Polestar

Polestar: Kasvattaa päämajansa digitaalista osaamista 100 uudella asiantuntijalla

Ruotsalainen suori­tus­ky­kyisten sähköautomerkki Polestar kasvaa voimakkaasti, valttikorttinaan digitaalisuus.

Auto Bild.Uutiset

Po­les­ta­rin Di­gi­tal-tii­mil­lä on jo vah­vat pe­rus­tuk­set yri­tyk­sen pää­ma­jas­sa Gö­te­bor­gis­sa. Nyt se ha­lu­aa kas­vat­taa toi­min­to­jaan en­ti­ses­tään ja tul­la yh­dek­si maa­il­man ha­lu­tuim­mis­ta di­gi­taa­li­sen tek­no­lo­gi­an työ­nan­ta­jis­ta.

Di­gi­tal-tii­mi uu­dis­taa au­to­te­ol­li­suut­ta in­no­vaa­ti­oi­den kaut­ta ja toi­mii huip­pu­tek­nis­ten tuot­tei­den ja uu­den su­ku­pol­ven ke­hi­tys­työn pa­ris­sa. Sen luo­mat rat­kai­sut muut­ta­vat ta­paa, jol­la käyt­tä­jät muo­dos­ta­vat yh­tey­den au­toon­sa ja ovat vuo­ro­vai­ku­tuk­ses­sa sen kans­sa. Ko­ko­nai­suus kä­sit­tää sekä au­ton sisä- et­tä ul­ko­puo­lel­la ole­van ym­pä­ris­tön, kaik­ki teh­tai­siin yh­dis­te­tyt di­gi­taa­li­set eko­sys­tee­mit, B2B:n ja B2C:n sekä tut­ki­mus- ja ke­hi­tys­työ­o­sas­ton tuen.

Mi­ka­el Björk­lund Po­les­tar Di­gi­ta­lil­ta ker­too seu­raa­vaa: “Po­les­tar kas­vaa no­pe­al­la tah­dil­la, ei­kä di­gi­taa­li­nen yk­sik­köm­me ole täs­tä poik­keus. Tar­jo­am­me ai­nut­laa­tui­sen ti­lai­suu­den tul­la osak­si yri­tys­tä, joka joh­taa te­ol­li­suu­de­na­laam­me koh­ti laa­ja-alais­ta di­gi­taa­lis­ta muu­tos­ta käyt­tä­mäl­lä verk­koa en­si­si­jai­se­na myyn­ti­ka­na­va­na. Po­les­tar Di­gi­tal on vii­me vuo­si­na on­nis­tu­nut luo­maan uu­den kau­pal­li­sen ja IT-ym­pä­ris­tön ja sa­mal­la laa­ti­nut lii­ke­toi­min­ta­vaa­ti­muk­set kor­ke­a­ta­soi­sel­le asi­a­kas­kes­kei­sel­le ko­ke­muk­sel­le. Ja tämä kaik­ki ta­pah­tui en­nä­ty­sa­jas­sa.”

Polestar

Po­les­tar on mul­lis­ta­mas­sa au­ton os­to­ko­ke­mus­ta esit­te­le­mäl­lä täy­sin di­gi­taa­li­sen jäl­leen­myyn­tiym­pä­ris­tön. Se an­taa asi­ak­kail­le mah­dol­li­suu­den teh­dä kaik­ki tar­vit­ta­vat toi­met ver­kos­sa tie­to­jen et­sin­näs­tä Po­les­tar 2 -mal­lin mää­rit­tä­mi­seen ja ti­lauk­sen lä­het­tä­mi­seen. Koko asi­a­kas­mat­ka on di­gi­taa­li­nen, ja sii­nä yl­lä­pi­de­tään lä­heis­tä yh­teyt­tä mer­kin ja asi­ak­kai­den vä­lil­lä.

Säh­kö­au­to­merk­ki uu­dis­taa asi­a­kas­ko­ke­mus­ta myös in­teg­roi­mal­la suo­ran di­gi­taa­li­sen yh­tey­den au­ton omis­ta­jaan. Po­les­tar 2 -mal­lin omis­ta­jat kai­kil­la mark­ki­noil­la hyö­ty­vät jo nyt etä­oh­jel­mis­to­päi­vi­tyk­sis­tä, jot­ka tuo­vat uu­sim­mat omi­nai­suu­det ja toi­min­not suo­raan au­toon. Au­ton­val­mis­ta­ja voi au­to­maat­ti­sil­la lan­gat­to­mil­la päi­vi­tyk­sil­lä pa­ran­taa mo­nia eri osa-alu­ei­ta, ku­ten la­taus­no­peut­ta, va­kaut­ta ja toi­min­ta­mat­kaa, kor­ja­ta vir­hei­tä ja toi­mit­taa au­toon tar­vit­ta­es­sa uu­den pe­ru­soh­jel­mis­ton. Di­gi­taa­li­ses­ti yh­dis­tet­ty Po­les­tar 2 ja ho­lis­ti­nen lä­hes­ty­mis­ta­pa ke­hi­tys­työ­hön pa­ran­ta­vat di­gi­taa­lis­ta ym­pä­ris­töä jat­ku­vas­ti.

Po­les­tar ha­kee nyt di­gi­taa­li­seen tii­miin­sä li­sää asi­an­tun­ti­joi­ta, jot­ka voi­vat vie­dä tek­no­lo­gi­aa ja oh­jel­mis­to­ke­hi­tys­tä eteen­päin. Eri roo­le­ja ovat esi­mer­kik­si pal­ve­luin­si­nöö­rit ja -suun­nit­te­li­jat, di­gi­taa­li­set ja tek­ni­set joh­ta­vat asi­an­tun­ti­jat, lii­ke­toi­min­ta-ana­lyy­ti­kot ja UX/UI-suun­nit­te­li­jat. Au­to­mer­kin di­gi­taa­li­sen or­ga­ni­saa­ti­on kul­ma­ki­ve­nä on lä­pi­nä­ky­vyys, ja ta­sa­pai­no­te­tut roo­lit tar­jo­a­vat ai­nut­laa­tui­sen mah­dol­li­suu­den hen­ki­lö­koh­tai­seen ke­hi­tyk­seen ja pa­rem­paan si­säi­seen liik­ku­vuu­teen.

Mo­ni­ka Fran­ke Po­les­ta­rin hen­ki­lös­tö­hal­lin­nos­ta to­te­aa seu­raa­vaa: “Po­les­tar on yri­tys, jos­sa aja­tuk­set, tie­to, tek­no­lo­gia ja no­pe­at pää­tök­set koh­taa­vat. Glo­baa­lin tii­min in­to­hi­mo ja si­tou­tu­mi­nen raja-ai­to­jen rik­ko­mi­seen on to­del­la in­nos­ta­vaa. Tu­lok­set ovat ol­leet eri­no­mai­sia. Olen in­nois­sa­ni, et­tä Di­gi­tal-tii­miim­me liit­tyy enem­män huip­pu­am­mat­ti­lai­sia, kun laa­je­nem­me maa­il­man­laa­jui­ses­ti.”

Po­les­tar-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU