Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Uudistuneen Dacia-malliston ennakkomyynti alkoi Suomessa. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Uudistuneen Dacia-malliston ennakkomyynti alkoi Suomessa. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Dacia

Dacia: Uudistuu kattaen kaikki mallit

Dacia uudistuu kaikin tavoin aina perusajattelusta alkaen, kattaen kaikki mallit. Selkeimmin muutos näkyy uudesta merkistä ja nimen kirjoitusasusta, jotka otetaan käyttöön kerralla koko mallistossa. Tulevaisuudesta kertoo jännittävä Manifesto-tutkielma. Suomessa tulee myyntiin täydellisemmin varusteltu, edelleen erittäin kohtuuhintainen valikoima Dacioita.

Auto Bild.Uutiset
17.9.2022

Da­cia on kas­va­nut vuon­na 2004 ta­pah­tu­neen uu­del­leen syn­ty­mi­sen­sä jäl­keen täy­si-ikäi­sek­si. Mer­kin myyn­ti on ylit­tä­nyt 18 vuo­des­sa 7,5 mil­joo­nan au­ton ra­jan. Eu­roo­pas­sa Da­cia on nous­sut tun­te­mat­to­muu­des­ta kol­man­nek­si suo­si­tuim­mak­si mer­kik­si yk­si­tyi­sa­si­ak­kai­den kes­kuu­des­sa.

Re­nault Group esit­te­li vuo­si ja kah­dek­san kuu­kaut­ta sit­ten tam­mi­kuun 14. päi­vä­nä 2021 kon­ser­nin uu­den Re­nau­lu­ti­on-stra­te­gi­an. Sii­nä Da­ci­al­le ase­tet­tiin sel­keä teh­tä­vä: ko­ho­ta jär­ke­vän hin­tai­sen liik­ku­mi­sen val­ta­mer­kik­si, to­del­li­sek­si pe­rus­kal­li­ok­si au­to­merk­kien jou­kos­sa.

Nyt 20 kuu­kaut­ta Re­nau­lu­ti­on-stra­te­gi­an esit­te­lyn jäl­keen Da­cia on val­mis aloit­ta­maan uu­den kap­pa­leen his­to­ri­as­saan.

Sen val­mis­ta­mis­ta au­tois­ta tu­lee ai­em­paa­kin hou­kut­te­le­vam­pia ja pa­rem­min va­rus­tet­tu­ja kui­ten­kaan ra­hal­le saa­ta­vas­ta vas­ti­nees­ta tin­ki­mät­tä. Da­ci­an uu­des­ta ai­ka­kau­des­ta ker­to­vat uu­si iden­ti­teet­ti, uu­si logo, uu­si muo­toi­lu ja mo­net muut asi­at.

Mah­ta­va pe­rus­pa­ket­ti

Kas­va­es­saan täy­si-ikäi­sek­si Da­cia on tar­jon­nut au­tois­saan kai­ken olen­nai­sen. Vaa­ti­mus­ta­so on kui­ten­kin vuo­sien ai­ka­na nous­sut, mi­hin Da­cia nyt uu­dis­tu­es­saan vas­taa.

Dacia Biggster.

Dacia Biggster.

Dacia

Esi­mer­kik­si il­mas­toin­ti­lai­tet­ta ei vie­lä 18 vuot­ta sit­ten pi­det­ty vält­tä­mät­tö­mä­nä, mut­ta nyt au­toa on vai­kea myy­dä il­man sitä. Sen ta­kia jat­kos­sa kai­kis­sa Da­cia-mal­leis­sa on il­mas­toin­ti va­ki­o­na.

Tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mien ke­hi­tys on ol­lut vii­me vuo­si­na no­pe­aa. Sil­ti Da­ci­an mie­les­tä on tur­haa ra­ken­taa au­toon kah­ta tai kol­mea kos­ke­tus­näyt­töä, kun sa­maan ja jopa pa­rem­paan tu­lok­seen pää­see yh­dis­tä­mäl­lä omis­ta­jan äly­pu­he­li­men au­toon. Se to­teu­te­taan Da­ci­an Me­dia Cont­ro­lin avul­la.

Pe­ru­sau­to ei tar­koi­ta vaa­ti­ma­ton­ta tai et­tä jos­tain pi­täi­si tin­kiä. Da­cia on kas­va­nut mer­kit­tä­väk­si au­ton­val­mis­ta­jak­si ja myyn­ti­me­nes­tyk­sek­si, sil­lä sen au­tot ovat älyk­käi­tä ja oi­val­ta­via. Niis­sä on va­rus­tei­ta, ku­ten edel­lä mai­nit­tu Me­dia Cont­rol sekä kat­to­te­li­neek­si muun­tu­vat kat­to­kis­kot, jois­ta muut val­mis­ta­jat ot­ta­vat op­pia. Myös Da­ci­an muo­toi­lu on tyy­li­käs­tä, ei­kä se mak­sa yh­tään yli­mää­räis­tä. Tu­le­vai­suu­des­sa Da­cia vie ke­hit­tä­mi­ään rat­kai­su­ja uu­del­le ta­sol­le.

Ym­pä­ris­töä kun­ni­oit­ta­en

Dacia Manifesto.

Dacia Manifesto.

Dacia

Da­ci­an fi­lo­so­fi­aan kuu­luu ter­mi Eco-smart, mikä tar­koit­taa ta­lou­del­lis­ta ja ym­pä­ris­tön huo­mi­oon ot­ta­vaa ajat­te­lua. Sii­hen kuu­luu hy­väk­si ha­vait­tu­jen rat­kai­su­jen käyt­tä­mi­nen sen si­jaan, et­tä ke­hi­tet­täi­siin val­ta­vil­la in­ves­toin­neil­la jo­tain uut­ta. Sii­tä on esi­merk­ki­nä uu­sim­mis­sa Da­cia-mal­leis­sa käy­tet­tä­vä CMF-B -pe­rus­ra­ken­ne.

Kun au­tos­sa ei ole ylen­palt­tis­ta ja osin tur­haa tek­niik­kaa, Da­ci­at voi­daan ra­ken­taa ke­vy­em­mik­si, min­kä an­si­os­ta ne ku­lut­ta­vat vä­hem­män polt­to­ai­net­ta. Sii­tä pi­tä­vät sekä omis­ta­jien lom­pa­kot et­tä pla­neet­tam­me. Esi­mer­kik­si Da­cia Jog­ger on 300 ki­loa ke­vy­em­pi kuin sen tär­keim­mät 7-paik­kai­set kil­pai­li­jat.

Luon­toa kun­ni­oi­te­taan Da­ci­al­la myös kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­leil­la. Täl­lä het­kel­lä 12 pro­sent­tia Da­ci­as­sa käy­tet­tä­väs­tä muo­vis­ta on kier­rä­tet­tyä, mikä on sel­väs­ti uu­sien eu­roop­pa­lais­ten au­to­jen kes­ki­ar­voa suu­rem­pi mää­rä. Seu­raa­va as­kel on nos­taa kier­rä­te­tyn muo­vin mää­rää. Seu­raa­van su­ku­pol­ven Dus­te­ris­sa jo vii­den­nes muo­vis­ta on kier­rä­tet­tyä.

Tä­hän men­nes­sä kier­rä­tys­muo­via on käy­tet­ty vain osis­sa, jot­ka ovat nä­ky­mät­tö­mis­sä. Da­cia on kui­ten­kin aal­lon­har­jal­la, sil­lä kier­rä­tys­muo­via on myös nä­ky­vis­sä osis­sa, ku­ten San­de­ro Step­wa­yn etu­pus­ku­rin al­le­a­jo­suo­jas­sa.

Ym­pä­ris­töä Da­cia lä­hes­tyy li­säk­si ai­van toi­sel­la ta­val­la, sil­lä jat­kos­sa sen val­mis­ta­mat mal­lit ovat en­tis­tä suu­rem­mal­ta osin maas­to­a­joon suun­ni­tel­tu­ja. Ne­li­ve­to on tär­ke­äs­sä roo­lis­sa, min­kä li­säk­si tuo­daan saa­ta­vil­le ret­kei­lyyn ja yö­py­mi­seen tar­koi­tet­tu­ja va­rus­tei­ta. Jog­ge­riin tu­lee vuon­na 2023 li­sä­va­rus­teek­si pa­ket­ti, jol­la sen mat­kus­ta­moon voi pa­ris­sa mi­nuu­tis­sa ra­ken­taa pa­ri­vuo­teen, min­kä li­säk­si voi os­taa mat­kus­ta­moon yh­dis­tet­tä­vän nel­jän hen­gen tel­tan.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma – uu­sien ide­oi­den la­bo­ra­to­rio

Da­ci­an häm­mäs­tyt­tä­vä Da­cia Ma­ni­fes­to -tut­kiel­ma kes­kit­tyy mer­kin pe­ru­sar­voi­hin nii­tä vah­vis­ta­en. Ko­e­mal­lis­sa to­teu­tuu kaik­ki, mikä on Da­ci­al­le tär­ke­ää.

Da­cia Ma­ni­fes­to on yk­sin­ker­tai­nen ja sa­mal­la erit­täin tyy­li­käs, vank­ka ja mo­nel­la­kin ta­val­la ul­koi­luun tar­koi­tet­tu. Te­ho­kas, ta­lou­del­li­nen ja ym­pä­ris­töön huo­mi­oon ot­ta­va ovat myös Da­cia Ma­ni­fes­to -tut­kiel­maan so­pi­via mää­ri­tel­miä.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma toi­mii in­no­vaa­ti­oi­den la­bo­ra­to­ri­o­na, ja au­to sekä sen mat­kus­ta­jat ovat lä­hei­ses­sä yh­tey­des­sä luon­toon. Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma ei ole si­näl­lään Da­ci­an tu­le­vai­suu­den mal­li, mut­ta sii­nä esi­tel­tä­viä aja­tuk­sia näh­dään ai­ka­naan esi­tel­tä­vis­sä uu­sis­sa Da­ci­ois­sa. Sa­mal­la Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma avar­taa nii­tä ar­vo­ja, joil­le Da­ci­an me­nes­tys pe­rus­tuu.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma mää­rit­te­lee uu­del­leen mikä on au­toi­lus­sa tär­ke­ää. Se on erit­täin yk­sin­ker­tai­nen tuo­den sa­mal­la mat­kus­ta­jat niin lä­hel­le luon­toa kuin mah­dol­lis­ta. Au­tos­sa ei ni­mit­täin ole ovia, ik­ku­noi­ta ei­kä edes tuu­li­la­sia. Au­tos­sa ol­laan yh­tä luon­non kans­sa ja nau­ti­taan kai­kil­la ais­teil­la sen an­ti­mis­ta.

Dacia-teltta.

Dacia-teltta.

Dacia

Sii­tä huo­li­mat­ta mo­der­nia elä­mää ei ole unoh­det­tu, vaan äly­pu­he­li­men käyt­tö on vie­ty as­kel ny­kyis­tä pi­dem­mäl­le. Sen voi yh­dis­tää niin ko­je­lau­taan kuin ajo­tie­to­ko­nee­seen. Jo ny­kyi­sis­sä Da­ci­ois­sa käy­tös­sä ole­vaa jär­jes­tel­mää on ke­hi­tet­ty mo­ni­puo­li­sem­mak­si. Täy­sin uu­te­na ide­a­na on Yo­uC­lip, yk­sin­ker­tai­nen jär­jes­tel­mä, jol­la au­toon voi­daan kiin­nit­tää mo­nen­lai­sia jär­ke­viä va­rus­tei­ta.

Uut­ta ajat­te­lua edus­taa myös ajo­va­lo, joi­ta on vain yk­si kap­pa­le. Mi­hin tar­vi­taan kah­ta, kun yh­del­lä saa­daan yh­tä suu­ri va­lo­te­ho? Kai­ken li­säk­si va­lon voi ir­rot­taa, min­kä jäl­keen se toi­mii te­hok­kaa­na tas­ku­lamp­pu­na.

Da­ci­an eri mal­lit, ku­ten Da­cia Dus­ter, Da­cia Jog­ger ja Da­cia San­de­ro Step­way ovat jo tar­jon­neet maas­to-omi­nai­suuk­sia, ku­ten kor­ke­an maa­va­ran. Ma­ni­fes­to-tut­kiel­mal­la on mah­dol­li­suus ede­tä vie­lä pal­jon vaa­ti­vam­mas­sa maas­tos­sa. Sii­nä on ne­li­ve­to, suu­ri maa­va­ra, kook­kaat pyö­rät sekä ko­vaan käyt­töön suun­ni­tel­tu kori.

Kai­ken li­säk­si Ma­ni­fes­to-tut­kiel­ma kes­tää hy­vin vet­tä, sil­lä sen voi sii­vo­ta si­säl­tä­kin pai­ne­pe­su­ril­la. En­nen pe­sua kan­nat­taa kui­ten­kin ir­rot­taa ma­kuu­pus­seik­si muun­tu­vat is­tuin­pääl­li­set. Kat­to­te­li­ne on ke­hi­tet­ty vie­lä mo­ni­käyt­töi­sem­mäk­si San­de­ro Step­wa­ys­sa ja Jog­ge­ris­sa käy­tet­tä­väs­tä. Muun­nel­ta­vat mo­ni­toi­mi­kat­to­kai­teet ovat tu­los­sa saa­ta­vil­le myös Da­cia Dus­te­riin vuo­den 2023 ai­ka­na.

Ma­ni­fes­to-tut­kiel­man ak­ku on suun­ni­tel­tu niin, et­tä sen voi kä­te­väs­ti ir­rot­taa. Sen jäl­keen ak­ku toi­mii niin ko­din apu­vir­ta­na kuin ret­kel­lä eri va­rus­tei­den vir­ta­läh­tee­nä.

Ym­pä­ris­tö ote­taan Ma­ni­fes­to-tut­kiel­mas­sa huo­mi­oon mo­nel­la ta­val­la. Sen ko­rin muo­vi­o­sis­sa käy­te­tään pal­jon kier­rä­tet­ty­jä ma­te­ri­aa­le­ja. Mat­kus­ta­mos­sa on luon­non­ma­te­ri­aa­le­ja, ku­ten ko­je­lau­dan kork­ki­pin­ta. Uu­dis­tu­nei­den Da­cia-mal­lien ta­paan kro­mia ei enää löy­dy si­sus­tuk­ses­ta.

Tut­kiel­man il­mat­to­mat ren­kaat ovat hyvä idea ym­pä­ris­tön kan­nal­ta, min­kä ohel­la ne sääs­tä­vät ra­haa. Tär­kein aja­tus on kes­tä­vyys, sil­lä ren­kaat ei­vät voi puh­je­ta ja ne kes­tä­vät yh­tä kau­an kuin au­to­kin.

Koko Da­cia-mal­lis­to uu­dis­tuu Suo­mes­sa

Tä­nään käyn­nis­tyy uu­dis­tu­neen Da­cia-mal­lis­ton en­nak­ko­myyn­ti Suo­mes­sa. Ar­ma­da saa­puu Da­cia-jäl­leen­myy­jil­le vuo­den­vaih­tees­sa. En­nen sitä mal­lis­toon voi tu­tus­tua niin ul­koa kuin si­säl­tä uu­den Da­cia AR-äly­pu­he­lin­so­vel­luk­sen avul­la.

Da­ci­an 4-paik­kai­nen täys­säh­kö­au­to Da­cia Spring ei ole tu­los­sa Suo­men maa­han­tuon­ti­mal­lis­toon, kos­ka val­mis­ta­ja ei tois­tai­sek­si ole ke­hit­tä­nyt au­tos­ta ns. kyl­män il­mas­ton ver­si­o­ta.

Kaik­ki uu­dis­tu­neet Da­ci­at tun­nis­taa haus­kas­ta DC-mer­kis­tä keu­lal­la. Ta­ka­na ja oh­jaus­pyö­räs­sä on jat­kos­sa mer­kin si­jas­ta teks­ti­lo­go. Si­sus­tuk­ses­sa on luo­vut­tu kro­min käy­tös­tä, jon­ka ti­lal­la on ai­em­paa maan­lä­hei­sem­piä ma­te­ri­aa­le­ja ja vä­re­jä.

Sama luon­non­mu­kai­nen ajat­te­lu on myös uu­des­sa vä­ri­kar­tas­sa, mis­sä Da­cia Dus­ter Ext­re­me -eri­kois­mal­lis­sa esi­tel­ty suo­sit­tu Ur­ban-har­maa eri­kois­vä­ri nyt on saa­ta­vil­la niin Dus­te­riin, San­de­roon kuin Jog­ge­riin­kin. Täy­sin uu­te­na ul­ko­vä­ri­nä on Dus­te­riin, Jog­ge­riin ja San­de­ro Step­wa­y­hin tul­lut vi­her­tä­vä Lic­hen khaki eri­kois­vä­ri.

Da­ci­an va­ki­o­va­rus­te­lu ko­hen­tuu niin, et­tä il­mas­toin­ti­lai­te on jat­kos­sa va­ki­o­na kaik­kien mal­lien kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa. Kes­kim­mäi­nen va­rus­te­ta­so vaih­tuu Com­for­tis­ta Exp­res­si­o­nik­si, jos­sa on San­de­ros­sa, San­de­ro Step­wa­ys­sa ja Jog­ge­ris­sa uu­si­na va­rus­tei­na nyt 16-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, py­sä­köin­ti­tut­ka edes­sä, pe­ruu­tus­ka­me­ra ja kat­ve­a­lu­e­va­roi­tin.

Da­cia Dus­te­rin täy­del­li­sin va­rus­te­ta­so on jat­kos­sa Jour­ney, jos­sa on pal­jon uut­ta, ku­ten tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien sa­de­tun­nis­tin ja säh­köi­ses­ti ko­ria vas­ten tait­tu­vat ul­ko­pei­lit. Kai­kis­sa Dus­te­reis­sa oh­jaa­mo­nä­ky­mä on muut­tu­nut mo­der­nim­mak­si, kun pyö­re­ät il­mas­toin­nin suut­ti­met on kor­vat­tu uu­den muo­toi­lun saa­neil­la.

Uu­dis­tu­neen Da­cia San­de­ron hin­nat al­ka­vat TCe 90 Es­sen­ti­a­lin 16 399 eu­ros­ta. Uu­si Exp­res­si­on mak­saa 17 999 eu­roa, ja sii­nä on va­ki­o­na pe­rus­va­rus­te­lun li­säk­si mm. 16-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, tuu­li­la­sin­pyyh­ki­mien sa­de­tun­nis­tin, pe­ruu­tus­ka­me­ra, py­sä­köin­ti­tut­ka edes­sä ja ta­ka­na, säh­kö­sää­töi­set ja läm­mi­tet­tä­vät ul­ko­pei­lit, säh­kö­toi­mi­set ik­ku­nan­nos­ti­met kai­kis­sa ovis­sa ja Da­cia Me­dia Disp­lay -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä 8-tuu­mai­sel­la kos­ke­tus­näy­töl­lä.

Dacia-malliston ennakkomyynti Suomessa alkoi. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Dacia-malliston ennakkomyynti Suomessa alkoi. Armada saapuu Dacia-jälleenmyyjille vuodenvaihteessa. Ennen sitä mallistoon voi tutustua niin ulkoa kuin sisältä uuden Dacia AR-älypuhelinsovelluksen avulla.

Dacia

Da­cia San­de­ro Step­wa­ys­sa on ai­na Exp­res­si­on-va­rus­te­lu, ja mal­li­sar­jan hin­nat al­ka­vat 18 999 eu­ros­ta. Uu­tuu­te­na on Jog­ge­ris­ta tut­tu TCe 110 -moot­to­ri, joka nos­taa hin­taa tu­han­nel­la eu­rol­la. Au­to­maat­ti­vaih­tei­nen TCe 90 Exp­res­si­on mak­saa 21 299 eu­roa.

Uu­dis­tu­nut Da­cia Jog­ger on saa­ta­vis­sa jat­kos­sa­kin kol­mel­la va­rus­te­ta­sol­la joko 5- tai 7-paik­kai­se­na. Hin­nat läh­te­vät Jog­ger TCe 110 Es­sen­ti­a­lin 19 399 eu­ros­ta ja li­sä­pai­kat ko­rot­ta­vat hin­taa tu­han­nel­la eu­rol­la.

Da­cia Dus­te­rin hin­nat al­ka­en ver­si­o­na on TCe 90 Es­sen­ti­al, joka mak­saa 20 399 eu­roa. Kai­kis­sa muis­sa Dus­te­reis­sa on joko TCe 150 tai Blue dCi 115 -moot­to­ri sekä Exp­res­si­on- tai Jour­ney-va­rus­te­lu. Täy­del­li­sin Jour­ney-va­rus­te­lu an­taa hy­vän vas­ti­neen 1 400 eu­ron li­sä­hin­nal­leen, sil­lä sii­hen kuu­lu­vat tuu­maa suu­rem­mat pyö­rät, tum­men­ne­tut ta­ka­la­sit, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti, na­vi­goin­ti, pe­ruu­tus­ka­me­ra, äly­a­vain ja pal­jon muu­ta. Dus­ter Jour­neyn saa 26 399 eu­rol­la joko etu­ve­toi­se­na au­to­maat­ti­vaih­tein (TCe 150) tai ne­li­ve­toi­se­na 6-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la va­rus­tet­tu­na (TCe 150 tai Blue dCi 115).

Da­cia-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Todellisen legendan paluu 

Hifimaailma

Chordin ultimaattinen vahvistin

Hifimaailma

Provokaattori

Hifimaailma

Tyrannosaurus REX 

Koti ja keittiö

Perhe osti asunnon pohja­pii­rus­tuksen perusteella ja näki uuden kotinsa vasta juuri muuton kynnyksellä

Hifimaailma

Naimilta helmi 

Hifimaailma

Thraxin Lyra SE 

Hifimaailma

Lähtötasoa vähän korkeammalla  

Koti ja keittiö

Koti kattojen yllä: Saunan lauteilta näkyvät jäänmurtajat

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Todellisen legendan paluu 

Hifimaailma

Chordin ultimaattinen vahvistin

Hifimaailma

Provokaattori

Hifimaailma

Tyrannosaurus REX 

Koti ja keittiö

Perhe osti asunnon pohja­pii­rus­tuksen perusteella ja näki uuden kotinsa vasta juuri muuton kynnyksellä

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2