Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istuinergonomiaan
Rentouttavalla ja ergonomisella istumisella on Opelilla pitkät perinteet. Kaikenkokoiset Opel-kuljettajat ja -matkustajat ovat voineet nauttia erityisen selkäystävällisistä istuimista jo yli 20 vuoden ajan.
AGR-merkki on synonyymi istuimille, jotka yhdistävät kuljettajat ja matkustajat mukavasti, turvallisesti ja urheilullisesti kuhunkin Opel-malliin. Nyt Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) (saksalainen selän terveyttä edistävä yhdistys) on palkinnut Opelin sen vuosikymmenten jatkuvasta sitoutumisesta selän terveyteen ja rentouttavaan istumiseen. Terveellisen istumisen asiantuntijat luovuttivat palkinnon Opelin edustajille yhtiön pääkonttorilla Adam Opel Hausissa Rüsselsheimissa.
Tämä pitkäaikainen sitoutuminen jatkuu Opelin nykyisissä malleissa. Esimerkiksi kompaktiluokan myyntimenestys Opel Astra ja Opel Grandland osoittavat, että erinomaiset istuimet edistävät terveyttä ja lisäävät liikenneturvallisuutta. Huippumodernit Intelli-Seats-istuimet tarjoavat lukuisia säätömahdollisuuksia ja yhdistävät ne mukavuusominaisuuksiin, kuten monitasoiseen istuinlämmitykseen, hierontatoimintoihin ja tuuletukseen. Periaate on selvä: istuudu, nauti ajosta ja nouse autosta tuntienkin jälkeen rentoutuneena. Ergonomisesti arvokkaiden istuinten voittokulku Opelilla alkoi kuitenkin jo yli 20 vuotta sitten, tarkemmin sanottuna vuonna 2003, kun Opel Signum sai ensimmäisen AGR-hyväksynnän.
Rentouttava matkustaminen ei ainoastaan lisää matkustajien hyvinvointia ja turvallisuutta, vaan se on myös tärkeä terveystekijä. "Oikea" istuin ei ole vain mukava, vaan se myös tukee matkustajan selkää. Opel on ollut pitkään edelläkävijän roolissa suurten volyymien valmistajien joukossa. Yhtiö tarjosi ensimmäisenä autonvalmistajana selkäystävälliset istuimet keskiluokkaan vuonna 2003 Opel Signumin ensimmäisen AGR-hyväksynnän myötä. Terveellisen istumisen asiantuntijat myönsivät hyväksyntäsinettinsä Opel Vectran/Opel Signumin 18 suuntaan sähköisesti säädettävälle kuljettajan istuimelle.
Siitä hetkestä alkoi ergonomisesti ylivertaisten istuinten menestystarina. Vuonna 2008 Opel Insignian vakiomalliset mukavuusistuimet tarjosivat runsaat säätövarat – 65 mm (sähköinen) korkeussuunnassa ja 270 mm pituussuunnassa – saavuttaen luokkansa ehdottoman huipputuloksen. Kuljettajan premium-istuin oli AGR-sertifioitu. Vuonna 2012 Opel Merivasta tuli ensimmäinen sarjatuotantoauto, joka sai arvostetun AGR-hyväksynnän koko ergonomiakonseptistaan: 84 asteen kulmaan aukeavat FlexDoors-ovet, FlexSpace-tilaratkaisu, AGR-sertifioidut ergonomiset istuimet sekä FlexFix-polkupyöräteline.
Opel toi erityisen selkäystävälliset istuimet saataville myös kompaktiluokkaan. Vuonna 2015 esitellyn Astra-sukupolven AGR-sertifioidut premium-ergonomiaistuimet eivät olleet ainoastaan monipuolisesti säädettävissä korkeus-, pituus- ja kallistussuunnassa, vaan ne olivat ensi kertaa saatavilla myös lisämukavuusominaisuuksilla, kuten hieronta-, tuuletus- ja muistitoiminnoilla. Myös toisella rivillä matkustavia hemmoteltiin: istuinlämmitys oli saatavilla etuistuinten lisäksi myös takaistuimen reunapaikoille.
Opel kehittää jatkuvasti Aktion Gesunder Rücken e.V:n tunnustamia istuimia ja rikastaa niitä innovaatioilla, jotka tekevät ajamisesta entistä rennompaa ja terveellisempää.
Opel Grandlandin Intelli-Seats-istuimille on ominaista istuimen keskellä kulkeva erityinen syvennys, joka on saanut inspiraationsa kilpapyörien satuloista vähentämällä painetta häntäluuhun. Patentoitu Intelli-Seat-ergonomiaominaisuus takaa rennon ajomukavuuden myös pitkillä matkoilla. Lisäksi valinnaisena saatava pidennettävä reisituki suurentaa istuinpinta-alaa ja antaa pitkäjalkaisille matkustajille enemmän istuinkontaktia. Optimaalista tukea lantion alueelle tarjoaa sähköpneumaattisesti korkeus- ja pituussuunnassa säädettävä ristiseläntuki.
Samalla istuinten työnjälki ja ominaisuudet eivät ainoastaan todista korkeasta laadusta – Intelli-Seats-istuinten verhoilut on valmistettu kierrätetyistä ja siten kestävistä kankaista, mikä ottaa huomioon Opelin "Greenovation"-lähestymistavan. Tämä koskee myös Opel Astran ja Astra Sports Tourerin ergonomisia AGR-istuimia. Niiden verhoilu on valmistettu ReNewKnit™-kankaasta. Se antaa mokkanahkaa muistuttavan laadukkaan ulkonäön, ja se on 100-prosenttisesti kierrätettyä ja kierrätettävää. Tämä pienentää hiilijalanjälkeä ja vähentää jätettä.
Ne, jotka haluavat nauttia vieläkin paremmasta istuinmukavuudesta Grandland- ja Astra-malleissa, voivat valita esimerkiksi Alcantara-verhoilun – Astrassa yhdessä ergonomisten aktiiviurheiluistuinten ja Grandlandissa huippuluokan Intelli-Seat Pro -istuinten kanssa. Opel on kehittänyt tätä ergonomista istuinta edelleen ja varustanut sen uusilla mukavuusominaisuuksilla. Ensimmäistä kertaa Grandlandissa siinä on säädettävät sivutuet. Selkänojan sivuosiin sijoitetut kaksi ilmatyynyä parantavat sivuttaistukea ja ne voidaan säätää henkilökohtaisten mieltymysten mukaan. Lisäksi kuljettajan ja etumatkustajan istuimet tarjoavat tuuletuksen sekä erilaisia hierontaohjelmia ja monia muita ominaisuuksia. Intelli-Seat Pro edustaa Opelin malliston nykyistä huippuistuinta mukavuuden ja yksilöllisten säätömahdollisuuksien osalta.
Autobild / Opel
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Volvo Cars investoi rajusti
Kia EV4:n hinnat julki
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istuinergonomiaan
Virheellinen käsitys väistämissäännöistä lisää kolareiden riskiä
Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille
Mercedes-Benzien valmistus Uudessakaupungissa loppuu
Hyötyautojen sähköistyminen verkkaista – ei buumia
Opelin hyötyajoneuvojen tehdastakuu laajenee
Mitsubishi sähköistää mallistoaan uuden Eclipse Cross -mallin myötä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kuulain sävyin sisustettu CLT-talo nousi Oulujoen varteen
Koti ja keittiön tunnelmallinen Taiteilijakodit-erikoislehti on ilmestynyt!
Sotilasstandardeja kuulokkeille
Ihmelapsi
Unitran ensimmäinen dac
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
Kirjaimellisesti orgaanista ääntä
MSB:n uusi, ekstreemi da-muunnin
Boutique-hotelli ja nelilapsisen perheen koti saman katon alla: Unelma toteutui Taalintehtaalla
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kia EV4:n hinnat julki
Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istuinergonomiaan
Virheellinen käsitys väistämissäännöistä lisää kolareiden riskiä
Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille
Mercedes-Benzien valmistus Uudessakaupungissa loppuu
Hyötyautojen sähköistyminen verkkaista – ei buumia
Opelin hyötyajoneuvojen tehdastakuu laajenee
Mitsubishi sähköistää mallistoaan uuden Eclipse Cross -mallin myötä
Uusi täyssähköinen Nissan Micra tarjoaa 500 kiloa vetokykyä
Kia EV4 on merkin ensimmäinen täyssähköinen viistoperämalli
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Tällainen on uusi Kia Stonic
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ