Polestar
Polestar: Kasvattaa päämajansa digitaalista osaamista 100 uudella asiantuntijalla
Ruotsalainen suorituskykyisten sähköautomerkki Polestar kasvaa voimakkaasti, valttikorttinaan digitaalisuus.
Polestarin Digital-tiimillä on jo vahvat perustukset yrityksen päämajassa Göteborgissa. Nyt se haluaa kasvattaa toimintojaan entisestään ja tulla yhdeksi maailman halutuimmista digitaalisen teknologian työnantajista.
Digital-tiimi uudistaa autoteollisuutta innovaatioiden kautta ja toimii huipputeknisten tuotteiden ja uuden sukupolven kehitystyön parissa. Sen luomat ratkaisut muuttavat tapaa, jolla käyttäjät muodostavat yhteyden autoonsa ja ovat vuorovaikutuksessa sen kanssa. Kokonaisuus käsittää sekä auton sisä- että ulkopuolella olevan ympäristön, kaikki tehtaisiin yhdistetyt digitaaliset ekosysteemit, B2B:n ja B2C:n sekä tutkimus- ja kehitystyöosaston tuen.
Mikael Björklund Polestar Digitalilta kertoo seuraavaa: “Polestar kasvaa nopealla tahdilla, eikä digitaalinen yksikkömme ole tästä poikkeus. Tarjoamme ainutlaatuisen tilaisuuden tulla osaksi yritystä, joka johtaa teollisuudenalaamme kohti laaja-alaista digitaalista muutosta käyttämällä verkkoa ensisijaisena myyntikanavana. Polestar Digital on viime vuosina onnistunut luomaan uuden kaupallisen ja IT-ympäristön ja samalla laatinut liiketoimintavaatimukset korkeatasoiselle asiakaskeskeiselle kokemukselle. Ja tämä kaikki tapahtui ennätysajassa.”
Polestar
Polestar on mullistamassa auton ostokokemusta esittelemällä täysin digitaalisen jälleenmyyntiympäristön. Se antaa asiakkaille mahdollisuuden tehdä kaikki tarvittavat toimet verkossa tietojen etsinnästä Polestar 2 -mallin määrittämiseen ja tilauksen lähettämiseen. Koko asiakasmatka on digitaalinen, ja siinä ylläpidetään läheistä yhteyttä merkin ja asiakkaiden välillä.
Sähköautomerkki uudistaa asiakaskokemusta myös integroimalla suoran digitaalisen yhteyden auton omistajaan. Polestar 2 -mallin omistajat kaikilla markkinoilla hyötyvät jo nyt etäohjelmistopäivityksistä, jotka tuovat uusimmat ominaisuudet ja toiminnot suoraan autoon. Autonvalmistaja voi automaattisilla langattomilla päivityksillä parantaa monia eri osa-alueita, kuten latausnopeutta, vakautta ja toimintamatkaa, korjata virheitä ja toimittaa autoon tarvittaessa uuden perusohjelmiston. Digitaalisesti yhdistetty Polestar 2 ja holistinen lähestymistapa kehitystyöhön parantavat digitaalista ympäristöä jatkuvasti.
Polestar hakee nyt digitaaliseen tiimiinsä lisää asiantuntijoita, jotka voivat viedä teknologiaa ja ohjelmistokehitystä eteenpäin. Eri rooleja ovat esimerkiksi palveluinsinöörit ja -suunnittelijat, digitaaliset ja tekniset johtavat asiantuntijat, liiketoiminta-analyytikot ja UX/UI-suunnittelijat. Automerkin digitaalisen organisaation kulmakivenä on läpinäkyvyys, ja tasapainotetut roolit tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden henkilökohtaiseen kehitykseen ja parempaan sisäiseen liikkuvuuteen.
Monika Franke Polestarin henkilöstöhallinnosta toteaa seuraavaa: “Polestar on yritys, jossa ajatukset, tieto, teknologia ja nopeat päätökset kohtaavat. Globaalin tiimin intohimo ja sitoutuminen raja-aitojen rikkomiseen on todella innostavaa. Tulokset ovat olleet erinomaisia. Olen innoissani, että Digital-tiimiimme liittyy enemmän huippuammattilaisia, kun laajenemme maailmanlaajuisesti.”
Polestar-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
Auto Bild 16/2025 on kaupoissa
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Budjettilevysoitin Espanjasta
Klassikon vuosipäivä
Pieni mutta mahtava
Marshall Bromley 750
Näyttelijä Linnea Leino: ”Sisustustyylini on värikäs ja keräilevä, lämmin ja kodikas”
Näyttävä jalustakaiutin Ranskan Alpeilta
Dac triodeilla
Regalta edullinen äänirasiapäivitys
Volumio Primo Plus
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
Volkswagen ID. Polo matkalla sarjatuotantoon
Tuleva smart #2 on täyssähköinen ja minikokoinen kaupunkiauto – vain kaksi penkkiä
Auto Bild 16/2025 on kaupoissa
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI