Uudistettu Ioniq5
Hyundai
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Hyundain palkittu IONIQ 5 -mallisto uudistuu keväällä 2025. Uudistukset tuovat mukanaan niin tuoteparannuksia, innovatiivisia ominaisuuksia kuin päivityksiä muotoiluunkin.
Mallisto saa myös uuden urheilullisen N Line -varustetason. Tavoitteena on säilyttää IONIQ 5 yhtenä sähköautojen halutuimmista tuotteista kehittämällä teknisiä ratkaisuja asiakkailta saatujen toiveiden mukaisesti. Ennallaan IONIQ 5 -mallissa säilyvät erittäin nopea lataus, 1 600 kilogramman vetokyky sekä tilava tavaratila, jotka kaikki edustavat luokkansa parhaimmistoa.
Uusi 84 kWh:n akustopaketti
Uudessa IONIQ 5:ssä on aiempaa suurempi akkukapasiteetti, joka kasvaa 77,4 kWh:sta 84,0 kWh:iin. Tämä puolestaan kasvattaa sen täyssähköistä toimintamatkaa 546 kilometriin. Akuston lataus sujuu optimaalisissa olosuhteissa 10 prosentista 80 prosenttiin vain 18 minuutissa 800 voltin latausasemalla, mikä tekee Hyundain E-GMP-alustalle rakennetuista sähköautoista erinomaisia matkakumppaneita myös pidemmille reissuille.
Uutta ulkopuolelle
IONIQ 5 säilyttää tyylinsä, mutta saa pieniä uudistuksia ulkokuoreensa. Etu- ja takapuskurit on muotoiltu uudelleen, ja ne korostavat nyt aiempaakin enemmän auton matalaa ja leveää olemusta. IONIQ 5:n pituus kasvoi 20 mm 4 655 mm:iin, muiden ulkomittojen - leveys 1 890 mm, korkeus 1 605 mm ja akseliväli 3 000 mm - pysyessä ennallaan.
IONIQ 5:n ulkonäön ja aerodynaamisen suorituskyvyn parantamiseksi takaspoileria on pidennetty 50 mm. Lisäksi asiakkaiden toiveesta autoon on lisätty takalasinpyyhin. Malli on saanut uudet aerodynaamiset vanteet. Premium-varustetasossa on jatkossa vakiovarusteena myös automaattisesti esiin tulevat ovenkahvat.
Uutta sisäpuolelle
Sisätilat tarjoavat entistäkin parempaa käytettävyyttä ja mukavuutta. IONIQ 5 saa uudistuksen myötä myös seuraavan sukupolven 12,3 tuuman Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) -infotainment-järjestelmän. Tämä mahdollistaa jatkossa akuston esilämmityksen päälle kytkemisen myös manuaalisesti. Autossa on uutena ohjelmistojen ja karttojen langaton OTA-päivitysvalmius (Over-The-Air) sekä langattomat Apple Carplay® ja Android Auto® -valmiudet.
Infotainment-järjestelmän ja ilmastoinnin hallintalaitteiden sijoittelua on niin ikään optimoitu käyttömukavuuden parantamiseksi. Keskikonsolissa on nyt fyysinen painike, jolla voi käyttää usein käytettyjä toimintoja, kuten ensimmäisen rivin lämmitettäviä ja tuuletettavia istuimia, lämmitettävää ohjauspyörää ja pysäköintiavustintoimintoa. Älypuhelimen langaton latausalusta on siirretty Universal Island -keskikonsolin alaosasta yläosaan, mikä parantaa sen käytettävyyttä.
Lisäksi IONIQ 5 on saanut uuden ohjauspyörän, jossa on interaktiiviset pikselivalot.
Turvallisempia ja mukavampia taipaleita
Hyundai on ottanut IONIQ 5 -mallissa käyttöön useita uusia kuljettajaa hyödyttäviä turvallisuus- ja mukavuusominaisuuksia.
Uusi jämäkämpi alusta ja entistä hiljaisempi sähkömoottori tuovat uutta mukavuutta. IONIQ 5:ssä on uudet iskunvaimentimet ja konepellin poikkipalkin jäykkyyttä on lisätty. Nämä toimenpiteet auttavat lieventämään tärinää ja tarjoavat aiempaakin tasaisemman ajokokemuksen. Takapyörän ja auton alaosan vahvistukset on kaksinkertaistettu, mikä parantaa vakautta ja ketteryyttä. Korin jäykkyyttä on vahvistettu melun vähentämiseksi, ja myös moottorin melunhallinta on optimoitu. Taka-akselin moottorin lisä-äänieristys parantaa yleistä hiljaisuutta.
Turvallisuuden osalta koria, etu- ja takaovia sekä B-pilaria on vahvistettu sivutörmäyssuojauksen parantamiseksi. Kahdeksan turvatyynyä, mukaan lukien toisen rivin sivuturvatyynyt, parantavat niin ikään turvallisuutta.
Asiakkailta saadun palautteen perusteella IONIQ 5 saa myös uudet älykkäät Matrix-led-ajovalot.
Uusi N Line
Uusi urheiluhenkinen IONIQ 5 N Line on versio, joka sijoittuu päivitetyn perusmallin ja suorituskykyisen IONIQ 5 N -mallin väliin. N Line -mallin vastaa urheilullisen muotoilun kasvaneeseen kysyntään.
IONIQ 5 N Line -mallissa on aggressiivisempi ja urheilullisempi muotoilu edessä ja takana sekä 20-tuumaiset N Line -alumiinivanteet, jotka korostavat mallin sporttista ulkonäköä.
Matkustamossa jatkuu N Line -muotoilu: mallissa on N Line -ohjauspyörä ja -kojelauta, metallipolkimet ja musta kattoverhoilu. N-logolla varustetuissa urheilullisissa istuimissa on punaiset kontrastitikkaukset ja kaksi istuinverhoiluvaihtoehtoa, jotka täydentävät N Linen tyylin.
Myynti alkaa hulppealla hintaedulla
Uusi IONIQ 5 ja uusi IONIQ 5 N Line esitellään Suomessa Auto 2025 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa maaliskuun puolivälissä.
Suomessa myynti alkaa nelivetoisella IONIQ 5 84 kWh AWD 325 hv -mallilla, josta on tarjolla Premium- ja N Line -varustetasot. Premium-varustetason hinnassa on edelliseen vuosimalliin nähden peräti neljän tuhannen euron hintaetu, varustetason hinta alkaa 58 399 eurosta. N Line -varustetason hinta alkaa 59 999 eurosta. Käyttöetu alkaa 755 eurosta ja 775 eurosta, ja vapaa autoetu 815 eurosta ja 835 eurosta. Autoja on saatavilla nopeaan toimitukseen.
Takavetoista mallivuoden 2024 IONIQ 5 -mallia on tarjolla nopeisiin toimituksiin rajattu erä jopa 4 500 euron hintaedulla.
AutoBild / Hyundai
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Mercedes GLC EQ aloittaa uuden aikakauden tähtimerkin sähköautoilussa
Tällainen on kuudennen sukupolven Renault Clio
Polestar 5 Grand Tourer esiteltiin virallisesti
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Uusi alku Milanossa: Audi esittelee uuden muotoilufilosofian
Volkswagenin uusi strategia automallien nimeämiseen: ID. 2all -konseptiautosta tulee sarjatuotannossa ID. Polo – lisää tuttuja mallinimiä tulossa myöhemmin
Volkswagen toimittanut jo 1,5 miljoonaa sähköistä ID.-mallia – pienemmän kokoluokan sähköautot tulossa portfolioon
Porsche Macan päivittyy - älykkäämpiä avustustoimintoja ja lisää vetomassaa
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
SystemDekin paluu
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
Perlistenin uusi A-sarja
Cabassen pallokaiutin kehittyy
Jenna Tikkanen: ”Kotona saan olla ihan vain minä"
20 kullattua kuuloketta
Tarkkuustyötä Sveitsistä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Mercedes GLC EQ aloittaa uuden aikakauden tähtimerkin sähköautoilussa
Tällainen on kuudennen sukupolven Renault Clio
Polestar 5 Grand Tourer esiteltiin virallisesti
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
FOKUS MEDIA
SystemDekin paluu
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
Perlistenin uusi A-sarja
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Mercedes GLC EQ aloittaa uuden aikakauden tähtimerkin sähköautoilussa
Tällainen on kuudennen sukupolven Renault Clio
Polestar 5 Grand Tourer esiteltiin virallisesti
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Uusi alku Milanossa: Audi esittelee uuden muotoilufilosofian
Volkswagenin uusi strategia automallien nimeämiseen: ID. 2all -konseptiautosta tulee sarjatuotannossa ID. Polo – lisää tuttuja mallinimiä tulossa myöhemmin
Volkswagen toimittanut jo 1,5 miljoonaa sähköistä ID.-mallia – pienemmän kokoluokan sähköautot tulossa portfolioon
Porsche Macan päivittyy - älykkäämpiä avustustoimintoja ja lisää vetomassaa
Opelin maailman ensi-illat Münchenissä: Corsa GSE Vision Gran Turismo ja Mokka GSE
Alakulo uusien autojen rekisteröinneissä jatkuu – ensi vuonna romutuspalkkio ja veronalennukset piristävät uusien autojen kysyntää
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Polestar laajentaa Suomessa
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL