Mitsubishi Motors esitteli Kuusamossa jäällä ja lumella S-AWC-järjestelmän toimintaa. Pohjois-Amerikassa myytävässä Mitsubishi Outlander PHEV MY23 -mallissa etu- ja takasähkömoottorien tehoja on nostettu 85 kW:iin ja 100 kW:iin. Tämä on lisännyt etu- ja takapyörien voimaa, jota on mahdollista jakaa vapaammin etu- ja taka-akseliston kesken, mikä parantaa huomattavasti ajokykyä erilaisissa sää- ja tieolosuhteissa. Mitsubishi Outlander PHEV:ssä on sähkömoottorit etu- ja taka-akselilla. Active Yaw Control (AYC) hallitsee vetovoimaa vasemman ja oikean pyörän välillä.

Mitsubishi Motors esitteli Kuusamossa jäällä ja lumella S-AWC-järjestelmän toimintaa. Pohjois-Amerikassa myytävässä Mitsubishi Outlander PHEV MY23 -mallissa etu- ja takasähkömoottorien tehoja on nostettu 85 kW:iin ja 100 kW:iin. Tämä on lisännyt etu- ja takapyörien voimaa, jota on mahdollista jakaa vapaammin etu- ja taka-akseliston kesken, mikä parantaa huomattavasti ajokykyä erilaisissa sää- ja tieolosuhteissa. Mitsubishi Outlander PHEV:ssä on sähkömoottorit etu- ja taka-akselilla. Active Yaw Control (AYC) hallitsee vetovoimaa vasemman ja oikean pyörän välillä.

astara Finland

Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa

Mitsubishi Outlander PHEV:n kansainväliset lehdistökoeajot järjestettiin Pohjois-Suomessa. Tapahtuma pohjusti Eurooppaan saapuvan täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin esittelyä.

Auto Bild.Uutiset

Vuon­na 2013 en­sie­siin­ty­mi­sen teh­nyt Out­lan­der PHEV on ol­lut la­dat­ta­vien hyb­ri­di-SUV-au­to­jen edel­lä­kä­vi­jä. Mal­li on naut­ti­nut vank­ku­ma­ton­ta suo­si­o­ta Suo­mes­sa: maam­me teil­lä liik­kuu yli 10 000 la­dat­ta­vaa Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV:iä.

Mit­su­bis­hi Mo­tors esit­te­li Poh­jois-Suo­mes­sa kan­sain­vä­li­sel­le me­di­al­le seu­raa­van su­ku­pol­ven la­dat­ta­van Out­lan­der PHEV -mal­lin.

Maa­lis­kuus­sa jär­jes­tet­ty ta­pah­tu­ma poh­jus­ti Eu­roo­pan mark­ki­noil­le saa­pu­van uu­den Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV:n tu­loa. Ta­pah­tu­maan osal­lis­tui sata toi­mit­ta­jaa ym­pä­ri Eu­roop­paa.

Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV oli pit­kään maa­il­man myy­dyin la­dat­ta­va hyb­ri­di-SUV ja se on naut­ti­nut suur­ta suo­si­o­ta myös Suo­mes­sa. Tu­le­vaan mal­liin on koh­dis­tu­nut suu­ri mie­len­kiin­to.

S-AWC on varustettu seitsemällä eri ajotilalla.

S-AWC on varustettu seitsemällä eri ajotilalla.

astara Finland

Euroopassa myytävä malli tulee päivittymään niin sisältä kuin ulkoakin. Auton tekniset ominaisuudet ilmoitetaan lähempänä lanseerausta.

Euroopassa myytävä malli tulee päivittymään niin sisältä kuin ulkoakin. Auton tekniset ominaisuudet ilmoitetaan lähempänä lanseerausta.

astara Finland

Mitsubishi Outlanderin Yhdysvaltain-version mittaristo.

Mitsubishi Outlanderin Yhdysvaltain-version mittaristo.

astara Finland

”Olem­me to­del­la iloi­sia sii­tä, et­tä Mit­su­bis­hi Mo­tors toi Out­lan­der PHEV:n esit­te­lyn Suo­meen. Ta­pah­tu­maan osal­lis­tu­neet eu­roop­pa­lai­set toi­mit­ta­jat pää­si­vät tu­tus­tu­maan Out­lan­der PHEV:n omi­nai­suuk­siin ark­ti­sis­sa olo­suh­teis­sa. Out­lan­der PHEV on ol­lut yk­si Suo­men myy­dyim­mis­tä la­dat­ta­vis­ta hyb­ri­di­au­tois­ta. Maam­me Out­lan­der PHEV -kan­ta yli 10 000 kap­pa­let­ta, mikä ker­too mal­lin hui­mas­ta po­ten­ti­aa­lis­ta”, ker­too As­ta­ra Fin­lan­din Mit­su­bis­hi Brand Di­rec­tor Jyr­ki Mä­ki­nen.

Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV on ol­lut isos­sa roo­lis­sa Mit­su­bis­hin Eu­roo­pan myyn­nis­sä. Mal­lia myy­tiin Eu­roo­pas­sa vuo­si­na 2013-2023 yh­des­sä Ec­lip­se Cross PHEV:n kans­sa lä­hes 250 000 kap­pa­let­ta.

La­dat­ta­vien hyb­ri­dien edel­lä­kä­vi­jä

Val­mis­ta­ja oli tuo­nut Kuu­sa­mos­sa jär­jes­tet­tyyn, yli vii­kon kes­tä­vään kan­sain­vä­li­seen leh­dis­tö­ta­pah­tu­maan Poh­jois-Ame­ri­kan mark­ki­noil­la myy­tä­vän Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV -mal­lin (MY23), joka an­taa vah­vo­ja viit­tei­tä myö­hem­min tänä vuon­na tuo­tan­toon tu­le­vas­ta Eu­roo­pan mal­li­ver­si­os­ta.

Eu­roo­pas­sa myy­tä­vä mal­li tu­lee kui­ten­kin päi­vit­ty­mään niin si­säl­tä kuin ul­ko­a­kin. Au­ton tek­ni­set omi­nai­suu­det il­moi­te­taan lä­hem­pä­nä lan­see­raus­ta.

Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV on ol­lut la­dat­ta­vien hyb­ri­di-SUV-mal­lien edel­lä­kä­vi­jä maa­il­mas­sa. Mal­lis­sa ovat yh­dis­ty­neet Mit­su­bis­hin ai­nut­laa­tui­nen kah­del­la säh­kö­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu 4x4-PHEV -voi­ma­lin­ja­jär­jes­tel­mä, joka va­rus­tet­tu Mit­su­bis­hi Mo­tor­sin ral­lis­sa ke­hi­te­tyl­lä Su­per-All Wheel Cont­rol (S-AWC) -tek­nii­kal­la.

Mit­su­bis­hil­lä on pit­kät pe­rin­teet ne­li­ve­tois­ten au­to­jen val­mis­ta­ja­na. Tänä vuon­na tu­lee ku­lu­neek­si 90 vuot­ta mer­kin en­sim­mäi­sen ne­li­ve­toi­sen au­ton – Mit­su­bis­hi PX-33:n – val­mis­tuk­ses­ta.

Mit­su­bis­hin ke­hit­tä­män S-AWC-ajon­hal­lin­ta­jär­jes­tel­män juu­ret juon­ta­vat le­gen­daa­ri­seen Lan­cer Evo­lu­ti­on -ral­li­au­toon, jol­la merk­ki niit­ti mai­net­ta ral­lin MM-sar­jas­sa.

Sit­tem­min S-AWC on in­teg­roi­tu osak­si mer­kin tuo­tan­to­au­to­ja. Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV:n li­säk­si Mit­su­bis­hi Ec­lip­se Cross PHEV on va­rus­tet­tu S-AWC-jär­jes­tel­mäl­lä, jon­ka an­si­os­ta kah­del­la säh­kö­moot­to­ril­la to­teu­tet­tu ne­li­ve­to toi­mii par­haim­mil­laan kai­kis­sa ajo-olo­suh­teis­sa.

S-AWC hel­pot­taa au­ton kä­sit­te­lyä

Mit­su­bis­hi Mo­tors esit­te­li Kuu­sa­mos­sa jääl­lä ja lu­mel­la S-AWC-jär­jes­tel­män toi­min­taa. Poh­jois-Ame­ri­kas­sa myy­tä­väs­sä Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV MY23 -mal­lis­sa etu- ja ta­ka­säh­kö­moot­to­rien te­ho­ja on nos­tet­tu 85 kW:iin ja 100 kW:iin.

Tämä on li­sän­nyt etu- ja ta­ka­pyö­rien voi­maa, jota on mah­dol­lis­ta ja­kaa va­paam­min etu- ja taka-ak­se­lis­ton kes­ken, mikä pa­ran­taa huo­mat­ta­vas­ti ajo­ky­kyä eri­lai­sis­sa sää- ja tie­o­lo­suh­teis­sa.

Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV:ssä on säh­kö­moot­to­rit etu- ja taka-ak­se­lil­la. Ac­ti­ve Yaw Cont­rol (AYC) hal­lit­see ve­to­voi­maa va­sem­man ja oi­ke­an pyö­rän vä­lil­lä.

Mit­su­bis­hi Out­lan­der PHEV:ssä ta­ka­pyö­riin on li­sät­ty uu­te­na omi­nai­suu­te­na AYC:n jar­ru­jen oh­jaus, joka oli ai­em­min käy­tös­sä vain etu­pyö­ris­sä. Jar­ruoh­jauk­sen ja­ka­mi­nen kai­kil­le nel­jäl­le pyö­räl­le vä­hen­tää kun­kin yk­sit­täi­sen ren­kaan jar­ru­tus­voi­maa, jol­loin AYC:tä voi­daan hyö­dyn­tää en­tis­tä te­hok­kaam­min liuk­kaal­la tiel­lä sekä jääl­lä.

Seit­se­män ajo­ti­laa

Mit­su­bis­hin suun­nit­te­lu­fi­lo­so­fi­as­sa oli luo­da au­to, joka on ke­nen ta­han­sa ajet­ta­vis­sa, mis­sä ta­han­sa – mie­len­rau­hal­la ja mak­si­maal­li­sel­la mu­ka­vuu­del­la. S-AWC-jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa­kin ihan­teel­li­sen pi­tuus­suun­tai­sen vään­tö­mo­men­tin ja­kau­tu­mi­sen teh­den ajet­ta­vuu­des­ta naut­ti­vaa haas­ta­vis­sa­kin olo­suh­teis­sa.

Mit­su­bis­hi-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

S-AWC on va­rus­tet­tu seit­se­mäl­lä eri ajo­ti­lal­la:

Nor­mal:

ta­val­li­seen ajoon.

Tar­mac:

kui­vil­le pääl­lys­te­tyil­le teil­le.

Gra­vel:

pääl­lys­tä­mät­tö­mil­le ja mä­ril­le teil­le.

Snow:

liuk­kail­le teil­le.

Mud:

Mu­tai­sil­le teil­le ja sy­vään lu­meen.

Eco:

Ym­pä­ris­töys­tä­väl­li­nen ja ta­lou­del­li­nen ajo­ti­la.

Po­wer:

Mak­si­moi kiih­ty­vyy­den.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN