Uudistuneen Dacia-malliston ennakkomyynti alkoi Suomessa. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Uudistuneen Dacia-malliston ennakkomyynti alkoi Suomessa. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Dacia

Dacia: Uudistuu kattaen kaikki mallit

Dacia uudistuu kaikin tavoin aina perusajattelusta alkaen, kattaen kaikki mallit. Selkeimmin muutos näkyy uudesta merkistä ja nimen kirjoitusasusta, jotka otetaan käyttöön kerralla koko mallistossa. Tulevaisuudesta kertoo jännittävä Manifesto-tutkielma. Suomessa tulee myyntiin täydellisemmin varusteltu, edelleen erittäin kohtuuhintainen valikoima Dacioita.

Auto Bild.Uutiset

Da­cia on kas­va­nut vuon­na 2004 ta­pah­tu­neen uu­del­leen syn­ty­mi­sen­sä jäl­keen täy­si-ikäi­sek­si. Mer­kin myyn­ti on ylit­tä­nyt 18 vuo­des­sa 7,5 mil­joo­nan au­ton ra­jan. Eu­roo­pas­sa Da­cia on nous­sut tun­te­mat­to­muu­des­ta kol­man­nek­si suo­si­tuim­mak­si mer­kik­si yk­si­tyi­sa­si­ak­kai­den kes­kuu­des­sa.

Re­nault Group esit­te­li vuo­si ja kah­dek­san kuu­kaut­ta sit­ten tam­mi­kuun 14. päi­vä­nä 2021 kon­ser­nin uu­den Re­nau­lu­ti­on-stra­te­gi­an. Sii­nä Da­ci­al­le ase­tet­tiin sel­keä teh­tä­vä: ko­ho­ta jär­ke­vän hin­tai­sen liik­ku­mi­sen val­ta­mer­kik­si, to­del­li­sek­si pe­rus­kal­li­ok­si au­to­merk­kien jou­kos­sa.

Nyt 20 kuu­kaut­ta Re­nau­lu­ti­on-stra­te­gi­an esit­te­lyn jäl­keen Da­cia on val­mis aloit­ta­maan uu­den kap­pa­leen his­to­ri­as­saan.

Sen val­mis­ta­mis­ta au­tois­ta tu­lee ai­em­paa­kin hou­kut­te­le­vam­pia ja pa­rem­min va­rus­tet­tu­ja kui­ten­kaan ra­hal­le saa­ta­vas­ta vas­ti­nees­ta tin­ki­mät­tä. Da­ci­an uu­des­ta ai­ka­kau­des­ta ker­to­vat uu­si iden­ti­teet­ti, uu­si logo, uu­si muo­toi­lu ja mo­net muut asi­at.

Mah­ta­va pe­rus­pa­ket­ti

Kas­va­es­saan täy­si-ikäi­sek­si Da­cia on tar­jon­nut au­tois­saan kai­ken olen­nai­sen. Vaa­ti­mus­ta­so on kui­ten­kin vuo­sien ai­ka­na nous­sut, mi­hin Da­cia nyt uu­dis­tu­es­saan vas­taa.

Dacia Biggster.

Dacia Biggster.

Dacia

Esi­mer­kik­si il­mas­toin­ti­lai­tet­ta ei vie­lä 18 vuot­ta sit­ten pi­det­ty vält­tä­mät­tö­mä­nä, mut­ta nyt au­toa on vai­kea myy­dä il­man sitä. Sen ta­kia jat­kos­sa kai­kis­sa Da­cia-mal­leis­sa on il­mas­toin­ti va­ki­o­na.

Tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mien ke­hi­tys on ol­lut vii­me vuo­si­na no­pe­aa. Sil­ti Da­ci­an mie­les­tä on tur­haa ra­ken­taa au­toon kah­ta tai kol­mea kos­ke­tus­näyt­töä, kun sa­maan ja jopa pa­rem­paan tu­lok­seen pää­see yh­dis­tä­mäl­lä omis­ta­jan äly­pu­he­li­men au­toon. Se to­teu­te­taan Da­ci­an Me­dia Cont­ro­lin avul­la.

Pe­ru­sau­to ei tar­koi­ta vaa­ti­ma­ton­ta tai et­tä jos­tain pi­täi­si tin­kiä. Da­cia on kas­va­nut mer­kit­tä­väk­si au­ton­val­mis­ta­jak­si ja myyn­ti­me­nes­tyk­sek­si, sil­lä sen au­tot ovat älyk­käi­tä ja oi­val­ta­via. Niis­sä on va­rus­tei­ta, ku­ten edel­lä mai­nit­tu Me­dia Cont­rol sekä kat­to­te­li­neek­si muun­tu­vat kat­to­kis­kot, jois­ta muut val­mis­ta­jat ot­ta­vat op­pia. Myös Da­ci­an muo­toi­lu on tyy­li­käs­tä, ei­kä se mak­sa yh­tään yli­mää­räis­tä. Tu­le­vai­suu­des­sa Da­cia vie ke­hit­tä­mi­ään rat­kai­su­ja uu­del­le ta­sol­le.

Ym­pä­ris­töä kun­ni­oit­ta­en

Dacia Manifesto.

Dacia Manifesto.

Dacia

Da­ci­an fi­lo­so­fi­aan kuu­luu ter­mi Eco-smart, mikä tar­koit­taa ta­lou­del­lis­ta ja ym­pä­ris­tön huo­mi­oon ot­ta­vaa ajat­te­lua. Sii­hen kuu­luu hy­väk­si ha­vait­tu­jen rat­kai­su­jen käyt­tä­mi­nen sen si­jaan, et­tä ke­hi­tet­täi­siin val­ta­vil­la in­ves­toin­neil­la jo­tain uut­ta. Sii­tä on esi­merk­ki­nä uu­sim­mis­sa Da­cia-mal­leis­sa käy­tet­tä­vä CMF-B -pe­rus­ra­ken­ne.

Kun au­tos­sa ei ole ylen­palt­tis­ta ja osin tur­haa tek­niik­kaa, Da­ci­at voi­daan ra­ken­taa ke­vy­em­mik­si, min­kä an­si­os­ta ne ku­lut­ta­vat vä­hem­män polt­to­ai­net­ta. Sii­tä pi­tä­vät sekä omis­ta­jien lom­pa­kot et­tä pla­neet­tam­me. Esi­mer­kik­si Da­cia Jog­ger on 300 ki­loa ke­vy­em­pi kuin sen tär­keim­mät 7-paik­kai­set kil­pai­li­jat.

Luon­toa kun­ni­oi­te­taan Da­ci­al­la myös kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­leil­la. Täl­lä het­kel­lä 12 pro­sent­tia Da­ci­as­sa käy­tet­tä­väs­tä muo­vis­ta on kier­rä­tet­tyä, mikä on sel­väs­ti uu­sien eu­roop­pa­lais­ten au­to­jen kes­ki­ar­voa suu­rem­pi mää­rä. Seu­raa­va as­kel on nos­taa kier­rä­te­tyn muo­vin mää­rää. Seu­raa­van su­ku­pol­ven Dus­te­ris­sa jo vii­den­nes muo­vis­ta on kier­rä­tet­tyä.

Tä­hän men­nes­sä kier­rä­tys­muo­via on käy­tet­ty vain osis­sa, jot­ka ovat nä­ky­mät­tö­mis­sä. Da­cia on kui­ten­kin aal­lon­har­jal­la, sil­lä kier­rä­tys­muo­via on myös nä­ky­vis­sä osis­sa, ku­ten San­de­ro Step­wa­yn etu­pus­ku­rin al­le­a­jo­suo­jas­sa.

Ym­pä­ris­töä Da­cia lä­hes­tyy li­säk­si ai­van toi­sel­la ta­val­la, sil­lä jat­kos­sa sen val­mis­ta­mat mal­lit ovat en­tis­tä suu­rem­mal­ta osin maas­to­a­joon suun­ni­tel­tu­ja. Ne­li­ve­to on tär­ke­äs­sä roo­lis­sa, min­kä li­säk­si tuo­daan saa­ta­vil­le ret­kei­lyyn ja yö­py­mi­seen tar­koi­tet­tu­ja va­rus­tei­ta. Jog­ge­riin tu­lee vuon­na 2023 li­sä­va­rus­teek­si pa­ket­ti, jol­la sen mat­kus­ta­moon voi pa­ris­sa mi­nuu­tis­sa ra­ken­taa pa­ri­vuo­teen, min­kä li­säk­si voi os­taa mat­kus­ta­moon yh­dis­tet­tä­vän nel­jän hen­gen tel­tan.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma – uu­sien ide­oi­den la­bo­ra­to­rio

Da­ci­an häm­mäs­tyt­tä­vä Da­cia Ma­ni­fes­to -tut­kiel­ma kes­kit­tyy mer­kin pe­ru­sar­voi­hin nii­tä vah­vis­ta­en. Ko­e­mal­lis­sa to­teu­tuu kaik­ki, mikä on Da­ci­al­le tär­ke­ää.

Da­cia Ma­ni­fes­to on yk­sin­ker­tai­nen ja sa­mal­la erit­täin tyy­li­käs, vank­ka ja mo­nel­la­kin ta­val­la ul­koi­luun tar­koi­tet­tu. Te­ho­kas, ta­lou­del­li­nen ja ym­pä­ris­töön huo­mi­oon ot­ta­va ovat myös Da­cia Ma­ni­fes­to -tut­kiel­maan so­pi­via mää­ri­tel­miä.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma toi­mii in­no­vaa­ti­oi­den la­bo­ra­to­ri­o­na, ja au­to sekä sen mat­kus­ta­jat ovat lä­hei­ses­sä yh­tey­des­sä luon­toon. Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma ei ole si­näl­lään Da­ci­an tu­le­vai­suu­den mal­li, mut­ta sii­nä esi­tel­tä­viä aja­tuk­sia näh­dään ai­ka­naan esi­tel­tä­vis­sä uu­sis­sa Da­ci­ois­sa. Sa­mal­la Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma avar­taa nii­tä ar­vo­ja, joil­le Da­ci­an me­nes­tys pe­rus­tuu.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma mää­rit­te­lee uu­del­leen mikä on au­toi­lus­sa tär­ke­ää. Se on erit­täin yk­sin­ker­tai­nen tuo­den sa­mal­la mat­kus­ta­jat niin lä­hel­le luon­toa kuin mah­dol­lis­ta. Au­tos­sa ei ni­mit­täin ole ovia, ik­ku­noi­ta ei­kä edes tuu­li­la­sia. Au­tos­sa ol­laan yh­tä luon­non kans­sa ja nau­ti­taan kai­kil­la ais­teil­la sen an­ti­mis­ta.

Dacia-teltta.

Dacia-teltta.

Dacia

Sii­tä huo­li­mat­ta mo­der­nia elä­mää ei ole unoh­det­tu, vaan äly­pu­he­li­men käyt­tö on vie­ty as­kel ny­kyis­tä pi­dem­mäl­le. Sen voi yh­dis­tää niin ko­je­lau­taan kuin ajo­tie­to­ko­nee­seen. Jo ny­kyi­sis­sä Da­ci­ois­sa käy­tös­sä ole­vaa jär­jes­tel­mää on ke­hi­tet­ty mo­ni­puo­li­sem­mak­si. Täy­sin uu­te­na ide­a­na on Yo­uC­lip, yk­sin­ker­tai­nen jär­jes­tel­mä, jol­la au­toon voi­daan kiin­nit­tää mo­nen­lai­sia jär­ke­viä va­rus­tei­ta.

Uut­ta ajat­te­lua edus­taa myös ajo­va­lo, joi­ta on vain yk­si kap­pa­le. Mi­hin tar­vi­taan kah­ta, kun yh­del­lä saa­daan yh­tä suu­ri va­lo­te­ho? Kai­ken li­säk­si va­lon voi ir­rot­taa, min­kä jäl­keen se toi­mii te­hok­kaa­na tas­ku­lamp­pu­na.

Da­ci­an eri mal­lit, ku­ten Da­cia Dus­ter, Da­cia Jog­ger ja Da­cia San­de­ro Step­way ovat jo tar­jon­neet maas­to-omi­nai­suuk­sia, ku­ten kor­ke­an maa­va­ran. Ma­ni­fes­to-tut­kiel­mal­la on mah­dol­li­suus ede­tä vie­lä pal­jon vaa­ti­vam­mas­sa maas­tos­sa. Sii­nä on ne­li­ve­to, suu­ri maa­va­ra, kook­kaat pyö­rät sekä ko­vaan käyt­töön suun­ni­tel­tu kori.

Kai­ken li­säk­si Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma kes­tää hy­vin vet­tä, sil­lä sen voi sii­vo­ta si­säl­tä­kin pai­ne­pe­su­ril­la. En­nen pe­sua kan­nat­taa kui­ten­kin ir­rot­taa ma­kuu­pus­seik­si muun­tu­vat is­tuin­pääl­li­set. Kat­to­te­li­ne on ke­hi­tet­ty vie­lä mo­ni­käyt­töi­sem­mäk­si San­de­ro Step­wa­ys­sa ja Jog­ge­ris­sa käy­tet­tä­väs­tä. Muun­nel­ta­vat mo­ni­toi­mi­kat­to­kai­teet ovat tu­los­sa saa­ta­vil­le myös Da­cia Dus­te­riin vuo­den 2023 ai­ka­na.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­man ak­ku on suun­ni­tel­tu niin, et­tä sen voi kä­te­väs­ti ir­rot­taa. Sen jäl­keen ak­ku toi­mii niin ko­din apu­vir­ta­na kuin ret­kel­lä eri va­rus­tei­den vir­ta­läh­tee­nä.

Ym­pä­ris­tö ote­taan Ma­ni­fes­to-tut­kiel­mas­sa huo­mi­oon mo­nel­la ta­val­la. Sen ko­rin muo­vi­o­sis­sa käy­te­tään pal­jon kier­rä­tet­ty­jä ma­te­ri­aa­le­ja. Mat­kus­ta­mos­sa on luon­non­ma­te­ri­aa­le­ja, ku­ten ko­je­lau­dan kork­ki­pin­ta. Uu­dis­tu­nei­den Da­cia-mal­lien ta­paan kro­mia ei enää löy­dy si­sus­tuk­ses­ta.

Tut­kiel­man il­mat­to­mat ren­kaat ovat hyvä idea ym­pä­ris­tön kan­nal­ta, min­kä ohel­la ne sääs­tä­vät ra­haa. Tär­kein aja­tus on kes­tä­vyys, sil­lä ren­kaat ei­vät voi puh­je­ta ja ne kes­tä­vät yh­tä kau­an kuin au­to­kin.

Koko Da­cia-mal­lis­to uu­dis­tuu Suo­mes­sa

Tä­nään käyn­nis­tyy uu­dis­tu­neen Da­cia-mal­lis­ton en­nak­ko­myyn­ti Suo­mes­sa. Ar­ma­da saa­puu Da­cia-jäl­leen­myy­jil­le vuo­den­vaih­tees­sa. En­nen sitä mal­lis­toon voi tu­tus­tua niin ul­koa kuin si­säl­tä uu­den Da­cia AR-äly­pu­he­lin­so­vel­luk­sen avul­la.

Da­ci­an 4-paik­kai­nen täys­säh­kö­au­to Da­cia Spring ei ole tu­los­sa Suo­men maa­han­tuon­ti­mal­lis­toon, kos­ka val­mis­ta­ja ei tois­tai­sek­si ole ke­hit­tä­nyt au­tos­ta ns. kyl­män il­mas­ton ver­si­o­ta.

Kaik­ki uu­dis­tu­neet Da­ci­at tun­nis­taa haus­kas­ta DC-mer­kis­tä keu­lal­la. Ta­ka­na ja oh­jaus­pyö­räs­sä on jat­kos­sa mer­kin si­jas­ta teks­ti­lo­go. Si­sus­tuk­ses­sa on luo­vut­tu kro­min käy­tös­tä, jon­ka ti­lal­la on ai­em­paa maan­lä­hei­sem­piä ma­te­ri­aa­le­ja ja vä­re­jä.

Sama luon­non­mu­kai­nen ajat­te­lu on myös uu­des­sa vä­ri­kar­tas­sa, mis­sä Da­cia Dus­ter Ext­re­me -eri­kois­mal­lis­sa esi­tel­ty suo­sit­tu Ur­ban-har­maa eri­kois­vä­ri nyt on saa­ta­vil­la niin Dus­te­riin, San­de­roon kuin Jog­ge­riin­kin. Täy­sin uu­te­na ul­ko­vä­ri­nä on Dus­te­riin, Jog­ge­riin ja San­de­ro Step­wa­y­hin tul­lut vi­her­tä­vä Lic­hen khaki eri­kois­vä­ri.

Da­ci­an va­ki­o­va­rus­te­lu ko­hen­tuu niin, et­tä il­mas­toin­ti­lai­te on jat­kos­sa va­ki­o­na kaik­kien mal­lien kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa. Kes­kim­mäi­nen va­rus­te­ta­so vaih­tuu Com­for­tis­ta Exp­res­si­o­nik­si, jos­sa on San­de­ros­sa, San­de­ro Step­wa­ys­sa ja Jog­ge­ris­sa uu­si­na va­rus­tei­na nyt 16-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, py­sä­köin­ti­tut­ka edes­sä, pe­ruu­tus­ka­me­ra ja kat­ve­a­lu­e­va­roi­tin.

Da­cia Dus­te­rin täy­del­li­sin va­rus­te­ta­so on jat­kos­sa Jour­ney, jos­sa on pal­jon uut­ta, ku­ten tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien sa­de­tun­nis­tin ja säh­köi­ses­ti ko­ria vas­ten tait­tu­vat ul­ko­pei­lit. Kai­kis­sa Dus­te­reis­sa oh­jaa­mo­nä­ky­mä on muut­tu­nut mo­der­nim­mak­si, kun pyö­re­ät il­mas­toin­nin suut­ti­met on kor­vat­tu uu­den muo­toi­lun saa­neil­la.

Uu­dis­tu­neen Da­cia San­de­ron hin­nat al­ka­vat TCe 90 Es­sen­ti­a­lin 16 399 eu­ros­ta. Uu­si Exp­res­si­on mak­saa 17 999 eu­roa, ja sii­nä on va­ki­o­na pe­rus­va­rus­te­lun li­säk­si mm. 16-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien sa­de­tun­nis­tin, pe­ruu­tus­ka­me­ra, py­sä­köin­ti­tut­ka edes­sä ja ta­ka­na, säh­kö­sää­töi­set ja läm­mi­tet­tä­vät ul­ko­pei­lit, säh­kö­toi­mi­set ik­ku­nan­nos­ti­met kai­kis­sa ovis­sa ja Da­cia Me­dia Disp­lay -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä 8-tuu­mai­sel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä.

Dacia-malliston ennakkomyynti Suomessa alkoi. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Dacia-malliston ennakkomyynti Suomessa alkoi. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Dacia

Da­cia San­de­ro Step­wa­ys­sa on ai­na Exp­res­si­on-va­rus­te­lu, ja mal­li­sar­jan hin­nat al­ka­vat 18 999 eu­ros­ta. Uu­tuu­te­na on Jog­ge­ris­ta tut­tu TCe 110 -moot­to­ri, joka nos­taa hin­taa tu­han­nel­la eu­rol­la. Au­to­maat­ti­vaih­tei­nen TCe 90 Exp­res­si­on mak­saa 21 299 eu­roa.

Uu­dis­tu­nut Da­cia Jog­ger on saa­ta­vis­sa jat­kos­sa­kin kol­mel­la va­rus­te­ta­sol­la joko 5- tai 7-paik­kai­se­na. Hin­nat läh­te­vät Jog­ger TCe 110 Es­sen­ti­a­lin 19 399 eu­ros­ta ja li­sä­pai­kat ko­rot­ta­vat hin­taa tu­han­nel­la eu­rol­la.

Da­cia Dus­te­rin hin­nat al­ka­en ver­si­o­na on TCe 90 Es­sen­ti­al, joka mak­saa 20 399 eu­roa. Kai­kis­sa muis­sa Dus­te­reis­sa on joko TCe 150 tai Blue dCi 115 -moot­to­ri sekä Exp­res­si­on- tai Jour­ney-va­rus­te­lu. Täy­del­li­sin Jour­ney-va­rus­te­lu an­taa hy­vän vas­ti­neen 1 400 eu­ron li­sä­hin­nal­leen, sil­lä sii­hen kuu­lu­vat tuu­maa suu­rem­mat pyö­rät, tum­men­ne­tut ta­ka­la­sit, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, na­vi­goin­ti, pe­ruu­tus­ka­me­ra, äly­a­vain ja pal­jon muu­ta. Dus­ter Jour­neyn saa 26 399 eu­rol­la joko etu­ve­toi­se­na au­to­maat­ti­vaih­tein (TCe 150) tai ne­li­ve­toi­se­na 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu­na (TCe 150 tai Blue dCi 115).

Da­cia-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN