lai­sen Ai­si­nin val­mis­ta­ma tu­li­te­rä 8-por­tai­nen mo­men­tin­muun­ni­nau­to­maat­ti, joka tot­te­lee mal­li­ni­meä EAT8 – sel­lais­ta ei ole en­nen saa­nut 308:aan.

Nyt, kun 7–10 -por­tai­set au­to­maa­tit ovat yhä ylei­sem­piä, Peu­ge­ot ot­taa ison harp­pauk­sen tar­jo­a­mal­la sel­lai­sen kom­pak­tiin ko­ko­luo­kas­sa.

Mekaanisin säädöin varustetut GT-etuistuimet välittävät reilun sivuttais- ja reisituen. Ajoasennon säätää helposti sopivaksi.

Mekaanisin säädöin varustetut GT-etuistuimet välittävät reilun sivuttais- ja reisituen. Ajoasennon säätää helposti sopivaksi.

Teh­taan mu­kaan EAT8 on ku­lu­tu­sar­voil­taan yh­tä ta­lou­del­li­nen kuin ma­nu­aa­li­vaih­teis­to. EAT8 vaih­taa py­kä­liä rau­hal­li­ses­sa ajos­sa hie­nos­tu­neen peh­me­äs­ti, mut­ta sport-toi­min­nol­la vaih­dot muut­tu­vat sä­hä­köik­si.

Vaih­teen­siir­rois­ta on muo­kat­tu juo­hei­ta uu­den, säh­köi­sen vaih­teen­siir­to­jär­jes­tel­män an­si­os­ta.

Va­lit­ta­va­na ole­vat eco- ja sport-ajo­ti­lat vai­kut­ta­vat kaa­sun­vas­teen ohel­la yl­lä­tyk­sel­li­ses­ti myös GT:n ää­ni­maa­il­maan, ja sport-ajo­ti­la oli al­le­kir­joit­ta­neen eh­do­ton suo­sik­ki.

Myös pitkäjalkaiset matkustajat mahtuvat helposti Peugeot 308 SW GT:n takaistuimelle.

Myös pitkäjalkaiset matkustajat mahtuvat helposti Peugeot 308 SW GT:n takaistuimelle.

Tila kyt­ke­tään kes­ki­kon­so­lis­ta, jol­loin elekt­ro­ni­sel­le näy­töl­le il­mes­ty­vät va­ki­o­mit­ta­ris­ton si­jaan vään­tö- ja ah­to­pai­ne­käy­rät, ja näy­tön väri muut­tuu pu­nai­sek­si.

Sa­mal­la moot­to­rin luon­ne muut­tuu us­ko­mat­to­man toi­sen­lai­sek­si ja huo­mat­ta­vas­ti kier­ros­her­kem­mäk­si.

Kei­no­te­koi­set soun­dit

Ma­kein­ta on, et­tä 4-sy­lin­te­ri­sen tur­bo­die­se­lin käyn­ti­ää­net muut­tu­vat sil­loin täy­sin eri­lai­sik­si – sil­kan ur­hei­lul­li­sik­si. Kuun­te­lu­a­na­lyy­sin no­jal­la sävy on ra­ken­net­tu jän­nit­tä­väl­lä ta­val­la muis­tut­ta­maan en­sin­nä­kin ben­sii­ni­moot­to­ria, ja toi­sek­seen voi­mak­kais­sa kiih­dy­tyk­sis­sä enem­män­kin 8- kuin 4sy­lin­te­ris­tä.

Psy­ko­lo­gi­ses­ti on­nis­tu­nut to­teu­tus, sil­lä mu­ka­vat käyn­ti­ää­net luo­vat ai­na li­sä­ar­voa ajo­ko­ke­muk­seen. GT-ää­niä ei saa­da ai­kaan läp­pä­vent­tii­li­jär­jes­tel­mäl­lä, vaan kei­no­te­koi­ses­ti kai­ut­ti­mien vä­li­tyk­sel­lä.

Kun GT-soun­de­ja on kuun­nel­lut tien pääl­lä ai­kan­sa, niin kor­va le­pää.

Peu­ge­ot 308 SW GT:n vank­ka sak­sa­lais­tyy­li­nen jou­si­tus on täy­sin omi­aan myös no­pe­aan ete­ne­mi­seen. Min­kään­lais­ta ”pe­rin­teis­tä rans­ka­lai­suut­ta” tä­män ver­si­on alus­ta­suun­nit­te­lus­ta saa tur­haan ha­kea.

Säh­kö­hyd­rau­li­ses­ti te­hos­te­tun oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma on täs­mäl­li­nen, jo­ten maan­tie­a­jos­sa ja mut­kai­sil­la teil­lä fark­kua on ren­to luot­sa­ta. Kau­pun­ki­pyö­ri­tyk­ses­sä ja park­ki­hal­leis­sa GT tai­puu miel­lyt­tä­vän vai­vat­to­mas­ti.

Mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din toi­mii eri­tyi­sen na­pa­kas­ti, ja sen kyt­ken­tä su­juu Peu­ge­ot-tyy­liin hel­pos­ti va­lit­si­mes­ta, joka jää oh­jaus­pyö­rän taak­se pii­loon.

Peugeotin i-Cockpit-kojelaudassa mittaristoa tarkastellaan ohjauspyörän ylitse. Kosketusnäyttö on 9,7-tuumainen.

Peugeotin i-Cockpit-kojelaudassa mittaristoa tarkastellaan ohjauspyörän ylitse. Kosketusnäyttö on 9,7-tuumainen.

Pi­tää vain muis­taa, kum­paan suun­taan sää­tö­pyö­rä ak­ti­voi va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men, kum­paan suun­taan no­peu­den­ra­joit­ti­men. Nämä voi­si­vat oi­ke­as­taan si­jai­ta eri pai­kois­sa.

GT:n ren­gas­ko­ko on muus­ta 308-lai­vas­tos­ta (205/55 R 16) poi­ke­ten sport­ti­sem­pi eli eri­tyi­sen ma­ta­lap­ro­fii­li­nen 225/40 R 18. Si­sä­me­lu­ta­so py­syt­te­lee täl­lai­sin töp­pö­sin maan­tie­a­jos­sa sil­ti odot­ta­mat­to­man koh­tuul­li­sel­la ta­sol­la.

Ajo-oh­jeet ja ää­net

Ko­je­lau­dan pääl­lyk­ses­sä käy­tet­ty pu­nai­sil­la tik­kauk­sil­la ko­ris­tel­tu nah­ka an­taa hie­nos­tu­nut­ta pre­mium-otet­ta, ja GT:n si­sä­ti­lo­jen vii­meis­te­ly on muu­ten­kin moit­tee­ton­ta.

Mii­nus­ta on an­net­ta­va ko­je­lau­dan pääl­lys­ri­ti­läs­tä, joka hei­jas­te­lee au­rin­koi­sel­la sääl­lä mel­ko voi­mak­kaas­ti tuu­li­la­siin.

Na­vi­goin­ti­lait­teen opas­tus toi­mii si­nän­sä mai­ni­os­ti, mut­ta osoi­te­tie­to­jen oh­jel­moin­tia hait­taa pik­ku­kir­jai­mien käyt­tö iso­jen si­jaan. Ka­pe­at pik­ku­kir­jai­met ovat han­ka­las­ti ha­vait­ta­via, ei­kä ka­pei­ta pai­nik­kei­ta ole kä­te­vä na­pu­tel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä.

Peu­ge­ot 308 SW GT:n ää­nen­tois­toon voi pa­nos­taa brit­ti­val­mis­tei­sen De­non-ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­män voi­min. Tun­ne­tun ko­ti­hi­fi­val­mis­ta­jan au­to­so­vel­lus soi ko­ko­nais­val­tai­sen miel­lyt­tä­väs­ti. Ko­ko­nai­suus si­säl­tää kah­dek­san kai­ut­ti­men ohel­la sub­ba­rin (100 W) ja di­gi­taa­li­sen 8-ka­na­vai­sen vah­vis­ti­men.

Kan­nat­taa sil­ti tie­dos­taa, et­tä tätä hi­fi­jär­jes­tel­mää ei pys­ty ti­lan­käy­töl­li­sis­tä syis­tä ras­ti­maan li­sä­va­rus­te­lis­tal­ta, jos au­toon ha­lu­aa täy­si­ko­koi­sen va­ra­pyö­rän.

Ihan­teel­li­nen ajo­a­sen­to

Ajo­a­sen­non sää­tää var­sin ihan­teel­li­sek­si. Oh­jaus­pyö­rän kor­keu­des­ta riip­pu­mat­ta oma etun­sa mit­ta­rien ha­vain­noin­nis­sa on i-Cock­pit-ko­je­lau­ta­to­teu­tuk­sel­la, jos­sa mit­ta­rit nä­ky­vät oh­jaus­pyö­rän ke­hän ylit­se.

Al­can­ta­ral­la ver­hoil­lut ur­hei­lul­li­set etuis­tui­met on va­rus­tet­tu me­kaa­ni­sin sää­döin. Kul­jet­ta­jan is­tui­mes­sa on koh­tuul­li­sen te­ho­kas säh­köi­nen sel­kä­hie­ron­ta ja säh­kö­sää­töi­nen ris­ti­se­län­tu­ki.

Etu­mat­kus­ta­jan is­tui­mes­sa on ma­nu­aa­li­set sää­döt. Näil­lä pen­keil­lä is­tuu GT-luon­tees­ta huo­li­mat­ta – tai eh­kä juu­ri sen an­si­os­ta – to­del­la mu­ka­vas­ti pi­dem­mil­lä­kin mat­koil­la.

Sekä si­vut­tais­tu­ki, ris­ti­se­län­tu­ki et­tä rei­si­tu­ki ovat pit­kä­jal­kai­sel­le kul­jet­ta­jal­le hy­vin koh­dil­laan.

Alu­mii­ni­set pol­ki­met an­ta­vat GT-otet­ta, ja GT:ssä on myös alu­mii­ni­set ovien kyn­nys­lis­tat.

Ta­kais­tui­mel­la jää so­pi­vas­ti pol­vi­ti­laa myös pit­kä­jal­kai­sil­le, ja myös pään­ti­laa on mu­ka­vas­ti. Rei­lus­ti mat­kus­ta­moon va­loa vä­lit­tä­vä täy­si­ko­koi­nen pa­no­raa­ma­la­si­kat­to on asi­al­li­nen li­sä­va­rus­te, ja li­säk­si la­si­kat­to on pel­ti­kat­toa tun­tu­vas­ti lu­jem­pi rat­kai­su mah­dol­li­ses­sa ym­pä­ri­a­jo­ti­lan­tees­sa.

Ta­va­ran­kul­je­tus­rah­keet on mie­tit­ty aja­tuk­sel­la, sil­lä 610 lit­ran ta­va­ra­ti­la on ava­ra, ja ta­ka­sel­kä­no­jat alas tait­ta­en muo­dos­tuu ta­sai­nen kuor­maus­pin­ta. Ta­va­ra­ti­lan enim­mäis­mit­ta on 1 660 lit­raa, jo­ten kyy­tiin mah­tuu tar­vit­ta­es­sa mel­ko iso­ja­kin ta­va­roi­ta.

Säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku oli­si hyö­dyl­li­nen li­sä­va­rus­te, sil­lä luuk­ku on mel­ko pai­na­va.

Vau­nun ve­tä­jil­le 180-he­vos­voi­mi­nen tur­bo­die­sel tar­jo­aa 308-mal­li­sar­jan­sa si­säl­lä rons­keim­man ve­to­ky­vyn, sil­lä au­tol­la saa kis­koa 1,6-ton­nis­ta jar­rul­lis­ta kär­ryä.

Peu­ge­ot 308 SW GT Blu­eH­Di 180 EAT8

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1997 cm³, 130 kW (177 hv)/3750 r/min, 400 Nm/2000 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 8,4 s, huip­pu­no­peus 223 km/h

Ku­lu­tus

4,6 l/100 km, die­sel

CO2-pääs­töt

120 g/km

Voi­man­siir­to

A8, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4585, l. 1804, k. 1461 mm, ak­se­li­vä­li 2730 mm, maa­va­ra 135 mm, oma­mas­sa 1425 kg, ve­to­mas­sa 1600/750 kg, ta­va­ra­ti­la 610–1660 l, tank­ki 53 l

Hin­ta

38 089 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 42 525 eu­roa (2018)

Miel­lyt­tää

Au­to­maat­ti­vaih­teis­to

Ai­si­nin 8-no­peuk­si­nen uu­tuus toi­mii hie­nos­tu­nees­ti.

Är­syt­tää

Ta­ka­luuk­ku

Säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku oli­si asi­aa.

Yl­lät­tää

Ää­ni­maa­il­ma

Ajo­ti­lan mu­kaan muut­tu­va ää­ni­maa­il­ma an­taa haus­kaa li­sä­ar­voa.

Yh­teen­ve­to

Peu­ge­ot 308 SW GT tar­jo­aa hin­taan­sa näh­den 180 hv:n tur­bo­die­se­li­nä mauk­kaan 400 Nm:n vään­nön, mut­ta li­säk­si sii­nä on hy­vät si­sä­ti­lat, laa­du­kas muun­nel­ta­vuus ja erit­täin hy­vät ajo-omi­nai­suu­det. Ku­lu­tus py­syt­te­lee suo­ri­tus­ky­vys­tä huo­li­mat­ta hel­pos­ti ne­lo­sel­la al­ka­vis­sa lu­ke­mis­sa. Oma lu­kun­sa on ajo­ti­lan mu­kaan sää­ty­vä ää­ni­maa­il­ma.

(4,0 täh­teä)

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Opel Corsa-e kehittää 136 hevosvoimaa ja sille luvataan 330 kilometrin toimintamatka (WLTP-menetelmällä suoritetut alustavat mittaustulokset. EG-tyyppihyväksyntä ja CoC-todistus eivät vielä ole saatavilla. Alustavat arvot saattavat poiketa virallisesta tyyppihyväksyntälukemasta). 

Opel Corsa-e kehittää 136 hevosvoimaa ja sille luvataan 330 kilometrin toimintamatka (WLTP-menetelmällä suoritetut alustavat mittaustulokset. EG-tyyppihyväksyntä ja CoC-todistus eivät vielä ole saatavilla. Alustavat arvot saattavat poiketa virallisesta tyyppihyväksyntälukemasta). 

Opel Corsa-e: Kuudes sukupolvi sisältää myös täyssähköisen version – samalla Opelin takuu pitenee 3 vuoteen

Auto Bild.Uutiset
28.5.2019
Opel Corsa-e kehittää 136 hevosvoimaa ja sille luvataan 330 kilometrin toimintamatka (WLTP-menetelmällä suoritetut alustavat mittaustulokset. EG-tyyppihyväksyntä ja CoC-todistus eivät vielä ole saatavilla. Alustavat arvot saattavat poiketa virallisesta tyyppihyväksyntälukemasta). 

Opel Corsa-e kehittää 136 hevosvoimaa ja sille luvataan 330 kilometrin toimintamatka (WLTP-menetelmällä suoritetut alustavat mittaustulokset. EG-tyyppihyväksyntä ja CoC-todistus eivät vielä ole saatavilla. Alustavat arvot saattavat poiketa virallisesta tyyppihyväksyntälukemasta). 

Opel Corsa-e: Kuudes sukupolvi sisältää myös täyssähköisen version – samalla Opelin takuu pitenee 3 vuoteen

Auto Bild.Uutiset
28.5.2019
AMR:n tekniikkana muriAston Martin see 4,0-litrainen tuplaturbo-V8, joka puhaltaa 510 hv/6000 r/min ja varmistaa navakan 625 Nm maksimiväännön 2000–5000 kierroksella.

AMR:n tekniikkana muriAston Martin see 4,0-litrainen tuplaturbo-V8, joka puhaltaa 510 hv/6000 r/min ja varmistaa navakan 625 Nm maksimiväännön 2000–5000 kierroksella.

Aston Martin Vantage AMR: Valmistetaan vain 200 kpl

Auto Bild.Superautot
4.5.2019
AMR:n tekniikkana muriAston Martin see 4,0-litrainen tuplaturbo-V8, joka puhaltaa 510 hv/6000 r/min ja varmistaa navakan 625 Nm maksimiväännön 2000–5000 kierroksella.

AMR:n tekniikkana muriAston Martin see 4,0-litrainen tuplaturbo-V8, joka puhaltaa 510 hv/6000 r/min ja varmistaa navakan 625 Nm maksimiväännön 2000–5000 kierroksella.

Aston Martin Vantage AMR: Valmistetaan vain 200 kpl

Auto Bild.Superautot
4.5.2019
Mazdan 2,0-litrainen, nelisylinterinen SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) Skyactiv-X -moottoriteknologia mahdollistaa maailman ensimmäisen kaupallisen moottorin, jossa yhdistyvät bensiinimoottorin kipinäsytytys sekä dieselin puristussytytys.

Mazdan 2,0-litrainen, nelisylinterinen SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) Skyactiv-X -moottoriteknologia mahdollistaa maailman ensimmäisen kaupallisen moottorin, jossa yhdistyvät bensiinimoottorin kipinäsytytys sekä dieselin puristussytytys.

Mazda aloitti vallan­ku­mouk­sel­lisen Skyactiv-X bensii­ni­moot­torin myynnin

Auto Bild.Uutiset
11.6.2019
Mazdan 2,0-litrainen, nelisylinterinen SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) Skyactiv-X -moottoriteknologia mahdollistaa maailman ensimmäisen kaupallisen moottorin, jossa yhdistyvät bensiinimoottorin kipinäsytytys sekä dieselin puristussytytys.

Mazdan 2,0-litrainen, nelisylinterinen SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) Skyactiv-X -moottoriteknologia mahdollistaa maailman ensimmäisen kaupallisen moottorin, jossa yhdistyvät bensiinimoottorin kipinäsytytys sekä dieselin puristussytytys.

Mazda aloitti vallan­ku­mouk­sel­lisen Skyactiv-X bensii­ni­moot­torin myynnin

Auto Bild.Uutiset
11.6.2019

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Maserati täyttää 105 vuotta: Tiedätkö avainkohtia merkin mainehikkaista vaiheista?

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Active: Kotiläksyt hoidossa

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Kia XCeed: Vastaanotti Auto Bildin Kultaisen ohjauspyörän

Los Angelesin autonäyttely: Parrasvaloissa John Cooper Works Clubman ja Cooper SE

Nopeus­val­von­ta­ka­merat: Valjastettava edistämään liiken­ne­tur­val­li­suutta

Koeajossa Ford Fiesta Active: Omien polkujen kulkijoille

Aston Martin DBX: Katumaasturi varustettuna tuplaturbo-V8:lla ja ilmajou­si­tuk­sella

Auto Bild 15/2019 kaupoissa

Postin lakko on päättynyt - viivettä jakelussa

HYÖTYJUTUT

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

Omatoimista autohuoltoa - 10 vinkkiä, joilla pidennät auton ikää

Miten toimii auton osto netistä? Viiden autonettikaupan katsaus

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Active: Kotiläksyt hoidossa

Koeajossa Ford Fiesta Active: Omien polkujen kulkijoille

Koeajossa Mazda MX-5 RF: (Pelti)katottomuuden hurmaa

Koeajossa Subaru Impreza 2.0i Active: Mukavia yllätyksiä

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Nyt myös etuvetoisena

Koeajossa Range Rover Velar: Joka viheltäen tulee…

Koeajossa Ford Fiesta Vignale: Ylellisyyttä pikku­au­to­luokkaan

Koeajossa Peugeot 308 SW GT: Vääntävä herkkupala

Koeajossa Toyota Land Cruiser: Mahtava peli maastossakin

Koeajossa Citroën C4 Cactus: Uusi taikamatto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma


McIntoshin elektroniikka ja Klipschin kaiuttimet yhtei­se­sit­te­lyssä

Hifimaailma

Pro-Jectilta jälleen The Beatles -levysoitin

Koti ja keittiö

Värien harmoniaa ja kotoisaa tunnelmaa: koti huvipuiston kainalossa

GEO

Sallan luonto lumoaa

Koti ja keittiö

Muotoilija Asmo Norosen kodin sydän on sininen keittiö

GEO

Kuuran kauneutta Lanakoskella

GEO

Ikivanhan käsikirjoituksen salaisuus paljastui

GEO

Lukijan kuva: Finnmarkin katolla

Koti ja keittiö

5 syytä lukea marraskuun Koti ja keittiö

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Musta hai: 1500 hevosvoimaa ja sormen­jäl­ki­tun­nistus

No huh huh: Tämän on pakko olla maailman huvittavin poliisiauto!

Kiinalaiset talvirenkaat Auto Bildin testissä: Yhä maineensa veroisia?

Mitä minä näenkään? Vain toinen näistä autoista on aito Range Rover Evoque!

Rajut 4,7 sekuntia nollasta sataan: Pian ilmestyy tosinopea farmariauto

Järeä 824-kuutiotuumainen V8 mahonkisessa perheveneessä: Pian voisi löytyä sinun venevajastasi!

Tärisyttävät 1080 Nm vääntöä: Mercedes-Benz S Coupéhen on tarjolla lisäpotkua

Silmät kiinni satasen vauhdissa: Niin voi tapahtua, vaikket haluaisi!

Huippumerkki Maybach suorittaa kolmannen tulemisen: Nyt oma alamerkkinsä

KTM X-Bow: Tämä ohjus kiihtyy sataan alle neljän sekunnin!

UUTTA

Maserati täyttää 105 vuotta: Tiedätkö avainkohtia merkin mainehikkaista vaiheista?

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Active: Kotiläksyt hoidossa

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Kia XCeed: Vastaanotti Auto Bildin Kultaisen ohjauspyörän

Los Angelesin autonäyttely: Parrasvaloissa John Cooper Works Clubman ja Cooper SE

HYÖTYJUTUT

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Active: Kotiläksyt hoidossa

Koeajossa Ford Fiesta Active: Omien polkujen kulkijoille

Koeajossa Mazda MX-5 RF: (Pelti)katottomuuden hurmaa

Koeajossa Subaru Impreza 2.0i Active: Mukavia yllätyksiä

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Nyt myös etuvetoisena

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Musta hai: 1500 hevosvoimaa ja sormen­jäl­ki­tun­nistus

No huh huh: Tämän on pakko olla maailman huvittavin poliisiauto!

Kiinalaiset talvirenkaat Auto Bildin testissä: Yhä maineensa veroisia?

Mitä minä näenkään? Vain toinen näistä autoista on aito Range Rover Evoque!

Rajut 4,7 sekuntia nollasta sataan: Pian ilmestyy tosinopea farmariauto

FOKUS MEDIA

Hifimaailma


McIntoshin elektroniikka ja Klipschin kaiuttimet yhtei­se­sit­te­lyssä

Hifimaailma

Pro-Jectilta jälleen The Beatles -levysoitin

Koti ja keittiö

Värien harmoniaa ja kotoisaa tunnelmaa: koti huvipuiston kainalossa

GEO

Sallan luonto lumoaa

Koti ja keittiö

Muotoilija Asmo Norosen kodin sydän on sininen keittiö

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys esittää/vaatii, että Traficom ryhtyy pikaisesti selvittämään sitä, kuinka moni erityisluvalla henkilöauton ajo-oikeuden saanut on menettänyt ajokorttinsa liian suuren ylinopeuden tai rattijuoppouden seurauksena ensimmäisen ajovuoden ajalla.

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys esittää/vaatii, että Traficom ryhtyy pikaisesti selvittämään sitä, kuinka moni erityisluvalla henkilöauton ajo-oikeuden saanut on menettänyt ajokorttinsa liian suuren ylinopeuden tai rattijuoppouden seurauksena ensimmäisen ajovuoden ajalla.

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Traficomin myöntämällä erityisluvalla 17- vuotiaana henkilöauton ajo-oikeuden saaneiden henkilöiden lisääntynyt riski­käyt­täy­ty­minen liikenteessä

Kaupallinen yhteistyö

Autorahoituksen kanssa voi ajaa pahasti pieleen – varo näitä mokia

KILPAILU

Osallistu arvontaan – valitse kolme parasta artikkelia

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Kia XCeed: Vastaanotti Auto Bildin Kultaisen ohjauspyörän

Nopeus­val­von­ta­ka­merat: Valjastettava edistämään liiken­ne­tur­val­li­suutta

Aston Martin DBX: Katumaasturi varustettuna tuplaturbo-V8:lla ja ilmajou­si­tuk­sella

Postin lakko on päättynyt - viivettä jakelussa

BMW X3 xDrive30e: Ladattava hybridi täydentää mallistoa

Tilavampi Renault Captur: Nyt Clion pohjalevylle

Kia Futuron -konseptiauto: Nelivetoinen sähkö­käyt­töi­nen­coupé

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Traficomin myöntämällä erityisluvalla 17- vuotiaana henkilöauton ajo-oikeuden saaneiden henkilöiden lisääntynyt riski­käyt­täy­ty­minen liikenteessä

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Huolestunut automaattisen nopeusvalvonnan kameroiden valvon­ta­pai­koista

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Traficomin myöntämällä erityisluvalla 17- vuotiaana henkilöauton ajo-oikeuden saaneiden henkilöiden lisääntynyt riski­käyt­täy­ty­minen liikenteessä

BMW X3 xDrive30e: Ladattava hybridi täydentää mallistoa

Tilavampi Renault Captur: Nyt Clion pohjalevylle

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Huolestunut automaattisen nopeusvalvonnan kameroiden valvon­ta­pai­koista

Postin lakko on päättynyt - viivettä jakelussa

Osallistu arvontaan – valitse kolme parasta artikkelia

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Hollannin oma superauto Donkervoort D8 GTO-JD70 näyttää useimmille muille perävaloja!

Koeajossa Ford Fiesta Active: Omien polkujen kulkijoille

Aston Martin DBX: Katumaasturi varustettuna tuplaturbo-V8:lla ja ilmajou­si­tuk­sella

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Musta hai: 1500 hevosvoimaa ja sormen­jäl­ki­tun­nistus

Auto Bild.Uutiset
4.12.2014
Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Musta hai: 1500 hevosvoimaa ja sormen­jäl­ki­tun­nistus

Auto Bild.Uutiset
4.12.2014

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys esittää/vaatii, että Traficom ryhtyy pikaisesti selvittämään sitä, kuinka moni erityisluvalla henkilöauton ajo-oikeuden saanut on menettänyt ajokorttinsa liian suuren ylinopeuden tai rattijuoppouden seurauksena ensimmäisen ajovuoden ajalla.

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys esittää/vaatii, että Traficom ryhtyy pikaisesti selvittämään sitä, kuinka moni erityisluvalla henkilöauton ajo-oikeuden saanut on menettänyt ajokorttinsa liian suuren ylinopeuden tai rattijuoppouden seurauksena ensimmäisen ajovuoden ajalla.

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Traficomin myöntämällä erityisluvalla 17- vuotiaana henkilöauton ajo-oikeuden saaneiden henkilöiden lisääntynyt riski­käyt­täy­ty­minen liikenteessä

Kaupallinen yhteistyö

Autorahoituksen kanssa voi ajaa pahasti pieleen – varo näitä mokia

KILPAILU

Osallistu arvontaan – valitse kolme parasta artikkelia

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Kia XCeed: Vastaanotti Auto Bildin Kultaisen ohjauspyörän

Nopeus­val­von­ta­ka­merat: Valjastettava edistämään liiken­ne­tur­val­li­suutta

Aston Martin DBX: Katumaasturi varustettuna tuplaturbo-V8:lla ja ilmajou­si­tuk­sella

Postin lakko on päättynyt - viivettä jakelussa

BMW X3 xDrive30e: Ladattava hybridi täydentää mallistoa

Tilavampi Renault Captur: Nyt Clion pohjalevylle

Kia Futuron -konseptiauto: Nelivetoinen sähkö­käyt­töi­nen­coupé

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Traficomin myöntämällä erityisluvalla 17- vuotiaana henkilöauton ajo-oikeuden saaneiden henkilöiden lisääntynyt riski­käyt­täy­ty­minen liikenteessä

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Huolestunut automaattisen nopeusvalvonnan kameroiden valvon­ta­pai­koista

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Traficomin myöntämällä erityisluvalla 17- vuotiaana henkilöauton ajo-oikeuden saaneiden henkilöiden lisääntynyt riski­käyt­täy­ty­minen liikenteessä

BMW X3 xDrive30e: Ladattava hybridi täydentää mallistoa

Tilavampi Renault Captur: Nyt Clion pohjalevylle

Liikkuvan poliisin Perinneyhdistys: Huolestunut automaattisen nopeusvalvonnan kameroiden valvon­ta­pai­koista

Postin lakko on päättynyt - viivettä jakelussa

Osallistu arvontaan – valitse kolme parasta artikkelia

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Hollannin oma superauto Donkervoort D8 GTO-JD70 näyttää useimmille muille perävaloja!

Koeajossa Ford Fiesta Active: Omien polkujen kulkijoille

Aston Martin DBX: Katumaasturi varustettuna tuplaturbo-V8:lla ja ilmajou­si­tuk­sella

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Musta hai: 1500 hevosvoimaa ja sormen­jäl­ki­tun­nistus

Auto Bild.Uutiset
4.12.2014
Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Dartzin pääjohtajan, Leonard F. Yankelovichin mukaan Black Sharkin muotoilussa otettiin tiettyä mallia tunnetusta venäläisestä Kamov-taisteluhelikopterimallista KA-50 Tshornaja Akula.

Musta hai: 1500 hevosvoimaa ja sormen­jäl­ki­tun­nistus

Auto Bild.Uutiset
4.12.2014
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 2618356-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 2618356-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.